/spanien/barcelona/forum/3851.aspx/spanien/barcelona/forum/3851.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona LeoMessi
2014-10-06 12:51
Thierry Henry Deras policy att dom endast värvar spelare med någon koppling till Baskien är hedersvärd. Men dom är sin egen värsta fiende samtidigt. Spelare som llorente, Martinez och Herrera ersätter man inte så lätt. Sen är deras ekonomi väldigt stark också. Dom säljer spelare galet dyrt, samtidigt som dom knappt kan använda dom pengarna på några nya dyrare nyförvärv.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona NoGo™
2014-10-06 12:48
@Blaugrana91:

+12
Barcelona Krabban94
2014-10-06 12:40
Det var synd Bilbao tappade Herrera, men oavsett så lär det vara så att fansen hellre ser sitt lag nedflyttat till Segundan än att man struntar i sin transferpolicy och policy om att endast ha spelare med baskiskt ursprung!

Det är ju givetvis synd eftersom det är svårt att konkurrera med toppen i Europa och Spanien. Nu tror jag att man behöver nytt blod på bänken också, Valverde har inte fått spelet att fungera. Vinner man inte snart så tror jag Valverde ryker och jag vill verkligen att de rycker upp sig för de ska inte slåss för att hålla sig kvar i La Liga...
Barcelona Thierry Henry
2014-10-06 12:31
LeoMessi// Framförallt så kan ju Sevilla och Valencia. Köpa in spelare för att anpassa sig till cl. Bilbao måste ju hålla sig till sina basker. Då är urvalet för litet och deras klubb kan ej få ihop tillräckligt bred trupp för att kunna konkurera på 2 fronter. Dagen då Bilbao släpper den hedersvärda men något inskränkta policyn så får Spanien ett nytt storlag. Det är jag övertygad om Dom borde gjort som Sociedad och öppna portarna för utländska spelare. Deras nationalism kanske aldrig tillåter spanska spelare att komma till klubben. Men likt Sociedad så skulle deras fans tillslut accepterat utländska spelare iaf. Vilket som mer eller mindre redan gör med Laporte som knappt har en droppe baskiskt blod i sig och ej är född i Baskien. Bilbao är en ekonomiskt väldigt stark klubb med stark historia och bra struktur runt klubben. Deras till en början gulliga policy är det enda som håller dom från att kunna bli en spansk och europeisk toppklubb
Barcelona LeoMessi
2014-10-06 11:40
Det märks att bilbao inte har orken för CL och liga samtidigt. Dom ligger nedanför nedflyttningsstrecket och även om säsongen fortfarande ung så ska dom inte ligga där efter 7 omgångar. Utan att veta speciellt mycket om deras trupp så vågar jag nog påstå att den är VÄLDIGT tunn. Samma sak hände med sociedad förra säsongen, dom åkte ut med huvudet före. Jag tror att ett lag som Sevilla och Valencia hade klarat cl + liga på ett bättre sätt. Känns som att dom har lite bredare trupper och kan lufta betydligt fler spelare.
Barcelona MrSergio5
2014-10-06 11:16
Skulle varit gött att kanske krydda lite med en saftig högerback som t.ex coleman från Everton.
Barcelona BernaMessi.BOSS
2014-10-06 10:58
Skillnaden Mellan Barca och Madrid är att vi har alltid varit en klubb som har satsat långsiktigt och Madrid har alltid satsat kortsiktigt sökande efter omedelbart resultat vilket de får. Men vem ska de ersätta de med i längden? Ytterligare spelare för 90 miljoner euro? Självklart går det trögare för oss men när spelarna finner sina roller och börjar spela med mer självförtroende är det bara och spänna säkerhetsbältet. Vi har många intressanta spelare som väntar på att ta över. Halilovic, Denis Suarez och Samper. Självklart betyder det inte att vi inte kan krydda med Reus. Men det är fortfarande ett bättre modell än att köpa 4-5 Reus typer av kvalite för 89 miljoner euro var.
Barcelona Neymar11
2014-10-06 10:28
@barcastuff: Messi and/or Neymar have been directly involved, with goal or assist, in 19 of Barcelona's 22 goals this season #fcblive [via md] Lite skrämmande att vi är så beroende av dom, dock så var det bara Messi som leverade förra säsongen. Man ska hylla deras samarbete, satan vad briljanta dom är när dom sätter igång. Underbart att messi tar ett steg åt sidan och börjar ta hand om neymar.
Barcelona Blaugrana91
2014-10-06 01:04
A good coach is everything!

Real är knappast bättre än oss, däremot har dem otroligt mycket bättre fokus framför mål. Dem är effektiva och tar vara på sina chanser, det gör inte vi. Men bara hoppas det blir bättre på den fronten.

Som sagt vi leder ligan och har släppt in 0 mål och gjort 19 framåt.

Real ligger 4a....
Barcelona Blaugrana91
2014-10-06 00:58
Förstår inte varför man lägger sånt stort fokus på Ronaldo och hans mål?
Hejar ni på Messi eller laget Barcelona?

För många verkar det vara viktigare att Messi vinner individuella priser än att Barcelona vinner titlar. Personligen tycker jag att det är skitkul när Messi vinner individuella utmärkelser, men som sagt knappast det viktigaste.

Sen Ronaldo är i en bra målform just nu, inget som är förvånande. Messi kan säkert komma ikapp.
Barcelona Barcelonistas
2014-10-06 00:27
Pep.G - det är ju snarare sådana som du som sänker nivån på forumet, vem är du ens? Vrf nämner du mig helt random? skött dit så sköter jag mitt.
Barcelona LeoMessi
2014-10-06 00:27
Pep.G Är det nödvändigt att använda skribenten barcelonistas som något exempel för att förolämpa forumet? Om nivån har sjunkit så försök att hjälpa att höja nivån istället. Skriver du bra inlägg så kommer folk att besvara med bra inlägg också.
Barcelona WalterWhite
2014-10-06 00:24
Lägg Rakitic centralare och offensivare är lösningen på problemen. Han måste få löpa mer då de han gör idag är en roll han aldrig har haft.

Avslutar med en gullig bild som hjälper mitt argument.
Barcelona Pep.G "Can you believe this guy"
2014-10-06 00:23
48h spärr för personpåhopp /mod
Barcelona Barcanist
2014-10-05 23:58
@A good coach is everything!:

Har du sett Piqués tre senaste matcher eller har du sovit under en sten? Lägg ner.
Barcelona AndreD
2014-10-05 23:47
@BernaMessi.BOSS:

Sjukt att vi inte värvade honom, hade gjort laget perfekt. Meanwhile på Barcas bänk, Roberto, Munir och Sandro. Världsklass!
Barcelona Barcelonistas
2014-10-05 23:39
Football: Cristiano is scoring hattrick after hattrick and has 45 goals this year so far... Messi scored 91 goals in 2012...just let that sink in."

Haha, han gör mål och mål men han kommer ingenstans... 46 mål till måste Ronaldo göra :).
Barcelona Messo
2014-10-05 23:32
Nemesis 10

Håller med allt du skriver, men tyvärr räknas inte det för att vinna guldbollen, de som röstar räknar bara mål och mål, inget annat...
Barcelona A good coach is everything!
2014-10-05 23:31
Busi,Iniesta, Pique, Xavi, Pedro alla dessa som var sjukt bra under Pep eran är just idag sääämst! Kom inte hit och säg att Pique har vart bra. Han har vart säämst i 3 år nu. Senast i VM var han skämmig. Busi får allt på en räkmacka trots midiokra insatser. Det gäller tyvär Xavi Iniesta också. Det är det som är skrämmande att det så många som suuger! Och vi har typ bara Rakitic som får "förtroendet" att bryta mönstret hoppas jag! Hoppas på Vermaelen också han är snabb och bra på huvet men LE kommer inte bryta mönstret.
Barcelona BernaMessi.BOSS
2014-10-05 23:30
"@Troll__Football: Cristiano is scoring hattrick after hattrick and has 45 goals this year so far... Messi scored 91 goals in 2012...just let that sink in." Njut av Cuadrados mål mot inter! http://gfycat.com/WealthySpottedBactrian
Straybullet
2014-10-05 23:28
@zick9:

Helt plötsligt betyder assist allt den här säsongen ^^
Barcelona Nemesis 10
2014-10-05 23:27
Ronaldo är helt sjuk just nu och smattrar in mål som om det vore ett tv spel. Jag tycker inte riktigt man kan jämföra Ronaldo med Messi då båda två gör helt olika grejer på planen. Ronaldo är en målmaskin men det är typ den ända som jag kan ge honom cred för, alla vet ju att han sprutar in mål i Real för att han blir serverad samtidigt som han har en Benzema som hellre passar Ronaldo än att göra mål själv.
Messi har mycket större ansvar i anfallet då han inte bara ska göra mål utan även styra spelet och skapa chanser på egen hand och servera dom andra anfallarna, men det är också därför jag alltid kommer hålla Messi högre än Ronaldo. Messi slår dom avgörande bollarna, skapar chanser från ingenting och dundrar in mål medans Ronaldo endast dundrar in mål.
Messi kan spela i ett lag utan bra framspelare och ändå leverera vilket jag inte tror Ronaldo skulle klara av på samma sätt.
Ronaldo kan aldrig bli man of the match utan att vara i mål protokollet, Messi kan vara den bästa spelaren på plan utan att ha gjort ett ända mål för han gör så mycket mer än endast mål.
Ronaldo får gärna vara den bästa målskytten, men Messi är fortfarande en bättre spelare!
Barcelona Messo
2014-10-05 23:20
@Barca Barca:

För att vi är världens mest ineffektiva lag, laget som behöver 10 chanser för att göra ett mål, för att alla förutom Messi spelar för sig själva.. för att vi har en ego i laget Alves som gör ego saker för att sälja sig bättre för PSG nästa säsong,, för att vi har inget försvar alls då Alba är mer offensiv än Messi och när PSG tog bollen var det fritt framåt.. för att Neymar försöker hela tiden med sina dribblingar, för att Pedro åker som på karusell, för att Munit är junior som gjorde ett mål och lyftes till skyarna men som bara platsar i b laget.. för att Iniesta går inte att känna igen, går som ballerina på plan,, för att Xavi har blivit gammal... för att Messi missar och missar...
Barcelona LeoMessi
2014-10-05 23:19
Om Lucho kan bänka Pique trots att han faktiskt har spelat bra så kan han fan ta och bänka Busquets som har slarvat så in i helvete! Som det är nu så hade jag nästan hellre sett samper och grimaldo på mittfältet än Busi och iniesta!
Barcelona Barca Barca
2014-10-05 23:15
Min fråga 2014 den femte oktober lite innan midnatt är: Hur i helvet*e kunde vi förlora mot detta totalt missbilade överskattade fotbollslaget PSG ? Herregud, jag såg inte matchen i tisdags pga jobbskäl, men nu när jag såg dom mot Monaco så kan jag inte fatta att vi på riktigt förlorade mot dom ? Skrämmande faktiskt. Chelsea, Real Madrid, Juve, Roma och Bayern Munchen är ungefär dubbelt så bra som PSG. Som sagt, skrämmande dåligt av oss. Jag förväntar mig en total överkörning på hemmaplan.
Barcelona A good coach is everything!
2014-10-05 23:14
Det va jävla länge sen Real hade bättre spelare på så många positioner som det har nu! Det är det som oroar mig pluss att vi ha en tränare som vi inte riktigt vet vart vi har!! Mittfältet och Pedro,alltså Pep erans spelare har gått ner sig som faaaaan! Dem måste antingen bänkas eller bort! Tyvärr verkar ingen vilja röra vissa spelare.
Barcelona Messo
2014-10-05 23:14
Visst kan vi bara bry oss om Barcelona och att vi vinner ligan förstås, men när säsongen är slut kommer vi gräma oss att Ronaldo slagit alla tider rekord och slår Messis 50 mål i ligan... han har redan gjort 13 och det är 31 match kvar
Barcelona LeoMessi
2014-10-05 23:13
Neymar11 Håller med dig om att vi är under uppbyggnad och att allt antagligen inte klickar till 100 % ännu. Men xavis och iniestas ovilja att slå hotande djupledsbollar har varit ett problem väldigt länge. Det är jobbigt att speciellt iniesta som kan slå sinnessjuka passningar, istället fegar. Förra säsongen slog han till exempel ett fantastisk inlägg från 40 meter som landade på piques bröst och som han sedan enkelt kunde göra mål på. Andres besitter det spelsinnet och det känsliga foten, problemet är att han inte utnyttjar den så mycket som han borde.
Barcelona Messo
2014-10-05 23:12
Hade Real spelat mot Rayo igår som spelade med en väldigt hög backlinje hade Real gjort 10 mål. Men Bacelona vilsna som juniorer, inte en enda passning bakom försvaret, allt gick fel,, och ingen passar ingen alla spelar för sig själva... Munit kan enkelt passa Neymar men han vill göra mål. Messi öppnar sig (trots massa missar) men får inte bollarna tillbaka, alltid passningar två meter för mycket....
Barcelona barca_joe
2014-10-05 23:10
Anledningen till respekten är ju för att han är en fantastisk fotbollspelare. Hur han är som person uttalar jag mig inte om. Hade han spelat hos oss hade vi älskat allt han gjort precis som Realfansen gör. Men som sagt. Även om Messi skulle bara göra 15 mål och Ronaldo 60 skulle jag inte byta för att jag tycker Messi är ännu mer fantastisk. Men laget är fortfarande det man bryr sig mest om. Så länge Barca vinner så får vem som helst vara hur bra dom vill, bara vi vinner.
Annons: