/spanien/barcelona/forum/3862.aspx/spanien/barcelona/forum/3862.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona barasfsdg
2014-10-02 22:38
Vad heter hon som är med i fotbollskanalen Europa league? Tycker hon är otroligt dålig
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Smogen
2014-10-02 22:34
Som petersays är inne på, kolla upp lite om Quatar. Visst, dom anses som en av de "goda" arabstaterna då dom sammarbetar mycket med USa, men det är fortfarande en diktatur med väldigt många tveksamheter bakom sig. Kolla gärna länkarna, det är alltså de här som Barcelona sponsras av. Kan ni något om Barcelonas historia så fattar ni hur sjukt det är. http://www.hrw.org/middle-eastn-africa/qatar http://www.amnesty.org/en/region/qatar
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2014-10-02 22:31
Jag såg nyss att jag tipspde Rayo-Barcelona 0-0.
Jag vet inte hur och när jag gjorde det. Det får bli en gåta. Jag har aldrig tippat här inne heller. Men, Men

Nu angående om sponsorn Qatar Airways.

Jag tycker att visa personer hycklar när de påstår att vi inte ska ha någonting med Qatar att göra på grund av frånvaron av mänskliga rättigheter. Sen finns andra som vill att vi inte ens ska ha någon sponsorn. Jag vet inte hur ni resonerar kring det alternativet när den moderna fotbollen idag med alla sheicker och oligarker får styra marknaden.

Jag är av den åsikten att vi behöver sponsorer på tröjan för att vi ska kunna hänga med speciellt nu när vi har halkat efter senaste säsongerna.

Till ni som anklagar Qatar med förtryck borde också titta på de västvärldens neokolonialism ute i världen idag. Det är lika stor förtryck och hyckleri. Så om ni vill någon sponsor från EU eller USA borde samma måttband användas till landet företagen kommer ifrån. Visst de har inte trupper i varje nation ute i globen idag undantag i Mellanöstern men de har (och är plundrar) plundrat förtrycker/förtryckt och förintat människor av samma blod och kött som dig och dig var enda kontinent i hela världen.

Sluta vara såna hycklare. Jag vet att det är fel forum att dessa ämne.
Men jag kunde inte hålla mig.

Jag hoppas att klubben går ut med dessa nya uppgifter för att få bättre kontrakt. Jag anser inte att Man u ska få bättre kontrakt än oss.
Det var det lilla jag kunde bidra med i den diskussion trots med min bristande svenska. Ha lite överseende med mig, (Ni vet vilka ni är) ni språkpoliser där ute..
Barcelona Lion24
2014-10-02 22:12
Angående att klubben planerar att ta bort reklamen på tröjan 2016 så tror jag personligen att det bara är ett spel så att man kan fiska några röster i presidentvalet som sker just 2016.
Barcelona petersays
2014-10-02 22:12
@Blaugrana91:

http://www.dailymail.co.uk/news/article-2552319/Qatar-Airways-asked-women-come-SHORT-skirts-recruitment-day-Norway-men-told-wear-business-suits.html

http://www.huffingtonpost.com/2013/09/25/qatar-airways-female-employees-marriage-pregnant_n_3989346.html

Fast visst, man kan gräva upp skit om de flesta bolag. Den största kritiken handlar om att flygbolaget ägs av staten Qatar - och där behöver du nog inte googla länge innan du hittar både den ena och den andra rapporten om bristande jämlikhet, brott mot mänskliga rättigheter med mera.

Men, ja..fan..reklam..det var ju så gott utan och om ett par år spelar vi på Qatar Camp Nou. Den känns lite snopet, med tanke på all den goodwill som byggdes upp i.o.m. Unicefprojektet.
Barcelona Blaugrana91
2014-10-02 21:41
[QUOTE=II Barça II]Personligen blir jag väldigt glad om de tar bort Qatar Airways från tröjan. Man får gärna ha på tröjsponsorer, så länge det inte har något med Qatar att göra. [/QUOTE] Fast vad är problemet med att bli sponsrad av ett av världens största flygbolag? Visst bolaget råkar heta Qatar Airways, men man är extremt populära och har ett gott rykte inom flygbranschen.
Barcelona Blaugrana91
2014-10-02 21:38
Jag förstår inte riktigt varför folk drar upp Mes que un club gällande reklam på tröjorna? Mottot står ju till att börja med inte för något sånt utan handlar om att Barcelona är mer än en klubb för Katalanerna och det är man oavsett reklam eller ej. Sen visst har vi haft en historia utan tröjsponsorer men den är en annan sak. Sen tror jag knappast att vi kommer kunna ersätta ett avtal med Qatar Airways genom att förhandla om avtalet med Nike. Nike betalar oss drygt €30M och Qatar Airways lite över €30M. Totalt över €60M, visst mycket möjligt att vi kan få det från Nike eller kanske ännu mer t.o.m. Men vi växer ju knappast så mycket ekonomiskt, utan byter ut en inkomst mot en annan. Föredrar då isåfall att man förhandlar om avtalet med Qatar Airways efter 2016, ett så pass rikt företag bör utan problem kunna matcha Uniteds deal med Chevrolet. Över €50M bör inte vara ett problem. Sen kan man dessutom förhandla fram ett nytt avtal med Nike värt runt €60M, Barcelona är deras största varumärke och bör inte vara något problem. Kanske man kan begära ännu mer som sagt. Bara dessa två kontrakt hade alltså varit värda över €100M/år. Utöver det har vi även andra stora kommersiella intäkter. Tycker det är ett bättre alternativ.
Barcelona Barcelonistas
2014-10-02 21:34
Messi: " we are on the right track" Messi är motiverad!
Barcelona LeoMessi
2014-10-02 21:23
Måste säga att Dos santos ändå har en del talang, synd att han hade jobbiga skador. Men han har ett fint passningsspel ändå, mer talangfull än roberto iaf.
Barcelona BarcaLaliga
2014-10-02 21:13
Taktisk analys av PSG - FC Barcelona.

Vad tycker ni gick snett i matchen?
Barcelona II Barça II
2014-10-02 21:11
Personligen blir jag väldigt glad om de tar bort Qatar Airways från tröjan. Man får gärna ha på tröjsponsorer, så länge det inte har något med Qatar att göra.
Barcelona Barcelonistas
2014-10-02 20:47
Petersays - vem är du ens o säga vilka som e supportrar här? Se så tillbaks till Chelsea forumet nu..
Barcelona Barcelonistas
2014-10-02 20:47
Petersays - vem är du ens o säga vilka som e supportrar här? Se så tillbaks till Chelsea forumet nu..
Barcelona little_master
2014-10-02 19:50
Fyfan vad jag saknar PUYOL. Sry för onliner men kände verkligen att jag måste få det ur mig!
Barcelona Andresito
2014-10-02 19:47
Att säga att man inte ska ha sponsor skulle kunna vara ett sätt att få en sjuk deal på tröjorna. Man säger att man inte kommer ha någon sponsor, då kommer säkert någon shejk och erbjuder mycket mer än vad han hade gjort i vanliga fall.

Styrelsen försöker spela svårfångad, de vet att det finns pengar där ute.
2014-10-02 19:04
Gillar det här med taktik.

Rosenberg från Malmö avslöjar taktikern tränaren använde i matcherna mot Olympiakos och Salzburg ??
Väldigt intressant läsning om hur de neutraliserade Olympiakos.

När jag läste det här undrar jag vad Lucho hade för Taktik mot PSG??
Man såg att klart och tydligt att tränaren i PSG gjorde sin läxa iallafall.

Jag hoppas av hela mitt hjärta att Malmö går vidare från från gruppen..

Barcelona fc__Barça
2014-10-02 19:04
Tycker Enrique har visat enorm stake hittills när det gäller petningar, och jag hoppas det fortsätter. Alves, Busquets och Iniesta skulle alla behöva bänkas, där Montoya förhoppningsvis också kan ta över högerbacksplatsen på permanent basis.
Barcelona FC Tiki-Taka
2014-10-02 19:01
Ludogorets fans chanted "Messi, Messi" during game against Real Madrid in Bulgaria after Madrid player Ronaldo dived to win a penalty. #ucl

Ronaldo (Real Madrid): "Messi chants? Why would I talk about that... They should be happy to watch Real Madrid and the stars play here."

Haha jag tror att han blev avundsjuk ;)
Barcelona dinho the artist
2014-10-02 18:32
Petersays
Jag håller med dig i alla fall.
Barcelona Barcelonistas
2014-10-02 18:11
Vampiro - Xavi har varit så bra att ja tycker han ska spela från start. Han lägger rakare bollar tänker snabbare va tycker du? Xavi har överraskar mig ja trodde vår maskin var slut.
Barcelona Vampíro
2014-10-02 17:00
Xavi: "I don't settle for being a substitute. I want to change my current situation and play more. But team comes first and coach decides." Jag hoppas verkligen inte han lämnar mitt i säsongen. Tycker Xavi gjort det bra när han väl spelat och bör få fler starter speciellt nu när Andrés är ur form.
Barcelona Krabban94
2014-10-02 16:42
@Potosi:
Det är givetvis synd, men det är spansk supporterkultur vilket innebär att man inte reser på borta matcher. Tycker det borde vara så att om motståndarna vill ha 5% vi utgår från att det är max så tycker jag att man borde få dem på begäran. Men det är ändå bara matcher som El Clasico som drar motståndar publik till matcherna och som i våras då Atletico avgjorde på Camp Nou.Fast då fick de ju bara 800biljetter tror jag..
Barcelona koeman92
2014-10-02 16:33
Håller med Gabriel, spelar ingen roll nu att de tar bort tröjreklamen då skadan redan är gjord. För mig kan de gärna ha reklam på tröjan så att vi kan finansiera dyra värvningar nästa gång vi får värva då vi kommer att behöva ännu en renovering i laget 2016, bara det inte har något med Qatar att göra. Men jag skulle självklart föredra att man gör en ny överenskommelse med Nike där vi får ännu mera pengar utan att behöva ha tröjsponsor då alla redan vet att jag tycker att våran tröja är mycket vackrare utan sponsorer. Och när de ändå håller på kan de väl också återinföra Més que un club samt Tots units fem força loggorna på tröjan då jag har saknat dessa väldigt mycket, våran tröja har känts så naken sedan dessas togs bort även om vi ej längre är samma klubb som vi en gång var.
2014-10-02 16:30
Anyways..

Intressant artikel i Mundo Deportivo. De har skrivit en artikeln som förklarar hur vi förlorade matcher.

Huvudrubriken är att 54 förlorade bollar kostade oss segern..
Främst när när Alba och Alves gav bort de där bollarna/frisparkarna helt jävla onödigt..

Artikeln är på spanska, Har använt google/translate. PSG vann närkamp efter närkamp och körde över många spelare..
Barcelona oocbgb
2014-10-02 16:28
Spännande med diskussioner om vem som är mest supporter, verkligen. Det finns en funktion som möjliggör för er att mäta penisar in private, den kallas PM
2014-10-02 16:16
petersays

Med andra ord.

Du vill alltså inte ha någon sponsor på tröjan???
Bara undrar utan hö hö och ha ha..
Barcelona Potosi
2014-10-02 16:16
Det här är egentligen helt sjukt.
I hockey är det väl t.ex krav på att 5% av arenans kapacitet ska gå till Bortafansen vilket gör att vi borde fått minst 4.000 biljetter.

Inför krav i Spanien för helvete, det här är pinsamt !!
Barcelona Barcelonistas
2014-10-02 16:15
Petersays - jag är en större supporter än vad du någonsin kommer vara. Skillnaden mellan mig och dig är att jag är en realist medan du lever i en bubbla där du är redo att offra det sportsliga bara för att Mes que un club ska gälla.
Barcelona petersays
2014-10-02 16:11
@Barcelonistas:

Det märks ju tydligt vilka som blivit fans inom dom senaste 4-5 åren när ni uttalar er som ni gör. Allt annat än Mes Que Un Club.

Det är okunnigt och ganska dumt att bara reproducera meningar ni sett andra använda. "Inte någon välgörenhetsorganisation" t.ex. Nej, men i "Mes Que Un Club" har det varit en tradition att bidra till samhället, att göra mer än en vanlig fotbollsklubb skulle göra, att skänka pengar till välgörenhet och delta i välgörenhetsprojekt, och att stå för ett katalanskt ideal vid sidan av det spanska. Det finns ganska många saker i vår historia som gör att vi är mer än en fotbollsklubb. Men det pissar ni ju gärna på verkar det som? Okunnigt och ignorant. "Tiderna förändras". Visst, nyliberalismen har under de senaste 30 åren ritat om kartan ganska rejält inom världsekonomin och det kapitalistiska systemet. Bubblor uppstår, priser och löner stiger orimligt snabbt inom sporten. Men det går att vara en kraft mot detta. Det är därför Barca är en medlemsförening och inte ett aktiebolag (även om såklart delar av verksamheten är bolagiserade).

Men att sitta här och göra sig lustig med sina "hö hö" och "ha ha, vad tror du egentligen" är att pissa på klubbens hela historia. Och kan man göra det så jäkla lättvindigt så är ju frågan om hur stor koppling man egentligen har till klubben.
Barcelona Barcelonistas
2014-10-02 15:26
Haha petersays tror Barca är något UNCR som ska va helt perfekta och rädda hela världen. Folk måste öppna ögonen och inse stt Barca är en fotbollsklubb och inte någon välgörenhets organisation.
Annons: