/spanien/barcelona/forum/3831.aspx/spanien/barcelona/forum/3831.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Maestro Xavi
2014-10-17 20:41
"I would like to play at Barça" - Zidane
@Barcastuff
Från en tidning från 1998.
Barcelona Smogen
2014-10-17 20:41
Det är sådana där listor som får mig att fundera allvarligt på om Suarez kommer bli en rejäl flopp. Tillsammans med statistik som att han bara sätter ca 10% av sina chanser eller ca 15% av sina dribblingar. Minns tyvärr inte var jag såg statistiken....
Postat via SvenskaFans-appen
Straybullet
2014-10-17 20:39
PSG ligger under med 0-1 mot bottengänget Lens i skrivande stund.
Barcelona Maestro Xavi
2014-10-17 19:30
di natale är ju kung!
Barcelona Messo
2014-10-17 19:24
Europas 10 bästa målskyttar senaste 5 år

Messi 221 mål
Ronaldo 201
Di Natale 115
Zlatan 113
Cavani 105
Higuain 97
Van Persie 94
Dzeko 88
Soldado 88
Rooney 88
Aguero 84
Barcelona BARCA-més que un club
2014-10-17 19:17
Att ni orkar diskutera om Penaldo va på bollen eller inte vem bryr sig det kommer aldrig att ändra beslutet hans mål står fast om jorden skulle gå under . Det är ju Penaldo vi snackar om dom gör allt för att han ska vinna den där Guldbollen. !!
Barcelona Lion24
2014-10-17 18:11
Fantastiskt skönt med match imorgon. Som man har längtat till Barca. Tänkte dela med mig mina tankar inför matchen mot Eibar imorgon. Så skulle jag ställa upp om jag var tränare för FCB:

Bravo

Alves/Montoya - Bartra - Mathieu - Adriano
Xavi - Masch - Rafinha
Pedro - Messi - Sandro

Motivering: Nu när jag motiverar de spelarna jag har valt så har jag tänkt på flera faktorer. Den viktigaste är att flera spelare har nyligen kommit tillbaka från sina landslag, flera spelare har haft långa resor och är förmodligen lite trötta. Sen så skulle jag spela med bästa laget mot Ajax för att sedan spela med samma starka elva mot Real. Jag har alltså Real i tankarna nu när jag väljer mitt lag. Varför jag inte skulle vila spelare mot Ajax är för att jag tror väldigt mycket på en spelares rytm. Jag vill inte störa rytmen för spelarna och ha spelare som är lite rostiga inför Real matchen. Rytmen ska vara där och det ska gå naturligt utan störningar p.g.a brist på speltid, trötthet eller att spelare inte klickar med varandra. Spelarnas mentalitet och kondition/fysik måste vara på topp och man måste ha spelat med varandra innan för att få ut de bästa av spelarna. Jag har alltså landslagsuppehållet och Real matchen i tankarna inför matchen mot Eibar. Hade vi däremot inte haft nå landslagsuppehåll så hade jag förmodligen vilat några spelare mot Ajax istället för Eibar.

Jag har sagt det förr och säger det igen. Jag tycker att Stegen är en bättre målvakt än Bravo. Men Bravo har hållt nollan i alla matcher han har spelat och även gjort det bra. Det är ologiskt och dumt att bänka en sån spelare då.

På högerplatsen blev det lite svårt. Alves har inte varit med landslaget och har därefter fått vila i 2 veckor så han är nog inte trött. Därför är rytmen inte 100% och jag vill att han ska få tillbaka det. Samtidigt så har vi match 3 dagar senare, därefter 4. Här skulle jag välja utifrån hur träningarna har sett ut, om Alves känns lite rostig och halvosäker så ska han spela för att gå tillbaka till sin standard. Bartra var också med landslaget men får spela i och med att han spelade 1 av då matcher och att han inte är tänkt för startelvan mot Real. Mathieu spelade också sista matchen för Frankrike men i brist på andra mittbackar och att jag vill vila Piqué som spelade 2 så får Mathieu spela, också för att han ska komma ännu mer in i spelet och laget. Adriano tar vänsterbackspositionen och vi vilar Alba som varit ute på landslagsuppdrag och spelat.

Xavi har vilat i 2 veckor och är utvilad och aningen matchotränad. Masch har spelat med Argentina och även gjort en väldigt lång resa (Kina) som tar på krafterna. Men jag vill vila Busi och Masch är inte tänkt för startelvan mot Real även om det inte förvånar mig om han kommer spela som mittback med Mathieu i den matchen. Rafinha har nyligen kommit tillbaks från skada och skall se till att han får upp matchtempot.

Pedro har spelat ca 30 minuter med landslaget och har varit småskadad men är fit inför matchen imorgon och ska t.o.m starta (Lucho). Måste få upp målskyttet. Messi har likt Masch varit på en lång resa men spelade sista matchen ca 30 minuter. Men Messi spelar och ska inte behöva trötta ut sig så värst. Sandro förtjänar att starta en match i och med att Munir inte imponerat så värst mycket på sistone. Neymar vill jag vila eftersom han har varit ute på en lång resa och spelat 180 minuter.

Barcelona SoM_Un
2014-10-17 17:53
messo the eye of mordor haha skoja ba. klart självmål
Barcelona LeoMessi
2014-10-17 17:45
Messo Jag litar på dina ögon:) haha
Barcelona Messo
2014-10-17 17:38
Leo Messi
Tycker själv att det är tydligt och klart att Ronaldo aldrig rör bollen, han hoppar på den och rör huvudrörelsen men bollen bara hamnar tydligt hos Kjear och det på hans vänstra sidan av huvudet medan r är höger om honom.. Till och med andra medier och i Danmark att målet är ett självmål
Barcelona LeoMessi
2014-10-17 17:31
@Messo:

Tyckte det var väldigt svårt att se på den reprisen om jag ska vara ärlig:/ Ser nästan ut som att ronaldo är på den och sedan på Kjer.
Barcelona Messo
2014-10-17 17:06
Kith
hur kan länken inte funka för dig men kan för alla andra? gå tillbaka till puertan där du hör hemma. Ronaldos mål är inget annat än självmål för det tar på bakhuvudet på Kjer och som sagt flera medier skriver idag om det... För se om Uefa registrerar det också som det... fast jag tvivlar.. Hade Messi varit det hade Madrid medier och Ronaldo fan världen över tryckt på för att frånta Messi målet...
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2014-10-17 15:46
The real reason why Guardiola left Barcelona

Jag tror att 100% av Barca fansen har väntat på den dagen Pep ska berätta om varför han slutade. Well, här är kom den dagen..
Barcelona Leo y Cesc
2014-10-17 15:08
Kith Försöker du vara rolig eller? Andresito påstår att Madrid har en ursäkt och vi inte har det. Då jämför jag alla andra gånger vi haft tusen ursäkter. Du verkar vara helt blåst. Du passar fint in i la puta med dina vänner som El pasillo.
Barcelona *hjärta*Stay calm, fake left and see you later
2014-10-17 15:05
Kith

Visst att du rycker ut till reals försvar så fort någon nämner dem men att du går till attack mot barca och gnäller om hur synd det är om realspelarna som måste åka till Liverpool några dagar innan förstår jag inte. Spec när Neymar11 inte nämnde något om deras fysiska hälsa i sitt ursprungliga inlägg utan endast konstaterade att dagsformen avgör en så stor match. Man kan vara objektiv, men man kan också jaga sympati likes från antagonisten
Barcelona Neymar11
2014-10-17 14:56
Kith. Först och främst vi snackar om elit-spelare deras fysik kommer vara helt återställd efter 48h så länge det inte är någon skada som stör Enda fördelen är att vi spelar hemma och dom borta, men samtidigt så ska vi åka till bernabeu och det glömmer du nämna. Är det någon som är favorit så är det dom som spelar på sin hemmaarena Varenda en av dessa 22 spelare som skall spela kommer vara redo.
Real Madrid Kith.
2014-10-17 14:53
@Neymar11:

Hur mycket du än försöker rationalisera och låtsas som att det är samma sak att möta Liverpool som Ajax och att det kvittar att spela borta kontra hemma så har du fel. Det är stor fördel för oss och jag är glad att vi har föredelen där, varför ska man sticka under stol med det?

Vi har även 1 hel extra dag att vila kombinerat med att vi spelar hemma, hur tydligt skall det vara för att ni skall förstå? Antar att ni aldrig i hela ert liv spelat fotboll om ni inte tror sådant påverkar.
Barcelona Neymar11
2014-10-17 14:20
Vad folk ska underskatta Ajax, vi gjorde det förra säsongen och psg gjorde det denna säsongen. Ajax är ett bra lag och kommer alltid vara ett bra lag. Enda fördelen är att vi spelar hemma och slipper slösa energi på det Den nivån Liverpool håller nu är inte skrämmande direkt. Liverpool har stora problem i alla lagdelar inte minst i försvaret och anfallet El classico är el classico dags form, förutsättningar brukar inte spela roll. Finns inte någon favorit och bägge lagen kommer vara taggade och redo
Barcelona Maestro Xavi
2014-10-17 14:19
i ett sådant möte så spelar det absolut ingen roll vilket lag som har den bästa förutsättningen, en förlust skulle vara lika förödande för bägge lagen. Att vara dryg löser inget.
Real Madrid Kith.
2014-10-17 14:13
Leo y Cesc

Hur är det med läsförståelsen min vän? Läs vad Andresito skriver för fan. Du börjar babbla om matcher som spelats under tidigare säsonger, om matcher där Barca's backar inte hållit. Det har ingenting med vad Andresito säger.

Ja, jag håller med dig Andresito, vi har ultimata förutsättningar i jämförelse med Real Madrid, vi har även en hel dags vila extra, det skall inte underskattas. Real Madrid möter även ett lag som är flera gånger bättre än Ajax. Så ja, Barca har mycket bättre förutsättningar än Real Madrid inför El Clasico, det betyder dock inte att vi ska förvänta oss en vinst, det är trots allt regerande CL mästarna vi möter, inte Cordoba.
Barcelona Kricko
2014-10-17 14:09
Tycker din elva ser bra ut Gabriel, däremot kommer förmodligen Pedro starta imorgon samt att Samper går in och tar Busquets plats.
Barcelona DM1982
2014-10-17 13:19
Spelarna i Huesca blev en smula glada när de fick Barcelona på lotten.
Barcelona Leo y Cesc
2014-10-17 13:10
Andresito Förstår din poäng, men finns inga ursäkter varken för Barca eller Madrid. Barca har mött Madrid med katastrofala backar senaste 2-3 åren och vi har förlorat flera matcher emot dom. Ska vi nu gnälla? Suarez har varit i frysen i flera månader kommer till ett helt nytt lag och ny liga. Ska möta Madrid i sin debut? Det om något är mycket svårare än att Madrid har en hyfsad tuff match innan El Clasico. Vi har haft sargade försvar många gånger på Camp Nou men ändå har jag alltid sett Barca som favorit. Madrid är just nu i samma nivå som Barca och de ska spela på hemmaplan med en Ronaldo i absolut toppform och med flera andra världsstjärnor. Jag ser just nu Barca och Madrid som dom två bästa lagen i världen. Alla fruktar dessa två lag. Madrid på bortaplan är den svåraste matchen på hela säsongen.
Barcelona Andresito
2014-10-17 12:12
Leo y Cesc

Har aldrig sagt att det ska vara en solklar vinst. Sa att man inte kan skylla på något om man förlorar eftersom vi har ett 100 procentigt lag med rätt uppladdning osv. Real har Ramos som är tveksam och man kommer även få kämpa sig till en seger borta i Liverpool.

Vinner vi så kan jag acceptera att Real klagar på tuffare schema inför. Men om Barca förlorar så är det endast för att man varit sämre.
Förstår du nu?
Barcelona Gabriel
2014-10-17 12:09
Mot Eibar hade jag roterat en hel del och luftat vissa spelare med tanke på att det är Champions League till veckan som kommer för att inte tala om El Clasico till helgen.

Bravo

Montoya - Piqué - Mathieu - Adriano

Xavi - Mascherano - Rakitic

Munir - Messi - Sandro

Att Bravo startar ser jag inga konstigheter i med tanke på att han startat alla liga matcher hitills och lär få fortsatt förtroende samtidigt som Ter Stegen lär spela i CL mot Ajax. Montoya borde få en chans även om jag är långt ifrån hans största fan, Alves kan inte spela alla matcher under säsongen och ett motstånd hemma på Camp Nou mot Eibar är ett ytterligt tillfälle att vila Alves. Samma gäller med Alba som dessutom inte varit sådär särskillt bra på sistone, vila honom och låt Adriano spela den matchen. I mittfältet vill jag vila två spelare som varit under all kritik på sistone, både Busquéts och Iniesta har inte gått att känna igen därför tycker jag att det här mittfältet bör få en chans samtidigt som Busi och Andrés kan må bra utav lite vila. I anfallet vill jag ha Neymar på bänken till att börja med eftersom det varit landslagskamper som alltid tar lite extra på krafterna, det sista jag vill är att han går sönder en vecka innan El Clasico, han får starta direkt mot Ajax igen ändå.

Man bör kunna vinna matchen med det här laget, det är trots allt på hemmaplan mot Eibar sen har man Neymar, Iniesta, Alba mfl redo att hoppa in i halvtid om det skulle behövas.
Barcelona FC Tiki-Taka
2014-10-17 12:07
@Leo y Cesc:

Vi har ett bättre lag med bättre spelare än Real. Därför tycker också allt utan 3 poäng är ett misslyckande.
Barcelona Leo y Cesc
2014-10-17 11:55
Andresito Förutsättningarna på våran sida? Vi ska möta ett av världens bästa lag i Madrid med 80 000 Madridfans och du tycker det ska vara en solklar vinst? För mig är det solklart att Madrid har pressen på sig att vinna för det är hemmaplan för dom, och när dom kommer på besök till Camp Nou då förväntar jag mig att Barca vinner. Kryss borta mot Madrid är klart godkänt.
Barcelona Andresito
2014-10-17 11:42
Måste tillägga att Real faktiskt haft en del otur i lottningarna i år, även om man fick det sämsta andraseedade laget i Basel.

Bortamatch mot gruppens tuffaste motståndare i CL innan El Clásico, samtidigt som Barca kan lufta spelare på Camp Nou mot Ajax.

Nu blir det alltså bara en 'enkel' match i CdR för Real, jämfört med tidigare då Barca och Real oftast inte behövt anstränga sig så sent som i semin.

Startar Suárez så kan jag inte komma på en enda ursäkt för poängtapp mot Real. Förlorar vi så har vi varit sämre, förutsättningarna är på vår sida.
Barcelona Andresito
2014-10-17 11:35
Bild från Puertan på slutspelsträdet i CdR.
Intressant att Barca möter Elche/Valladolid vid avancemang, samtidigt åker Real på en tuff match direkt om de avancerar - Atlético/Hospitalet.

Därefter, redan i kvartsfinalen väntar det ett dubbelt tungviktsmöte mellan (med högsta sannolikhet) Barca och Atlético/Real.
Barcelona DM1982
2014-10-17 10:44
Barça to face Huesca in the Spanish Cup round of 16. RT to support the team in this competition! #FCBLive
Annons: