/spanien/barcelona/forum/3855.aspx/spanien/barcelona/forum/3855.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona BARCA-més que un club
2014-10-09 16:48
@LeoMessi:
HAHA Visste vi ju redan han är som ett gråtande barn med nappflaska . Och han ska kalla sig för världens bästa spelare, spyr alltså bara jag hör det. !!!
Barcelona LeoMessi
2014-10-09 15:54
Ronaldo has refused to receive his Golden Boot in the same ceremony as Luis Suarez. Both scored 31 league goals and share the trophy. [md]

hahahaha herrejävla fucking GUD vilket jävla ego killen har!! Han vägrar bli firad samtidigt som en annan eftersom han inte vill dela rampljuset med någon hahaha!! Fy fanvad töntigt!
Barcelona Nr.9
2014-10-09 15:07
Ett par grejer jag noterade på videoklippet från Barcelonas match mot Arsenal var: Xavi - Ojojoj! Makalös spelare, kommer någon kunna nå hans nivå? Tittar man noga på honom så ser man hans rörelsemönster, hur han gör sig fri från bevakning hela tiden. Skillnaden från idag är att 80 % av hans bollar då gick fram i banan, idag är det tvärtom... Zlatan - En av världens bästa centrala anfallare, men för trög för Barcelonas spel.. Inse det alla Zlatan-älskare.. Spelet gick för snabbt för honom, det hade kanske gått bättre andra året om han hade tålamod med Pep.. Det sjuka med matchen var att Keita spelade och inte Iniesta.. Vad hade hänt om Don Andres spelade? Ojoj.. Vi som fick uppleva Pep Team ska vara mer än nöjda. Det var en fröjd för ögat, man njöt varje gång Barcelona spelade!
Barcelona BernaMessi.BOSS
2014-10-09 14:20
Dokumentären på tv 5 får man helt enkelt ladda ner om Zlatan men här är en dokumentär om honom som bein sport gjorde inte allt för längesedan.
Barcelona Barcelonistas
2014-10-09 14:16
Ronaldo vann inte en titel säsongen 12/13, han gjorde dessutom färre mål än Messi och var helt klart sämre rent individuellt. Jag förstår verkligen inte hur han kunde vinna den, vrf förlängde dom röstningen?

Den här säsongen ska han däremot ha guldbollen då han föra säsongen var bäst. Men han har 1 guldboll för mycket just nu och det vet han om.
Barcelona LeoMessi
2014-10-09 14:11
BernaMessi Det blev ett ännu större skämt att dom förlängde röstningen till efter att Ronaldo gjorde hattrick mot Sverige. Real Madrid slogs för att Ronaldo skulle få priset. En kille som bygger ett museum dedikerat till sig själv borde inte vara så osäker på sig själv när det kommer till guldbollen, iaf inte i den mån att han grät och sa att han var "ledsen" osv.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona BernaMessi.BOSS
2014-10-09 13:51
Han köpte Penal Ballon Dor.Vem bryr sig, priset har blivit ett skämt. Har faktiskt slutat bry mig om guldbollen. Den har tappat sitt värde.

@NoGo™ :

Barcelona NoGo™
2014-10-09 13:48
Madrid president Perez, member of committee that decides 23-man Ballon d'Or shortlist, last year pressured not to include Busquets. [sd]
Barcelona Neymar N11
2014-10-09 13:36
Teams with most ESP players ever: Barcelona 95 - Athletic 89 - Real Madrid 82 - Atletico 73 - Valencia 56 #fcblive [via as]
Barcelona LeoMessi
2014-10-09 13:23
Q1
Barcelona LeoMessi
2014-10-09 13:03
@Thierry Henry:

Om man hade räknat att antal minuter så hade han fått ganska mycket för en "bänkspelare". Men då får vi inte glömma att mycket av speltid kom under två månader, och tyvärr så hade han fått mer sparsamt med det efter suarez avstängning. Jag tror inte han hade nöjt sig med att starta var tredje match och göra inhopp i övriga. Han blev ju ständigt bänkad i stormatcherna förra säsongerna, och då var tack vare tönten fabregas,men nu har suarez som sanchez inte hade bänkat i dom större matcherna.

Tycker bara att sanchez förtjänar mer.
Barcelona Thierry Henry
2014-10-09 12:55
LeoMessi// Han hade ju faktiskt varit från start ända till slutet av oktober. Efter det hade han vart första val på bänken. Så han hade fått mer än tillräkligt med speltid. Dock hade han ju som en konsekvens stått i vägen för Munir och Sandro då ingen av dessa hade förmått att peta honom som dom stundom gjort med Pedro
Barcelona LeoMessi
2014-10-09 11:49
Gabriel För sanchez egen skull så var det bäst att han såldes. Han hade tyvärr fått spendera för mycket tid på bänken och han förtjänar så mycket mer än så. Självklart hade jag hellre haft sanchez än pedro. Han har ett så mycket bredare register och han kunde faktiskt skapa lägen åt andra. Saknar den lille jäveln.
Barcelona Gabriel
2014-10-09 11:46
Haha, om det stämmer att ett bud för Pedro kom in från Arsenal men att klubben istället valde att göra sig av med Sanchez så kan man ju inte göra annat än o bara skratta åt hela grejen. Framför allt när hela världen förra säsongen kunde se vilken klass skillnad det är mellan Pedro och Sanchez. Nåväl, gjort är gjort men det förvånar knappast att Barça står för sånna pinsamma beslut.
Barcelona Neymar11
2014-10-09 11:39
@barcastuff: Pedro considered leaving at end of last season. Had offers from several English clubs and Italian team. Most serious one from Arsenal. [md] Betyder det att Sanchez var deras andra val? Haha
Barcelona Gio Style
2014-10-09 11:27
Gällandes dokumentären.
Kanal 5 har gjort bort sig, man har den på kanal5play.se men har låst den så att man måste betala om man vill kunna se den, uselt!

Lär väl dyka upp på Swefilmer lite senare, vet också att den finns att ladda ner från Piratebay redan nu.
Barcelona Lion24
2014-10-09 10:43
Jag såg de första 20 minuterna borta mot Arsenal som någon länkade till tidigare. Alltså, vad finns det att säga? Vad kan man säga om det spelet? Jag hittar inte ord. Man blir glad men samtidigt lite ledsen. Man blir glad för att man fick uppleva det men man blir ledsen eftersom vi är långtifrån den matchen mot Arsenal. Tänkte ta upp några sekvenser från matchen som är värda att se och som skiljer sig väldigt mycket från dagens FC Barcelona.

02:20 - Stanna vid 02:20 i länken och du ser att Alves har bollen. Direkt så bildas en triangel och positionsbyten som gör så att Arsenal spelarna blir ur position. Pedro högerytter och Busi i mitten när Alves har bollen vid 02:20, som ni ser. Alves passar Busi, Busi passar till Pedro och springer sen till Pedros yta och får med sig sin mittfältare, Pedro passar tillbaka till Alves och Alves tog Busis position. Diabys som är en central mittfältare och som markerade Busi och följde med honom blev helt plötsligt vänsterback.

04:20 - 2 man sätter press på bollhållaren och det är en riktigt effektiv, hård och disciplinerad presspel. Otroligt nog är det Alves och Busi som pressar så högt. Inte så märkvärdigt egentligen men det tar en tillbaks.

06:03 - En av de viktigaste sekvenserna.. Stanna vid 06:03 när Xavi har bollen. Inte för många dagar sen när vi mötte Paris så hade vi en ganska liknande sekvens. Fast då hade inte Xavi bollen men det var Messi. Jag länkade den och visade också just den sekvensen när Pedro står still på sin normala position och när Alves bara står där ute på högerkanten, så såg det ut mot Paris. Men kolla vid 06:03 hur Pedro kommer och ''möter'' Xavi, drar med sig sin vänsterback medvetet och Alves utnyttjar den yta som bildas bakom vänsterbacken. Fotbollsorgasm. Rörelser. Positionsbyten till max.

15:58 - Ännu mer positionsbyten och ännu en viktig sekvens. Och så smart och så effektiv. Busi har bollen, närmast Busi är Cesc. Busi passar ut bollen till Pedro, springer sedan till Pedros yta och Cesc följer OMEDVETET givetvis med Busi. Xavi och Alves springer direkt för att ta Busis yta efter att den blev ledig i och med att Cesc släppte den och följde med Busi. Så man kan säga så här: Busi blev Pedro (högerytter), Pedro blev Alves (högerback) och Alves blev Busi/Xavi. Cesc blev vänsterback.

Alltså, såna saker ger mig gåshud. Saker som ser hur lätta ut som helst men i verkligheten så är det enormt svårt. Det handlar inte om hur teknisk du är utan hur smart du är även om tekniken hjälper. Of of Pep, bara du inte lämnade. Suck.
Barcelona koeman92
2014-10-09 08:37
Skulle någon kunna vara snäll och länka Zlatans dokumentär från igår? Missade den pga intensivt plugg.
Tack på förhand!
Barcelona Barcadinho.
2014-10-09 08:24
@Canaletes:

Håller med. Mycket bra dokumentär.
Det finns väldigt många sådana dokumentärer och de hamnar ofta på en patetisk nivå där en mängd f d spelare och tränare hyllar o berömmer konstant. Dokumentären igår var först mycket mer personlig. T om Henke fick säga små saker som jag aldrig hört honom säga förut (om sin bakgrund).

Jag gillade också delarna där hans far dyker upp i filmen. Man får lite mer negativ bild av hans föräldrar när man läser hans biografi (jag i alla fall har fått det, kanske fel tolkning från min sida), men jag fick en annan känsla av fadern igår.

Zlatan är som Zidane - en ikon/legend med en invandrarbakgrund med allt det innebär. Man får djup i hela storyn på köpet.

Och han är också en jäkla sjuk fotbolls konstnär. Det går att se hans speciella mål gång på gång och varje gång så tänker man - det är bara han, den här galningen, som kan göra såna mål.

Jag har inte växt upp med de gamla ikonerna från 50-70 talet men jag är säker på att det finns en stor konsensus här - Zlatan är den största spelare i svensk fotboll.
Barcelona Barcelonistas
2014-10-09 03:50
Tiki taka - Bayern var en nivå bakom både oss och Real Madrid säsongen 11/12. Så där håller jag inte alls med dig gällande att vi hade torskat mot Bayern i en eventuell final. Bayern var inte tillräckligt bra den säsongen enligt mig och jag tror vi hade vunnit relativt enkelt mot Bayern. Den säsongen spelade vi 6 matcher mot Real och förlorade bara en match. Att det gick dåligt i ligaspelet för oss 11-12 säsongen berodde på att spelarna inte var tillräckligt hungriga. Vi tappade poäng mot skitlaget men vi körde över alla topplag den säsongen tills oturen slog till mot oss i semin mot Chelsea.
Barcelona Tiki-Taka
2014-10-09 02:22
Sen 14 av 19 möjliga titlar kallar jag ändå för relativt framgångsrikt hehe :-)
Barcelona Tiki-Taka
2014-10-09 02:21
Barcelonistas Jag håller med dig helt klart gällande säsongen 09/10, att vi borde ha vunnit CL, med tanke på att vi mötte ett Inter, som vi enkelt slog i gruppspelet. Och ett Bayern i final, med den defensiv som dem hade då, hade varit en garanterad seger! Det känns extra bittert att vi inte vann CL det året! Men Peps sista säsong så tror jag att även om vi hade slagit Chelsea i semin och tagit oss till final och mött Bayern på deras hemmaarena, så hade vi nog blivit slagna. Heyneckes maskineri hade nog blivit för svårt enligt mig. Men tre raka CL titlar mellan 09-11 hade ju inte suttit helt fel :-)
Barcelona LeoMessi
2014-10-09 01:16
Å
Barcelona Ronaldinho10yElfenomeno9
2014-10-09 00:07
Canaletes

Var kan man se hans dokumentär?
Barcelona Barcelonistas
2014-10-08 23:32
Sorry för dåligt språk, trött o skriver från mobilen.
Barcelona Barcelonistas
2014-10-08 23:30
Peps Barcelona är det bästa laget genom tiderna. Jag sa det redan efter trippel säsongen. Det har nog aldrig funnits ett lag som varit så dominanta. Det ända minuset med Pep eran var la ändå de faktum att vi inte klarade av att vinna cl 2 gånger Irad. Säsongen 09/10 så borde Barcelona ha vunnit Cl utan tvekan. Under Peps sista säsong så borde man ha kammat hem Cl också men det lyckades man inte heller. Jag kan ibland känna lite ångest just över detta att Peps Barca som var de bästa laget någonsin borde faktiskt ha varit ännu mer framgångsrikt.
Barcelona ( Xaviesta )
2014-10-08 23:09
"Tror att det är bullshit" haha, inte ens under sillyn har jag hört ett sämre rykte. Dessutom från kommentarsfälten på Fotbollskanalen som ju är känt för sin höga klass. Den Pedro vi ser i år hade haft svårt att peta någon anfallare i lag 5-8 tom, men i skiktet strax under hade han kanske haft en chans. För två säsonger sedan gjorde han det bra spelmässigt men fick inte ut något konstruktivt av det i den offensiva biten och förra säsongen var det 180 grader där han gjorde en klart godkänd säsong målmässigt men var blek och anonym i varenda match i stort sett istället. Årets Pedro överträffar tidigare årgångars med en imponerande rad usla insatser samt en hemsk poängstatistik som sylt på pannkakan. Han är ett levande exempel på vilken enorm egenskap Pep Guardiola besitter när det gäller att motivera och lyfta sina spelare till höjder dom inte trodde som kunde nå. Pedro överträffade sig själv under Pep och efter den eran ser vi en Pedro sol fortfarande är ok, men som knappast platsar i dagens Barca. En Pedrito i form är värd en bänkplats såklart, men som det är just nu.. not so much.
Barcelona LeoMessi
2014-10-08 22:34
Zyzz Haha enda real han kan dra till är real zaragosa.
Barcelona Zyzz
2014-10-08 22:27
Går rykten om att Pedro är klar för Real. Kollar man i kommentarsfälten på fotbollskanalen i artikeln som handlar om att Koke säger att Messi är Gud, så skriver massor med folk att Pedro är klar för Real. Jag själv tror att det är bullshit.
Barcelona Vampíro
2014-10-08 21:58
Apropå den matchen så körde verkligen Pep över Wenger rent taktiskt. Minns att Arsenal hade Nasri och Arshavin i bra form och vad gör Guardiola? Han trycker upp Maxwell och Alves ytterligare i banan och tvingar ner deras yttrar. Exakt sånt man älskade med Pep, han hade alltid en plan inför de här matcherna och han vågade gambla. Trots resultatet så är det en av de spelmässigt bästa matcherna under Pep-eran i mitt tycke. Man skapade otroligt många klara lägen och spelade totalt ut Arsenal på deras egna arena. Det var endast två individuella misstag som ledde till Arsenals mål, först Sergio/Valdés som gör bort sig på reduceringen och sen en otroligt billig straff som råttan Fàbregas filmar till sig. Annars är Barça dominanta från första minuten, ska man kritisera Pep för nått är det att han tog ut Ibra för Henry som endast såg obekväm ut. Det ironiska med den matchen är dock annars hur brutalt usla Arsenals mittbackar var, måste vara det sämsta exemplet på positionsspel jag nånsin sett, två yra höns. Vilka som var deras mittbackar under stora delar av den matchen? Song och Vermaelen... yep. Sorry för långt inlägg, men det är ganska dött och ibland kan det vara kul att minnas tillbaka. Damn, Pep 2008-2011 kommer aldrig att återupprepas inom fotbollen. Vi som fick uppleva det ska vara stolta.
Annons: