/spanien/barcelona/forum/3868.aspx/spanien/barcelona/forum/3868.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona IlTriplete
2014-10-01 11:56
Barcelonistas Fan vad vi kommer få pisk av Real Madrid.. Ajax kanske tar en poäng också, man vet aldrig. Rayo och Eibar ska man bara slå så att forumet sedan kan fira och hylla laget som världens bästa. Dags att komma ner på jorden. Vi är skit och har varit det under en lång period nu. Det har kommit till den gränsen att jag saknar Tatas fartfyllda fotboll från hösten 2013.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Barcelonistas
2014-10-01 11:55
Messis alla Cl mål.
Barcelona Barcelonistas
2014-10-01 11:51
Våra kommande matcher.

Rayo - Barca

Barca - Eibar

Barca - Ajax

Real - Barca
Barcelona Neymar11
2014-10-01 11:45
Pedros heatmap från matchen 1: Inte en enda gång är han i straffområdet 2: Kolla hur lite han hjälper sin ytterback i det defensiva
Barcelona petersays
2014-10-01 11:18
Barca Barca I fallet Asenjo så vill jag ändå inflika att det som satte stopp för hans karriär inte främst var De Gea utan hans långvariga skador.
Barcelona Barcelonistas
2014-10-01 11:05
Zyzz - ingen kommer minnas vem som slog rekordet först utan vad folk kommer minnas är vem som tog hem rekordet i egen pocket.

1 - Raul 71 mål på 142 matcher.
2 - Ronaldo 68 mål på 104 matcher.
3 - Messi 68 mål på 88 matcher.

Jag behöver inte ens tänka 1 sekund för att se vem som är överlägsen.
Barcelona Zyzz
2014-10-01 10:58
På lördag kommer jag antagligen att missa ligamatchen. Finns det nån hemsida eller något där man kan se hela matcher i efterhand?
Barcelona Zyzz
2014-10-01 10:57
Ronaldo kommer slå rekordet före Messi. Ikväll möter de Lugoträsk (???). De har enklare grupp än oss. Dock har ju Messi spelat 20 matcher färre så Messi är ju den bästa oavsett.
Barcelona Barcelonistas
2014-10-01 10:47
Gör Messi 4 mål till i både Cl och ligan så blir Messi den störste målskytten genomtiderna. Just nu är både Messi och Ronaldo på 68 mål Messi har dock cirka 20 matcher färre spelade. Btw var det någon som såg David Beckhams fula face vid matchen igår? Jag förstod inte varför han var så glad? Världens mest överskattade fotbollspelare genomtiderna, jag såg aldrig Beckhams storhet och kommer aldrig att göra det heller. Han var aldrig någon bra spelare han var snarare en spelare som levde på sitt "snygga" metrosexuella utseende.
Barcelona Barcelonistas
2014-10-01 10:40
Vi slog City två gånger föra säsongen, lägg därtill att vi även slog Real Madrid två gånger så jag köper inte det där att vi inte håller mot bättre lag. Går dagens match dominerade vi stundtals egentligen men vi gav PSG två gratis mål som dom utnyttjade.

Gårdagens match påminde otroligt mycket om 3-4 matchen föra säsongen på Bernabeu där vi spelmässigt är det bättre laget men släpper till mål från ingenstans. Hade vi haft ett stabilt kollektiv så hade PSG inte haft en chans igår, det gäller att vi helt enkelt hittar en balans mellan anfall och försvar.
Barcelona Zyzz
2014-10-01 10:36
Det gick skrämmande lätt för PSG igår att skapa farliga chanser. Det var precis som att ingen i Barca vågade gå på och försvara förrän PSG hade bollen inne i straffområdet. Jag hatar att vi förlorade på egna misstag.
Barcelona LeoMessi
2014-10-01 10:33
Dom är verkligen inte tillräckligt bra för att vinna cl*
Barcelona LeoMessi
2014-10-01 10:31
Sen är jag trött på att folk ska skydda Alves hela jävla tiden. "Han är vår bästa högerback genom tiderna..." får man läsa med jämna mellanrum! Det är samma högerback som är alldeles för girig att tacka ja till ett kontrakt som går ut 2016 eftersom det innebar att han skulle få lägre lön. Att vara så jävla girig och suga så mycket getpung när han spelar, får mig att vilja slita av mig håret. Ja han kanske älskar Barca, men han älskar pengar mycket mer!
Barcelona LeoMessi
2014-10-01 10:26
I ärlighetens namn så är det bara att erkänna att vi inte är så bra som vi faktiskt tror. Det är alldeles för enkelt för bättre motståndare att göra mål på oss och vi släpper in enkla mål som sker pga individuella misstag alldeles för ofta för att ens kunna ha en realistisk chans till att vinna CL. Visserligen så slog vi city förra året men utöver det så har vi inte gjort något vettigt slutspel på typ två säsonger eller tre. Jag tycker snarare att det är skämmigt att förlora mot PSG på bortaplan, jag tycker verkligen det och många verkar acceptera det också. Dom ska inte ha en chans mot oss, även om dom har Ibra och Silva i laget! Om många accepterar förlusten mot PSG på bortaplan för dom anser att dom är på liknande nivå som oss så kan jag bara säga att man ska sluta hoppas på CL. För enligt mig så är dom verkligen tillräckligt bra för att vinna CL och då är vi inte tillräckligt bra för det.
Barcelona Kröjf
2014-10-01 09:57
A good coach is everything! skrev:

"Om inte Suarez får spela regelbundet så kan vi lika gärna skita i allt".

Om FC Barcelona står och faller med Suarez, DÅ kan vi lika gärna skita i allt.

Barcelona papillon
2014-10-01 09:32
Igår var en match där psg överpresterade. En sån jobbig match där inget går ens väg samtidigt som precis allt funkar för motståndaren.

Det jag skulle vilja se mer av är Adrianos tidiga inlägg från vänster, stenhårt längs backen mellan målvakt och backlinje. Vill även se Busquets bänkad till förmån för Mascherano. Sist så fattar jag inte varför man spelar med höga yttrar när det verkar solklart att de inte får utmana sin gubbe, saktar bara ner anfallet eftersom det slutar med att de spelar bollen bakåt varje gång.
Barcelona Neymar11
2014-10-01 08:41
Man får ta och hylla Xavi som nu är den spelare son har gjort flest matcher i cl. Oerhört stort och det glädjer mig att det är just Raul han går om
Barcelona Neymar11
2014-10-01 07:31
Brasilien-Tyskland Spanien-Holland Bayern-Barcelona Där har du kollektiva kollaps, där absolut inget fungerade för förlorande lag. Igår föll vi på individuella misstag och pga 3 "nyckelfigurer" föll ur matchen. Gårdagens förlust var inte årets bottennapp heller. Matcherna mot apoel och Malaga var värre än den igår, men du stirrar dig blint på resultatet. Men ändå skriker ut kollektiv kollaps när en match slutar 3-2. Det blir ännu mer idiotiskt med tanke på att vi hade tillräckligt många chanser för att vinna matchen Matheiu, neymar, Messi ja t om mascherano gjorde godkända matcher. Och när ska folk här inse att vi inte är det bästa laget i världen längre. Vi förlorar en borta match mot Psg med 3-2 och det ska gnällas oerhört mycket.
Straybullet
2014-10-01 05:22
Men hur tänker du nu? Är det verkligen så att man skall stoppa huvudet i sanden och förneka att ett lag med 10 spelare (bortsett från Leo) under 90 minuter gjorde säsongens första stora bottennapp

Stundtals under matcherna, var det missförstånd mellan målvakten och försvaret vad gällande kommunikationen. Och för att inte tala om våra ytterbackars offensiva utflykter (särskild Alves) och Buskens seghet gentemot löpstarka PSG mittfältarna som fick Rakitic att täcka upp. Iniesta, Pedro och Neymar (trots att han kom med i målprotokollet) gav Messi alldeles för lite uppbackning. Vår konstellation var helt enkelt i obalans kort och gott.

Och skall man vara riktigt ärlig så bör man faktiskt ge PSG-försvaret cred som endast tillät oss att göra två skott på mål, ser inte riktigt hur du får till att vi hade mängder med chanser att punktera tillställningen.

Vad gällande din kritik mot Pedro, är den högst tvivelaktigt om du sätter floppstämpel på honom efter tre år. Han har förhållandevis haft ett godkänt mål/assistskörd trots att Pedro har blivit reducerad som truppspelare.

Visserligen har Pedro börjat rätt svagt poängmässigt men han river sönder försvar med sina avledande löpningar, vågar utmana, försöker gå på avslut istället för att alibispela.
Barcelona Thierry Henry
2014-10-01 03:07
Barcelonismo//

Härligt att det finns fler som uppmärksammat denna uppenbara brist i vårt spel. Hur många inlägg slog vi inte idag t:ex? 30? När det är Neymar och Messi som skall upp i höjdduellerna så är det inte så konstigt att ytterst få inlägg resulterar i något. Sen klagar folk på Alves inläggsfot. Visst den kanske inte alltid är hundra. Men har folk stannat och funderat på vilka han slår inlägg till och vilken svårighetsgrad (hårdhet och pressision) han måste ha på inläggen för att våra små anfallare ska nå först på bollen. Killen förtjänar ett pris för alla dom gångerna han prickat Messi, Sanchez och Neymars pannor där inne i boxen bland alla fyrton till backar. Annat va det när det va Henry och Etoo som sprang där inne

Tror som dig att det kommer bli stor skillnad när Suarez börjar spela. Även Vaermeleen (även om han inte är den längsta backen) kommer bidra med en hel del fysisk tuffhet och säkerhet på fasta. När han får börja spela matcher. Dock tror jag det behövs ytterligare spelare. Och jag tror inte Enrique är riktigt nöjd med truppen heller. Vårt transfer förbud kom väldigt olägligt och jag hoppas fansen har överseende och tålamod med Enrique pga det faktumet. För han är är inne på rätt spår när det gäller att bygga om truppen och spelsättet. Att vi ej får värva kan dock visa sig vara ett stort hinder för honom att få igenom sina ideer och visioner för laget fullt ut
Barcelona Barcelonismo*
2014-10-01 02:46
Thierry Henry

Tycker som du att vi var väldigt fysiskt underlägsna många lag (atletico,bayern mm)det senaste året eller två, men LE har faktist köpt in lite tyngd både offensivt och defensivt, då vi har Suarez där som är en pain in the ass för försvarare då han nästan aldrig står still och sedan även Matieu och Raktitic som både är lite mer fysiska spelare. Men som du säger så kanske det inte räcker till.

Sen så tycker jag att laget ska vara lite hungrigare och gå in duellerna stenhårt för att visa vart skåpet. Kanske Masken kan visa hur man gör ;)
Barcelona Thierry Henry
2014-10-01 02:18
Barcelonismo// Jag älskar Yaya för hans fysik, teknik och spelintelligens blandat i 1. Han är ett fenomen. En naturkraft och unik som spelare. Han va den perfwkta defensiva mittfältaren när han spela i barca. Han gav oss tyngd på fasta situationer och va helt omöjlig för motståndarna att ta sig förbi då han är snabb och stark som en häst. Hamnar man i en löpduell med honom så är det över. Yaya har under hela sin karriär kunnat swifta obehindrat mellan defensiva och offensiva positioner. Eftersom jag är halv ivorian har jag haft koll på honom i alla klubbar han spelat. Man såg direkt att han va unik. Busi är också grym. Absolut. Men att jämföra honom med Yaya går inte. Yaya är överlägsen fysiskt ( snabbhet, styrka, spänst) och har visat i city att han har precis lika bra passningsfot. Han är liks tekniskt men bättre i positioneringen (något som dock Busquets växt enormt på senare år). Du ska nog inte stirra dig blind på att Yaya är dålig defensivt i City. Där har han gets en offensiv roll. Och Yaya är inte en spelare som gör mer än nödvändigt på plan då han likt Zlatan har en monstruös kroppshydda att bära runt på. Får han offensiva uppgifter så sköter han dom som en gud. Likaså om han får defensiva. Då är det defensiven han koncentrerar sig på. Han är den ultimata defensiva mittfältaren. En uppgraderad Version av Vieira. Vi har hakat upp oss på passningspel och små veka spelartyper i den här klubben. Och det äcklar mig. Det äcklar mig pga att vi haft våra största framgångar då vi haft fysiska spelare som brytit mönstret. 06 hade vi V.Bommel, Edmilson på mitten och spelar som Larsson på bänken. Även etoo och en hel del andra fysiskt starka spelare. 09 likadant där. Henry, Etoo, Yaya, Gudjhonsen etc Spelare som kan stå upp i dueller, Vinna nickdueller och täcka stora ytor snabbare med sin snabbhet och fysik. Det går liksom snabbare och effektivare att ha en 85 kilos Henry eller Etoo som sätter press på bollhållaren och en 90 kilos Yaya som äter upp mittfältet . Än att ha en Pedro där fram som trampar vatten och även om han kom in på bollhållaren så är han för vek för att kunna ta bollen. Eller ett mittfält med Busquets (Som dock är en fantastiskt städgumma och spelare) som ska stångas i luftdueller och vara den ensamma fysiska kraften på mitten. Nu har det blivit lite bättre med Rakitic i laget. Men jag hade ändå sätt att vi fått in mer fysik i laget. Vi har teknik och kvickhet och passningsskicklighet så det räcker och blir över med Iniesta Neymar och Messi i laget. Cl vinnande barca 06 och 09 va björnar i luften och lejon på marken. Man måste ha en bra blandning av fysik för att ha ett ultimat lag. Vårt lag 09 va det ultimata laget med den perfekta blandningen av spelartyper i mina ögon. Folk undrar vart vårat presspel har tagit vägen dom senaste åren och vrf vi blev överkörda av Bayern. Svaret är att fysiken. Vårt 09 lag hade aldrig blivit överkörda på det sättet. Luis Enrique har dock börjat förändra saker till det bättre. Han har köpt in fler fysiskt starka spelare och vill ha ett rakare spel med högre starkare press på bollhållaren. Hoppas den utvecklingen fortsätter och att vi kan förstärka den biten av vårt spel när vi är tillåtna att handla igen Med allt detta sagt så vill jag dock vara tydlig med att jag ej tycker vi ska göra oss av med Busquets. Då han är (som ni skriver) top 3/5 på sin position i världen. Jag beklagar mig bara över att vi gjorde oss av med spelaren som jag anser är nummer 1 på den posirionen i världen. Vi borde ha kunnat utlova mer speltid för Yaya och växlat honom mellan en OM och DM position och roterat honom busi xavi och iniesta Nu är dock Yaya för gammal och har även ham börjat tappa denna säsong. Pogba är dock en spelare jag mer än gärna ser i barca. Roterandes med Busi i framtiden
Barcelona Barcelonismo*
2014-10-01 01:40
Thierry Henry
Yaya är en sjukt bra spelare speciellt offensivt men att säga att det var ett misstag att sälja Yaya till förmån av Busken är ju bara komiskt.

Du gillar nog Yaya På grund av hans offensiva kvaliteter som är helt jävla sjuka men hans defensiv kan knappt jämföras med Busken då jag med handen på hjärtat kan säga att det inte finns så många som kan göra det som han när han han har en bra dag.

Hur tror du det hade gått för City om Fernandinho inte hade spelat bredvid Yaya på mittfältet. Yaya är en helt annan spelare nu i City än han va i Barcelona, han spelar fan nästan som en helt vanlig mittfältare och inte DM.

Jag blir bara glad för Yayas skull att han lämna och det gynnade bara honom att dra till England och visa vad han går för både offensivt och defensivt då vårt spel bara begränsade hans offensiva kvaliteter i och med att Xavi och Iniesta skulle stå för det och han hjälpa försvaret så mycket som möjligt.
Barcelona Gio Style
2014-10-01 01:16
Thierry Henry

Nej nu tar du det för långt.
Busquets har dominerat på sin position i flera år nu och varit top 3 säsong efter säsong. En vital spelare i vårt lagbygge.
Att hans formkurva pekat neråt på sistone, du får själv avgöra hur länge du tycker att den har gjort det, gör inte valet av honom före Toure till ett dåligt val.
Barcelona fc__Barça
2014-10-01 01:02
Andreas- Om du inte kan se skillnad på det spelet vi har spelat den här säsongen och det vi gjorde förra året mot t. ex Atletico så är du antingen bara överdrivet negativ eller så har du ingen blick för fotboll. Men som sagt om du inte ens kan se det så ska vi nog sluta diskutera.
Barcelona fc__Barça
2014-10-01 00:58
Thierry Henry Även om jag själv fortfarande anser att Busquets är den optimala spelaren för oss så har han som du säger verkligen inte presterat senaste tiden. Masken borde få chans som Cdm i nästa match.
Barcelona Andreas-
2014-10-01 00:57
@fc__Barça:

Spelet rakare? Det var dagens kommentar.
Barcelona Neymar11
2014-10-01 00:56
Jag tycker folk lurar sig själva när dem ska trycka ner hela kollektivet. För jag tycker inte att fallet var så Vi förlorar den här matchen på inviduella misstag, samtidigt som vi hade gott om chanser att vinna matchen ändå Första målet är det Alves som kladdar på bollen och skall försöka med en dribbling som senare leder till målet via en frispark Andra målet får ter stegen ta på sig, han kommer helt fel i situationen. Men sånt som händer och inget mer med det ---------------- Varför jag är så hård mot pedro är enkelt. Han varken gör nytta offensivt eller defensivt och så har det varit nu i 3 år och jag är trött på det Hans "defensiva egenskaper" kan ni ta och skrota totalt för det defensiva existerar inte i hans huvud. Han rusar på motståndarna och blir bortgjord gång på gång, ingen som helst baktanke i sin press. Samtidigt släpper han både sin kant och gubbe totalt. Det offensiva är helt bortblåst, han kommer inte till lägen, han gör inga löpningar i djupled, han är inte kreativ med bollen, han använder för många touch och stoppar upp anfallen för att till sist passa bollen bakåt. Men när han väl lyckas ta sig till ett läge (varannan match) så missar han klara chanser
Barcelona Thierry Henry
2014-10-01 00:52
Härligt förövrigt att folk äntligen har börjat öppna upp ögonen gällande Busquets och ge honom kritik. Har alltid hävdat och kommer fortsätta att hävda att det va vårt största misstag vi gjort på transfermarknaden tsm med att byta Etoo mot Zlatan. Att sälja av Yaya Toure och satsa på Busquets. Toure har varit världens bästa mf dom 3 senaste säsongerna och bröt mönstret med sin fysik och snabbhet på mittfältet. "Busquets passar bättre in i barcas spel och är en bättre passnings spelare" brukar det låta. Men Yaya är en minst lika bra passningsspelare och vi behöver inte ytterligare en halvvek passningsspelare i ett lag fullt av små bollskickliga pygméer. Med Yaya i laget hade vår storhetstid varat längre och innehållit fler titlar. Det märktes kanske ingen skillnad på att ha Yaya eller busi på plan 2010 då vi dominera så kraftigt i övrigt. Men idag märks det tydligt vilken skillnad det hade vart. Busi är fantastisk. Men jag hade önskat en fysiskt starkare och mer konkret Dm istället för honom. Att omskola Pogba hade varit det ultimata. Då han är det närmsta Yaya man kan komma av dagens yngre spelare. Man får hoppas att han är tillgäglig när vårt transferförbud upphör!
Barcelona fc__Barça
2014-10-01 00:51
Andreas- Ska vi börja köra defensivt och kontra nu också? Vad är nästa grej, byta till vitt matchställ? Nej tack. Spelet behöver absolut bli rakare men det har det redan blivit denna säsong. Barca är och förblir tiki-taka vare sig du vill det eller inte!
Annons: