/spanien/barcelona/forum/388.aspx/spanien/barcelona/forum/388.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Gabriel
2016-08-16 00:16
Jag vet inte, kanske är min reaktion på den spådda 25M€'s prislapp på Bravo en effekt av de tidigare usla affärerna klubben gjort. För det är klart att det i rena finansiella aspekter är positivt att klubben faktiskt går plus på Bravo affären, något som inte hör till vanligheten när vi säljer spelare. Jag är kanske bara less på att se hur andra klubbar kan klara av att sälja medelmåttiga fotbollsspelare för helt sjuka summor samtidigt som Barcelona inte klarar av att få sålda sina spelare utan det istället går så långt att man tvingas låna ut spelarna på nytt, alternativt att det går så långt att man river kontraktet. Jag kan ha överdrivit lite med min övertygelse om att City hade betalat Bravos klausul, men jag är fortfarande relativt övertygad om att vi hade kunnat få mer pengar för honom än 25M€. Antagligen resonerar klubben som så att man inte vill hålla på o vela runt och riskera att man får behålla en missnöjd spelare när man istället kan få in en hyfsad summa för Bravo. I slutändan är jag hur som helst otroligt lättad att det var Bravo man bestämde sig för att sälja och inte ter Stegen för det var jag ärligt talat inte alltid helt övertygad om.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Blaugrana91
2016-08-16 00:16
Munir (20) wants to stay at Barcelona but the club wants to include him in deal with Valencia. [@gerardromero] #fcblive Four players (Diego Alves, Paco Alcácer, Munir and Samper) will all be part of a big deal between Barcelona and Valencia. [Sport] #fcblive Valencia waiting on FC Barcelona's decision on Munir's involvement in the deal for Paco and Diego Alves. [plazadeportiva] #fcblive Hmm, Munir sabbar affären? ;)
Barcelona Ribohn Fan
2016-08-16 00:08
DM1982

Eller rätt läge. Beror på hur man ser det.
Bättre att ha två världs målvakter än en!
Vlom
2016-08-16 00:01
@DM1982:

Valencia har problem med FFP, därför försöker dem sälja sina spelarna.

Barcelona Ribohn Fan
2016-08-15 23:56
Fel Alves till Barca!
Barcelona Blaugrana91
2016-08-15 23:48
Den mest trovärdiga källan (enligt mig) Catalunya Radio rapporterar nu även att Diego Alves ersätter Bravo samt att Paco ingår i affären. Munir och Samper går i motsatt riktning. Nämns inga summor men Valencia ska vilja ha €10M för Alves, Alcácer har det ju snackats om för €30M. Så €40M samt Munir och Samper, möjlighet att dem sänker totalpriset?
Barcelona Rambla~
2016-08-15 23:33
Valencia, en orolig och instabil miljö. Inte optimalt att låna ut sina talanger till en sån klubb kan jag tycka. Dessutom lär deras fans vara lagom glada när deras spelare skeppas iväg till Barca och talanger går i motsatt riktning för att utvecklas i Valencia. Munir och Samper lär knappast vara några favoriter på Mestalla. Fast jag antar att vi får ta det goda med det onda i det här fallet när truppen breddas med bra spelare. Så länge det inte handlar om köpoption, så visst det kan väl vara okej. Gissar dock på att det blir permanenta övergångar med återköpsoption för Barca.
Barcelona Blaugrana91
2016-08-15 23:26
[QUOTE=El Pistolero #9]Diego Alves is set to be part of the Alcácer deal, Samper and Munir will both be loaned to Valencia. [@xavicampos] Vad tycker vi om det? [/QUOTE] Vill gärna ha kvar båda, men samtidigt kommer Alcacer så kommer Munir få än mindre speltid och Samper kommer ju också få svårt med tanke på dem mittfältare vi har i truppen. Men kommer nog krävas minst €40M samt Munir och Samper för att Valencia ska släppa dem, kom ihåg att vi redan värvat Gomes från dem.
Barcelona Rambla~
2016-08-15 23:21
Vadå 16,5m för Bravo enligt vår mercato-blogg? 25m ska det väl ändå vara? Fan om de viker sig och släpper honom så billigt.
Barcelona El Pistolero #9
2016-08-15 23:16
Diego Alves is set to be part of the Alcácer deal, Samper and Munir will both be loaned to Valencia. [@xavicampos] Vad tycker vi om det?
Barcelona DM1982
2016-08-15 23:16
Vad händer med Valencia? Spelare efter spelare verkar lämna, trodde att de nya investerarna skulle pumpa in lite pengar.
2016-08-15 23:08
Jordi Borda says that Barça is negotiating with Valencia for Alves. Soon.
Barcelona papillon
2016-08-15 23:05
Läser i Aftonbladet att Chelsea är reda att buda 850 milj för James. Hur är det ens möjligt för en bänknötaren att vara värd så mycket. Helt sjukt trots att det är Aftonbladet.
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Barcelona Nesto
2016-08-15 23:00
Gabriel

Fast överlag bör väl 25 ses som bra för Bravo. Jag tror inte ledningen vill chansa här och gå miste om dessa pengar, jag menar nästa bud, nästa fönster, kanske är på 13m.
Jag är inte lika övertygad som dig om att Pep hade övertalat city om att betala hela 40m. Det finns andra burväktare då.
Tror tex. att han annars hade återförenats med Victor Valdés (1 år äldre än Bravo)

Sen tror jag personligen att Lucho har informerat Bravo om att ter Stegen kommer vara första valet som målvakt, vilket lett till att chilenaren sen börjat se sig om för andra klubbadresser.
Att behålla en spelare som inte är nöjd skapar bara dålig stämning.

Lite synd ändå att vi (kanske) håvar in både Paco och Diego Alves från Valencia.
De har annars ett gäng halvintressanta spelare som säkert skulle kunna sätta bra motstånd.
Cancelo,Mustafi,Alcacer,Santi Mina,Gaya,Nani,Bakkali och Montoya ;)
Barcelona papillon
2016-08-15 22:59
Om Bravo går för 200 mille så borde man väl kunna få Alves för högst 100?
Postat via SvenskaFans mobilsajt
2016-08-15 22:23
Valencia has given Barcelona the opportunity to negotiate for the transfer of Paco Alcacer.(sport) It's on. Antar att Alcacer pushat för det.
Barcelona Liatzo
2016-08-15 22:05
Är jag den ende som är nöjd med den här affären? Vi får alltså 25 miljoner euro för en 33-årig målvakt, som vi värvade för 12 miljoner euro. Att Barça går plus på en spelaraffär hör inte till vanligheterna. Jag tycker att Barça har hanterat situationen post-Valdés på ett alldeles briljant sätt. Vi värvade Bravo som under sina två säsonger i Barça stod för ett fantastiskt arbete, samtidigt som ter Stegen integrerades till Barça, La Liga och Spanien. Nu är ter Stegen redo för rollen som förstemålvakt, så då säljer vi Bravo och värvar Diego Alves för en billig slant - och voilà: nu har vi tydlig distinktion mellan vem som är förste- respektive andremålvakt. Ett huvudbry mindre! Vidare måste jag hylla vår nya sportchef Robert Fernández för sitt goda arbete. Vi kan fortfarande bli betydligt bättre på att ta betalt för våra spelare, men i övrigt så har jag inte mycket att anmärka på. Eller ja, han får gärna skicka iväg Lord Douglas inom kort - men därefter kan han luta sig tillbaka för ett par veckors tid.
Barcelona Tiki-Taka
2016-08-15 21:55
Jag ser Mathieu som en fullt godkänd back upp till mittbackspositionerna, där han har presterat på en hög nivå, kan vara lite ojämn, men i det stora hela en fullt duglig truppspelare! Arda glömde jag.....han ska inkluderas i den listan....bara att sälja!!!
Barcelona Andresito
2016-08-15 21:54
Att City går för Bravo före någon som Leno är ändå ganska logiskt. Laget kryllar av talang men med väldigt lite rutin. Chilenaren är en väldigt disciplinerad spelare och kommer tillföra mer än räddningar till Peps bygge. Under tiden som de yngre spelarna mognar, exempelvis Stones, Sterling, Sané och Jesus, så kommer Bravos vinnarmentalitet komma till stor nytta under 2-3 år.

Bravos tid i Barça har varit positiv. Jag har dock aldrig fått den där känslan att han brinner för Barcelona, utan jag har har snarare sett honom som ett ultimat proffs som gjort sitt jobb utan tjafs och mycket pekar på att det kommer se likadant ut i City.
Barcelona Cessi - 3
2016-08-15 21:51
Och Arda
Barcelona Federer
2016-08-15 21:50
@Tiki-Taka:

Glöm inte Matjö/Marlboro men han får vi stå ut med ytterligare en säsong tyvärr.
Barcelona Tiki-Taka
2016-08-15 21:48
Står 25 miljoner euro enligt Sport...en rimlig summa för en 33 åring målvakt. Bravo borta, tello borta....bara Douglas kvar! Värva Diego Alves och Paco nu!!!
Barcelona Gabriel
2016-08-15 21:44
Förlåt om jag verkar tjatig nu men jag blir så himla trött på oss. Liksom jag kan slå vad om nästan hela mitt hus att Pep hade övertalat City att betala Bravos utköpsklausul på 40M. Jag fattar inte varför vi ska syssla med denna välgörenhet. Hur många målvakter finns det där ute som kan spela Peps typ av fotboll och målvaktsspel? Vadå det är väl Neuer, ter Stegen och Bravo? Det är dem jag känner till i alla fall. Och vi alla vet att Pep är envis som en åsna när det kommer till spelare han vill köpa. Han hade aldrig nöjt sig med Willy eller Hart säsongen ut, de hade panikköpt Bravo tillslut för 40 sen hade vi gjort en jävla go vinst på det. Real Madrid hade lyckats sälja Bravo för 50 också även om klausulen låg på 40 (ironi) så stor skillnad är det på dem och oss. Handlar om att ha is i magen och visa vem som bestämmer!
Barcelona Andresito
2016-08-15 21:36
Hade ter Stegen inte skadat sig så hade vi inte fått lika mycket för Bravo. Jag menar, titta på Cechs övergång till Arsenal, han kostade mellan 13-14 miljoner euro.

Bra beslut att låta Bravo lämna först efter onsdagens match mot Sevilla. Masip ska kunna vakta stolparna utan problem mot Betis på hemmaplan, därefter slår allas vår önskan in med en ung tysk som ordinarie målvakt.
Barcelona Blaugrana91
2016-08-15 21:35
[QUOTE=El Pistolero #9]#MCFC will pay around €20m. Lucho’s not going to be happy if he has to play Masip while MatS is out, Barça needs to bring Diego Alves asap. Told ya Blaugrana91, vi vek oss haha.... [/QUOTE] Störande... Nåja in med Paco och Diego Alves omgående nu.
Barcelona Gabriel
2016-08-15 21:35
Vilka jävla mesar vi är. Herregud. Citys situation är uppenbar, de är desperata att hitta en ny målvakt. Man skulle nästan kunna tro att det är ombytta roller och att det är vi som är desperata att bli av med Bravo. Seriöst jag blir så trött på våran efterblivna styrelse. Man kan inte ens få City att betala mer än 20 fören klassmålvakt som Bravo när man vet hur desperat Pep är. Allvarligt talat hur svårt ska det vara? Man måste bara ställa hårt emot hårt. Vi bör int ha någon panik i att sälja Bravo. Jag älskar att klubben verkar gjort klart att det är ter Stegen det ska satsas på framöver men vadådå, om det nu är så att Bravo hotat med att lämna så borde man bara bestämt berätta till honom: "Så här ligger det till, du har ett kontrakt med klubben, vi är nöjda med dig men ter Stegen kommer att vara ordinarie från och med nu. Om du inte klarar av det och vill lämna så är det utköpsklausulen som gäller. Vill ingen klubb betala den summan och du. Himla gärna vill lämna så är det bara för dig själv att hosta upp mellanskillnaden. Om inte så sitter du på ett kontrakt och spelar när du blir tillsagd". Mer än så är det inte. Vi styrs av ett gäng mesar. Hatar det här!
Barcelona Barclasico
2016-08-15 21:33
Bravo doesn't want to be 2nd choice goalie. Man City offered Barca 25m which club's willing to take. Next few days can be decisive. [sport]
Barcelona DM1982
2016-08-15 21:29
Att ter Stegen skadar sig i helt fel lägen. Absurt.
2016-08-15 21:28
#MCFC will pay around €20m. Lucho’s not going to be happy if he has to play Masip while MatS is out, Barça needs to bring Diego Alves asap. Told ya Blaugrana91, vi vek oss haha....
2016-08-15 21:24
Tack för allt Bravo!
Annons: