/spanien/barcelona/forum/3877.aspx/spanien/barcelona/forum/3877.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Bästelona y M3ssi y BernaLeo
2014-09-29 08:27
Att vi inte gick till CL-final 2010 pga att pep tog dåliga beslut.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Neymar11
2014-09-29 08:27
Finns en anledning till varför ingen klubb har vunnit cl när Zlatan har varit en del av cl. Och verkligen ingen slump att vi vann året efter Zlatan är fortfarande ett litet barn som skyller på allt och alla förutom han själv. En narcissistisk jävel som tror sig vara Gud
Barcelona koeman92
2014-09-29 08:25
@Bästelona y M3ssi y BernaLeo:

Vad har han sagt?
Barcelona Bästelona y M3ssi y BernaLeo
2014-09-29 07:49
Lugn i näsan nu Ibra, vi åkte ut i semin pga att du sprang 400meter mer än valdes, och inte för att Pep tog dåliga beslut. Sen glömmer alla andra supportrar att vi blev misshandlade av domarna i de mötena med Inter, kanske är det karma från Chelsea matchen men vi blev fortfarande hårt straffade.
Barcelona fc__Barça
2014-09-29 07:38
@barcastuff: Pique, Alba, Iniesta and Pedro, who didn't play on Saturday, are expected to start against PSG. Ter Stegen could also play. #fcblive [md]
Barcelona CRset
2014-09-29 00:40
Allvarligt talat? hur jävla okunnig är du inte inom fotboll?

Hur kan du påstå att Douglas är den sämste spelaren du har sett? När du sett han spela 90 minuter i hela ditt liv? Hans första match för barcelona? Där barcelona spelade sin sämsta match den här säsongen(inklusive försäsongen). Hur fan kan du bedöma någon efter de där? Vart va messi mot malaga? neymar?Pique?Bartra? mm.. Dogulas spelade jävligt enkelt första 45 min, och de kan man förstå eftersom de är hans debut. I andra halvlek försöka han spela lite svårare och försökte sig på lite dribblingar. Tyvärr gick de inte så bra som man hade hoppats. Men samtidigt är det en ny liga, nytt land, nya lagkamrater killen måste lära känna.

Ge honom chansen innan du dömer han framöver. Finns spelare i Barcelona som har varit där sen de lärde sig att gå, men ändå ser de obekväma,darriga och nervösa varenda jävla match.
Barcelona Tiki-Taka
2014-09-28 23:48
Fattar inte hur Douglas kan gå före Montoya i laguttagningen till Paris matchen!? Douglas måste vara den sämsta spelaren jag har sett under min livstid! Spelare som Christanvaal och Bogarde var bättre!
Flavia
2014-09-28 23:47
@Zyzz:
Läs den sista meningen i parentesen (om du är läskunnig förstås)... Och jo, klart att vi köpte fransmannen för ett överpris då han fyller 31 om en månad samt kostade typ 20 miljoner euro om jag minns rätt. Med det sagt, innebär det självfallet inte att jag sågar Mathieu som fotbollsspelare (då han bevisligen var stabil i Valencia och gör liknande insatser även i Barca).
Barcelona Zyzz
2014-09-28 23:35
@Flavia:

Med tanke på att han är vår bästa back så var det inget överpris.....
Flavia
2014-09-28 23:18
@Zyzz:
Inte särskilt svårt för Mathieu att inte ha en enda felpass då en stor del av hans riskfria passningar var rätt enkla samt att fransmannen sällan blev pressad när han hade bollen... Hans snabbhet och närkampsspel är däremot superb! Synd bara att vi värvade Mathieu för ett överpris dock (även om han har visat sig vara värd varenda euro).
Barcelona Rambla~
2014-09-28 23:03
@Potosi:

6 matcher och 20 min in på den 7:e matchen. Ett rekord Barca har själva.
Barcelona Rambla~
2014-09-28 23:00
Det går bra för RM Castilla och demontränaren Zidane. :D
Barcelona Potosi
2014-09-28 22:31
Vad är rekordet i La Liga för hålla nollan i antal matcher i inledningen av säsongen? Vad ska man googla på? Någon som vet.
Barcelona Federer - köp en back, tack
2014-09-28 22:30
Måste ändå säga att Mathieu har varit otroligt bra hittills. Var otroligt skeptisk när vi värvade honom men so far so good.
Barcelona AndreD
2014-09-28 22:28
@Zyzz:

7 assist i ligan. Vissa sidor räknar inte med den han gjorde mot Villarreal till Sandro för att den touchade målvakten...
Barcelona Barca Barca
2014-09-28 22:01
Hade Mathieu hetat, Thiago Revierinho Silva Naldo Anderson Da Sosa så hade han värderats till 60€ miljoner och kallats en av världens bästa mittbackar. Nu heter han Jeremy Mathieu och är från Frankrike, marknadsvärdet sjunker automatisk till sisådär 25€, kanon :)
Barcelona LeoMessi
2014-09-28 20:58
Är inte alla förvånad över Mathieus prestationer. Jag såg många matcher med Valencia förra säsongen så jag visste exakt vad han hade att komma med! Synd att han inte är ett par år yngre bara för han har verkligen kvalité. Samtidigt känns det som att även Pique har förbättrat sig, kanske konkurrensen och att han blir bänkad ibland.
Barcelona MessiyoyO 10
2014-09-28 20:57
Vi får se hur Mathieu sköter sig mot PSG. Där får han möta starkt motstånd, så det är upp till bevis. Han har dock skött sig bra hittills med undantag för några dåliga beslut. Hans snabbhet och styrka är något som tillför säkerhet, något som Pique tyvärr inte erbjuder.
Barcelona Davids3
2014-09-28 20:50
Mathieu...alltså vilken back !
Honom före Pique alla dagar i veckan.
Barcelona Zyzz
2014-09-28 20:43
Den här filmen med Mathieus highlights från igår borde verkligen alla kolla på! Herregud vilken grym match han gjorde! Inte en felpass och grymma brytningar där han både visar sin snabbhet och beslutsamhet. Han är verkligen ingen som fegar i närkamperna! Dessutom skapade han ju faktiskt en målchans som Munir brände på mållinjen. Jag vet i alla fall vilken back som är min favorit i Barca just nu!
Barcelona Neymar11
2014-09-28 20:43
Zyzz Intressant att se att vi som Max använder 10 passningar innan ett mål. Trodde den siffran skulle ligga betydligt högre
Barcelona Zyzz
2014-09-28 20:35
Hur många assist har Messi gjort i ligan än så länge egentligen? Är det 6 eller är det 7? Såhär står det på barcastuff: Most assists in top-5 leagues: Messi 6 - Cesc 6 - Koke 5 #fcblive Most chances created: Messi 24 - De Bruyne 23 - Payet 21 [via @barcastat] Om man däremot kollar bilden i länktipset så är det ju 7 assist... (8 om man räknar med CL).
Barcelona Neymar11
2014-09-28 20:07
Ser en statusuppdatering på fb från Pique, tydligen är han i Mexico. Det kan väl fan inte stämma? Haha
Barcelona FC Tiki-Taka
2014-09-28 20:04
@DM1982:

Okej...ändå bara 3 spanjorer, sjukt lite för att vara Barca. Påminner mig lite om Frank Rijkaard - Eran ;)
Barcelona B-Guden
2014-09-28 19:58
@FC Tiki-Taka:

spanien
Barcelona DM1982
2014-09-28 19:58
[QUOTE=FC Tiki-Taka]barcastuff: Barcelona line-up (official): Bravo - Alves Mascherano Mathieu Adriano -Xavi Busquets Rakitic - Munir Messi Neymar #fcblive Gårdagens startelva. Bara två spanjorer (Xavi Busquets) i startelvan när hände det senast?? (Inkluderar inte Munir på grund av att jag inte vet om han har valt att spela för Spanien eller Morocco.) [/QUOTE] Munir har debuterat för Spanien så honom kan du räkna in. Han är för övrigt född i Spanien.
Barcelona FC Tiki-Taka
2014-09-28 19:46
barcastuff: Barcelona line-up (official): Bravo - Alves Mascherano Mathieu Adriano -Xavi Busquets Rakitic - Munir Messi Neymar #fcblive

Gårdagens startelva. Bara två spanjorer (Xavi Busquets) i startelvan när hände det senast??

(Inkluderar inte Munir på grund av att jag inte vet om han har valt att spela för Spanien eller Morocco.)
Barcelona LeoMessi
2014-09-28 19:27
Vem påminner detta om? ;)
Barcelona LeoMessi
2014-09-28 19:11
Förhoppningsvis så betyder det att bollkladdaren Roman förpassas till bänken. Visst han har gjort mål men han sumpar extremt mycket också.
Barcelona DM1982
2014-09-28 18:53
Det kommer bli bättre när Munir och Sandro kommer kliva ner till b-laget igen. Utgår från att de kommer göra en hel del mål.
Annons: