/spanien/barcelona/forum/383.aspx/spanien/barcelona/forum/383.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Katalano
2017-06-21 14:36
Gabriel

Drog det lite längre igår, men tycker du förtjänar ett svar efter det engagemang du lagt ner på ditt inlägg. Veratti skrev på sitt nya kontrakt i augusti förra sommaren. Om han var så sugen på att lämna PSG borde han ha tänkt på det då och inte skrivit på det nya kontraktet. Ett kontrakt är ju en säkerhet inte bara för spelare som ska få lön utan också en klubb som lovas spelarens tjänster under avtalsperioden. Inte heller finns det med någon klausul i kontraktet som Veratti hade kunnat ha med som ett ultimatum för att skriva på. Det är tydligt att pengarna talade och att Veratti skrev på för en högre lön, synd att han ångrar sig nu.

Jag tycker inte ett dugg synd om Veratti. Han har själv försatt sig i denna situation och att komma och gnälla om att få lämna så här pang tjoff en sommar och räkna med att få bli såld är inte heller snyggt.

Med detta sagt så vill jag såklart att Barca gör allt vi kan för att värva honom. Men jag förstår Nasser och tycker inte att han ska bli svartmålad när boven i dramat är Veratti i mina ögon. Det är Veratti som inte vill fullfölja sin del av avtalet.

DM1982 nämnde också igår hur spelare missbrukar hot om att lämna en klubb för att bli sålda eller höja sina löner. Det är också en aspekt i det hela. Spelarna har tagit för stor makt i det hela och beter sig illa mot sin arbetsgivare, något som du verkar tycka är rätt, men som jag tycker är fel.
Barcelona Meneysuarez91011
2017-06-21 14:32
Visst är väl Pjanic ett fint namn till mittfältet också men... han är född 90. Alltså 27 år, det är ingen hög ålder men det är även inte ungt. Verratti blir 25, alltså två år yngre och "2" år längre kvar på toppen om man säger så. Föredrar Verratti alla dagar i veckan, men blir inte heller jättebesviken om man landar Pjanic, då ska dock Rakitic stanna.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona BARCA-més que un club
2017-06-21 14:23
Cadena COPE uppger att Barça-ledningen är pessimistiska om att nå en överenskommelse med PSG och värva Marco Verratti på grund av de rejäla kostnaderna av hela affären. Samtidigt rapporteras det från andra håll andra saker. Italienska CalcioMercato skriver att Barcelona ska erbjuda tre spelare plus pengar för PSG-spelaren. Katalanska MD i sin tur uppger att Barça ska försöka värva Juventus bosniske mittfältare Miralem Pjanic ifall man inte lyckas hämta Veratti Haha vilken jävla cirkus det är av det hela 3 spelare för verattti undra vilka .!!!
Barcelona Gabriel
2017-06-21 14:05
Verratti kommer inte att komma, jag är helt säker på det. PSG och deras president Nasser Al-Khelaifi vägrar att respektera och lyssna på deras spelares önskningar, de behåller honom hellre emot hans vilja. Jag tycker mest synd om Verratti, han hålls fängslad av PSG. Så mycket talang som går till spillo i League 1 när han hade kunnat uträttat stordåd i en riktigt stor klubb. Att hålla kvar en spelare emot hans vilja är riktigt oklassigt, respektlöst och lågt enligt mig. Hade det varit så att Messi ville lämna Barcelona pga sportsliga anledningar så hade jag aldrig velat att klubben tvingade honom att stanna. Det är här PSG visar att de är en liten klubb, för en stor klubb hade aldrig velat behålla en spelare som inte vill spela för den klubben eftersom stora klubbar ser sig själva som ärorika och det handlar om heder. Om en spelare verkligen vill lämna en klubb så ska han få tillåtelse att göra det, oavsett kontraktslängden han skrivit på. Tom SAF och United tillät Cristiano att lämna för Real Madrid eftersom det var hans dröm att spela för dem. Jag hade kunnat förstå att inte sälja Verratti för ett för lågt pris, men att neka till att ens påbörja förhandlingar gällande honom när spelaren uppenbarligen inte vill fortsätta att spela för dem är bara fult. Om Verratti försökt den diplomatiska vägen att snällt förklara för PSG att han vill lämna och det fortsätter att ignoreras så måste han börja visa sin ilska och frustration gentemot PSG och ta en liknande approach som Modric, Bale och Payet gjorde när deras ägare och klubb vägrade lyssna på deras vilja att lämna. Dessa spelarna vägrade att dyka upp på träningarna och gick ut tydligt med att de vägrar att fortsätta spela för klubben, det här är Verrattis enda chans att få igenom sin önskan att spela för oss. Och även om han ens gör det, så är det fortfarande en liten chans att den ens händer eftersom dessa Qataris är sjukt stolta av sig och de skulle enkelt kunna ta illa upp och fortsätta sätta "hårt emot hårt" och helt enkelt skita i vad Verratti vill. Jag hoppas att andra talangfulla fotbollsspelare ser hur PSG behandlar sina spelare i och med den här Verratti situationen och inser att om de går till PSG så kommer de aldrig få tillåtelsen att lämna för en större klubb. Hade jag exempelvis varit en ung och väldigt talangfull fotbollsspelare och PSG ville köpa mig så hade jag efter att ha sett det här aldrig velat gå till PSG eftersom jag hade vetat att jag aldrig hade fått lämna om jag sedan ville det. Alla unga fotbollsspelares dröm är att antingen spela för Barcelona eller Real Madrid och nu ser dessa att går man till PSG så kommer det att hindra den drömmen om att någon dag kunna representera en av dessa klubbarna. På det här sättet gör PSG sig själva ingen tjänst. Om det inte finns någon respekt för spelarna man har i klubben, utan enbart ser dem som arbetare via ett kontrakt, så kommer kärleken och tilliten så småningom att försvinna och de kommer i slutändan att gå miste om spelare eftersom de inte kommer våga gå dit. Hur tråkigt jag än tycker det är att Verratti inte lär hamna i Barcelona så är det sekundärt, mest tycker jag synd om Verratti. Jag försöker att sätta mig i hans skor och hans situation, jag kan inte ens inbilla mig hur han måste känna sig. Han har gett 5 år av sin karriär till den klubben, alltid varit klubben trogen och gett sitt allt. Nu har han kommit till en punkt i hans liv och karriär där han känner att det är dags för ett byte, han vill lämna och spela för Barcelona men han tillåts inte. Visst, han sitter på ett kontrakt och vill PSG inte sälja honom så finns det inte mycket att göra, men vad fan, ska det verkligen fungera på det sättet? Vart finns förståelsen och respekten till Verratti från deras sida. De riskerar att behålla kvar en spelare som kommer att vara sjukt missnöjd och förstöra relationerna, inom en tid kan det även uppstå friktioner mellan klubbens största stjärna och ledningen. Kommer han vara sugen på att ge 100 procent för dem nästa säsong om de vägrar sälja honom? Tvivlar på det, är man inte nöjd med sitt arbete o jobb och känner sig lycklig så är det normalt att man underpresterar. Tycker jäkligt synd om Verratti, jag hade varit helt förstörd om det här hände mig. Jag kan förstå att PSG tycker det suger att deras viktigaste spelare vill lämna, men det är inte första gången det här händer och PSG är inte enda klubben det har hänt. Man måste försöka komma till en lösning som gör alla parter så nöjda som möjligt. Vägrar PSG sälja Verratti så kommer de ha tvingat kvar en spelare som vill lämna, han kommer inte vara lycklig där, han kommer underprestera och relationerna mellan dem och deras stjärna kommer att vara helt förstörda. Men det är trots allt vad jag tror händer, eftersom Nasser inte är en person som man verkar kunna resonera med. Tyvärr.
Barcelona Katalano
2017-06-21 13:32
Z_Z

Vi är ganska överens. Jag tror inte heller att Gomes säljs, men jag vill se honom lämna klubben så snabbt som möjligt. i mina ögon så har han inte imponerat det minsta. Det är en sak att hela mittfältet var värdelöst förra säsongen men rent individuellt så ser jag inte de kvalitéer som jag eftersöker hos en mittfältare i Barca.

Sergi Roberto vill jag endast se på mittfältet nästa säsong. Låt honom visa vad han går för nu när han kommer att jämföras med Rakitic och Gomes istället för Xavi. Sergi Roberto har tiki takat sig genom ungdomslagen och har det i sig. Dags att ge honom chansen på riktigt för att därefter ta ett beslut för hur man ser på hans framtid i klubben.
Barcelona Pep - El Míster
2017-06-21 13:30
Svårt att veta sanningshalten i att Messi nästan lämnat klubben. Han har alltid sagt, och sa nyligen igen, att han vill avsluta karriären i Barca. Skulle detta då vara lögn? Om han nu på riktigt varit nära en flytt till City förra året så börjar man ju undra hur han fungerar och tänker? Om han är så pass missnöjd att han övervägt flytt så borde han med den positionen han har i klubben sätta större press på ledningen om värvningar.
Barcelona Barcelonistas
2017-06-21 13:13
Med den här ledningen så lär det inte bli någon Veratti..
Barcelona Cule4life
2017-06-21 13:08
Enligt italienska medier är Gomes plan B ifall Nzonzi inte kam värvas. Det står att det går trögt och att Juve istället kam lägga ett bud på Gomes. Hoppas.
FCB- Culé master
2017-06-21 12:59
@the cameroonians:

Damn, det var på håret. Minns att Xavi tog ett snack med Messi 2014 då han var nära lämna då med. 13/14 var en av hans sämre säsonger. En av väldigt väldigt få, hehe.
Barcelona Smogen
2017-06-21 12:55
Säljs Gomes så hoppas jag innerligt att ledningen inte är så korkade att dom släpper honom utan en Ballon D'or klausul! :)
Barcelona Z_Z
2017-06-21 12:10
Katelano

Personligen tror jag inte Gomes säljs redan efter en säsong om man inte får ett väldigt bra bud på honom. Han är ändå rätt ung fortfarande och även om han hade ett väldigt jobbigt år så har han i Valencia visat sin kapacitet. Svårt att se att man därför inte ger honom ytterligare en säsong.

Arda lär med säkerhet säljas och får vi in Veratti så kommer nog Rakitic också att säljas och han har nog inget emot att lämna då eftersom speltiden kommer minska rätt rejält för honom. En av Denis och Rafinha lär få gå, troligtvis den sistnämnda.

Sergi Roberto tror jag fortfarande kommer att få agera högerback i viss utsträckning alternativt högerytter om vi kör 3-4-3 även om han nog kommer få en del matcher som mittfältare med. Alena hoppas jag nästan på en utlåning för om vi kan hitta ett vettigt lag för det. Även om han skulle utvecklas mycket av att träna och spela i a-laget så känns det som att speltiden kommer bli alldeles för dålig för att han ska kunna få den utveckling som vi hoppas på. Bara att titta på hur det sett ut för Rafinha och Denis i år. Man har sällan fått chansen två matcher i följd vilket gjort att man varit rätt ringrostiga vid samtliga tillfällen man fått spela mer eller mindre.

Barcelona S.Eto'o
2017-06-21 12:07
Någon som vet vad som kommer att hända med alla våra utlånade spelare? Vermaelen, Douglas, Tello, Munir och samper är alla tillgängliga nu när deras låneperiod är över.
Barcelona the cameroonians
2017-06-21 12:04
Fyra dagar och två middagar som räddade Messi från en flytt till City förra året. Krönika skriven av Xavier Bosch på MD. Lägger ingen värdering i det som skrivs, men Messi verkar inte ha varit så lycklig.
Barcelona Corazon
2017-06-21 11:52
@Reymar:

Jag utgick ifrån Youtube :) men ändå säger min känsla att han är ett bättre alternativ än bellerin. Håller du inte med?
Barcelona Katalano
2017-06-21 11:42
Z_Z Mycket intressanta tankar i ditt inlägg. Mittfältet var överbefolkat redan förra säsongen och ska Sergi Roberto och Alena få plat så behövs bara där säljas 2 spelare. Ska dessutom Veratti in så krävs att ytterligare en spelare lämnar. Lägg till Lima och du fattar vart jag vill komma. Rekitic, Arda, Gomes och Rafinha eller Denis behöver i så fall säljas denna sommar. Detta skulle lämna oss med Busquets, Veratti, iniesta, Sergi Roberto, Lima, Alena, Denis/ Rafinha vilket enligt min åsikt är ett bra balanserat mittfält. nu ska jag vara tydlig med att jag inte har någon som helst koll på Lima och varken är för eller emot en sådan signering. Men kan vi få honom gratis och han är en fullgod inhoppare så kan det vara värt att sälja andra spelare för att få loss mer pengar till just Veratti, Dembele, Semedo. om Lima inte kommer in så behåller vi såklart en av de mittfältare jag nämnt ovan istället och det ser också bra ut. Nu har jag inte tagit Samper i beaktning men räknar med att han lånas ut ytterligare en säsong.
Barcelona Maykii
2017-06-21 11:35
Grabbar, kolla på denna, hans förklaring om Ballon d´or säger väl allt om det priset och även hur fotbollen utvecklas till något glamorös jävla skit.
Barcelona neymar JR || Cillessen #1
2017-06-21 11:34
Deulofeu Valverde kommer inte ha något att säga till om, om inte pep fick sälja spelare som Fabregas så kommer valverde knappast få välja vilka han ska värva.
Barcelona Z_Z
2017-06-21 11:28
Tycker faktiskt inte att värvningen av Lucas Lima är så konstig. Det handlar ändå om en brasiliansk landslagsman (inte alltför mycket erfarenhet av det dock) som vi får på free transfer. Om tanken är att vi ska köpa in såväl Veratti som Dembele så kommer spelare att behöva säljas för att bekosta detta. Lima kan då fungera som ett alldeles utmärkt billig komplement att slänga in emellanåt på mitten. Han är såvitt jag kommer ihåg (inte sett alltför mycket av honom) rätt bra på att ta sig förbi spelare och bra i passningsspelet och på att slå öppnande passningar i djupet. Det största positiva med honom är ju dock att han kommer gratis. Sedan återstår att se hur han fungerar i spansk fotboll. Men ska vi nu införskaffa någon lite äldre spelare som backup så ser jag ju absolut hellre att man plockar in en sån här spelare istället för att lägga 20-25 miljoner euro på en Mathieu. De får hellre spara pengar till lite mer crack-värvningar i sådana fall. Mycket kvar av sommaren trots allt och blir intressant att se hur mittfältet kommer se ut när det är klart. Känslan är ju att minst två stycken kommer behöva lämna för det börjar redan bli lite för överbefolkat där. I synnerhet om vi får in Veratti med som ändå är tänkt att starta i de flesta av matcherna.
Barcelona Deulofeu
2017-06-21 11:25
Hur resonerar denna ledningen alltså?

Om det nu stämmer

Så blir en 26 årig brasse med 14 landskamper klar för oss i Januari ej eu pass...

Yerri Mina klar nästa sommar ej eu pass...

Vi förhandlas med Paulinho som visserligen är bra men ej har eu pass..

Vår kvot för icke eu spelare är fylld... Neymar kanske blir spanjor men det är inte klart ännu och det ska han väl ha en halv miljard för eller nåt? Trots att vi vill värva varenda brasse han känner som närmar sig 30...

Man försöker vara glad tills man börjar läsa dessa rykten...

Detta kan ju omöjligt vara Valverde som vill detta?

Rafinha,S.RobertoSuarez och Gomes är alla unga dessutom la masia snacka om att spotta på dem.

Barcelona Gabriel
2017-06-21 10:23
Man kunde alltså inte ens få en endaste euro för Mathieu, uselt hanterande av en klubb som marknadsför deras policy med att vara skickliga ekonomiskt. Det är det som händer när man köper in åldersstigna medelmåttor och ger de en för hög lön. Omöjligt att få dem sålda sen och något betalt för dem. Och gällande den här Lucas Lima? Who the fuck is that och varför signar vi honom ens? Vi har La Masia, när ska vi sluta köpa en okända brasilianska spelare och återgå till våra rötter och satsa på våra egna talanger istället. Vi har Sergi Roberto, Denis och Aleña, helt onödigt att signa en okänd spelare från den brasilianska ligan. Ska vi köpa spelare så ska det enbart vara klass spelare som kan gå direkt in i startelvan för att göra skillnad. Bort med den här ledningen nån jävla gång för fan. Den här Lima better be the next Zidane eller något annars ser jag ingen anledning att signa honom.
Barcelona R85
2017-06-21 09:51
lucas lima??? varför ska han köpas in? vi kan lika gärna satsa på Rafinha då
Barcelona S.Eto'o
2017-06-21 09:37
Yes mathieus viktiga el classico mål och i matchen därpå mot celta gjorde han också en avgörande mål om jag inte minns rätt. Trots nästan hela fotbollsvärlden har skrattat åt honom har han alltid haft en bra inställning. Önskar honom all lycka i framtiden!!
Barcelona Deulofeu
2017-06-21 08:34
DM1982

Helt underbart!

Någon liten option eller något liknande borde man kunna förhandla in tex Martins eller någon ungdoms spelare.

Sporting är ju en guldgruva vem minns inte supervärvningen Edgar Ie tex nu storstjärna i Portugals u-21 men som inte lyckades fullt ut i b-laget.

Hur som helst kommer inte glömma Mathieaus mål mot Madrid respekt!
Barcelona Soko
2017-06-21 08:01
Om nu Arsenal har verkligen bjudit 290 miljoner för Arda är det bara tacka ja.
Barcelona DM1982
2017-06-21 07:55
Sporting Lisbon have reached a 2-year contract agreement with Barcelona defender Jeremy Mathieu (33) over a free transfer deal. [O Jogo] Inte helt otippat men 0 € för Mathieu alltså? Lönekostnaden försvinner i alla fall, alltid något.
Barcelona Soko
2017-06-21 07:21
Ytterligare en Real spelare anklagas för skattefusk. Nu är det Modric tur.
Barcelona Cule4life
2017-06-21 07:09
Men visst, har klubben 270 milj i budget för Alves Xavi Iniestas ersättare plus Dembele så är det lungt. Lika bra att slänga in Alaba när man ändå är igång.
Barcelona Cule4life
2017-06-21 06:30
Okej vi alla är överens om att Veratti är Xavis arvtagare. Men är det rätt tillfälle att värva ett konplement till msn när Iniesta är 33 år och att det finns ingen i närheten av Iniestas spelstil lr kaliber i truppen just nu. Är det då inte smartare att säkra upp där istället hos msn som är i perfekta åldrar? Bara min åsikt.
Barcelona Barclasico
2017-06-21 04:07
Robert Fernandez recently met with Ousmane Dembélé's agent about a possible move to Barcelona which would cost 90M [bild]
Barcelona Barclasico
2017-06-21 04:06
Santos midfielder Lucas Lima (26) will join Barça in January 2018. The agreement between the 2 clubs is already in place [fox sports brazil]

När som..
Annons: