/spanien/barcelona/forum/3849.aspx/spanien/barcelona/forum/3849.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona papillon
2015-02-05 19:38
Såg nån dokumentär med Lamporta för längesen där han sa att som president så tar man inte ut nån lön. Om det stämmer så förstår man varför det görs skumma spelarköp många gånger.
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Barcelona Mdawg
2015-02-05 19:36
Messi in January.

- 7 games - 9 goals - 5 assists
- 5 times man of the match
- Beat Atletico thrice

Player of the month: Griezmann"

LFP, wtf maan?
Barcelona Vampíro
2015-02-05 19:30
Hade helt och hållet glömt bort Douglas. Försöker inte vara lustig men det är nog flera månader sen jag ens tänkte på att han spelade i Barcelona. Jävligt skum värvning.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona papillon
2015-02-05 19:20
Pengarna man slösade på Douglas borde ha gått till Alves nya kontrakt istället.
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Barcelona Cule4life
2015-02-05 19:13
2 års kontrakt till Alves utan att blinka, Men då ska han MAX ha 3 milj euro i års lön
Barcelona L.A.M Nr 10
2015-02-05 18:55
Erik Satie

Ok, tack. Rätt B-betonad backlinje det där.
Barcelona Baha - Tres Amigos
2015-02-05 18:51
@DM1982:

De ville ha 100,000 tusen euro i mutning. Perez blev rasande och stampade ut ur rummet. Han vände sig om och skrek, Marcelo är inte värt så mycket!! Ni fick 200 tusen euro för Ronaldo. Lägger de 100 i domarens ficka och inte ert. Ronaldo ska få sitt B day penalty. Och han slämde igen dörren.

Källa Marca
Barcelona Erik Satie
2015-02-05 18:49
L.A.M Nr 10

Coentrao och Carvajal är tillbaka på lördag har jag för mig.

Carvajal-Nacho-Varane-Coentrao.
Barcelona Erik Satie
2015-02-05 18:48
Marcelo-avstängningen kommer resultera i minst en straff för real på lördag.
Barcelona L.A.M Nr 10
2015-02-05 18:47
Ramos är borta ett par veckor. James två månader. Marcelo är avstängd. Är det också säkert att Carvajal och Pepe missar matchen?
Barcelona Baha - Tres Amigos
2015-02-05 18:47
Barcelona KiNg-PuYi
2015-02-05 18:20
fan blir mer o mer orolig för varje dag som går...helt sjukt att styrelsen bara ignorerat alves bar sådär..han kanske inte är lika bra men måste säga att vårt spel är väldigt beroende av honom. plus att han spelat upp sig rejält med messi på samma kant. en sak till tror han är en stor del av dagens neymar det är hans bästa vän i truppen o ni vet hur viktigt det är för brassar om dom ska prestera...vill ba spyyyyyyyyyy barto, braida elr nån agera vafan
Barcelona Erik Satie
2015-02-05 18:11
haha, där blev ni snopna, real fans :D
Barcelona MUNIR-ADAMA
2015-02-05 18:06
[QUOTE=DM1982]Breaking: LFP Disciplinary Committee rejects Real Madrid's appeal against Marcelo's yellow card, meaning left back is out of the derby. Ojdå, lite otippat. [/QUOTE] de vill ju inte att de ska se mer korrupta än vad de redan är
Barcelona Gabriel
2015-02-05 18:05
Marcelo får inte spela! VILKEN CHOCK!
Barcelona DM1982
2015-02-05 17:58
Breaking: LFP Disciplinary Committee rejects Real Madrid's appeal against Marcelo's yellow card, meaning left back is out of the derby. Ojdå, lite otippat.
Barcelona Junta Dimision
2015-02-05 17:32
Corazon

Visserligen måste Barca göra sitt jobb men med tanke på att Real kör en dag innan oss så är det fullt förståeligt att skribenterna på forumet tänker på Reals match i förstahand.
Barcelona Andresito
2015-02-05 17:32
City har ersatt Jovetic med Bony i sin CL-trupp och han får således spela mot Barca.
Barcelona Corazon
2015-02-05 17:30
för mycket fokus på att real tappar i helgen, jag är mer oroad över vår match oavsett form. Bilbao är bara jobbiga att möta. Barca måste göra sitt jobb först.
Barcelona Canaletes
2015-02-05 16:19
Zambrotta avslöjar nu varför han lämnade Barcelona trots att han hade 2 år kvar på kontraktet.

Det var för att rädda äktenskapet med sin fru Valentina.
Man kan ju inte säga emot Gianluca, många hade gjort vad som helst för att rädda äktenskapet med en sån kvinna.
Barcelona Erik Satie
2015-02-05 16:03
Barcelonistas Dessa "folk" håller även Ronaldo (inte den riktige) som bäst genom tiderna, därav skall man inte ta dessa utspel på allvar.
Barcelona The one and only Messi
2015-02-05 15:43
Tjena Les Rambles, är ny här på forumet men varit barcelona supporter sen 98 då jag började spela fotboll för min pappa tvinga mig. Min pappa hade precis varit på resa nere i barcelona och hade köpt en tröja till mig. Sen den dagen har jag alltid haft Blått/rött på mig!

Angående det Barcelonistas skrev att vissa jämför Ancelottis Real med Peps barca är bara pinsamt. Finns inget lag i hela världen som kommer lyckas med det vi gjorde. Att förnedra alla lag så som vi gjorde, att vara så framgångsrika på så kort tid.

MEN ett stort men är att man inte ska ta ifrån det Ancelotti gjort med real. Är faktiskt mer rädd för dom nu än när dom spela me The shitty one a ka mourinho. För nu spelar dom faktiskt fotboll, rullar runt osv. Dom backar inte hem och inväntar kontringar.

Så jag hoppas alla här inne kan vara lite ärliga och säga faktiskt dom spelar bra fotboll.

Men återigen så ser jag inte hur dom ska kunna vinna mot Atl Madrid och Barcelona. Jag ser oss i slutet av säsongen som trippel mästare, alla har en svacka på året förr eller senare, vi hade turen att det gick snabbt över då vi fortfarande är med på alla fronter och slåss.

Sen så har vi ryktet att Messi skulle lämna för han tog ledigt nu i några dagar, bara pinsamt att ens nämna detta. Killen förtjänar vila, han förtjänar och slappa på planen då och då. För glöm inte vad han har gjort för vårt lag sen han tog sitt första steg på Camp nou. Och det vet madridistas om mycket väl!

blev ett långt första inlägg, men hoppas ni inte tyckte de va jobbigt :D
Barcelona Z_Z
2015-02-05 15:18
@Barcelonistas:

Nja, folk och folk. Det finns Realfans som jämför lagen.
Barcelona zick9
2015-02-05 15:06
Reus kan bara spela som falsk 9:a, ytter och anfallare. Alltså inte som djupt spelande playmaker.
Barcelona Barcelonistas
2015-02-05 14:57
L.A.M - håller med reaktionen framför allt i andra halvlek var under all kritik. Men som sagt så hade vi ett nytt lag och vi var inte riktigt samspelta. Lägg därtill Enriques konstiga uppställning. Dagens Barca är påväg uppåt ich det bådar gott inför framtiden. Man ser den enorma potential som finns i laget.
Barcelona Barcelonistas
2015-02-05 14:54
Carlos Real måste vara ett av dom mest överskattade lagen någonsin, med tanke på hypen. Det finns folk som jämför Carlos Real med Pep Guardiolas Barcelona ... Haha skjut mig. Carlos Real är inte ens nära Peps Barca.
Barcelona L.A.M Nr 10
2015-02-05 14:25
Barcelonistas

Håller med om att åtminstone två av deras mål kom efter misstag från vår sida och det tredje(2-1) var väldigt onödigt. Den största besvikelsen var däremot hur vi reagerade på den förändrade matchbilden. Vi hade knappt några tendenser på chanser efter det att Real tog ledningen i matchen. Efter 3-1 så hade Real ett väldigt fint passningsspel där vi fick jaga en hel del boll vilket var smärtsamt att se. Självklart kunde det blivit en helt annan match i och med ett 2-0-mål från Messi men i min mening vann Real matchen rättvist. Det man ska komma ihåg var att det var deras bästa period under säsongen, vi hade bland annat en debuterande Suárez och spelade på Bernabéu. Skulle matchen på Camp Nou spelas imorgon skulle jag definitivt hålla oss som favoriter men det är bara att hoppas formen håller sig, för båda lagen.
Barcelona enkos
2015-02-05 14:07
Jag tror på att det blir 1 eller 2 poäng mellan Real och Barca på söndags kväll, Real tror jag inte vinner utan får max 1 poäng, de störs nu av flera skador, och Barca tror jag kommer att vinna eftersom man är inne i en bra period med bra självförtroende. Men även om Real vinner är det viktig att Barca vinner så 4 p är inte så mycket med tanke på Reals usla spel även om de resultatmässigt plockar poäng, de kommer för eller senare att börja tappa.. För Barca gäller som sagt att se till att vinna sina matcher..Efter helgens matcher är det 16 omgångar kvar och det är rätt mycket! ps. Hoppas Barca ställer upp med två defensiva mittfältare mot Bilbao, typ både Busquets och Mascherano... då kan Alba och Alves spela mer offensivt på kanterna och stötta de trio framåt
Barcelona Capitán - El tiburón
2015-02-05 13:59
För er som vill ha ett litet skratt (eller en depression beroende hur man ser på det..)
Enligt beräkningen i länktipset tar det mig 861 år innan jag har tjänat ihop till en av Messi's årslön. Där kan ni jämföra era egna löner och hur de mäter sig med "proffsen".
Barcelona Barcelonistas
2015-02-05 13:59
Tänkte på en sak. Vi hade otur i Clasicot första halvlek var en jämn match där vi tom var det bättre laget. Hade Messi gjort 0-2 på de läget hade det varit bye bye för Real. Målen som vi sen åker på är bara skrattretande. Så många individuella misstag. Piques hands som resulterar i straff, sen har vi hörnan där vi släpper in ett mål på en fast situation, deras 3-1 mål kom via en tabbe av Iniesta. Dom gjorde inte 1 mål via ett bra och fint spel. Bara via misstag. Lägg därtill att vi inte var jätte samspelta då medan Real var i bästa form. I dagens läge hade vi vunnit mot dom relativt enkelt. Messi-Neymar 17 mål 2015! Real Madrid 17 mål 2015! Detta talar sitt tydliga språk vilja som mår bra. 5 matcher mot Atletico utan vinst, man är numera lillebror i Madrid.
Annons: