/spanien/barcelona/forum/3829.aspx/spanien/barcelona/forum/3829.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona MUNIR-ADAMA
2014-10-12 21:18
DM1982 Tackar, ska testa den
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Maestro Xavi
2014-10-12 21:18
det får mig tänka på min favorit, david villa! vad bra han var på sin tid!
Barcelona Capitan \(^.^)/
2014-10-12 21:15
DM1982 Problemet är att jag inte har något program som kan öppna själva sopcast appen. Måste jag ha nån form av VLC eller vad är grejen. Det verkar funka felfritt på Samsung...
Barcelona Gabriel
2014-10-12 21:14
Herregud Diego Costa, en jävla usel soppa i landslaget. Missar solklara målchanser.
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2014-10-12 21:13
Forsberg från Malmö FF är en frisk fläkt att se i landslaget.
Han och Durmaz ligger bakom all farlighet och kreativitet för Sverige så här långt i matchen...

Forsberg har dragit några gubbar ett par gånger och sen kommit till avslut..
Jättespännande spelare..
Barcelona Andresito
2014-10-12 21:09
Hyfsat skott av Silva!
Barcelona DM1982
2014-10-12 21:09
[QUOTE=Capitan \(^.^)/]Eller snarare hur göra jag för att kunna ladda ner en fungerande sopcast app på ipaden? [/QUOTE] Jag vet inte hur det funkar på ipad, det ska funka men är bra mycket meckigare. Apple-grejerna har en tendens att vara det.
2014-10-12 21:05
Eller snarare hur göra jag för att kunna ladda ner en fungerande sopcast app på ipaden?
2014-10-12 21:03
Om jag vill kolla live matcher från Ipaden då? Jag har försökt ladda ner sopcast, men vet inte vart den hamnar och kan inte heller öppna länkarna på varken flash eller sopcast. Hur ska man göra då?
Barcelona DM1982
2014-10-12 20:58
[QUOTE=MUNIR-ADAMA]Har köpt en nya samsung mobil, så jag undrar om det finns nåt app eller hemsida man kan kolla matcher live,, skulle uppskatta det vill inte missa nån barca match [/QUOTE] wiziwig.tv Kör acestream eller sopcast, toppkvalitet. Ladda ner programmen. Flash funkar inte tråkigt nog.
Barcelona MUNIR-ADAMA
2014-10-12 20:52
Har köpt en nya samsung mobil, så jag undrar om det finns nåt app eller hemsida man kan kolla matcher live,, skulle uppskatta det vill inte missa nån barca match
Barcelona Vampíro
2014-10-12 20:39
Äntligen bänkas Casillas i landslaget, t.o.m. del Bosque har insett att han är helt slut. Värdelös spelare det där, bara att hålla tummarna för att han fortsätter spela i Madrid.
Barcelona DM1982
2014-10-12 17:33
[QUOTE=^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^]Tycker verkligen synd om spelarna/barnen som straffas för att ledningen har varit skumma med deras affärer. Ledningen borde överklaga om dubbelstraffen men det kan vi glömma med dessa clowner som styr.. Man måste ändå erkänna att det säger mycket om Seung Woo Lee's karaktär när han har bestämt sig för att stanna nu fast han inte får lira några matcher.. Till ett annat ämne nu D. Suarez!!! Vilken lirare, minns när man fick veta han skulle bli utlånad så gick jag upp i taket. Nu när man ser hur mycket han har spelats och utvecklats i Sevilla kan man inte sluta le.. Han är den närmaste vi kan komma Iniesta.. [/QUOTE] Det surras om att han ska komma tillbaka redan till näst säsong även fast det var ett tvåårslån. Skulle vara kul.
Barcelona *hjärta*Stay calm, fake left and see you later
2014-10-12 16:07
Känns som att omvärlden listat att ut att sättet att förgöra Barcelona, är att attackera deras rötter och grund, dvs akademien. Men som någon nedanför redan kommenterat så säger det allt om hur stark och bra utbildningen är att de fortfarande väljer att stanna hos oss trots spelförbud!
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2014-10-12 15:48
Tycker verkligen synd om spelarna/barnen som straffas för att ledningen har varit skumma med deras affärer. Ledningen borde överklaga om dubbelstraffen men det kan vi glömma med dessa clowner som styr..
Man måste ändå erkänna att det säger mycket om Seung Woo Lee's karaktär när han har bestämt sig för att stanna nu fast han inte får lira några matcher..

Till ett annat ämne nu D. Suarez!!!
Vilken lirare, minns när man fick veta han skulle bli utlånad så gick jag upp i taket. Nu när man ser hur mycket han har spelats och utvecklats i Sevilla kan man inte sluta le.. Han är den närmaste vi kan komma Iniesta..

Barcelona Krabban94
2014-10-12 13:57
Det är klart fel att vi är FC Uefa (som så många tycker) och vi är den enda klubben som straffas då alla håller på likadant. Sen ser vi att spanska förbundet borde införa den regel att man får skriva kontrakt med 16åringar som de får i England (eller hur det nu exakt fungerar). Annars så riskerar vi ju tappa flera spelare. Då hade ju t.ex Lee fått spela om han hade haft ett proffskontrakt. I Barca B eller tom. a-laget i cupen etc.
Barcelona Neymar11
2014-10-12 13:46
Jag stör mig inte på att dom straffar oss då vi klart och tydligt har brutit mot reglerna. Men det jag stör mig på är att 85% av alla klubbar gör det men det är endast vi som bestraffas Att spelarna inte får spela är ändå enligt reglerna då dom inte har licens för att spela. Och det får man helt enkelt ta att acceptera. Sen att ungdomarna har sån stor kärlek för klubben att dom väntar tills att dom blir 18 istället för att ta sig till andra klubbar visar hur bra UTBILDNING dom får och att dom trivs
Barcelona LeoMessi
2014-10-12 13:18
DM1982 Det är riktigt sorgligt. Visst, Barca bröt mot deras löjliga regler men vad har barnen gjort? Straffa klubben med en transferban men straffa inte dom stackars ungdomarna som inte har gjort något fel och som bara vill uppfylla sina drömmar. Det är dubbelbestrafffning för fan! Det är som att straffa ett barn för att han har fått veckopeng av sin förälder som i sin tur har gjort något olagligt för att få dom pengarna. Har dom överklagat domen mot ungdomarna?
Barcelona DM1982
2014-10-12 13:12
[QUOTE=LeoMessi]Barcelona youth forward Seung Woo Lee (16), who can't play until Jan 2016 due to Fifa ban, will stay in Barcelona. Can play friendlies. [md] Tycker så oerhört synd om honom! Han förtjänar inte att straffas, han har inte gjort något fel. Men det är ändå kul att se att han är fast besluten att lyckas i barca. [/QUOTE] FIFA straffar som de vill, de tvekar inte på att trakassera ett barn. Barcelona straffas hårt, tyvärr även barnen som vill spela fotboll.
Barcelona NoGo™
2014-10-12 12:39
@Vampíro:

Typiskt Barça... Amatörer hela bunten!
Barcelona Vampíro
2014-10-12 12:18
As it's not yet clear if Barcelona can sell players under FIFA ban, midfielder Alex Song (27) could next season again leave on loan. [sport] Bra jobbat att inte sälja honom den här sommaren.
Barcelona LeoMessi
2014-10-12 12:05
Barcelona youth forward Seung Woo Lee (16), who can't play until Jan 2016 due to Fifa ban, will stay in Barcelona. Can play friendlies. [md]

Tycker så oerhört synd om honom! Han förtjänar inte att straffas, han har inte gjort något fel. Men det är ändå kul att se att han är fast besluten att lyckas i barca.
Barcelona Gabriel
2014-10-12 11:37
Hur klokt vore det egentligen att anställa Monchi ändå? Vi får faktiskt ändå inte lov att köpa spelare igen förens 2016, sammma sommar det är nytt presidentval. Och det mest vanliga brukar vara att den nya presidenten med hans "crew" hämtar in nytt folk som de själva valt. Så Monchi hade blivit en jövligt begränsad sportchef hos oss som inte ens får köpa spelare och vi väl får lov till det igen hade han med största sannolikhet blivit avsatt och ersatt med någon annan. Så?
Barcelona 1.70-ligan
2014-10-12 11:13
@el Flaco:

Precis, förhoppningarna är inte särskilt stora. Men å andra sidan är hoppet det sista som överger en!
Barcelona el Flaco
2014-10-12 10:34
1.70-ligan/

Att anställa Monchi som sportchef hade varit en bra beslut, men jag har för mig att ledningen är lika allergiska mot att ta kloka beslut som jag är mot pollen. Och även om MD skriver att Barça är Monchis förstaval om han skulle lämna Sevilla så tror inte jag att han kommer ha all tålamod i världen. Framför allt inte om halva Europa är ute efter honom.
Barcelona koeman92
2014-10-12 10:32
Denne Monchi.. Är han i sådana fall tänkt att jobba sim sportchef höst oss eller?
Barcelona 1.70-ligan
2014-10-12 10:13
MD skriver kopplar återigen samman Sevillas sportchef Monchi med Barca. Han ska ha ett helt koppel storklubbar som vill ha honom men förstavalet är alltså oss. Snälla, låt inte Zubi vara i vägen för ännu en affär. Detta hade varit det bästa på länge. Vem vet vad den mannen hade kunna utföra med Barcas resurser och starka varumärke
Barcelona Gio Style
2014-10-12 01:11
Neymar11

Okej, nåväl jag håller inte med helt enkelt.
Kör man raka rör är det inga som helst konstigheter och sånna här intriger ska inte behöva uppstå om allt går väl till.
Det är inte svårare än så, det är inte svårt alls.

Men om man nu tycker att det är okej att vissa ledningar agerar falskt så kan man väl klandra Bielsa för det.
Nu senast så fick han frågor om transferfönstret och han sa som det var.
Han blev lovad saker, lämnade en lista på 12 namn som han var intresserad av. Han fick ingen utav dem spelarna utan istället sålde men spelare som Valbuena och värvade spelare utan hans vetskap.

Har Bielsa gjort fel? Inte alls och helt ärligt hade det vart uppfriskande med en Bielsa som vågar ryta ifrån mot den skitledningen vi har så att allt skit kommer upp till ytan.
Barcelona Neymar11
2014-10-12 00:48
Gio style Nja inte riktigt, en tränare som skapar intriger för att han inte får precis som han vill funkar inte. Han vill styra allt oavsett vad och ibland får man inte som man vill vid sidan av plan. Problemet med Tata var det på plan. Då han släppte sin egen spelidé och föll för påfrestningarna av dom runt omkring. En viss skillnad på vad jag vill ha och på hur bielsa är. Tata kunde ha fortsatt med sin ideologi och fått sparken när han åtminstone gjorde det på sitt sätt Pep är ju den optimala tränaren för dagens Barcelona. Han styr det på plan och i omklädningsrummet. När han inte fick som han ville så behölls det internt och han kunde åtminstone förhandla med ledningen.
Barcelona Gio Style
2014-10-12 00:40
Neymar11

Njae, press av att vinna så mkt som möjligt tror ja inte hade vart några problem.
Han själv har otroligt höga krav på sina spelare och spelet han använder hade passat oss som handen i handsken.

Tar man in en tränare som Bielsa går man ju automatiskt med på hans villkor, man vet vad man får helt enkelt.
Det är ett geni som lever för fotbollen som vill göra saker på sitt sätt.
Det var ju trots det ni kritiserade Tata för att inte göra och det Lion24 just ansåg att Tata borde gjort när han inte fick sköta laget som han velat.

Med andra ord hade det varit just den sortens tränare vi behövde om man ska gå efter era åsikter ;)
Annons: