/spanien/barcelona/forum/3866.aspx/spanien/barcelona/forum/3866.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Neymessi
2014-10-01 21:07
Bara därför får han göra en penaldo
Barcelona zick9
2014-10-01 21:06
Straff igen...
Barcelona Gabriel
2014-10-01 21:06
Fan vilken billig straff, herregud. Han o hans jävla straffmål. Börjar tröttna på att han får minst en billig straff i varenda jävla match.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Neymessi
2014-10-01 21:04
Inte konstigt att målvakten räddar Ronaldos skott då han 9/10 gånger väljer att placera sitt skott i just det hörnet. Målvakten har gjort sin läxa.
Barcelona Zyzz
2014-10-01 20:57
Jag vet varför Ronaldo missade...Han var alldeles för fokuserad på hur han skulle fira målet som om det vore VM-final trots att det bara är Lugoträsk.
Barcelona Zyzz
2014-10-01 20:56
Har Real hållt nollan en enda match den här säsongen? Jag tror fan inte det. Det känns ändå rätt skönt att veta att de minst måste göra 2 mål för att vinna sina matcher.
Barcelona Heisenberg
2014-10-01 20:55
Om man lyckas samla på sig tillräckligt många gula för att missa nästkommande match, och sedan får ett direkt rött, är man fortfarande bara avstängd i nästkommande match då?
Barcelona BARCA-més que un club
Penaldo missar haha de ju bara där han e bäst på ju stakars killen kommer gråta snart
Barcelona Leo y Cesc
Madrid suger som vanligt, och Ronaldo får 10 straffar varje match. Då är allt som vanligt.
Barcelona Neymessi
2014-10-01 20:54
@LeoMessi:

Jag läste först den här kommentaren och trodde att Alves ville spela i den brasilianska ligan. Landet vi alla förknippar med samba-fotboll.
Sedan när jag läser vidare inser jag att han pratar om PL (!) Alltså seriöst? Är han ironisk må tro?
Landet där fotbollen föddes? Jo, tjena.
Men visst,anser man att definitionen av fotboll är att tjonga iväg långbollar på halvchans så föddes fotbollen absolut i England. Med tanke på hur bra Alves är på att slå bollar mot adress ingenstans så smälter han väl bra in där. Lite väl tekniks dock.
Barcelona Potosi
2014-10-01 20:53
Ronaldo bränner straff.
2014-10-01 20:51
Acrobat Va inte rädd snart vänder dom och vinner med några bollar de ju Real vi snackar om
Barcelona Zyzz
2014-10-01 20:51
HAHAHA Real släpper in mål mot Lugoträsk! Och så skrattar de åt att vi släpper in mål mot PSG...
Barcelona Funeral Canticle (Lucho bienvenidos)
2014-10-01 20:50
dubbelpost
Jag vet att det inte håller matchen ut men Real ligger under mot ett lag jag inte kan uttala utan att stamma haha :P
Barcelona Acrobat
Real Madrid ligger alltså under mot det sämsta laget i CL...
Barcelona Vampíro
2014-10-01 20:43
Kul att se gamla Barçaspelare i Olympiacos mittförsvar med Alberto Botia samt Abidal, även Afellay startar.
2014-10-01 20:39
@Federer - köp en back, tack :

Med sina tjong inlägg hade han passat in som handen i handsken :P
Barcelona LeoMessi
2014-10-01 20:22
Haha varför ville inte Alves till landet där fotbollen föddes, den här säsongen? För han visste att han inte skulle få lika stor lön om klubbarna tvingades betala en övergångssumma för honom. Nu får han gärna sitta på bänken i det landet där fotbollen nådde sin perfektion.
Barcelona Federer - köp en back, tack
2014-10-01 20:16
@Vampíro:

Haha, snälla ut med honom bara nu i Januari. Skicka honom till Stoke bara.
2014-10-01 20:09
Vilket jävla kommentar av Alves där Where fotboll was born ja men dra ditt då och Slå din äckliga misslyckade inlägg trött på hans usla spel på sistone
Barcelona LeoMessi
2014-10-01 20:09
Vampiro Det roliga var ju att han så jävla gärna ville stanna den här säsongen i Barca och att han ville visa att han duger. Men det är ju för att han ska tjäna så mycket som möjligt i ett år och sen få en fet sign on bonus:-)
Barcelona BernaMessi.BOSS
2014-10-01 20:07
Någon nämnde honom här inne och jag kollade upp honom på Youtube. mayke i brasilianska ligan är sinnessjuk. Vilken framtidslöfte. Han är snabbare än Alba och har allt att önska. Synd att det inte blev han.
Barcelona Vampíro
2014-10-01 20:01
Alves: "This will be my last season at Barcelona. Next year I move to England. I'm going to play where football was born." [o globo] Bänka honom bara. Både Montoya men framförallt Adriano är mycket bättre, Douglas? Nah.
Barcelona LeoMessi
2014-10-01 19:58
Det dummaste vi gjorde under sommaren var att inte värva en duglig högerback! För jag kan garantera er att Alves kommer att dra, eftersom han inte vill gå ner en krona i lön eftersom han har "ett värde han förtjänar". Då står vi där med monty och Dogge.
Barcelona II Barça II
2014-10-01 19:29
Det kanske är dags för alla att inse att det behövdes fler nyförvärv till mittfältet. Iniesta har inget att komma med längre, han har i princip tappat allt han var bra på tidigare. Han är numera totalt värdelös och han har varit det väldigt länge nu. Han lever enbart på sitt namn på sistone. Vi kan redan nu konstatera att det inte blir någon CL titel i år. Vi hade behövt en total renovering av laget där, Alves, Pique, Iniesta, Xavi samt Pedro hade fått lämna. (Måste dock medge att både Pique och Xavi har varit bra hittills.) Men tyvärr så blev det inte så, då får vi stå ut med två skit säsonger! Helt ärligt är det lika bra att dagens ledning inte får värva något mer.
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2014-10-01 19:18
Straybullet

Snälla lilla Zubi!!

Det är väl självklarhet att varje fans stödjer sitt lag och spelare på planen och vill att de utvecklas till sitt bästa jag.

Men hur länge snälla lilla söta du ska du ha tålamod med en spelare som har varit under isen i 3 år i en klubb som FC Barcelona????

Mitt tålamod tog slut för en och halv säsong sen för Pedro. Sen att du resonerar som Zubi när det gäller visa spelares prestationer på planen har du rätt till.

Men inte lika mycket som jag har rätt till att såga en spelare som Pedro.
Men jag slutade inte där. Jag sågade Lucho, Busquets, Alves, Iniesta och Albas.

Rätt ska vara rätt. Spelar spelarna bra ska de hyllas. Spelar de dåligt, nej Du kan inte förvänta dig att vi ska krama dem ändå som de dig Zubi.

Bara de som gav allt och gjorde sitt bästa får min respekt även om de förlorar matchen

Jag vet inte om du har märkt här inne i forumet. Inte ens självaste Messi kommer under om han spelar dåligt. Det här är inte Mundo Deportivo eller sport. Vill du läsa kramande journalister/fans rekommenderar jag dessa webbsidor.
Barcelona Lion24
2014-10-01 19:00
Ett exempel på hur extremt statiskt vårt spel är på länktips, stoppa vid 8:20 och se. Vi försöker inte lura våra motståndare tillräckligt smart. Egentligen är inte fotboll så svårt. Allt handlar om rörelser och ytor. Vi måste skapa våra egna ytor, hur gör vi det? Jo genom våra rörelser. Och våra rörelser är under all kritik, det är för dåligt för ett lag som brukade ha fantastiska rörelser. 8:20 in på länktips sa vi. Stoppa där. I den här sekvensen så ska du hålla ett öga på främst Xavi, Pedro och Alves. Messi har bollen och är helt ostörd och opressad. Samma med Busi ocj Xavi som också är helt ren. Matuidi är den som är närmast Xavi och när Messi har bollen så springer Matuidi snabbt upp för att täcka Xavi och se till att han inte får boll. Matuidi gör sitt jobb och täcker en passning till Xavi men bakom Matuidi så öppnas det en enorm yta precis framför backlinjen. Vad gör Pedro då? Jo, han STÅR. Pedro står mellan David Luiz och Maxwell, lite närmare Maxwell. Pedro borde då ha tagit den ytan som Matuidi lämnade. Då bildas det 2 alternativ. 1: antingen så följer motståndaren med och då bildas det ännu en yta bakom den backen. 2: om inte motståndaren följer med så har Pedro en enorm yta att utnyttja precis framför backlinjen. Även om motståndarens backlinje följer med eller inte så borde Alves ha sett detta och påbörjat en löpning bakom backlinjen. För om Pedro möter och backen följer med Pedro så öppnas det då ännu en yta men då bakom backen för Alves att utnyttja. Följer inte backen med och spelar ett zon försvar så tar Pedro emot bollen och har en stor yta att utnyttja precis framför mål. Samtidigt som Alves fortsätter att ta sin löpning för att om möjligt få en möjlighet. Detta statiska spel dödar mig. Vi är inte smarta i spelet med boll. Vi har så många möjligheter att skapa chanser och lura våra motståndare men de ända vi lurar är oss själva, tyvärr.
Barcelona Lion24
2014-10-01 18:44
LeoMessi

Naturligtvis. Jag tänkte på det också. Men kom ihåg, det är lätt att säga att man ska göra si och att man inte ska göra så på förhand innan match. Men när det väl kommer till spelet på plan så sker väldigt mycket omedvetet. Man följer sin motståndares steg. Ett exempel är länktips. Stoppa vid 0:23 och leta efter Mathieu. Jag ser inte riktigt vem som är framför Mathieu (tror det är Pastore) men du ser att Pastore drar med sig Mathieu och Mathieu lämnar sin position och det blir ett hav av ytor bakom Mathieu. Jag klandrar inte Mathieu för målet men det är ett exempel på hur en spelare rör sig som sin motståndare helt omedvetet utan att att tänka på att det är extremt farligt att lämna sin position. Men när det är match så glömmer man oftast dessa ''små'' saker som egentligen är självklart.
Barcelona LeoMessi
2014-10-01 18:10
Lion24 Jag förstår vad du menar. Det är mycket möjligt att taktiken är så som du säger. Men jag tror även att det är vad motståndarna också vill att vi ska göra. Dom låter oss hellre spela på kanterna än centralt. Problemet blir att motståndarna hellre vill att Alves slår inlägg som är fruktlösa, än att riskera att öppna sig centralt där dom vet att Messi kan skada dom rejält om han får lita yta och lite tid.
Annons: