/spanien/barcelona/forum/3847.aspx/spanien/barcelona/forum/3847.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Canaletes
2014-10-08 21:09
Zlatans dokumentär är världsklass! Man kan inget annat än att älska honom.
Uppväxten, sättet han berättar, karriären...
Barcelona B-Guden
2014-10-08 20:43
Om Messi slår rekordet på Bernabeu hoppas jag verkligen inte matchen avbryts, han kan hyllas efter slutsignalen istället
Barcelona Krabban94
2014-10-08 20:23
Min dröm hade varit att vi lyckas hålla nollan även på Bernabeu, det hade varit i min värld mycket skönare att se än att Messi skulle slå rekordet där. Vi vet alla här inne att om Messi hade slagit rekordet på Bernabeu hade det inte blivit några hyllningar av fansen där, det slår jag vad om.

Sen den kritik vi fått de senaste åren inklusive av mig för försvarsspelet, så vorde det därför otroligt fint att se om vi kunde hålla nollan i Madrid.
Barcelona One_LionelMessi
2014-10-08 20:18
även om ibra inte är en stor favorit hos mig.. så får man gåshud och höra hans historia hur han har nått toppen! Han har verkligen lyckats... man känner igen sig mycket i hans uppväxt och kanske det som gör att man blir glad hur han har lyckats! Grande Ibra!
Barcelona LeoMessi
2014-10-08 18:25
Neymar11 Tycker att det är bra att han visar att han har självinsikt. Jag tror inte att han har fått höra riktig kritik förrän Lucho kom in i bilden. Men som sagt så har han faktiskt sett bra ut i år.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Leo y Cesc
2014-10-08 18:24
@barcastuff: Benzema (Real Madrid): "How is Ronaldo stronger than Messi? I can't compare them, they have a differnt style of playing. Two great players." Undra om Benzema kommer få skit av Perez nu när han inte tar Ronaldos sida.
Barcelona Neymar11
2014-10-08 18:17
@barcastuff: Pique: "What can I improve? I have to train harder, more intense, focus more during games and give everything on the pitch." [fourfourtwo] Det sorgliga är att han är fullt medveten om vad som behövs förbättras. Till hans försvar så har han sett riktigt bra ut i år
Barcelona >The Reporter<
2014-10-08 15:47
Özil sägs va borta i 3 månader. Har inte han varit borta sen han lämnade Real?
Barcelona Culé - Messi y Alexis [BIENVENIDO NEYMAR]
2014-10-08 15:41
fy fan vad mäktigt om Messi får en tribute i Bernabeu!! Lek med tanken att det står 1-1. Suarez blir inbytt och sopan Pedro byts ut. Suarez gör mål i 89 minuten och tystar Bernabeu! Gåshud :P
Barcelona BernaMessi.BOSS
2014-10-08 14:42
Messi kommer slå rekordet hemma på camp nou mot Eibar utan tvekan. Bernabeu får vänta på sin tur att beskåda Messi.
Barcelona Zyzz
2014-10-08 13:46
Zlatan talar gott om Barcelona: "Det Barcelona jag var i var nog det bästa laget i historien. Deras fotboll var vacker. När vi förberedde oss för en match så visste jag att vi hade vunnit redan innan vi hade startat. Jag tittade på spelarna runt om mig och såg Messi, Iniesta, Xavi, Puyol, Piqué, Dani Alves och Busquets. Otroligt. Det var fotboll från en annan planet och jag älskade det. Det var tekniskt perfekt." Han vet vad han pratar om eftersom han har spelat i så många olika klubbar. Barca är bäst helt enkelt!
Straybullet
2014-10-08 12:10
@Thierry Henry:

Faktiskt har Laporte själv sagt att denne är en ättling till en bask för flera generationer sedan. Dock var det långt efter att han flyttade till Baskien som ungdomsproffs.
Barcelona VizzlA-"Tots Units Fem Força"
2014-10-08 12:05
Messi ska hyllas på Camp Nou och ingen annanstans.

Har stora förhoppningar på denna säsong.

Utöver att kollektivet måste bli bättre (Vilket jag tror med tiden)
Så finns det några spelare som måste höja sig:

Iniesta (Den som underpresterat mest denna säsong), Alves (I brist på konkurrens så gäller det att han skärper sig om vi ska vinna tex Cl), Busquets har faktiskt inte heller varit sitt samma jag, Vill att Lucho ska spela Mascherano på mittfältet och iom det få Sergio att prestera. Likt han petat Piqué i försvaret.
Apropå Piqué så tycker jag att han sett bättre ut och borde få starta, och det tillsammans med Mathieu Rotation i försvaret borde vara mer begränsat än övriga lagdelar och då menar jag även målvaktspositionen...Slänga in en ung tysk i en bortamatch mot Psg när han inte fått spela ihop sig med laget...Det är bara så trångsynt och dåligt av tränaren.

Nu hoppas jag på att Rafinha kommer tillbaka från skada och slipper dom framöver, Vi behöver en spelare som flåsar Iniesta i nacken och då räcker det inte med Sergi Roberto. Både Xavi och Rakitic borde spela före Iniesta, Gick jäkligt bra sist de spelade tillsammans.

Den spelaren som är mest i frysboxen är nog ändå Montoya..Han kan inte gett något vidare intryck, Är så synd att vi inte har en enda högerback som presterar, Så hoppas ändå på att Montoya höjer sig ett antal kliv (mot all förmodan) För den där Douglas är jag otroligt skeptisk till.

Så kanske är bäst att spela in Adriano på högerbacken?, Hade velat se denna elva mot eibar.

--------------------------Bravo--------------------------
----Adriano----Piqué-------Mathieu----Alba----
-----------------------Mascherano------------------
-------------Rakitic------------------Xavi------------
--------------------------Messi------------------------
-----------------Munir---------Neymar------------

Borde ha råd att testa lite nytt i denna match, Munir får fortsätta även fast han saknat det lilla sista, Men med tanke på Pedros prestationer så..

Längtar efter Suarez.
Mascherano#14 el Jefecito
2014-10-08 12:00
@Neymar11:

Exakt min tanke också. Även om det hade varit ett roligt finger i ögat på Real Madrid så förtjänar han att hyllas av folket som älskar honom. Gärna efter att att ha slagit rekordet på Bernabeu efter ett hat trick, tro mig, det scenariot hade varit ännu jobbigare för publiken på Bernabeu :)
Barcelona Neymar11
2014-10-08 11:36
Ska Messi hyllas någonstans så är det på camp nou matchen efter han har gjort hattrick mot Madrid! Det där hade varit kungligt
Barcelona ElRaval
2014-10-08 10:55
[QUOTE=Neymar11]@barcastuff: Highest aerial duels winning rate: Mathieu 71% - Sergi Roberto 67 - Bartra 65 - Busquets 53 - Pique 52 - Munir 42 [via @barca19stats] Här har ni era belackare, Robertos talang haha [/QUOTE] typ 3 av 5 dueller vunna då :p
Barcelona FC Tiki-Taka
2014-10-08 09:50
Koke (Atletico): "I'd want Cristiano in my team too, but I prefer Messi. More difficult to mark. Ronaldo is an athlete, Messi is God." [oc]
Barcelona zigazaga
2014-10-08 09:32
Tänk er innan match, så går Messi fram för att hyllas för alla sina mål, på Bernabeu och alla buar och är helt vansinniga. Boy would i love to see that. Haha :D
Barcelona Neymar N11
2014-10-08 09:29
@MessiStats: STORY | If Messi beats Zarra's record before #ElClasico, the LFP considers paying tribute to Messi...at the Bernabéu Krävs ett hattrick mot Eibar för att detta ska ske på bernabeu
Barcelona Gio Style
2014-10-08 08:38
Haha shit vad bra jobbat av Munir!
Barcelona Neymar11
2014-10-08 08:19
@barcastuff: Highest aerial duels winning rate: Mathieu 71% - Sergi Roberto 67 - Bartra 65 - Busquets 53 - Pique 52 - Munir 42 [via @barca19stats] Här har ni era belackare, Robertos talang haha
Barcelona messimal19
2014-10-08 02:27
Jag har en känsla på att Reus kommer 2016
Barcelona zigazaga
2014-10-08 01:53
Jag börjar gilla Rakitic mer och mer. :D
Barcelona Liatzo
2014-10-08 01:11
Koke (Atletico): "I'd want Cristiano in my team too, but I prefer Messi. More difficult to mark. Ronaldo is an athlete, Messi is God." [oc]
Barcelona Maestro Xavi
2014-10-08 00:18
landslagsuppehåll är cancer
Barcelona LeoMessi
2014-10-08 00:09
Märks att det är landslagsuppehåll, det är stendött i detta forum för tillfället haha!
Barcelona Krabban94
2014-10-07 21:38
Reus till Barca känns nog inte så trovärdigt i min bok!

Tror det finns tre alternativ för honom: ManU, Real och Bayern (trots det han sagt om en flytt till Bayern)
Barcelona Alltid en legend, Puyol .
2014-10-07 21:22
Fyfan vad mäktigt ifall Messi skulle hyllas inför Real Madrid på deras egna stadium som la ligas bästa målskytt genom tiderna.

Tebas (Liga president): "Messi tribute at Bernabeu if he breaks Liga goalscoring record then? Why not. It's history, we should do something"
Barcelona Neymar11
2014-10-07 21:12
Spelar hellre i serie a än i L1, möten med Juventus, Roma, Milan, Inter och Lazio hur kul som helst. Gett den ligan en ordentlig lyft
Barcelona *hjärta*Stay calm, fake left and see you later
2014-10-07 20:53
@Andresito:

MD och Sport vet ju om våra transfers innan Zubi själv fattat vad som händer.. nä men skämt åsido så är har väl Rosell-juntan en överenskommelse med den katalanska median att de får veta allt som sker i klubben i utbyte att de slipper kritik? Det är vad jag tror i alla fall.. :)
Annons: