/spanien/barcelona/forum/3846.aspx/spanien/barcelona/forum/3846.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barcelonistas
2014-10-02 15:26
Haha petersays tror Barca är något UNCR som ska va helt perfekta och rädda hela världen. Folk måste öppna ögonen och inse stt Barca är en fotbollsklubb och inte någon välgörenhets organisation.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Neymar11
2014-10-02 15:08
Petersays 1 miljard kaffe pengar?! All right Bill Gates ------------ Antar att du inte stödjer värvningarna av neymar& Suarez för den delen heller va? För inte kan du vara så naiv och tro att vi hade haft råd att köpa in dom ändå.....
Barcelona Neymar11
2014-10-02 15:08
Petersays 1 miljard kaffe pengar?! All right Bill Gates ------------ Antar att du inte stödjer värvningarna av neymar& Suarez för den delen heller va? För inte kan du vara så naiv och tro att vi hade haft råd att köpa in dom ändå.....
Barcelona petersays
2014-10-02 15:00
"Säg vad ni vill om tröjsponsorn men dom pengarna har gjort klubben gott" Tsss. Det är ju ändå skitsnack. Det är i förhållandet kaffepengar, och dom pengarna har vi slösat bort på skitvärvningar eftersom ingen kan tänka klart och alla verkar sakna ekonomi från grundskolan. Edit: Ok, jag tog i. 30 millar euro per säsong. Men ändå!
Barcelona petersays
2014-10-02 14:59
@A good coach is everything!:

Fast hur kan det vara dåligt att rätta till ett misstag man har gjort? Visst, jag tvivlar också på ledningens ärlighet i frågan eftersom man ju redan har sålt namnrättigheterna till Camp Nou. Men jag ser ändå helst tröjorna utan reklam. Mest av allt hoppas jag att man skiter i namnrättigheterna i stadion också så att vi än en gång kan vara "fläckfria" i den bemärkelsen.
Barcelona Neymar11
2014-10-02 14:44
Om vi på 5 säsonger har fått in tillräckligt med pengar till klubben för att kunna betala av skulder, köpa in spelare och satsa på la Masia så är det otroligt bra gjort. Och om det inte behövs längre med sponsorer så är det helt rätt att bli av med dom Säg vad ni vill om tröjsponsorn men dom pengarna har gjort klubben gott Ny ska klubben förhandla med Nike, bort med Qatar men ändå behålla näst intill samma inkomst så är jag jävligt nöjd
Barcelona påfågeln
2014-10-02 14:32
Skulle vara riktigt skönt om sponsorn togs bort. Hoppas någon går till val med det i agendan. Vill inte köpa Barcatröjor med sponsor på, det känns fel, dessutom mycket snyggare utan. (Kunde inte låta bli Senyera-tröjan, men har annars inte köpt någon med sponsor) Qatar är dessutom så långt från Barcas värdegrunder. Kan man tänka sig ett nytt fett kontrakt med Nike istället, de kan få ha en lite större logga eller något om de vill. Unicef fram på tröjan eller inget alls. Vill gärna se sponsortiden som en parentes i Barcelonas historia, en parentes med hemskheter som Rosell och tröjsponsorer, fast samtidigt en parentes med framgångar på plan, dock med grund i tiden före Rosell.
Barcelona Tiki-Taka
2014-10-02 14:05
Jag tror att Barca kommer ersätta Qatar Airways med ett bättre sponsoravtal med NIKE, som kommer att generera i mer pengar. Vad tror ni?
Barcelona A good coach is everything!
2014-10-02 13:40
Jävla hycklare varför ta bort sponsorn när vi redan förstört traditionen? Vi är precis som alla andra lag nu. Vi kan lika gärna behålla sponsorn för extra kling i kassan..
Barcelona Andresito
2014-10-02 13:25
Men va, vadå ingen tröjsponsor? Det är ju inte ens säkert att nuvarande styrelse sitter kvar 2016. I call bullshit, bara ett trick för att få styrelsen att se bra ut.
Barcelona Gabriel
2014-10-02 12:31
Jag är rejält kluven gällande ryktet att strunta i tröjsponsorer. Å ena sidan har jag aldrig velat se oss förknippas med sånt, eftersom det var det som gjorde oss så speciella och jag reagerade riktigt starkt när beslutet kom första gången att vi skulle införskaffa en tröjsponsor. Men samtidigt, here we are, nu har vi redan förstört den historian så vad hjälper det nu att helt plötsligt inte längre ha det?

Som sagt, är kluven...
Barcelona Neymar11
2014-10-02 12:08
@barcastuff: Barcelona consider playing without sponsor when Qatar Airways deal ends in 2016. Should inform shirt manufacturer Nike in Sep 2015. [catr] Verkar ligga en hel i detta och inte endast rykten. Jag tar föregivet att klubben kommer förhandla fram ett nytt kontrakt med Nike på så sätt behöver vi inte tröjsponsor. Winwin för oss och Nike skulle jag säga
Barcelona Vampíro
2014-10-02 12:01
Vill man ha en stabil ekonomi så är steg 1 att sluta göra usla affärer. De kan inte sälja en spelare om så deras liv hänger på det, ständigt dessa utlåningar tills kontakten löpet ut. Likaså när det kommer till köp av spelare, kanske dags att planera saker och ting bättre.
Barcelona Blaugrana91
2014-10-02 11:52
[QUOTE=Neymar11]@barcastuff: Barcelona consider removing shirt sponsor when current deal with Qatar Airways ends in 2016. Result of study expected in few months. [catr] Vad säger ni om detta? [/QUOTE] Ja låter ju bra, men samtidigt får det inte innebära att vi tappar ekonomisk kraft, isåfall måste klubben få in dessa inkomster på annat sätt. Just nu är Barca otroligt ekonomiskt starka och snart i topp i världen på den punkten, att vi kunde värva så dyrt i somras var på grund av våra starka resurser. Dessutom är det superviktigt med stark ekonomi i dagens fotbollsvärld. Lägg till att vi har en nya arena att bygga. Så som sagt om vi inte kan ersätta dessa inkomster, vilket jag tvivlar på att vi kan så ser jag helst att samarbetet med Qatar Airways fortsätter. Dock bör klubben kräva mer, vill Qatar Airways fortsätta synas på våra tröjor får dem se till att ge oss ett bud som överstiger det Chevrolet betalar United.
Barcelona Barcelonistas
2014-10-02 11:51
Bra beslut? Sponsorer behövs idag i och med att marknaden tappat det helt. Idag ser vi ett antal klubbar som lägger ner enorma summor på spelare, detta leder till att priserna höjs otroligt mycket. Så här har det varit sedan Perez kom in i bilden med sitt fula dentist face.
Barcelona LeoMessi
2014-10-02 11:47
Vampiro Jag tror snarare att dom kommer att hitta en annan sponsor att ha på tröjan.
Barcelona Vampíro
2014-10-02 11:45
Barcelona consider playing without sponsor when Qatar Airways deal ends in 2016. Should inform shirt manufacturer Nike in Sep 2015. [catr] Kan det vara så att klubben tänker ta ett bra beslut för en gångs skull eller har de bara fått ett bättre erbjudande från fly emirates?
Barcelona Barcelonistas
2014-10-02 11:41
Klart Perez är bitter när han har insett vilka det är som kommer att bli ihågkomna. Detta Real Madrid kommer försvinna inom 3-5 å medan Barca 08-12 kommer leva vidare 100 år framöver .
Barcelona DM1982
2014-10-02 11:36
[QUOTE=BernaMessi.BOSS]"@barcastuff: Figueredo (vice president FIFA): "When a bit more time has passed, we'll see if Suarez' ban can be reduced a little." [canal12]" [/QUOTE] De kanske kortar ner straffet med 4-5 timmar så de kan känna sig barmhärtiga.
Barcelona oocbgb
2014-10-02 10:36
[QUOTE=Neymar11]@barcastuff: Neymar da Silva (father Neymar): "Real Madrid offered us 150M, but Neymar wanted to join Barcelona." [via efe sport] Bitterheten i perzes ögon när han blir nekad.... Speachless [/QUOTE] Mer pengar till att handla straffar istället. Varför gnäller inte folk om Real Uefa när det kommer till deras otroliga utdelning när det kommer till straffar, billiga eller förtjänade? Nog med OT. Har en riktigt bra känsla inför denna säsongen, vilken jävla start förutom ett par snedsteg (apoel och psg). Xavi känns bättre än nånsin, kommer han stanna säsongen ut eller drar han i januari? Messis nya roll med Suarez framför sig istället för Pedro kan bli magisk. Tror detta kan bli Neymars år. Rakitic vet vi alla vad han går för. Busi borde bänkas nu match till förmån för Masken så han höjer sig, vill se konkurrens där snarare än att Busi abonnerar på platsen. Iniesta behöver steppa upp, har han sina golden year bakom sig? Inte känts hundra.. Backlinjen förutom Alves känns stabilare än på år. Hoppas verkligen Montoya har LEs förtroende så han får speltid och inte högerbacken blir mer akilleshäl än vad den redan är. Sen kidsen som knackar på dörren gör nästa års transferban inte lika jobbig.. Aja over and out!
Barcelona BernaMessi.BOSS
2014-10-02 09:32
"@barcastuff: Figueredo (vice president FIFA): "When a bit more time has passed, we'll see if Suarez' ban can be reduced a little." [canal12]"
Barcelona Neymar11
2014-10-02 07:27
@barcastuff: Neymar da Silva (father Neymar): "Real Madrid offered us 150M, but Neymar wanted to join Barcelona." [via efe sport] Bitterheten i perzes ögon när han blir nekad.... Speachless
Barcelona wallmannen
2014-10-02 06:14
Förmodligen. Däremot är jag mentalt inställd på andraplats i gruppen och en åttondelslottning mot antingen Bayern, Juve, Chelsea eller Dortmund/Arsenal..
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Barcelona Tiki-Taka
2014-10-02 01:28
Vad tror ni om dem två nästkommande CL matcherna mot Ajax? Två vinster där och Barca är vidare till åttondelen.
Barcelona Heisenberg
2014-10-02 00:43
@Neymar11:

Inte en dag försent var min första tanke, men kom snabbt på att det är det ju. På tok för jävla många dagar försent.
Barcelona Neymar11
2014-10-02 00:36
@barcastuff: Barcelona consider removing shirt sponsor when current deal with Qatar Airways ends in 2016. Result of study expected in few months. [catr] Vad säger ni om detta?
Barcelona * Blaugrana * 10 *
2014-10-02 00:30
Christiano, wow världens bästa på att filma. Haha pinsamt!!!!
Barcelona Thierry Henry
2014-10-02 00:20
Svenska landslaget 2002 med svenska lag regelbundet i cl så sent som fram till säsongen innan

Hedman
Mellberg P.Andersson Mjällby Lucic
Ljungberg Linderoth A.Svensson Alexandersson
H.Larsson Zlatan

Svenska startelvan idag

Isacksson
Lustig Olsson Granqvist Olsson
Larsson Källström Ekdal Durmaz
Elm
Zlatan

Enough said.

Att ta upp cypern och Skottland som exempel är ju skrattretande. Sverige är ett mycket större fotbollsland/land en dom länderna. Snegla snarare på Belgien
Barcelona Smogen
2014-10-02 00:08
Straybullet Du har skrivit 9 gånger här och typ 3 av dom handlar om att det är dåligt för svenskfotboll om ett allsvenskt lag går bra i CL? Seriöst? och med resonemanget ni har så ska man ha 4 lag med i CL direkt eller inga alls? Eller hur tänker ni som inte gillar detta?
Barcelona Thierry Henry
2014-10-01 23:57
@Straybullet:

Okej och? Det är mer pengar inom fotbollen över huvud taget idag än det va förr. Spelare får mer i lön idag och spelare kostar mer idag. Ifk Göteborg hade 80% av svenska landslaget spelandes hos sig på 90 talet. Jag har svårt att se att Malmö skulle få in källström Elm, Granqvist, Olsson Larsson och allt va dom heter. Samtidigt som man ska betala av sin arena. För dom pengarna man får. Man tjänat drygt 200 millar på cl. Men har nyss tagit lån på drygt 500 miljoner för Swedbank stadion. Malmö kommer ej bli dom enväldiga dominanterna folk vill få det till. Dom kanske tom missar cl nästa år. Alternativt ej vinner allsvenskan nästa år. Att dom spelar i cl höjer bara nivån på Allsvenskan. Kan man ej se det så är man blind
Annons: