/spanien/barcelona/forum/3880.aspx/spanien/barcelona/forum/3880.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Neymar11
2014-10-04 14:00
Äntligen så är årets roligaste match på tapeten. Älskar våra möten med Rayo
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona oocbgb
2014-10-04 13:54
[QUOTE=^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^]Förlåt, 99% av er har säkert sett denna klipp om Suarez säkert. Men, jag kan inte sluta skratta. Hur mycket jag än älskar denna spelare kan jag ändå inte sluta undra om han har har några skruvar lös. Har någon av er läst någonstans om han får hjälp med sina brutala påhopp. Jag älskar honom ändå..Så mycket hjärta... [/QUOTE] Han är inte hundra alltså, men barca behöver nån som är lite mental, som kan röra om i grytan och spela fult. Kan bli hur bra som helst detta, aldrig peppat så här mkt på ett clasico
Barcelona BernaMessi.BOSS
2014-10-04 13:38
Skulle oddsa och jag tog en titt på Malagas senaste matcher. De har bara vunnit en match och det var säsongens första mot Bilbao som de turligt vann. De har kryssat och förlorat alla sina andra matcher inklusive den mot oss. Man kan bli inte bli mer irriterad över att alla lag ska ge 100 procent mot oss och gå förlora nästa match mot Levante.
Barcelona LeoMessi
2014-10-04 13:37
Funeral Canticle Suarez fysik är inget vi behöver oroa oss för. Om han har gått upp något kilo så kommer han att gå ner ganska snabbt i vikt. Svårt att hålla samma fysik som övriga lagkamrat då dom får springa loss ca två mil extra varje vecka, med tanke på matcherna.
Barcelona Funeral Canticle (Lucho bienvenidos)
2014-10-04 13:22
@the cameroonians:

Som dem övriga skrev innan så uppskattas dina updates kring a-laget och b-laget. Det har skrivits en hel del gällande Suarez fysik i spansk media, jag vet att man kan gå upp några kg när man är inaktiv men hur ser det ut egentligen?

Någon som är insatt får gärna upplysa mig, man vill gärna veta hur det ligger till då förväntningarna är aningen höga :)
Barcelona the cameroonians
2014-10-04 12:13
Rafinha fick el alta medica idag men blev trots detta inte uttagen i matchtruppen. Vid sidan hamnade även Montoya, och oddset på att hemmasonen lämnar i januari är inte skyhöga.

Förhoppningsvis gäller inte samma sak för Rafinha, jag tycker nog att han borde ingått i truppen på bekostnad av Munir eller Sandro. Kan tänka mig att brassespanjorens pappa snart kommer uttala sig i media...

Annars är det säkert glädjande för många att Sergi Roberto stannar hemma i Barcelona ikväll :-)

( Xaviesta )

Jag ska försöka att inte göra dig besviken.. ;-)

LeoMessi

De Nada :-)
Barcelona Diar Shekha
2014-10-04 10:26
Läste precis Di Stefano artikeln från Real Madrid-redaktionen och sen såg jag att de tryckt upp en bild på Guti till vänster på sidan bland legendarerna. Vad gjorde Guti som var så speciellt? Den eviga talangen som endast var bra 2-3 gånger per år.

Det var härliga tider när de jämförde honom med Xavi och Iniesta. Haha.
Barcelona ( Xaviesta )
2014-10-04 09:46
LeoMessi Exakt samma dilemma här! You're not alone buddy. Kör förmodligen på Val - Atl trots allt, den vill man fan inte missa. Samtidigt smygkikar man in här och håller tummar och tår för att cameroonians gett sig fan på att bänka sig framför B-lags matchen och leverera korta rapporter med jämna mellanrum :)
Mascherano#14 el Jefecito
2014-10-04 09:35
Straybullet

Haha den enda som låter gråtfärdig är du. Läser man ditt inlägg så kan man tro att Pedro är din pojkvän eller nåt. "...när jag står upp för Pedro" hahaha please sätt dig ner igen mr. allsvenskanexpert :)
Straybullet
2014-10-04 04:19
@^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^:

Lite intressant att komma med argumentet "han har varit isen" när hans poängskörd under förra säsongen pekar snarare på ett motsatt håll faktamässigt. Och som jag tidigare har förkunnat, förnekar jag inte att Pedro är i en formsvacka för tillfället men killen behöver stöttning. Är det inte det vad supporterskap är till för egentligen eller har just du missuppfattat själva betydelsen bakom ordet? Är du gråtfärdig nu eller får du nervsammanbrottbrott nu när jag står upp för Pedro? Här får du en Snickers, better now? :)
Straybullet
2014-10-04 04:10
@Smogen:

Jaha och med det ville du säga för att...? Var en debatt om just svensk fotboll i allmänhet och kände för att delta i debatten, inte dugg märkligt. Eller skall du också börja komma med pekpinnen till mig och övriga forummedlemmar när man diskuterar om fotboll som inte alltid Barca (vilket kan förekomma med jämna mellanrum)?
Straybullet
2014-10-04 04:03
@Thierry Henry:

Fast i dagsläget verkar man ju inte behöva de spelare du räknar upp, går ju som tåget i alla fall. Man är ju i fotbollens absoluta finrum nu och verkar kunna mäta sig med klubbar som spelar där kontinuerligt.
Barcelona Heisenberg
2014-10-04 01:32
@Vampíro:

Har dock svårt att se att Shakira skulle vilja bryta med sin spanska fan base och flytta till en grå industristad i England. Pique tror jag dock skulle må bra av ett byte.
Barcelona Vampíro
2014-10-04 01:07
Man United are reportedly considering a move to bring Barcelona centre back Gerard Pique (27) back to the Premier League in January. [star] Hade det inte vart för transferförbudet så hade jag inte ens blinkat men nu blir det klurigare. Äh fuck it, allt över €25M sälj honom!
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2014-10-04 00:57
Förlåt, 99% av er har säkert sett denna klipp om Suarez säkert.

Men, jag kan inte sluta skratta. Hur mycket jag än älskar denna spelare kan jag ändå inte sluta undra om han har har några skruvar lös.

Har någon av er läst någonstans om han får hjälp med sina brutala påhopp.

Jag älskar honom ändå..Så mycket hjärta...
2014-10-03 22:06
"@barcastuff: Barcelona want 50 M/year from next shirt sponsor. Qatar Airways deal ends in 2016. Barcelona have better offers than Qatar Airways one. [as]" "@barcastuff: Barcelona are holding renewal talks with B winger Adama Traore (18). The player would be promoted to the first team next season. [weloba]"
Barcelona LeoMessi
2014-10-03 21:44
The cameroonians Tack för att du uppdaterar oss om B-laget! Vill så jävla gärna se deras match imorgon. Men har en sån beslutsångest eftersom Valencia och Atletico möts imorgon och det är också jävla bra match! Suger att dom går samtidigt.
Barcelona the cameroonians
2014-10-03 21:23
I morron spelar B-laget hemma mot Lugo precis före A-lagets match mot Rayo. Hyfsad uppladdning med andra ord för de som tycker väntan är lång.

Eusebio har plockat ut följande trupp;

Ondoa och Ortóla
Patric, Bagnack, Diagné, Grimaldo och Costa
Halilovic, Pol Calvet, Babunski, Bicho, Samper, Cámara och Kaptoum
Adama, Dongou, Joan Roman och Maxi Rolon

Vänsterbacken Lucas är skadad vilket lär göra att Grimado tar klivet ner från mittfältet. Även högerbackarna Campins och Juste är på skadelistan (precis som de var större delen av förra säsongen),detsamma gäller Edgar Ié.

Potentiell startelva;

Ortóla
Patric, Costa, Diagné, Grimaldo
Cámara, Samper, Babunski
Adama, Dongou, Halilovic

Jag hoppas Halilovic får speltid nu när Joan Romans formkurva pekar neråt. Hans kreativitet behövs.

Motståndarna är inne i en bra fas för tillfället där man senast besegrade Osasuna med 4-3.Innan dess två mållösa och tillika oavgjorda matcher

Avspark 16.00. Det lär finnas stream till matchen på hemsidan nedan.
Barcelona Barcelonistas
2014-10-03 20:05
Ingen vet hur Penal vann balon förs säsongen. Inte ens Penal själv vet vrf de kom liksom som en big surprise...
2014-10-03 19:36
ju snabbare Katalonien blir självständigt desto bättre. Då kommer Messi och barcelona slippa undan den korrupta spanska statens påtryckningar. La liga kommer bli mer orättvis bedömt men det är inget vi inte är vana vid.
Barcelona Lion24
2014-10-03 19:08
Snart är det dags för Balon D'or röstning och Messi är i form, därför vill vissa trycka ner våran klubb och våra spelare. Varför tror ni dom kommer ut med dessa rykten nu? För att dom fick veta det precis?

Kommer ni ihåg vem som var 'ledsen' efter en match där hans lag vann och där han gjorde mål? Varför var han ledsen? Det handlade knappast om pengar som han själv sa. Han fick inte tillräcklig stöd från klubben att vinna Balon D'or, nu har du fått det Cristiano Ronaldo. Nu får du den här typen av stöd från din president som sedan beordrar lojala journalister att på alla sätt och viss, runt om i hela världen (mutor) att smutskasta den ända spelaren som är kandidat till han som var 'ledsen'. Så att folk börjar smutskasta den ända spelaren till han som var 'ledsen' så att han som var 'ledsen' får sitt pris och står sig nöjd. Grattis Cristiano Ronaldo.

Jag menar givetvis inte att det är Cristiano som skickar ut dessa uppgifter, heller inte att det är han som har sagt åt dessa gamar att skriva sånt. Men jag hävdar att Cristiano satte press på Florentino Perez som i sin tur skulle sätta press på tidningarna för att köra sin taktiska propagandaspel för ett fotbollspris. Om den andra kandidaten till detta fotbollspris förödmjukas, hånas, förolämpas på grund av ett fotbollspris så finns det inga medel och då tiger man, eller hur CR? Det finns inga gränser. Grattis återigen.
Barcelona Krabban94
2014-10-03 16:45
Jag håller på få nåt fel med alla dessa anklagelser och smutskastning mot klubben och spelarna.

Döms Messi för skattefusk bör vissa dömas för misshandel, nämner inga namn men en gjorde nåt mot Getafe och den andra mot Atletico.

Detta är ett skämt att hålla på så här, hoppas Bartomeu o co kommer ut med vem det är som försöker förstöra ryktet etc för klubben med konkreta bevis som de påstod sig samla. Iofs tror jag alla här inne vet vilka som försöker göra det, klar tecken på avundsjuka bland annat.

Synd bara att det ska bli så här och att man inte kan fokusera på fotbollen istället...

Var det inte så att vi var FC UEFA och fick alla beslut till vår fördel, hur kommer det sig då att våra spelare sitter i rätten, borde inte UEFA ha agerat då?
Barcelona LeoMessi
2014-10-03 15:31
Neymar11 Tyvärr så är den katalanska median alldeles för upptagen med att försöka trasha spelare i Barcelona som dom själva vill bli av med.
Barcelona Vampíro
2014-10-03 15:24
Not sure if Messi or Wesley Snipes?
Barcelona Neymar11
2014-10-03 15:16
När fan ska klubben slå tillbaka och försvara klubben/spelarna. Sånt här sker varje jävla säsong. Trött på den här högs toleransen någon gång får man sätta ner foten och det med besked. Bit ifrån dem jävla smutsen och sänk dom direkt. Och det är den livlösa presidenten bakom det hela. När ska FIFA/Uefa/CAS granska den smutsiga klubben. Finns ju hur jävla mycket skit på dom som helst ------------------ Och den katalanska median är fan samma skit som dom i Madrid. Vågar inte ens yttra sig om Madrid.
Barcelona LeoMessi
2014-10-03 14:50
Tror ni att Barcelona skulle kunna sälja camp nou till staden Barcelona för någon miljard och sen få den gratis som tack för allt dom har gjort för staden? Eller är det bara okej om real Madrid gör sånt?
Barcelona NoGo™
2014-10-03 14:45
Den där domaren är ju övertygad om att Leo är inblandad och har medvetet gömt pengarna.....Denna häxjakt fortsätter... De är fan dags att någon säger ifrån ffs
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2014-10-03 14:44
@DM1982:

Precis innan El Classico. Det måste vara slumpen eller hur grabbar.

Jag tycker att ledningen och Messi's advokater borde ta tag i det här skiten för längesen.

Vermaelen, vad ska man säga???
Ingen kommentarer...
Barcelona LeoMessi
2014-10-03 14:38
DM1982 När casillas och gänget hade begått skattebrott så skrevs det ingenting om det. Dom betalade bara vad dom var skyldiga och så var det inget mer med det. Men när det kommer till Messi så gör dom allt för att psyka honom! Dom skriver meterlånga spalter om det! Liksom som att Messi visste hur man begår ekobrott när han var minderårig! Iofs så dricker han ju cola till maten, så han är kapabel till alla möjliga hemskheter då.
Barcelona DM1982
2014-10-03 14:35
AS English ?@English_AS 17 minför

Breaking news: Leo Messi to face court trial for alleged tax offences. More to follow...

Ju mer Katalonien strävar efter självständighet, desto mer tjaffsar Madrid med Barcelona.
Annons: