/spanien/barcelona/forum/3825.aspx/spanien/barcelona/forum/3825.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Den vise mannen
2014-10-18 21:10
Kul att Bravo håller nollan.............,
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Zyzz
2014-10-18 21:09
Vinner vi inte ikväll så kan man lika gärna lägga ner hela verksamheten!
Barcelona Blaugrana91
2014-10-18 21:06
B-Guden

Men nu får du ge dig, seriöst.
Barcelona AndreD
2014-10-18 21:06
@100% AntiMadridista:

Hur är han bättre?
Barcelona Vampíro
2014-10-18 21:05
Synd att Roberto blir utbytt pga. skada.
Barcelona B-Guden
2014-10-18 21:04
Tråkig nyhet Messi kommer inte göra nå mer mål i Barcelona och därmed kommer han aldrig slå Laligas målrekord, för han måste spela mittfältare för att det ska bli nå mål och han kan ju inte assistera sig själv...
Barcelona AndreD
2014-10-18 21:04
Pique måste vara den mittbacken i världen med absolut sämst huvudspel
Barcelona Alltid en legend, Puyol .
2014-10-18 21:03
Real Madrid är i en bättre form just nu och har fördelen att de har hemmaplan nästa lördag. Jag är nöjd om vi vinner ikväll och mot Ajax sen kryssar mot Real. Förutsatt att vi vinner vårt hemmamöte i classico.
Barcelona Pep G
2014-10-18 21:02
Det är nu man saknar atta. Han gav de mindre lagen bollen och kontrade de på camp Nou.
Barcelona jawwa
2014-10-18 21:00
Hur tillåter anatomin att pique är så fruktansvärt dålig på huvudet
Barcelona Blaugrana91
2014-10-18 20:58
100% AntiMadridista

Jo Barcelona har varit ett betydligt mycket bättre LAG än Real hittils den här säsongen, Real har möjligt gjort mycket mål men också varit bedrövliga i försvaret.

Vi har gjort mycket mål men också varit väldigt stabila i försvaret, däremot är vi urusla när det kommer till effektiviteten framför mål och där är Real klart bättre.

Som sagt det är vi som leder ligan.
Barcelona LeoMessi
2014-10-18 20:56
Det hade varit så typiskt barca att typ kryssa eller torska matchen innan el clasico, så att vid en eventuell förlust så hamnar man efter.
Månsan
2014-10-18 20:55
Måste säga att det är väldigt patetiskt utav vissa som väljer att hata Pedro bara för att. Killen har bidragit i Barcelonas anfallsspel, han kan inte rå för att Eibars målvakt förmodligen gör sin livs match.
Barcelona DM1982
@100% AntiMadridista:

Är du 40 eller?
Barcelona jawwa
Vad vi behöver är en mittfältare som kan dra sin gubbe och frigöra yta åt bla. messi och neymar, likt modric och james gör för ronaldo. Det fungerar inte att försöka spela igenom hela tiden, motståndarna har läst det och står och väntar istället för att stöta. Dags för någon tränare i Barca att inse det. Sjukt att alla på forumet och runtom i världen ser saker ingen kotte i barca gör.
Barcelona 100% AntiMadridista
2014-10-18 20:54
DM1982 Isf är det du som ryker för jag är äldre än dig. Ibland måste man acceptera sanningen. Nej Barca är inte bättre än Madrid just nu tyvärr!
Barcelona Pep G
2014-10-18 20:52
Vet vad ledningen borde ha gjort?! Släppt Xavi, Pique och Pedro. Behållit Cesc, Alexis och lagt till Rakitic! Det kallar jag trupp. Vermaelen och han brassen vad han än nu heter hittar vi bättre alternativ av i B laget eller Eibar.
Barcelona Vampíro
2014-10-18 20:52
Sergi Roberto bidrar inte med nånting. Ville bara skriva det.
Barcelona Zamboza
2014-10-18 20:51
Jag var helt säker på att Alves gjort sitt och skulle lämna. Ett stort jävla misstag att ha han kvar när han inte bidrar med nåt och dessutom sitter på en hög lön. Priset man får betala med en inkompetent ledning. Varför spelar man Roberto och Xavi tsm. Det är ju dukat för att inget kommer ske framåt med dessa två. Jag gillar rotation men LE verkar ha gått till överdrift med detta. Dags att börja spela in en ordinarie elva.

Båda Eibars målchanser kommer efter att man slår en boll bakom Piques yta. Han agerar som en yr kyckling och det borde stått 2-0 till Eibar.
Barcelona Neymar N11
2014-10-18 20:50
Mycket bra 1a halvlek av Eibar, lyckas göra det riktig svårt för oss att göra mål. Lämnar inget fri yta mellan backlinje och mittfältet. Det kommer bli tufft om vi inte lyckas få in ett mål tidigt nu i andra halvan.. Komigen nu barcaa.
Barcelona Leo y Cesc
Ut med Roberto och in med Iniesta direkt i halvlek nu !
Barcelona [Carles Puyol 5]
Börjar bli orolig. Måste vi möta Real just i denna formen. Guys dags att vara ärliga, Real kommer våldta oss med LE i rodret. Hoppas jag har fel. Jag tycker Tata gjorde ett bättre jobb än LE. Visst jag var inte så nöjd med Tata heller men han var bättre enligt mig. Fattar inte hur vår klubb tänker med. Ta in Klopp eller Jupp Heynckes istället. Vi är Barcelona och vi har rätt att ställa krav på denna stora klubb. Vi stöttar laget men klubben måste ge oss de bästa.
Månsan
Jag gillar att nästan ingen på forumet ger lilla Eibar cred som ens lyckades med att hålla nollan på Camp Nou.
Barcelona Gabriel
2014-10-18 20:49
Pedro är som en liten pojke rent fysiskt och ni vill ha honom som högerback? Nej tack. Svaret ligger inte i att skola om honom, han hade kladdat lika mycket på bollen och tagit lika mycket felbeslut som högerback. Han måste försvinna så enkelt är det.
Barcelona Pep G
Madrid spelar alltid med sitt starkaste elva hela säsongen och de roterar sällan. Bara i verkligen obetydliga matcher som inte betyder något. Vi däremot roterar för mycket och vår starkaste elva må vara starkt men vad spelar det för roll om den inte är samspelta. Ut med Roberto, det handlar inte om att han inte sköter sig bra men han är lika bra som en Eibar spelare. Barca ska ha spelare på plan som inför kvalité och gör det enkelt. Roberto går inte det även om han springer 12.000 km per match. Det gjorde Lassana Diarra med men vad bidrog det till?! Neymar och Messi ska ha bättre understöd av mittfältare som gör sin gubbe och sätter de i chanser. Messi spelar mer i mittcirkeln än vad han gör i straffområdet. Lilla Eibar ska krossas med snabba omställningar och fart förutom bollrull. Pedro, Pique och Roberto har inget med FCB att göra. Vi borde sålt de två förstnämnda när de fortfarande ansågs vara bra. Nu kan vi inte blåsa någon.
RedemptionMn
@jawwa:

Håller med till 100 %
Barcelona grande jw
2014-10-18 20:48
Dani Alves har blivit Barcelonas ackilleshäl. Våran högerkant är så jävla dålig tack vare honom.

9 av 10 anfall slutar på högerkanten hos honom. Och vad händer? Inlägg efter inlägg slås bort trots att han har 20 meter fri väg att utmana på han. Han är helt ointresserad att bryta mönstret överhuvudtaget. Byt ut honom. Han är helt jävla slut som fotbollsspelare. Han förstör allting.
Barcelona Gabriel
2014-10-18 20:48
Det var riktgt jävla synd att vi inte lyckades köpa Cuadrado. Hans hot på högerkanten hade behövts eftersom motståndarna bara styr spelet dit ut hela tiden.
Barcelona Sentuary
2014-10-18 20:47
Hade seriöst velat se Pedro på högerbacksplatsen, kvick och snabb, och defensiv de väl de enda han tillför med så varför inte testa
Barcelona jawwa
2014-10-18 20:47
Så länge den här amatör ledningen styr och alibi spelare får förlängda kontrakt utan att förtjäna det kommer det se ut som det gör. Skillnaden mellan oss och alla andra storlag är att dem rensar ut sina amatörer för att ersätta med världsklassspelare. Barca gör raka motsatsen. Jag har inte imponerats av barcas spel så här långt iår, hoppas dock på att bli motbevisad.
Annons: