/spanien/barcelona/forum/3828.aspx/spanien/barcelona/forum/3828.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Neymar11
2014-10-19 17:37
Tyska maskinen En målvakt skall stå i målet eller har du missat något? Var det Neuer förtjänst att Tyskland vann vm? Hell no
Postat via SvenskaFans-appen
Real Madrid Tyska Maskinen
2014-10-19 17:34
[QUOTE=Neymar11]Neuer förtjäna guldbollen? Killen som släppte in 5 relativt enkla mål mot real.... Neuer var inte ens den bästa målvakten förra året haha, utan det var Thibaut Courtois. Så gå göm dig [/QUOTE] Typiskt Barcafans som direkt ska nämna Real i varenda mening. Ni snackar fan om den skitklubben oftare än deras egna fans. Neuer bättre än Courtois? Går du på insläppta mål nu eller? Courtois spelade i Atletico, alltså har han en jävla buss framför sig vartenda match. Har du sett hur Neuer spelar ens? Han står aldrig i målet och har mycket större ansvar än Courtois. Mot Real var det inte Neuers fel när Pep valde att testa 4-2-4 för första gången mot Real Madrid.. Courtois släppte däremot också in 4 mål i en CL-final på mindre än en halvtimme. Tror nog att du ska gömma dig istället
Barcelona Neymar11
2014-10-19 17:24
Månsan Jag påstår inte att han förtjänar den utan att han KOMMER få den pga dom anledningarna. Di Maria är en av kandidaterna, men med tanke på Madrids propaganda med att Ronaldo ska vinna den så glöms di Maria bort. Men ska påminnas om att di Maria var dålig under vm, han gjorde en bra match mot Schweiz och det var väl allt Ramos var bra 2 matcher förra året, eller bra och bra han gjorde 2 viktiga mål. Mot Bayern och atletico annars var han pinsam och pepe glänste Messi gjorde ett bra vm, men behövde avgöra finalen för att få guldbollen. Han öste in mål nästan som vanligt men han var inte överlägsen Zlatan gjorde sin bästa säsong men räcker inte till när det väl gäller Suarez spelade endast pl, vann skytteliga och guldskon Gör det enda rätta ge guldbollen till LAHM, han om någon förtjänar en individuell titel!
Barcelona Lion24
2014-10-19 17:05
Di Maria då? Synd att bara mål räknas eftersom det är just det som syns. Di Maria var med Ramos den absolut bästa spelaren i Real Madrid under våren. Det vet Real fansen om, ingenting jag försöker hitta på för att förminska någon annan. Om man ser till året 2014 så har Ronaldo varit bäst i 2 månader, september och oktober. Precis som förra året. Di Maria tog sitt landslag till en VM-final, återigen: VM-final. Även om han inte var den bästa argentinska spelaren så var han bra. Nu i United så håller han samma höga nivå och blev belönad med månadens spelare av United fansen (om jag inte är ute och cyklar). Det i sin första säsong i Premier League utan att kunna ett ord av språket, ligan, systemet, ett helt nytt lag o.s.v. I mina ögon så är Di Maria den spelare som haft högst nivå längst, varit en GROV orsak till titlar och framgångar, därav den bästa fotbollsspelaren 2014. Men han gör inte mål. Han syns inte på www.livescore.com eller www.goalwire.com för dom som inte tittar på Uniteds matcher. Det är beklagligt.
Barcelona Potosi
2014-10-19 17:04
Det är redan klart vem som vinner Ballon dór. Det är ju bara att titta på oddsen. Ronaldo ger 1.25 gånger pengarna Messi ger 6 gånger pengarna Thomas Muller 20 gånger pengarna Manuel Neuer 33 gånger pengarna Varför ens diskutera, Ronaldo får priset 99% garanti. Sätt 20000 på Ronaldo och inkassera enkla 5000kr
Barcelona DM1982
2014-10-19 16:51
[QUOTE=Neymar11]Neuer förtjäna guldbollen? Killen som släppte in 5 relativt enkla mål mot real.... Neuer var inte ens den bästa målvakten förra året haha, utan det var Thibaut Courtois. Så gå göm dig I år förtjänar ingen guldbollen, men Ronaldo kommer få den. Han gjorde 17 mål i cl och vann 2 titlar och guldskon, inget man kan säga emot. Om han förtjänar den är något helt annat [/QUOTE] Inte för att jag bryr mig särskilt mycket men Ronaldo gjorde inte 17 mål i år vad jag vet.
Barcelona LeoMessi
2014-10-19 16:50
Månsan Lite orättvist att ta upp VM, han deltog inte ens i det mästerskapet.
Månsan
2014-10-19 16:45
@Neymar11:

Men Cristianos urusla insatser under VM-slutspelet är minsann inte lika intressant att nämna?
Barcelona Neymar11
2014-10-19 16:31
Neuer förtjäna guldbollen? Killen som släppte in 5 relativt enkla mål mot real.... Neuer var inte ens den bästa målvakten förra året haha, utan det var Thibaut Courtois. Så gå göm dig I år förtjänar ingen guldbollen, men Ronaldo kommer få den. Han gjorde 17 mål i cl och vann 2 titlar och guldskon, inget man kan säga emot. Om han förtjänar den är något helt annat
Barcelona grande jw
2014-10-19 16:20
Sjukaste avslutningen jag sett i en fotbollsmatch.

1-1 87' QPR

1-2 90' Liverpool

2-2 90+2' QPR

2-3 90+4' Liverpool
Barcelona Vampíro
2014-10-19 16:18
Vad äe det för match mellan QPR-Liverpool? 0-1 till den 87:e minuten, matchen slutar 2-3.
Barcelona Maestro Xavi
2014-10-19 16:12
straffar kommer det garanterat bli
Barcelona Leo y Cesc
2014-10-19 16:06
Hur många tippar på att Madrid får ett rött kort om det inte går bra för dom?
Barcelona Maestro Xavi
2014-10-19 16:02
@Tyska Maskinen:

wow vad dumt, precis som när ribery förtjänade priset förra gången eller??
Ne, om någon förtjänar den så är det Di Maria
Barcelona >The Reporter<
2014-10-19 16:01
Tyska maskinen, Du är ett Real-fan hahah
Real Madrid Tyska Maskinen
2014-10-19 15:57
[QUOTE=grande jw]När man ser Liverpool spela inser man Suarez storhet. Att han bar detta korpenlag på sina axlar och var med och fightade om PL-titeln in i det sista är nästan värt en Ballon d*Or bara det. Dom blir fullständigt utspelade mot QPR. Kan gott o väl sluta tvåsiffrigt till Real på onsdag. [/QUOTE] Men käften.. Fan vad alla i Barca ska ha Ballon D'Or. Om suarez ska vinna priset för att han "hållt Liverpool på sina axlar(men alltid osynlig i stora matcher)" borde väll Zlatan ha fått det varje år? Neuer och Ronaldo är de som förtjänar priset.
Barcelona grande jw
2014-10-19 15:36
När man ser Liverpool spela inser man Suarez storhet. Att han bar detta korpenlag på sina axlar och var med och fightade om PL-titeln in i det sista är nästan värt en Ballon d*Or bara det.

Dom blir fullständigt utspelade mot QPR. Kan gott o väl sluta tvåsiffrigt till Real på onsdag.
Barcelona grande jw
2014-10-19 15:05
Sjukt vad Marcelo Bielsa har fått Marseille på rätt spår igen. 22-3 i målskillnad och 8 raka vinster i nuläget. Ett lag som spelade katastrofalt föregående säsong och missade både CL och EL-spel med en sjätteplats i ligue 1. Om Lucho väljer att kasta in handduken förr eller senare så är Bielsa min drömtränare. Allt han rör blir till guld :) Edit: När man pratar om trollen... Så dök den här videon upp från dagens match: Bielsa sätter sig på en varm kaffe latte vid sidlinjen. Klockren. Haha!
Barcelona LeoMessi
2014-10-19 15:04
LAM nr 10 Håller med dig i exakt allt du skriver. Han överlappar alldeles för sällan numera och det är det en högerback ska göra i offensiven. Han, likt många, vill ha bollen på foten, dom vill inte behöva springa ikapp bollen. Problemet är att många av våra spelare även slår just såna passningar, dom väljer sällan att slå den på en löpande spelare. Kolla Messi tex, han slår sällan bollen rätt på fötterna, han slår den några meter framför sina medspelare så dom tvingas komma med fart och ta emot bollen och just därför är hans passningar alltid så oerhört effektiva. När Alba tex passar Neymar så tar han genast en löpning i djupled så det öppnar upp ytor och så att Neymar tvingas slå passningen i djupled. I just den aspekten så är real bättre än oss, dom överlappar betydligt oftare och kommer med fart betydligt oftare. Motståndarens försvar slits isär på det viset eftersom dom tvingas följa löpningen. Plan B mot bussen är inte en lång spelare i straffområdet så som många tror. Många tror att det enda som krävs är en lång spelare man ska slå inlägg mot, men man glömmer bort att motståndarbackarna är oftast minst lika långa och nickstarka och utöver det så är dom fler inne i straffområdet. Det som krävs är såna löpningar Alba gör, snabbt på djupet för att förstöra motståndarens organisation genom att tvinga dom bort från sina positioner.
Barcelona L.A.M Nr 10
2014-10-19 14:49
LeoMessi

Du sätter fingret på en väldigt viktig detalj i Alves spel. Han har tappat all form av dynamiska kraft han var så framgångsrik med för ett par år sedan. Anledningen till att Dani Alves under flera säsonger räknades som världens bästa högerback var för hans explosivitet, aggresivitet och rörelse i ALLA riktningar. Han kunde bredda längs linjen och söka väggspel eller instick men även med jämna mellanrum komma med fina överlappar när högeryttern tog sig in i banan. Målet mot Granada när Xavi slår den längre bollen på en löpande Alves som sedan spelar in mot Messi, det där händer numera väldigt sällan och är en aspekt av spelet Dani Alves tappat. Vi har lidit av att ha fär många spelare som vill ha bollen på fötterna och Alves är en av dem. Alba däremot är ständigt i rörelse och kommer tack vare sitt skickliga rörelsemönster till en hel del inläggsmöjligheter, där han dessutom smart nog ofta spelar längs backen med tanke på vår brist på renodlade huvudspelare. Jag tycker precis som du att vi måste utnyttja vänsterkanten på ett bättre sätt, speciellt med tanke på Neymars säsongsinledning och Carvajals bristande försvarsspel.
viccc
2014-10-19 14:49
In 31 appearances for Barca in La Liga and Champions League (dating back to the 10/11 season), Sergi Roberto has made 1 through pass. He has attempted 4.

Source: whoscored.

Riktigt sjukt!! aja nu ska jag sluta skriva om king S.Roberto. Orkar inte längre
Barcelona Capitan \(^.^)/
2014-10-19 12:55
Messo Det där är i princip en klockren elva att starta med mot Real Madrid. Enligt mig är det ingen defensiv elva, tvärtom, Rakitic och Iniesta kommer få mycket mer frihet i det offensiva och göra kaos tillsammans med duon Messi och Neymar. Vi får en mycket bättre balans och kontrings försöken kommer stoppas mycket enkelt med el Jefecito på plan. Ställer vi upp såhär vågar jag säga att vi redan där vunnit 1/3 av matchen.
Barcelona Messo
2014-10-19 12:31
Messi kunde i de senaste matcherna i ligan ha gjort ytterligare 7-8 mål och därmed slagit målrekordet men nu tror jag på en sak varför det blev inte så, "öde" . Det är helt enkelt öde att Messi ska slå alla tiders rekord på just Bernabeu, och bättre plats att göra det på finns liksom inte ...
Barcelona LeoMessi
2014-10-19 12:17
Neymar11 Det var en intressant uppställning faktiskt. Det som är mest störande är att man måste bänka Alba för att få till det där. Han är bättre än Alves på både det offensiva och det defensiva! Synd att Mathieu inte kunde lira till höger istället.
Barcelona Neymar11
2014-10-19 12:10
Leomessi Såg en intressant uppställning på fb som vi kan ställa upp med för att förbättra just det Alves-pique-Batra/masche- Matheiu Rakitic- Sergio 5 hyfsat bra huvudspelare då
Barcelona LeoMessi
2014-10-19 12:05
Det enda jag är rädd för när vi möter real är dom fasta situationerna. Dom slaktar oss totalt på fasta! Så vi måste också akta oss för deras inläggsspel från kanten. Hoppas bara att Alves fattar att han måste sköta hemjobbet för Ronaldo kommer att få stora ytor att löpa på. Därför hade det varit bra om ter stegen hade fått spela många matcher den här säsongen så han hade kunnat vara redo för en sån här match. Han är vanligtvis väldigt dominant i luftrummet och väldigt aggressiv. Han sägs vara mer aggressiv än Neuer när dom kommer till det spelet. Sen så är inte deras ytterbackar bäst på det defensiva heller. Carvajal går bort sig titt som tätt och han kommer väldigt ofta sent in i situationerna.
Barcelona DM1982
2014-10-19 11:59
[QUOTE=Barcadinho.]Jag tror att allt gnäll beror på att vi omedvetet alltid kommer jämföra varenda insats och säsong med den berömda Guardiolas era. Vi kommer nog behöva en hel generation för att kunna tvätta bort minnena och börja från start. Jag pratade fotboll en stund men en kiosk ägare sist när jag var i Barcelona - Han sa att "Guardiolas tid har tagit död på fotbollen" - kanske ett litet överdrivet påstående, men det finns en poäng här. Ärligt talat - jag jobbar hårt med mig själv att försöka sluta jämföra men det är inte lätt. Det bästa skulle kanske vara att ta en lång paus från fotbollen för att kunna starta om. Men detta är ännu svårare och egentligen en dålig lösning. [/QUOTE] Kan nog ligga en del i det du säger. Kraven har blivit löjliga på laget och spelarna. Det är väldigt sällan som man läser konstruktiv kritik som andas fotbollskunnande, oftast är det smått tramsiga inlägg om att en spelare ska säljas eller att tränaren är värdelös. Jag känner att det ofta saknas respekt för sporten och dess utövare. Det gäller inte bara vårt lag eller dess anhängare, det är ett generellt problem. Ronaldo gör hur många mål som helst men tydligen är han dålig ändå för det är bara tap-ins och straffar. Barcelona släpper inte in några mål i ligan men det är ändå dåligt för vi har ju inte mött några bra lag. Messi levererar assist efter assist men är visst helt sämst eftersom han inte gör lika många mål längre, tydligen är det bara mål som räknas i LAGsporten fotboll nu för tiden. Vi (har fått för mig att du är lite äldre) som har sett Barcelona kämpa säsong efter säsong utan att vinna ligan har möjligen ett annat perspektiv. Det Pep gjorde var unikt, ingen annan tränare i historien har lyckats med det. Får han den respekt han förtjänar för det? Absolut inte, många talar om ett dukat bord som han kom till. Respektlöst, både för spelare och tränare. Att sluta trea i ligan 18 poäng eftet Real och allmän oro i truppen är inget dukat bord, möjligen dukat med mögliga rester. Samma sak i Bayern, han får allt serverat. Varför gick det då åt h-e för Moyes i United? Det är inte enkelt. Det är för mycket hån, både mot egna laget men även andra. Inga bra lag spelar roll eftersom laget de möter är tydligen sämst. Eibar spelade riktigt bra igår, de hade två veckor på sig att spela ihop sig. Barcelonas spelare har varit över hela världen, möjligen smått slitna men vinner ändå med 3-0. Jag är nöjd, det borde även andra fans av laget vara. Det finns inga vettiga perspektiv längre, allt är svart eller vitt. Nyanser lyser helt med sin frånvaro. Allt i Barcelona är inte bra och man ska självklart kunna kritisera men om man tycker att laget har problem nu så har man nog bara Peps era som måttstock och det är inte sunt. Jag tyckte att förra säsongen var helt ok medan andra talar om att laget hade tappat allt och var slut. Trams självklart.
Barcelona LeoMessi
2014-10-19 11:56
Alltså jag tyckte faktiskt inte att vi spelade så jävla dåligt igår. Även om första halvlek blev mållös så tyckte jag att vi spelade bra, vi försökte spela snabbt och vi kom till en del lägen. Det är ineffektiviteten vi ska klaga på isf. Utöver att Alves slog bort 40 inlägg rätt på första motståndaren så tyckte jag att vi ändå visade bra spel. En sak jag inte förstår är: Varför spelar vi alltid längs högerkanten? Vänsterkanten med Neymar och Alba är så mycket bättre! Alba överlappar alltid och skapar ytor med sina löpningar. Och hans inlägg är alltid hårt slagna och låga, vilket gör att våra spelare åtminstone har en chans att få en touch på bollen. Alves överlappar aldrig! Han står still tills han får passningen så han kan hinna kladda 65 ggr på bollen för att sedan skjuta den rätt på motståndaren.
Barcelona Messo
2014-10-19 11:55
Jag hoppas för en gång skull ska Enrique tänka mer på defensiv än offensiv i nästa match mot Real, oavsett hur många spelare vi har i anfallet så gör vi alltid mål.. så Messi och Neymar på top räcker, understöda av Iniesta och Rakitic samt Alves och Alba,,
Med tanke på att just Alba och Alves går framåt hela tiden finns stora brister i försvaret när Real ska kontra, därför önskar jag följande elvan på lördag

-------------Bravo--------------
Alves - Pique - Mathie- -----Alba
---Mascherano - Busquets--
--Rakitic ---------------Iniesta
------Messi -----Neymar

Varje gång Alves är i farten framåt ska vi ha Mascherano som är där och täcker Ronaldos kant, samma sak Bales kant när Alba gör det...
Beror på vad det står i matchen kan vi sedan göra bytena, Suarez in tex...
Barcelona Messo
2014-10-19 11:49
Messi är den förste spelaren i Europa att nå double - double, altså 10 mål och 10 assist ..
Annons: