/spanien/barcelona/forum/3848.aspx/spanien/barcelona/forum/3848.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Funeral Canticle (Lucho bienvenidos)
2014-10-06 16:38
@BernaMessi.BOSS:

Det är det som är så bra med en sådan spelare som Mathieu, bra som mittback och bra som ytterback som behärskar defensiven och spelar efter sina begränsningar precis som Abidal gjorde. Han värderar sina lägen och det finns en baktanke bakom hans låga inlägg. Som ytterback blir jag tokig på Alves, är det direktiv som ligger bakom hans höga inlägg, eller tar han dessa beslut i stundens hetta eller skiter han i direktiven och spelar för sig själv?
Varför han kan inte kombinera och vägg spela eller skjuta in låga inlägg eller passa snett inåt bakåt så som många andra försöker sig på?

Alves just nu känns som en junior spelare, man vet inte vad man får ifrån honom, det kan vara mästarklass eller så är det botten napp. Jag vill inte ändra mycket på hans sätt att spela, bara att skippa höga inläggen och ersätta dem med låga eller försöka sig på överlapp för att passa snett inåt bak för att orsaka kaos. Höga inlägg mot våra motståndare kommer sluta på samma sätt, 9 av 10 har dem bättre huvudspel därför ska det vara låga helst variera.

För mycket att begära?
:P
Barcelona One_LionelMessi
2014-10-06 16:29
Tjena Cules.. brukar vara här och läsa men inte kommentera så mycket! Vill bara säga så här att hittils på säsongen så ser det riktigt bra ut förutsett PSG matchen .. men vi blev skakade på fasta situationer och där har vi alltid varit dåliga på.. annars ser spelet bra och tänk att vampyren har inte börjat lira med oss än... haha seriöst jag dreglar bara av tanken när han kommer tillbaka.. för jag är trött på pedro och det är många här och munir måste jag säga också fast han är ung och man ska inte ge han så mycket kritik, fattar inte varför vi lånar ut deloufeu när han är hästlängder bättre än munir och sandro.... men man ser att spelet klickar inte till 100% som det ska på forwardsfronten då det är bara neymar o messi som står för kreativitet .. Pedro har tappat så mycket att jag skulle skänka han gratis till den som vill ha honom! Ha en fortsätt bra dag cules...
Barcelona B-Guden
2014-10-06 16:28
Ser inga problem med att Alves lämnar bara synd att inte Mateiu kan spela högerback, eller kan han det ?
Isåfall hade det varit super Mateiu Pique Batra, Alba, 3 stabila defensiva en offensivare kant.
får Abidal känsla utav det hela, tror det hade varit grymt
Barcelona Messo
2014-10-06 16:14
Hur är det med Bacelonas spelare på landslagsnivå, vilka är som kallade till vilket landslag? På lördag möts Brasilien och Argentina, det blir väl Neymar mot Messi? matchen spelas i Asien kl. 14
Barcelona Blaugrana són els colors!
2014-10-06 15:52
Vet att jag är lite sent ute men är det någon som sitter på helgens highlights mot Rayo med Ray Hudson?
Barcelona BernaMessi.BOSS
2014-10-06 15:52
Zubi sa innan att inget har ändrats och att Alves kommer lämna. Sport hittar på skit för att de inte har något bättre att göra.
Postat via SvenskaFans-appen
2014-10-06 15:50
Tycker synd om Montoya. Är han verkligen så dålig som man tror. När han har bara fått enstaka matcher att spela och gjort det ganska bra. En sak som är positivt är Jeremy Mathieu som vänsterback. Borta mot Rayo fick man den gamla goda känslan av Abidal tillbaka. Med en mer defensiv vänsterback som väljer sina offensiva räder med noggrannhet. Onödigt att bombardera med 2 ytterbackarna som kontras snabbare än vad de hinner hem.
Barcelona L.A.M Nr 10
2014-10-06 15:39
Dani Alves bidrar fortfarande med en del i spelet som ingen annan högerback klarat av i Barca. Visst att Montoya också följer med i offensiven men Alves har en helt annan speed och intensitet i sina löpningar framåt. Sen har han en bättre bolltouch och kombinationsförmåga. Dock tycker jag hans negativa sida går ut över detta, han kladdar för mycket på bollen och hinner inte alltid hem till sin försvarsposition. Där är Montoya betydligt säkrare med ett smart positionsspel, löpförmåga och närkampsspel. Sen är Montoya en spelare som höjer sig rejält med speltid och självförtroende. Han kan ibland verka som en alibispelare men med många matcher från start kommer han göra jobbet en högerback hos oss ska göra prickfritt, och efter ett tag lär även risktagandet i positiv bemärkelse komma av farten, om än inte på Alves nivå i den aspekten.
Barcelona VizzlA-"Tots Units Fem Força"
2014-10-06 15:26
Tur att vi har Adriano iaf..Bara att börja spela in han som Ordinarie högerback, Montoya måste vara helt Värdelös när en Brasse som inte ens egna fansen gillade i Sao Paulo tar plats före honom i truppen.
Barcelona Neymar11
2014-10-06 15:06
Han har sagt att han ska börja prestera med. Får han chansen att stanna i Barcelona så kommer han ta den. Ledningen är dum nog och låter han behålla lönen
Barcelona Barcelonistas
2014-10-06 14:53
Neymar11 - Alves har själv sagt att detta blir hans sista säsong i klubben.
Barcelona Neymar11
2014-10-06 14:46
3 värdelösa spelare är inte bättre än 2 Hellre satsa fullt ut på montoya än ge Alves mer speltid
Barcelona VizzlA-"Tots Units Fem Força"
2014-10-06 14:33
Jag ser då hellre att Alves stannar istället för att stå där med Montoya och Douglas, Men. Jag ser det som föga troligt att han förlänger.
Barcelona Neymar11
2014-10-06 14:19
@barcastuff: Alves, whose contract expires in June, will at least stay one more season. Talks ongoing about second season, that could be optional [sport] Seriöst vad är det för fel på idioterna??? Hur kan spelare som inte förtjänar nytt kontrakt gång på gång få förnyat. Pique, pedro, Roberto och nu Alves. Åt helvete med alla Inte konstigt att vi tar steg tillbaka utvecklingen inför varje säsong när spelare som inte presterar får nya kontrakt
Barcelona koeman92
2014-10-06 13:58
Thierry Henry

Tror nog det är Athletic Bilbao du syftar på för en sådan policy har inte Real Sociedad. Både Canales och Granero spelar hos de och ingen av de är från Baskien.
Barcelona Andresito
2014-10-06 13:33
[QUOTE=Thierry Henry]Cule4life// Det är det absolut sista deras fans hade gått med på. Att tillåta Spanska spelare. Det finns inget Basker hatar så mycket som spanjorer. Det är ju spanien som har kuvat dom och tagit ifrån dom deras land. Om det ska bli en ändring så kommer det isf vara att dom tillåter Baskiska och utländska spelare. Alltså allt annat än spanjorer! . Precis som Sociedad har det idag [/QUOTE] Har Sociedad verkligen en sån policy? Varken Granero eller Canales är ju basker. Canales är från norra Spanien och Granero är från Madrid.
Barcelona Thierry Henry
2014-10-06 13:07
Cule4life//

Det är det absolut sista deras fans hade gått med på. Att tillåta Spanska spelare. Det finns inget Basker hatar så mycket som spanjorer. Det är ju spanien som har kuvat dom och tagit ifrån dom deras land. Om det ska bli en ändring så kommer det isf vara att dom tillåter Baskiska och utländska spelare. Alltså allt annat än spanjorer! . Precis som Sociedad har det idag
Barcelona Cule4life
2014-10-06 12:51
Om bilbao ändrar från bara baskiska spelare till iaf bara spelare från spanien hade dom blivit mkt mer slagkraftigare
Barcelona LeoMessi
2014-10-06 12:51
Thierry Henry Deras policy att dom endast värvar spelare med någon koppling till Baskien är hedersvärd. Men dom är sin egen värsta fiende samtidigt. Spelare som llorente, Martinez och Herrera ersätter man inte så lätt. Sen är deras ekonomi väldigt stark också. Dom säljer spelare galet dyrt, samtidigt som dom knappt kan använda dom pengarna på några nya dyrare nyförvärv.
Barcelona NoGo™
2014-10-06 12:48
@Blaugrana91:

+12
Barcelona Krabban94
2014-10-06 12:40
Det var synd Bilbao tappade Herrera, men oavsett så lär det vara så att fansen hellre ser sitt lag nedflyttat till Segundan än att man struntar i sin transferpolicy och policy om att endast ha spelare med baskiskt ursprung!

Det är ju givetvis synd eftersom det är svårt att konkurrera med toppen i Europa och Spanien. Nu tror jag att man behöver nytt blod på bänken också, Valverde har inte fått spelet att fungera. Vinner man inte snart så tror jag Valverde ryker och jag vill verkligen att de rycker upp sig för de ska inte slåss för att hålla sig kvar i La Liga...
Barcelona Thierry Henry
2014-10-06 12:31
LeoMessi// Framförallt så kan ju Sevilla och Valencia. Köpa in spelare för att anpassa sig till cl. Bilbao måste ju hålla sig till sina basker. Då är urvalet för litet och deras klubb kan ej få ihop tillräckligt bred trupp för att kunna konkurera på 2 fronter. Dagen då Bilbao släpper den hedersvärda men något inskränkta policyn så får Spanien ett nytt storlag. Det är jag övertygad om Dom borde gjort som Sociedad och öppna portarna för utländska spelare. Deras nationalism kanske aldrig tillåter spanska spelare att komma till klubben. Men likt Sociedad så skulle deras fans tillslut accepterat utländska spelare iaf. Vilket som mer eller mindre redan gör med Laporte som knappt har en droppe baskiskt blod i sig och ej är född i Baskien. Bilbao är en ekonomiskt väldigt stark klubb med stark historia och bra struktur runt klubben. Deras till en början gulliga policy är det enda som håller dom från att kunna bli en spansk och europeisk toppklubb
Barcelona LeoMessi
2014-10-06 11:40
Det märks att bilbao inte har orken för CL och liga samtidigt. Dom ligger nedanför nedflyttningsstrecket och även om säsongen fortfarande ung så ska dom inte ligga där efter 7 omgångar. Utan att veta speciellt mycket om deras trupp så vågar jag nog påstå att den är VÄLDIGT tunn. Samma sak hände med sociedad förra säsongen, dom åkte ut med huvudet före. Jag tror att ett lag som Sevilla och Valencia hade klarat cl + liga på ett bättre sätt. Känns som att dom har lite bredare trupper och kan lufta betydligt fler spelare.
Barcelona MrSergio5
2014-10-06 11:16
Skulle varit gött att kanske krydda lite med en saftig högerback som t.ex coleman från Everton.
2014-10-06 10:58
Skillnaden Mellan Barca och Madrid är att vi har alltid varit en klubb som har satsat långsiktigt och Madrid har alltid satsat kortsiktigt sökande efter omedelbart resultat vilket de får. Men vem ska de ersätta de med i längden? Ytterligare spelare för 90 miljoner euro? Självklart går det trögare för oss men när spelarna finner sina roller och börjar spela med mer självförtroende är det bara och spänna säkerhetsbältet. Vi har många intressanta spelare som väntar på att ta över. Halilovic, Denis Suarez och Samper. Självklart betyder det inte att vi inte kan krydda med Reus. Men det är fortfarande ett bättre modell än att köpa 4-5 Reus typer av kvalite för 89 miljoner euro var.
Barcelona Neymar11
2014-10-06 10:28
@barcastuff: Messi and/or Neymar have been directly involved, with goal or assist, in 19 of Barcelona's 22 goals this season #fcblive [via md] Lite skrämmande att vi är så beroende av dom, dock så var det bara Messi som leverade förra säsongen. Man ska hylla deras samarbete, satan vad briljanta dom är när dom sätter igång. Underbart att messi tar ett steg åt sidan och börjar ta hand om neymar.
Barcelona Blaugrana91
2014-10-06 01:04
A good coach is everything!

Real är knappast bättre än oss, däremot har dem otroligt mycket bättre fokus framför mål. Dem är effektiva och tar vara på sina chanser, det gör inte vi. Men bara hoppas det blir bättre på den fronten.

Som sagt vi leder ligan och har släppt in 0 mål och gjort 19 framåt.

Real ligger 4a....
Barcelona Blaugrana91
2014-10-06 00:58
Förstår inte varför man lägger sånt stort fokus på Ronaldo och hans mål?
Hejar ni på Messi eller laget Barcelona?

För många verkar det vara viktigare att Messi vinner individuella priser än att Barcelona vinner titlar. Personligen tycker jag att det är skitkul när Messi vinner individuella utmärkelser, men som sagt knappast det viktigaste.

Sen Ronaldo är i en bra målform just nu, inget som är förvånande. Messi kan säkert komma ikapp.
Barcelona Barcelonistas
2014-10-06 00:27
Pep.G - det är ju snarare sådana som du som sänker nivån på forumet, vem är du ens? Vrf nämner du mig helt random? skött dit så sköter jag mitt.
Barcelona LeoMessi
2014-10-06 00:27
Pep.G Är det nödvändigt att använda skribenten barcelonistas som något exempel för att förolämpa forumet? Om nivån har sjunkit så försök att hjälpa att höja nivån istället. Skriver du bra inlägg så kommer folk att besvara med bra inlägg också.
Annons: