/spanien/barcelona/forum/3869.aspx/spanien/barcelona/forum/3869.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2014-09-30 23:07
@viccc:

Bänken är som den är. Tragiskt, fast till du måste erkänna att lilla Munir uträttade mer på 3 min än Pedro's 64 minuter..

Sandro skulle kunna användas som högerback. Han har speeden och styrkan i kroppen för att vinna lite dueller. Nej, Adriano har lagt på för många kilo..
Barcelona Den vise mannen
2014-09-30 23:07
Andreas- Jag väntar fortfarande: Vad har fått dig att älska denna klubb?
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Gio Style
2014-09-30 23:06
@Andreas-:

Hur kan man vara så blind?
På slutet möter vi en köttmur, vart fan ska den raka bollen slås? Finns ju 0 yta bakom, inte så jävla svårt att förstå.
Barcelona fc__Barça
2014-09-30 23:05
Har varit hög nivå här inne i början på säsongen men kul att se att det fortfarande finns dem som vill byta tränare när vi släpper in första målet för säsongen.
viccc
2014-09-30 23:04
Vi har iallafall en riktigt bra bänk som kommer kunna vända matcher mot bra lag. Kungen Sergi Roberto, Munir, Sandro, Montoya och Douglas! vår framtid! Visca Barca!!!
Barcelona Rambla~
2014-09-30 23:03
@Barcelonismo*:

Jag kan bara instämma.
2014-09-30 23:02
@Port Olímpic.:

Jag ser att Lucho använder Rakitic som städgumma för Iniesta, Busquets, Pedro och Alves. Killen täcker upp för alla spelare som förlorar bollen.

Snälla kan någon ta fram statistik på hur mycket Rakitic sprang ikväll???
Han vågar knappt gå fram en meter varje gång Alves får bollen där uppe.

Vi misshandlar killen. Bänka Busquets nästa stormatch, lägg in Masken där som kan hjälpa och löpa lika mycket som Rakitic i mitten.

DÅ, bara då kommer Rakitic's offensiva kvalitéer kommer att blomma ut i Barca.

Om du minns i Sevilla så hade Rakitic en löpstark mittfältare som heter Mbia bredvid sig. Nu har han Busquets som bara sidled passar hela tiden och står där i mitten med sin gängliga kropp och pekar höger och vänster stället att vinna dueller och kriga med Rakitic..

Synd om killen tycker jag..
Barcelona Vampíro
2014-09-30 23:02
Luis Enrique: "They could take advantage of our mistakes. They were individual mistakes, wrong decisions were made, need to analyze them." No shit. Hur mycket 'analyze' behöver han göra för att inse att Dani Alves och Pedro är totalt värdelösa? Ta ut huvudet och öppna ögonen.
Barcelona Thierry Henry
2014-09-30 23:01
Sen till alla som klagar på vår defensiv. Som psg spelade idag så är det omöjligt att ej släppa till lägen! Spelar ingen roll va spelarna i backlinjen heter. Dock Så är det misstag från framförallt Ter Stegen vid 2-1 (Så går det när man bänkar en målvakt och sen plötsligt spelar honom mot Psg borta) och Marcherano vid 3-1 (Konstigt att vi fortsätter att envisas med att spela en mf i backlinjen). Två individuella misstag. Som L.Enrique får ta på sig iom laguttagningen.

Messibernaboss//

Som du skriver så verkar det som barca och Messi spräckt dig ett antal gånger;). 2-6 och 0-5 måste ha gjort ont där bak;)

Sen kan man inte annat en äcklas av alla kommentarer om Alves. Det är barcas bästa högeeback genom tiderna ni pratar om! En legendsom förtjänar respekt för allt han gjort för klubben!
Barcelona Andreas-
2014-09-30 23:00
Kan någon svara på vad som är så mycket bättre kontra förra säsongen? I slutet när vi jagar mål ser det precis ut som förr i tiden. Det går långsamt o vi spelar bara runt runt.

In med Klopp.
Barcelona Leo y Cesc
2014-09-30 22:58
Undra om Lucho ska välja en målvakt eller skoja i CL och ligan ?
Barcelona Bästelona y M3ssi y BernaLeo
2014-09-30 22:58
@^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^:

Säger absolut inte emot dig! Alves är slut och Pedro är så dålig som bara Pedro kan vara. Marc får ta på sig ett mål, ja. Busquets är i dålig form, absolut. Men Iniesta var bra idag.

Som sagt, själva spelet var bra idag, vi föll på individuella misstag och för att ett par spelare inte kom upp till normal standard, eller för att vi spela med 2 spelare som är slut i Barca. Jag brukar aldrig vara nöjd över en förlust, men idag kan jag lägga mig utan att tänka allt för mycket på matchen då det jag såg var ok.
Barcelona Heisenberg
2014-09-30 22:57
Okej, om stämningen är lite lugnare så tänkte jag delge mina 2 cent. Först och främst, Rakitic gör ingen dålig insats. Alves gör en horribel insats och spelar mer offensiv högerytter än högerback vilket gör att Rakitic får täcka upp all yta bakom honom och inte kunna göra det han är bra på. Dessutom är han alldeles för underordnad Alves uppenbarligen som får typ varje pass så fort han skriker till.

Drar man det ett steg längre är det inte ens våra ytterbackars fel (trots att de båda gör sin sämsta match sen urminnes tider) utan LE:s i och med att det är så han vill spela. Och det är ju en helt underbar taktik om du har ytterbackar som kan slå ordentliga inlägg och folk som löper in i boxen. Men vi har ju inte det så jag kan för mitt liv inte förstå vad fan vi vill åstadkomma!?

Vidare är det bara till att öva på fasta inför matchen mot Atletico, annars blir det åka av.

Till sist, med facit i hand hade vi alla rätt i att Xavi skulle få starta - rutin är viktigt i en sån här viktig match! Du kan testa mot Apoel hemma, men i Paris får du gå tillbaka till basic. Kanske bra att förlusten kom innan el classico så hybrisen och övertron släpper?
Barcelona Port Olímpic.
2014-09-30 22:55
Jag ser att Rakitic safe:ar mycket i sitt spel och vågar inte riktigt hitta upp till anfallarna centralt i plan med vågade passningar. Jag tror vi behöver en sådan Rakitic, en som är mer lik Xavi i sina öppnande passningar från mitten. Då tror jag vi hittar en ny dimension i vårt spel.
Barcelona Neymar11
Enda kravet jag har på Lucho är att Montoya ska vara första valet till högerbacksplatsen
Barcelona [Carles Puyol 5]
Snälla köp Klopp en som har spelidé med stake, en som vågar bänka spelare som inte krigar för laget. Klopp hade varit enorm vinst för Barca. Klopp brinner för Dortmund.
2014-09-30 22:54
Bästelona y M3ssi y BernaLeo

Det fanns lite ljusglimtar här och där men det var inget att hänga i den där gamla granen.

Fakta!
Vi har för dåliga spelare runt Messi. Alves, Pedro.
Man känner inte igen Busquets och Iniesta
Lucho lägger in Ter Stegen fast killen har ståt i mål en gång senaste 5-6 veckor fast vi möte PSG.
Barcelona Mido
2014-09-30 22:54
[QUOTE=BernaMessi.BOSS]Den va sjuk snygg. tycker du inte? [/QUOTE] Väldigt snyggt faktiskt, påminner mig om målet vi gjorde mot Liverpool, vi passade runt jätte länge sen booom mål
Barcelona Port Olímpic.
2014-09-30 22:53
Hade detta varit en enda plump i protokollet hade det varit en sak men spelet har varit lika tempofattigt hela inledningen av säsongen. Sedan att vi resultatmässigt ser starka ut är en annan sak. PSG är absolut bättre än botten/mittenlagen i La Liga men jämför man med City, Chelsea, Bayern och Real Madrid så är de en bit ifrån. Fortsätter vi på detta sätt även i ligan så kommer förlusterna och poängtappen komma och RM kommer att köra om oss för jag tycker faktiskt att de ser avsevärt mycket starkare ut spelmässigt. Likaså om vi ska nå långt i CL i år så krävs en markant förbättring och LE måste sätta ner foten.
Barcelona Barcelonismo*
2014-09-30 22:53
@[Carles Puyol 5:

Nu när vi tydligen är "slut" så kan du hitta dig ett nytt lag... rekomenderar PSG starkt.

We won't miss you, belive me.
Barcelona Andreas-
2014-09-30 22:52
@Treyh:
Vet du varför? Det finns inget positivit. Det är Messi som är positivt, resten är ett skämt. Filosofin med att hålla i boll är så jävla usel på så många nivåer. Ta bort Messi idag o vi gör inte en kasse, vi skapar inte ett skit heller, som mot Bayern på Camp Nou när dem vann med 3-0.
Barcelona Leo y Cesc
Bättre att första förlusten kommer i cl gruppen än i ligan. Dags och se nu vad Lucho kan göra åt saken framöver.
Barcelona [Carles Puyol 5]
The Pastore Logik hahaha. Han är sämst i 20 matcher sen när Barca står för motståndet då är han någon jävla Maradona. Cred till PSG och Pastore
Barcelona Den vise mannen
Väl skrivet Thierry Henry! Instämmer i allt.
Barcelona Vampíro
Jag ser det som en omöjlighet att Adama och Dongou skulle göra ett sämre jobb än Pedro och de andra två småpojkarna. Våga byt för fan när det kört fast sig.
Barcelona BARCA-més que un club
Jag vill bara gråta när jag ser vår bänk vem vi har alla toppklubbar har världsspelare att byta in vi har en underbar B- spelare Sergio Roberto :( Va hänt med vårt lag
Barcelona Neymar11
2014-09-30 22:51
Vad för fel gjorde Matheiu idag? Att ni seriöst tror att en enda "stjärnback" kan förbättra ett helt kollektivt försvar säger hur mycket ni kan om fotboll 1: vi åker på två otroligt slumpmässiga mål på fasta situationer 2: högerkanten var värdelös och sket i det defensiva. Rakitic fick göra ett monster jobb och täcka all yta från centralt ut till högerkanten 3: Sergio var under all kritik och ska vara den som skyddar backlinjen och det gör han verkligen inte ikväll
Barcelona Bästelona y M3ssi y BernaLeo
2014-09-30 22:51
Grejen är att folk förväntar sig fotboll som vi spelade med Pep, och när vi förlorar kommer allt det negativa fram bland folk, vinner vi så gör det inte de för man blir blind utav resultatet.
Barcelona BernaMessi.BOSS
2014-09-30 22:50
[QUOTE=Mido]Det var 63.88 sekunder hhh [/QUOTE] Den va sjuk snygg. tycker du inte?
Barcelona Mido
2014-09-30 22:49
[QUOTE=BernaMessi.BOSS]Jag tror att det var tredje målet, var nog det värsta. De spelade runt bollen som på GUARDIOLAS tid i 2-3 minuter och spräckte oss. [/QUOTE] Det var 63.88 sekunder hhh
Annons: