/spanien/barcelona/forum/3853.aspx/spanien/barcelona/forum/3853.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Neymar11
2014-10-10 13:42
Det är väl förståligt att man inte släpper in fler motståndare än så under såpass stor match 1: Man vill ge sina fans möjligheten att kunna se matchen 2: Man vill inte ge motståndarna stöd, med fans bakom ryggen 3: Minskar risken till bråk före/under/efter matchen --------------- Säg att du vill se el classico på camp nou, och det finns biljetter kvar pga motståndarna ska ha 5 %. Då hade nog snacket gått helt annorlunda här inne
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Potosi
2014-10-10 13:32
I de flesta länder finns det ett krav att bortafans ska få möjlighet att köpa 5% av arenans kapacitet.

Ja, det är lika patetiskt när Barca gör så här.
Borde införas krav.
Barcelona grande jw
2014-10-10 13:16
Det är så det fungerar tyvärr. Både i CL-semin och i sista ligamatchen så blev Atleticos bortasupportrar endast tilldelade en sektion högst upp i hörnet på arenan (sämsta platserna). Tror de knappt var 500 biljetter och då har vi ändå den största publikkapaciteten i Europa. Så vi gav med andra ord bort 0,5% av platserna till bortaföljet.
Barcelona Neymar11
2014-10-10 11:34
Patetiskt att man inte ger bort fler biljetter till motståndarna?! Helt rätt i mitt tycke Fördelen med att spela på hemmaplan, du ska veta att vi brukar vara snåla med borta biljetter vi med! Speciellt under stormatcher Har för mig att atletico supporterna endast fick 340 biljetter sista matchen, då rymmer camp nou strax över 98 000. Inte fan ska ligaförbundet bestämma hur du delar ut dina egna matchbiljetter
Barcelona Potosi
2014-10-10 06:47
Totalt 3798 biljetter ansökte Barca fansen om till matchen i Madrid. Barcelona fick som sagt bara 500 biljetter tilldelat av Madrid, patetiskt. 340 till fansen, 85 till supporterklubbar och 75 till "sponsors and institutional and sporting commitments made by the Club." 50 av dessa 75 som ska gå till "sponsors and institutional and sporting commitments made by the Club." ligger nu ute i länktips för mellan 500 och 1500 dollar. 1. Patetiskt att det inte finns krav i Spanien att minst 5 procent av arenan går till bortafansen. 2. Ännu mer patetiskt att de biljetterna som ska gå till sponsorer osv ALLTID tycks hamna på svarta börsen för extrema priser. 3. Varför ska ens bortamatchbiljetter överhuvudtaget gå till sponsorer? Det är ju knappast så att dessa kostymnissar är intresserad av att stå i klacken hur som helst. Fan vad sånt här irriterar mig. Värst är det till exempel under CL finaler när typ 30-40% av arenans kapacitet går till "FOTBOLLSFAMILJEN", läs Wembley = typ 27-36.000 platser där 70% + hamnar på svarta börsen. Vidrigt, så ofantligt jävla vidrigt. Inför biljettförsäljning med pass-krav för att få bort svarta börshandel.
Barcelona jawwa
2014-10-10 05:43
Del bosque ska tacka barcelona och ffa. PEP för sina framgångar, svårare än så är det inte...
Barcelona AndreD
2014-10-10 04:01
grande jw Haha tvåa på bollen. Såg inte ditt inlägg
Barcelona AndreD
2014-10-10 03:51
Barcelona have scheduled a meeting with the agents of winger Pedro (27) to discuss a renewal. His current contract expires in 2016. [md] Spela skit och få nytt kontrakt - Pique, Roberto och snart Pedro. The show goes on
Barcelona grande jw
2014-10-10 03:37
Mundo Deportivo skriver att Barcelona har bestämt ett möte med Pedros agenter för att diskutera en eventuell förlängning av hans kontrakt som i nuläget sträcker sig till 2016.

Pique, Sergi Roberto, och nu har vi nått den totala botten när även Pedro får förlängt kontrakt trots att han hållt superettan-klass i typ 1,5 år. Jag tror vår ledning fick psykiska men av den tragiska förlusten av Thiago Alcantara och nu har bestämt sig för att förlänga varenda kontrakt trots att spelarna spelar som skit.
Barcelona Barcelonismo*
2014-10-10 01:16
LALAWE Kan du på ett bra och detaljerat sätt beskriva hur man spelar fotboll med förortsmentalitet eller vad fan du skrev ?
thaowl
2014-10-09 23:55
Angående olika spelares vara eller icke-vara i Svenska lagslaget, så har vi en hel del spelare som verkligen inte håller tyvärr.

* Sebastian Larsson har alltid varit överskattad, verkligen synd, då han sågs som en stor talang när han var i Arsenal och ny i landslaget. Nu är han väl närmare 30 (?) och är verkligen inte tillräckligt bra för en startelva!

* Johan Elmander är inte bra längre. Han var en nyttig spelare för 5 år sedan, men sedan dess är allt han kan att springa, dessutom så pekar han karriär neråt, han måste bort snarast!

* Isaksson gör visserligen inga misstag direkt och gör ibland riktiga klassräddningar, men börjar komma till åren och då har vi inga landslagsrutinerade spelare alls där bakom (speltid i landslaget alltså) och därför anser jag att man ska satsa på Nordfeldt från start isället.

* Antonsson är inte tillräckligt bra för landslaget, bör ersättas med någon yngre, hade t.ex. hellre sett Pontus Jansson där.

* Kacaniklic har varit dålig det senaste 1-2 åren, men är fortfarande ung och har stor potential, så han borde få fler chanser.

* Källströms karriär är också på väg neråt och måste också ersättas så småningom.

Till kvalmatcherna till våren vill jag se:

Ut från startelvan/truppen: Antonsson, Elmander, Larsson, Källström, Isaksson och Bengtsson.

In med: Jansson, Guidetti, Tankovic, Hiljemark, Olsen och Augustinsson.
Barcelona Vampíro
2014-10-09 23:53
Det går inte att spela med Koke, Fàbregas, Iniesta och Silva samtidigt på planen, det blir inte många löpningar direkt. Spanien behöver mer fart i deras spel. Dags att på allvar få in spelare som Thiago, Paco Alcácer, Jesé och kanske även Deulofeu i laget. Fast med del Bosque är det väl större chans att han kallar tillbaka Torres.
Straybullet
2014-10-09 23:36
@LeoMessi:

Eller snarare att en kompetent förbundskapten bygger ett kollektiv (utifrån Sveriges högst begränsade spelarmaterial) med förhoppning att kompensera Zlatans frånvaro. Om t.o.m. lila Island har gjort enorma framsteg trots att de saknar en internationell världsstjärna, varför skull inte Sverige kunna göra det?
Straybullet
2014-10-09 23:31
@Smogen:

Vad förväntar du dig från en maräng?
Barcelona Gio Style
2014-10-09 23:30
LALAWELEATAKORA

Har du någonsin skrivit något vettigt här inne på Les Rambles?
Barcelona Maestro Xavi
2014-10-09 23:18
"Barcelona accept proposal to share Liga television revenue more equally. Willing to freeze income for 4 years. Madrid didn't yet agree." [bb]
@Barcastuff
Men vad förvånad jag blir!!
Barcelona DM1982
2014-10-09 23:17
[QUOTE=Smogen]Kviborg som TV-host. Räcker det nu för tiden att man hatar Barca för att få snacka fotboll i TV? ;) [/QUOTE] Känns nästan som det är en merit för att jobba på tv.
Barcelona Leo y Cesc
2014-10-09 23:05
Freeyourminde Sverige har inte bättre spelare än så.
Barcelona Smogen
2014-10-09 23:02
Kviborg som TV-host. Räcker det nu för tiden att man hatar Barca för att få snacka fotboll i TV? ;)
Barcelona Neymar11
2014-10-09 23:00
Satan vad tråkigt det är med landslags matcher. Tappat allt i sin värde, avslaget tempo och spelare som inte ens vill spela för att undvika skador. Klubbar som mörkar skador på sina stjärnor för att hindra dom att ställa upp Enda roliga landslags matcherna att följa är dom i Sydamerika. Där spelar dom med hjärtat och fart Måste hitta ett nytt system för dom här kvalmatcherna. Så extremt dåligt med allt för många landslags pauser mitt i klubbsäsongen.
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2014-10-09 22:49
Smogen

Den där Kacanicklic har ingenting i den svenska landslaget, lägg till Larson och Elmander. Helt sjukt..

Har man lagom bra fysik och man kan spring lagom snabbt kan vem som helst slå sig i svenska landslaget. Du behöver inte ha rört nån fotboll i hela ditt liv.. Bara du kan springa :-).... Vill nästan anställa en PT närmaste tre månader så jag kan bänka samtliga..
Barcelona Smogen
2014-10-09 22:43
Hade jag varit tränare i svenskalandslaget hade jag fasen tokflippat på alla felbeslut. Jag hade fan varit som en Diego Simeone med rabies. Hur kan våra spelare vara så usla i tanken? Jag brukar gilla Zengin men idag så hade han blivit utbytt efter 15 minuter. Kacanicklic hade blivit inbytt och utbytt direkt. Och då orkar jag inte ens tänka på S.Larsson, Isaksson mfl. Sorry för off topic men måste skriva av mig lite. :)
2014-10-09 22:42
@Rambla~:

Del Bosque har varit beroende av Barca's spelare i hela hans era.
Nu när våra mittfältare inte är på toppen står han där Clueless..

Visst gjorde Slovakien svårt men Spanien gjorde det ännu lättare för dem. De bara gick och gick och gick i 94 min..
Ingen Puyol som ryter till.. Man ser att nuvarande kapten i spanska landslaget inte har någon effekt på spelarna..
Barcelona Rambla~
2014-10-09 22:35
Oavsett vilket så ska de inte förlora mot en b-nation som Slovakien. Nästan lite pinsamt. Del Bosque har blivit mr Clueless.
Postat via SvenskaFans mobilsajt
2014-10-09 22:32
@ElRaval:

Alla, när jag säger alla då menar jag alla..
Inte nog att de har bränt 1000 läge det var jävla gå fotboll i 94 minuter..
Om man tittar på spelarna från Barca så var de värre än den andra..

Hur kan tränaren lämna Navas och ta med Pedro???
Barcelona LeoMessi
2014-10-09 22:30
Spanien har för många bollkladdare på plan samtidigt. Dom kan inte ha iniesta, Fabregas och Silva på plan samtidigt! Det räcker med att dom två sittande mittfältarna inte bidrar med något annat att täcka upp och behålla innehavet. Man kan inte ha tre spelare framför dom som gör exakt samma jävla sak.
Barcelona DM1982
2014-10-09 22:30
[QUOTE=ElRaval]Sjukt vad Spanien har blivit dåliga. Någon som ser/har sett matchen idag? Vilka var extra dåliga? [/QUOTE] I princip hela laget var dåliga, fanns inget lagspel alls.
Barcelona ElRaval
2014-10-09 22:28
Sjukt vad Spanien har blivit dåliga. Någon som ser/har sett matchen idag?

Vilka var extra dåliga?
Barcelona >The Reporter<
2014-10-09 22:27
Herregud Fabregas har förstört spelet asså. Fyfan vad kladdar och alltid ska passa. Det går inte att starta med Iniesta, Fabregas och Silva mot sådana lag som backar hem.
Barcelona BARCA-més que un club
2014-10-09 21:48
1-1 bra gjort av Durmaz som våga utmana och Zlatan står upp och ger beröm respekt haha :)
Annons: