/spanien/barcelona/forum/3878.aspx/spanien/barcelona/forum/3878.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2014-09-30 23:19
Nu ger jag mig.. Go natt!!
2014-09-30 23:17
@Neymar11:

Det jobbiga är att det är så varje match Rakitic spelar.
Vi har inte någon annan på mitten som lägger lika mycket krafter att vinna dueller och jobba hem.

Han måste få Masken bredvid sig annars kan vi lika gärna lägga ner verksamheten. Varken Busquets eller Iniesta lägger ner hälften av jobben Rakitic lägger ner varje match..

Allvarligt, jag tycker fan synd om honom för att de flesta av oss vet vilka offensiva kvaliteter killen har. Nu har han blivit städgumma för hela mittfältet och Alves så klart..

Om jag var han skulle jag ta ett snack med Lucho och säga att jag får ingen hjälp. That't is it..
Barcelona Barca Barca
2014-09-30 23:16
Jag menar allvar nu. Jag såg inte matchen, jag har precis kommit hem, jag har inte sett målen, men jag gissar på att två av målen kom på fasta situationer ? har jag fel ? Verrattis mål måste ha kommit från en retur där han stod fri i strattområdet och fick mata in ett skott i mål ?
2014-09-30 23:12
L10

Visst var Neymar bra.
Men du blundade nog för det enda farliga vi hade offensivt idag.

Nämligen Messi!!!
Han var den enda som hotade hela PSG's elva spelare.
Faaan, vad jobbigt det måste vara för honom...

Barcelona Blaugrana91
Varför ska det alltid bli så dramatiskt varje gång vi tappar poäng? Den är en sak att vara besviken över en förlust, det är jag med. Men varför ska det alltid börja skrikas ut massa om att laget är slut och den och den spelaren är slut? Sen i nästa match så är laget och spelaren i fråga superbra enligt samma personer... Förluster skulle komma tillslut det visste vi, sen möter vi trots allt PSG borta. Visst kan man kräva betydligt bättre spel, men det är ju inte så att hela världen går under efter förlust 3-2 borta mot Psg. Vi var dessutom otroligt nära att få in 3-3. Vi lär ändå vinna gruppen. Tycker att det är lite väl dramatiskt att döma ut hela säsongen, men det kanske bara är jag? Dessutom kul när folk som alltid när vi förlorar eller tappar poäng drar igång med Real snacket, dvs att dem kommer köra över oss... Får jag påminna om att Reals försvar har varit mycket sämre än vårt, dem blev överkörda av Sociedad med 4-2. Som sagt vi kanske ska lugna oss liite?
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Andreas-
På tal om något annat. Vill minnas att en del här inne inte ville se Suarez från start i el Clasico? Nu vet man att han måste börja. Skiter i om han har ett brutet ben. Suarez från start, end of story.
Barcelona el Flaco
Luis Enrique måste trots allt få mer tid på sig. Att döda honom efter kvällens insats är inte bara fel men visar även brist på seny. Det är inte precis som han får ta över ett konkurrenskraftigt lag á la Pep Team. Lucho kommer in under ett väldigt känslig period för klubben där man efter Titos sjukdom gick igenom en lång period utan en riktig tränare.

Det begicks en rad felbeslut, försöket med Tata misslyckades, men nu har vi en tränare som i alla fall försöker att återinföra disciplin i laget. Som visar att han är den som bestämmer och försöker väcka liv in i laget igen. Med tanke på att han får ta över en trupp med låg moral och bygga ihop ett helt nytt är jag villig att åtminstone ge honom chansen. Om han sen lyckas eller ej får tiden utvisa, men han måste åtminstone få den tiden.
Barcelona LeoMessi
2014-09-30 23:11
Jag såg inte matchen för jag blev för nervös. Så jag tänker inte analysera matchen. Men jag antar att rakitic fick agera städgumma på högerkanten åt Alves och pedro. Det är en sån jävla slöseri på spelare!! Vi lämnar ju all jävla kreativitet åt våra ytterbackar och dom som ska vara kreativa, dvs mittfältarna, används som städgummor! Det är skitsamma om vi spelar riktigt bra offensivt om vi hela tiden ska förlora på grund av individuella misstag som ska undvikas. I ärlighetens namn så är rakitic den enda mittfältaren som har hållit en godkänd nivå. Iniesta och Busquets har varit under all kritik.
Barcelona Tiki-Taka
2014-09-30 23:10
Den perfekta silly season hade varit om vi hade finansierat Cuadrado köpet genom att sälja Pedro samt dem pengar som las ut på Douglas (Douglas skulle aldrig ha köpts från första början!). OCH att vi hade köpt Marquinhos genom att Alves skulle gå i motsatt håll + cash. DET HADE VARIT DRÖMMEN!
Barcelona Andreas-
@Den vise mannen:

Rolig fotboll o en jävla massa vilja. Allt som inte vi stått för senaste 3 åren. Början på 2000-talet var rena rama festen jämfört med dagens handbollsspelande fotbollslag. Det är för dåligt o det är för tråkigt.
Barcelona Valdés
Varför är inte samma personer inne på forumet för att hylla laget efter vinster? Undrar om det finns något lag som är intresserat av att köpa dessa sk fans? Ser inte att det finns något lag i Europa som övertygat i alla matcher, absolut inte Real Madrid. Klockren analys av Gabriel tidigare kring de spanska spelarna. Tycker att Lucho gör rätt som roterar spelare även om vi förlorar dagens match. Tror fortfarande att vi kommer att vinna gruppen med Ajax som grupptvåa. Kul att se Parisspelarna fira som om de vunnit CL. Svårt att vinna matcher efter såpass stora individuella misstag.
Barcelona Port Olímpic.
@^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^:

Håller med i det du säger men det handlar lika mycket om att ge Rakitic en tydlig roll. Att låta honom känna att han kan misslyckas för att kunna växa som spelare. Har han det förtroendet från LE så kommer han våga spela med en större pondus och också med tiden kunna dirigera mittfältet på ett annat sätt. Jag ser en stor potential i Rakitic och tyvärr så känns det som att han håller tillbaka lite såhär långt, speciellt om jag jämför med spelet i Sevilla och även spelet i Kroatien.
Barcelona DM1982
Det är lite galet att Barcelona gör två klassmål borta mot PSG men förlorar ändå. Ska inte hända. ter Stegen gjorde bort sig bra vid andra målet, något att tänka på för alla som gapar om att Bravo inte ska stå i målet. I slutet av dagen så kommer nog Barcelona vinna gruppen ändå.
Barcelona Barcelonistas
Pedro när han får bollen. Han tar emot vrider och vänder sen en sidleds pass till sin medspelare. Man vet redan vad som händer när han får bollen, det är lite som Xavis och Alves inlägg...
Barcelona Neymar11
2014-09-30 23:09
Freeyourmind Äntligen någon mer än mig som upptäckte det. Rakitic var helt slut efter 60 min pga alla löpningar han fick ta för att täcka upp för andra. Vi måste börja använda hans offensiva kvalitéer Masche Xavi rakitic Är faktiskt det bästa mittfältet vi kan ställa upp med just nu
Barcelona Leo y Cesc
2014-09-30 23:09
@MessiStats: 10 ? Barcelona tonight lost their 10th match in which Messi scored (W194 D23) När Messi gör mål så förlorar vi väldigt sällan. Och det är ofta han gör mål. Iaf denna match var ingen dålig match offensivt sätt, ineffektiva och 3 skitmål släpper vi in. Det ska räcka med att vinna 1-0 borta mot PSG som har en avdankad Cavani. 1 mittback och 2 defensiva mittfältare avgör matchen. Det är illa på fasta situationer. Blir så jävla lack när Lucho roterar 22 spelare nästan varje match.
Barcelona L10
2014-09-30 23:08
Herregud vad folk överdriver här inne, jag tycker att vi spelade ändå helt okej, det var bara några få misstag som straffade oss idag.

Jag tycker att vissa spelare försökte att verkligen vinna (Neymar, Masken) men man måste förlora nångång och hellre nu mot ett lag som PSG på borta plan än kanske hemma mot Granada osv.

Men mina Top 3 Sämsta och Bästa spelarna
Sämsta;
1. Pedro: han gjorde verkligen ingenting idag! Han var dåligt offensiv och defensiv! Hans dagar är räknade
2.Dani Alves: han försöker att göra de han gjorde med för några år sen men jag tror inte att han ajälv märker att det inte går längre, många onödiga bolltapp
3.Sergio B: varje match Barca förlorar så kan jag lova att Sergio har haft en dålig dag på jobbet! För han brukar vara en av dem sämre när vi förlorar.

Bästa:
1.Neymar: vilken säsong han har haft hittills, jag hoppas att han fortsätter så här
2.Masken:han krigar och man ser hur han pushar på laget, borde va kapten!
3: jag tycker endast att dessa var dem bra spelarna, resten var oke (messi,iniesta)
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Barcelona Rambla~
2014-09-30 23:07
Är övertygad om att vi kör över PSG på Camp Nou när vi har en Suarez i form på planen.
@viccc:

Bänken är som den är. Tragiskt, fast till du måste erkänna att lilla Munir uträttade mer på 3 min än Pedro's 64 minuter..

Sandro skulle kunna användas som högerback. Han har speeden och styrkan i kroppen för att vinna lite dueller. Nej, Adriano har lagt på för många kilo..
Barcelona Den vise mannen
Andreas- Jag väntar fortfarande: Vad har fått dig att älska denna klubb?
Barcelona Gio Style
2014-09-30 23:06
@Andreas-:

Hur kan man vara så blind?
På slutet möter vi en köttmur, vart fan ska den raka bollen slås? Finns ju 0 yta bakom, inte så jävla svårt att förstå.
Barcelona fc__Barça
2014-09-30 23:05
Har varit hög nivå här inne i början på säsongen men kul att se att det fortfarande finns dem som vill byta tränare när vi släpper in första målet för säsongen.
viccc
2014-09-30 23:04
Vi har iallafall en riktigt bra bänk som kommer kunna vända matcher mot bra lag. Kungen Sergi Roberto, Munir, Sandro, Montoya och Douglas! vår framtid! Visca Barca!!!
Barcelona Rambla~
2014-09-30 23:03
@Barcelonismo*:

Jag kan bara instämma.
2014-09-30 23:02
@Port Olímpic.:

Jag ser att Lucho använder Rakitic som städgumma för Iniesta, Busquets, Pedro och Alves. Killen täcker upp för alla spelare som förlorar bollen.

Snälla kan någon ta fram statistik på hur mycket Rakitic sprang ikväll???
Han vågar knappt gå fram en meter varje gång Alves får bollen där uppe.

Vi misshandlar killen. Bänka Busquets nästa stormatch, lägg in Masken där som kan hjälpa och löpa lika mycket som Rakitic i mitten.

DÅ, bara då kommer Rakitic's offensiva kvalitéer kommer att blomma ut i Barca.

Om du minns i Sevilla så hade Rakitic en löpstark mittfältare som heter Mbia bredvid sig. Nu har han Busquets som bara sidled passar hela tiden och står där i mitten med sin gängliga kropp och pekar höger och vänster stället att vinna dueller och kriga med Rakitic..

Synd om killen tycker jag..
Barcelona Vampíro
2014-09-30 23:02
Luis Enrique: "They could take advantage of our mistakes. They were individual mistakes, wrong decisions were made, need to analyze them." No shit. Hur mycket 'analyze' behöver han göra för att inse att Dani Alves och Pedro är totalt värdelösa? Ta ut huvudet och öppna ögonen.
Barcelona Thierry Henry
2014-09-30 23:01
Sen till alla som klagar på vår defensiv. Som psg spelade idag så är det omöjligt att ej släppa till lägen! Spelar ingen roll va spelarna i backlinjen heter. Dock Så är det misstag från framförallt Ter Stegen vid 2-1 (Så går det när man bänkar en målvakt och sen plötsligt spelar honom mot Psg borta) och Marcherano vid 3-1 (Konstigt att vi fortsätter att envisas med att spela en mf i backlinjen). Två individuella misstag. Som L.Enrique får ta på sig iom laguttagningen.

Messibernaboss//

Som du skriver så verkar det som barca och Messi spräckt dig ett antal gånger;). 2-6 och 0-5 måste ha gjort ont där bak;)

Sen kan man inte annat en äcklas av alla kommentarer om Alves. Det är barcas bästa högeeback genom tiderna ni pratar om! En legendsom förtjänar respekt för allt han gjort för klubben!
Barcelona Andreas-
2014-09-30 23:00
Kan någon svara på vad som är så mycket bättre kontra förra säsongen? I slutet när vi jagar mål ser det precis ut som förr i tiden. Det går långsamt o vi spelar bara runt runt.

In med Klopp.
Barcelona Leo y Cesc
2014-09-30 22:58
Undra om Lucho ska välja en målvakt eller skoja i CL och ligan ?
Barcelona Bästelona y M3ssi y BernaLeo
2014-09-30 22:58
@^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^:

Säger absolut inte emot dig! Alves är slut och Pedro är så dålig som bara Pedro kan vara. Marc får ta på sig ett mål, ja. Busquets är i dålig form, absolut. Men Iniesta var bra idag.

Som sagt, själva spelet var bra idag, vi föll på individuella misstag och för att ett par spelare inte kom upp till normal standard, eller för att vi spela med 2 spelare som är slut i Barca. Jag brukar aldrig vara nöjd över en förlust, men idag kan jag lägga mig utan att tänka allt för mycket på matchen då det jag såg var ok.
Annons: