/spanien/barcelona/forum/3881.aspx/spanien/barcelona/forum/3881.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2014-12-13 19:49
@Baha - Pep G:

och två målvakter.

That's is.

Jag tittade här om dan på Barca's final mot Man U.
Som du säger..

Ta bort D.villa, Puyol, abidal och Valdes.

Det är samma, samma samma spelare..
Barcelona Baha - Pep G
2014-12-13 19:45
Det har gått 6 - 7 år och vi spelar fortfarande med samma lag. Det ända som har ändrats är att Neymar och Suarez värvats in.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Gio Style
2014-12-13 19:45
@Song song:

De har redan bränt alla pengar på spelare som levererat 0 denna säsong.
Barcelona Song song
2014-12-13 19:43
@grande jw:

Dom ägs inte av en oljeschejk.
Barcelona grande jw
2014-12-13 19:40
Vi kanske borde sälja tillbaka Suarez till Liverpool?

Dom trodde att dom skulle klara sig utan honom. Men nu när dom fått bevisat för sig att dom inte ens är är top 10 i PL eller klarar sig förbi en skitgrupp i CL utan honom så kanske dom är tillräckligt desperata för att köpa tillbaka honom för 1.5 miljarder?
Barcelona Song song
2014-12-13 19:39
Alexis är het. 2 ass hittills. Han har blivit ett monster.
Barcelona Neymar11
2014-12-13 19:20
Alba, Messi & neymar har varit våra bästa spelare. Vi har verkligen nytta av hans lungor och fart, men hur lätt är det spela när du har pedro framför dig som är helt hopplös. Alba & neymar har fungerat i år
Barcelona VizzlA-"Tots Units Fem Força"
2014-12-13 19:20
Klopp får komma om han tar med Reus, Hummels, Gundogan, och Lucas. ;)
Barcelona LeoMessi
2014-12-13 19:19
Tack edgar Ié för att du dödar matchen totalt din jävla nolla..
Barcelona LeoMessi
2014-12-13 19:18
Tycker att Alba har varit bra den här säsongen, så att han inte är särskild "önskvärd" håller jag inte med om. Tror inte det är så många som tycker det heller.
Ronaldinho Gaucho
2014-12-13 19:17
Som tidigare sagt så är varken Alba eller Alves särskilt önskvärda i dagsläget. Vi klarar oss bättre med en trebackslinje och mer tyngd på mitten. Formationen mot PSG gav glimtar. Glöm inte att Pep's sista steg att utveckla laget var att etablera en trebackslinje. Han hann dock aldrig spela in den formationen.
Barcelona Neymar11
2014-12-13 19:14
Alves verkar vara skadad nu, och man ska aldrig hoppas på någon spelare blir borta en längre tid. Men jag hoppas Alves tvingas till "vila" säsongen ut!
Barcelona LeoMessi
2014-12-13 19:14
Bengt och Janne från Torsby IF hade fan gjort ett bättre jobb än Barca bs backar.
Barcelona Neymar11
2014-12-13 19:11
Förstör*
Barcelona Neymar11
2014-12-13 19:11
Suarez verkar ha fått Bale syndromet, riktigt värdelös i spelet men gör poäng här å där. Men kommer inte hänga ut honom än, fick cesc 3 år på sig att bevisa så ska suarez ha 5! Men det som förvånar en är att han är syd amerikan med 0 teknik. Satan vad han brister i det för oss, tyvärr så förstår han för många anfall. Att Neymars finurlighet och samspel med Messi saknades idag är givet men ingen ursäkt. Jag brukar stötta Lucho men att munir kommer in framför Rafinha (han var väl på bänken?) förstår jag inte. Ut med Xavi in med Rafinha och in med Messi centralt samtidigt som Rafinha tar högerkanten Munir har tyvärr inget att göra i a-laget just nu, har hellre sandro på bänken då han har fysiken för att stångas åtminstone
2014-12-13 19:09
@Kufi:

Jag tror inte att någon säger emot det.
Det som väger lite för honom är nog de där fyra månaderna han var avstängd av de som gillar mutor. Men där får han skylla sig själv..

Han får fan steppa ut snart..
2014-12-13 19:07
Lucho alltså.

Vi var bättre laget................................
Kan någon twittra till honom att han tränar numera FC Barcelona och inte Celta Vigo...
Barcelona Kufi
2014-12-13 19:06
När ska vi ta upp den stora elefanten i rummet när det gäller Suarez? Jag är börjar, Suarez är riktigt medioker som spelare i Barcelona, med det sjuka priset han köptes för så är det inget snack om saken att han är en stor jävla flopp HITTILLS.
Barcelona FC Barcelona #10
2014-12-13 19:04
@Ronaldinho Gaucho:

Hahaha....
Barcelona LeoMessi
2014-12-13 19:03
Dongou kvitterar! Lite utav ett viljemål från laget där
Ronaldinho Gaucho
2014-12-13 18:48
Offside. Eller inte.
Ronaldinho Gaucho
2014-12-13 18:46
Ord är överflödiga.
Barcelona Neymar N11
2014-12-13 18:45
@MessiStats: SAD OMEN | Barca have never won La Liga when they’ve failed to defeat Getafe at the Coliseum Alfonso Perez [via @jasonpettigrove]
Barcelona Krabban94
2014-12-13 18:44
Jag listade några punkter på min twitter om dagens match etc.

Vi har ingen tydlig taktik och alla ser ut som yra höns på planen.

Rakitic som agerar städgumma åt Alves är så otroligt uselt då vi tappar allt det han är bra på och det vi köpte honom för, det som han blev känd för i Sevilla.

Mascherano bänkas till fördel för Busi som varit dålig denna säsong och som precis som Pique lever på gamla meriter. Mascherano har varit en av våra bästa spelare då han fått spela. Samma sak gäller Bartra som bänkas till fördel för Pique vilket jag inte alls kan förstå.

Pedro behöver jag inte ens nämna, gjorde ett bra inhopp mot Espanyol och var bra mot PSG. Idag igen precis som de senaste två säsongerna väldigt dålig, alla passningar gick till motståndaren...

Sen LE: "We were the better team", njae då hade vi vunnit matchen. Det lag som är bättre gör fler mål än det andra.

Sen domarna har inget med förlusten att göra, att klaga på domarna är onödig slöseri av energi och saken blir inte bättre av det. Jag vill att vi ska vunni oavsett om domarna gör misstag eller ej, det är människor precis som vi.

Kanske jag kom ihåg allt nu...
Nå vi får hoppas det blir bättre!

#BartomeuDimision #ZubiDimision och #JuntaDimison. De som är med på twitter vet säkert att dessa hashtaggar trendar och jag personligen kommer använda dem i fortsättningen med!
Barcelona LeoMessi
2014-12-13 18:35
Adama får typ 1-2 vettiga passningar varje halvlek. Antingen skjuter dom bolljäveln rätt på honom eller så Tjongar dom iväg bollen 35 meter framför honom.
Barcelona Gio Style
En sak måste vi tänka på här.
Visst har inte LE gjort det sådär jättebra, jag har många gånger kritiserat hans val av elva och taktiska upplägg, men vi får inte glömma bort att vi har en... stubborn ledning (tappade ordet på svenska) som ska bestämma hur vi ska spela.
Det är inte en slump att Tito, Tata och LE spelar samma spelare och precis samma system trots att framgångarna har uteblivit på senare år.

Detta kommer tyvärr inte att bli bättre förrän vi kastar ut den här juntan.
Jag säger precis samma sak som jag sa för 3 år sen, vi borde ta in Bielsa för då är det hans way och hans way only som gäller och ingen får säga till nåt om det öht. Vi behöver det...
Barcelona basaric - "el guaje"
Nu kommer jag att låta som världens bittraste person, men sanningen är att det här laget inte har några möjligheter att utmana om dom stora titlarna. Allt från försvaret till anfallet underpresterar match efter match och det börjar att se löjligt ut. Om vi börjar med ytterbackarna så måste vi vara ärliga och konstatera att det inte har funnits spelare på dom positionerna som haft sämre inlägg än vår duo Alves och Alba. Mittbackarna behöver vi inte ens gå in på då det ofta ser ut som att de inte vet hur man försvarar. Mittfältet då? Barcelona har i flera decennier haft spelare av världsklass på den positionen. I år har samtliga mittfältare underpresterat. Det börjar bli mer tydligt att Xavi borde lämnat i somras. Iniesta har inte gjort en bra match. Busquets fortsätter att slarva, detsamma gäller Raketic. Den sistnämnde behöver också att jobba på sin behandling och han får jättegärna göra det i en annan klubb då jag var emot den värvningen från första början. Anfallet? Suarez har inte riktigt kommit in och ser vilsen ut när Barcelona spelar. Det är synd att man värvar en sådan duktig spelare och betalar nästan en miljard kronor bara för att använda han på fel position och låta han framstå som ett träben. När det gäller Leo så börjar jag tycka synd om honom. Idag kunde man se det som jag varit inne på tidigare. När Messi inte kan leverera så kommer Barcelona att tappa poäng. Hela spelet går igenom honom och resten av våra spelare vet inte vad de ska göra när de tar emot en boll. Dock så vill jag passa på att hylla Neymar. Han och Leo är dom enda spelarna som har presterat den här säsongen. Där har ni min kritik mot spelarna. Här kommer kritiken mot styrelsen och tränaren. Som jag nämnde förut så var det väldigt dumt att betala så mycket pengar för en spelare som man sedan spelar på en position där han inte ska spela. Det var dumt att betala nästan 30 miljoner för Raketic som är en spelare som Barcelona inte behöver och en spelare som inte passar i vårt spelsystem. Man betalar nästan 40 miljoner för två mittbackar. Den ena fyller 31 år och den andra har fortfarande inte spelat en minut. Hur gick tankarna när man värvade Douglas? Tränaren då? Det första man gör när man tar över ett stort lag som Barcelona är att välja vilja elva spelare man ska använda sig utav mest. Vår tränare spelar med Mascherano och Pique på en onsdag. På lördagen startar Bartra och Mathieu. Nästa helg är Mascherano och Pique tillbaka i startelvan och Alba och Alves används som ytterbackar. Omgången efter är Bartra tillbaka i startelvan, och bildar mittbackspar tillsammans med Pique. Nu finns Mascherano på mittfältet istället och Mathieu är vänsterback. Så har det sett ut sedan första ligaomgången, och så funkar det inte riktigt. Det är omöjligt att få till ett stabilt lag när man gång efter gång, efter gång gör ändringar i startelvan. Enrique verkar inte heller ha någon tanke bakom dessa beslut och det är tydligt att han inte går efter formen när han tar ut sina startelvor. Han har inte ens lyckats med den enklaste uppgiften. Vi vet fortfarande inte vem som är förstavalet mellan stolparna.
Barcelona Z_Z
2014-12-13 18:33
King-Puyi:

Du kan se de på transfermarkt men just nu ligger sidan för antal straffar i la liga nere.
Barcelona KiNg-PuYi
Gio Style

oj sorry såg inte din 1a hehe ber om ursäkt
Barcelona Kufi
Hur kan ni ens vara förvånade över poängtappet? Vi hade tur mot Valencia och satte bollen med nöd och näppe sista sekunderna, bondturen rinner alltid ut förr eller senare. Jag har accepterat vad för lag vi är just nu, vi är som Sylvester Stallone, en tidigare storstjärna som än kan men det är fler bottennapp än succéer. Jag vet att varje borta match för vår del är en final, vi kan knappas räkna med att ens slå Eibar borta utan att vi ska få ge vårt allt. Sen förstår jag inte hur vissa kunde luras av dom vinsterna vi haft senaste tiden, det var som att sminka en gris. Spelet är riktigt skrämmande, Rakitic är en riktig besvikelse i mina ögon, väldigt feg spelare som inte tar för sig det minsta. Barcelona som klubb är alldeles för stor för en medelmåtta som Rakitic, han har tidigare spelat i Schalke och Sevilla, det är den nivån han håller. Messi då? Likt Ronaldo så är han både en stor tillgång och en stor börda. När Messi och Ronaldo är bra så är dom fantastiska, men när dom är dåliga så blir dom en börda för laget med sin själviskhet och kåthet vid att stå i centrum. Skillnaden dock mellan Real Madrid och Barca är att Ronaldo har medspelare som levererar när han inte gör mål. Jag hoppas vi behåller LE till 2016, ingen mening och anställa nytt, nya ledningen kommer aldrig behålla en gammal tränare utan dom kommer sätta sin egen prägel på laget. Synd bara att vi inte kan värva under tiden medan Real Madrid ostört kan plocka upp fantastiske Reus för 25 miljoner euro, skjut mig i huvudet någon. Juste ja, Messi är typ 30 år gammal när en ny ledning tillkommer så har han slösat flera år av sin fina karriär, deppig tanke.
Annons: