/spanien/barcelona/forum/3865.aspx/spanien/barcelona/forum/3865.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Rambla~
2014-10-05 16:13
Nu förstår jag varför Cesc smet tillbaka till öarna. För att i den ligan kunna dölja sina brister som fotbollspelare. Hur Cahill kan få vara kvar på planen är en skam.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona MessiyoyO 10
2014-10-05 16:12
Man måste ändå erkänna att Chelsea är otroligt duktiga på att ge sina motståndare minimal tid med bollen. Så fort en Arsenal spelare har bollen så finns det minst en Chelsea gubbe i ryggen på honom. Sen är dem väldigt tuffa i alla närkamper, något som vi borde bli bättre på.
Barcelona *hjärta*Stay calm, fake left and see you later
2014-10-05 16:02
Kollar Arsenal matchen men fyfan vad okonsekvent domare som dömer. Händer upp i ansiktet 2ggr om av Chelsea = fortsätt.. Axel mot axel = frispark för chelsea EDIT:nu stoppar han en snabb frispark av Arsenal för att ge Oscar en tilläggelse för nåt som borde vart solklart gult. Spanien klass på denna killen
Barcelona LeoMessi
2014-10-05 15:59
Özil suger gettestikel för fan!
Barcelona Neymar11
2014-10-05 15:56
12.50 x pengarna var riktigt svårt att motstå. Så högt odds ska det inte vara på dom, kommer Bilbao med rätt inställning så är dom kapabla att vinna mot vilket lag som helst. Jag hoppas real underskattar dom rejält
Barcelona BernaMessi.BOSS
2014-10-05 15:53
Hahaha så härligt av wenger att putta Mourinho. Wenger är stor fan. Han puttade bort honom som ett barn.
Barcelona Gio Style
2014-10-05 15:51
Tycker att Athletic inte verkar palla med CL och ligaspel på samma gång. Deras form är iskall, tror inte att de hotar Real idag.
Däremot är oddset lite väl saftigt men Athletic vinner inte idag, kanske kanske +hcp

Barcelonistas

Ditt skrivande och dina tankar har utvecklats en hel del det senaste året. However, att alltid använda ord som La Puta till Puertan och massa öknamn på deras spelare blir lite fjantigt i längden.
Klart det är kul att kalla Ronaldo för Penaldo ibland men att jag som spansktalande ska behöva läsa "La Puta" varje gång du hänvisar till Puertan är lite to much. Tror nog att även svensktalande som vet ordets innebörd är redo att hållla med.

Skulle uppskatta om du kanske kunde säga det var tionde gång (helst aldrig) istället, tack :)
Barcelona Vampíro
2014-10-05 15:44
Hazard, så jävla överskattad.
Barcelona LeoMessi
2014-10-05 15:43
Härlig brytning av Kos! Synd att det inte var på boll bara.
Barcelona LeoMessi
2014-10-05 15:39
Cahill borde ha fått rött kort där för fan!! Helt idiotisk tackling..
Barcelona Vampíro
2014-10-05 15:38
Peta ut ögonen på honom nästa gång.
Barcelona Neymar11
2014-10-05 15:38
Wegner knuffar undan Mou så jävla härligt, hatar det aset
Barcelona Vampíro
2014-10-05 15:37
Haha Wenger knuffar på Mourinho, payback din jävel! Förövrigt borde det vara ett solklart rött på Cahill, han hoppar fan in med sulan på Alexis.
Barcelona Gabriel
2014-10-05 15:37
Haha Wenger, french grandpa-thug!
Barcelona L.A.M Nr 10
2014-10-05 15:28
Sen är jag även rädd att det ska gå lite för fort för Munir. Jag hoppas att han någon gång under säsongen kommer flyttas ned till B-laget som en del av utvecklingen där han får spela utan press och med större frihet. Detta scenario är väl dock inte det troligaste, mer sannolikt att Sandro flyttas ner när Suarez är tillbaka, vilket också kan bli bra då han trots en del fina prestationer inte fått speciellt mycket speltid.
Barcelona L.A.M Nr 10
2014-10-05 15:22
Munir är viktig med sina djupledslöpningar, press på motståndare och rent allmänt, som LeoMessi är inne på, sitt rörelsemönster i stort. Nu låter det som jag beskriver Pedros spelartyp men jag anser att Munir bidrar med bra mycket mer finess och kreativitet med boll än Pedro. Sen så är Deulofeu ännu bättre på att utmana men jag är nöjd med Munir och läget vi har just nu. Bättre att Gerard får leverera nere i Sevilla som startspelare. Munir kommer att bänkas när Suarez kommer in i laget och kommer nog acceptera det lättare än Deulofeu.
Barcelona Vampíro
2014-10-05 15:14
Dags att se hur stort Arsenal förlorar mot Chelsea nu. Hoppas dock Alexis kan hitta på något.
Barcelona LeoMessi
2014-10-05 15:02
Jag vet att Munir har missat en del lägen och sånt, men jag är ändå väldigt imponerad av hans rörelsemönster. Han kommer till lägen ganska ofta och det är väldigt positivt, han kommer att lära sig att bli kyligare vid såna situationer. Dessutom så är han snabbare än man tror och han har väldigt fina fötter, han har bra bollkontroll och spelsinne. Han kommer att bli bättre så klart, han är fortfarande opolerad. Men jag är mest imponerad över hans rörelsemönster.
Barcelona Heisenberg
2014-10-05 14:54
Neymar 11

Det som är så fenomenalt med att ha Neymar på planen är också att han inte behöver jobba lika hårt defensiv eftersom han är ett så stort offensivt hot. Motståndarna vågar inte lämna honom för ensam för de vet att det kommer kosta om de tappar bollen. Så utan att ens jobba defensivt, är han bättre defensivt än Pedro. Jag har själv gång efter annan försvarat Pedro men nu är även min bägare full. Utveckla hellre Sandra/Munir än att spela mer med Pedro.
Barcelona Vampíro
2014-10-05 14:52
För ett par veckor sen var det många som räknade bort Deulo men han visar karaktär att komma tillbaka på det här sättet. Han är en klasspelare som behöver poleras, att jämföra honom med Munir och liknande är ett skämt. Skulle gärna vilja se hur nån annan yngling hade hanterat att spela i PL under sin första A-lagssäsong. Deulofeu är i dagsläget bättre än alla Barças anfallsreserver, hands down.
Barcelona Z_Z
2014-10-05 14:51
@Neymar11:

Han sprang 8835 meter under sina 69 minuter på planen.
Barcelona NoGo™
2014-10-05 14:47
Alltså man blir bara deprimerad när man tänker på Pedritos fall som spelare....
Barcelona Neymar11
2014-10-05 14:46
Ingen som har statistiken på hur mycket rakitic blev tvingad att springa i matchen mot psg?
Barcelona Neymar11
2014-10-05 14:39
När har vi haft nytta av pedros "defensiva arbete" som i mitt tycke inte existerar! Pressa motståndarna som en huvudlös kyckling utan någon som helst baktanke kallar jag inte för defensivt ansvar. Utan tvärtom, hans idiotiska presspel leder oftast till att vi tappar kanten helt och motståndarna anfaller just där. När vi redan har en värdelös högerback så blir det ännu värre Han varken vinner boll eller stoppar upp motståndarnas anfall. Så vilket defensiva arbete? Sluta lura er själv med alla km han springer då det sällan gör någon som helst nytta utan skapar mer oreda -------------------- Tar vänsterkanten som ett ex eftersom neymar spelar där, folk här inne tycker att han är slarvig i det defensiva. Och där håller jag inte med om alls Han är oftast rätt i position när vi försvarar Han pressar motståndarna bakåt när han pressar (istället för att bli bortgjord varje gång som en annan herre) När neymar vinner bollen så skapar vi direkt en farlig målchans
Barcelona LeoMessi
2014-10-05 14:32
Nesto Haha jag var sarkastiskt. Men jag håller med dig i övrigt. Dessutom så vinner han inte så jävla mycket boll heller, med tanke på hur mycket han påstås göra i det defensiva. Sen blir han av med bollen på tok för ofta, speciellt när han aldrig lyckas hålla undan en motståndare! Till och med Munir är fysiskt starkare än pedro.
Barcelona AndreD
2014-10-05 14:30
Vi lånar ut Deulofeu som är bättre än Pedro och vi lånar ut Tello som är bättre än båda. #logic
Barcelona Nesto
2014-10-05 14:27
LeoMessi

Ja men hans offensiva misstag och allmänt virriga huvud väger över hans defensiva kvaliteer. Vill man ha en defensiv spelare så kan man lika gärna sätta Mathieu där uppe.

Pedro skapar sitt eget defensiva jobb när han slarvar bort bollen hela tiden.
Att man inte gick för Reus alltså.. Kunde spela både i anfallet och på mittfältet.
Barcelona *hjärta*Stay calm, fake left and see you later
2014-10-05 14:25
Någon som vet om denna är äkta eller om det är nån photoshop eller liknande eller rentav en doppelganger? För om den är äkta så verkar det som att vår gode Ivan missade 80-talet. med sisådär 20 år ungefär...
Barcelona LeoMessi
2014-10-05 14:18
BernaMessi.Boss Ja men pedros defensiva arbete är ovärderligt...
Barcelona BernaMessi.BOSS
2014-10-05 14:16
"@Mortenolzn: @Youngcules And just because I love comparing: Pedro at Barca (so far): 4 starts, 417 minutes, 1 gol. Deulofeu: 183 min, 5 assists, 1 gol"
Annons: