/spanien/barcelona/forum/3822.aspx/spanien/barcelona/forum/3822.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Tiki-Taka
2014-10-21 19:45
Barcelona line-up (official): TerStegen - Alves Pique Bartra Alba - Rakitic Mascherano Iniesta - Pedro Messi Neymar #fcblive

BRA ELVA !
Barcelona Leo y Cesc
2014-10-21 19:11
Tror att grabbarna tar det lugnt ikväll mot Ajax, finns ingen anledning att köra 100% och ta ut sig. En vinst är vad som räknas och det på halvfart gör inget. Vi behöver inga skador nu innan El Clasico.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Neymar11
2014-10-21 19:00
Tittar omkring efter förutspådda elvor, några stycken har Rakitic som pivote. Hade varit kul att se under en sån här match som vi BÖR vinna. Ett mycket rakare spel kan jag tänka mig och är det någon som borde gynnas av en pivote som rakitic så är det neymar som alltid går i djupled
Barcelona Barcelonistas
2014-10-21 18:25
4 mål idag från Messi o han slår Rauls rekord.
Barcelona the cameroonians
2014-10-21 17:38
Enguene och Alex Carbonell gör två snabba mål och vips så har juvenilerna utjämnat till 2-2 med 10 minuter kvar. Utvisningen föranleddes av en tackling bakifrån om gav spelaren ifråga hans andra gula kort.
Barcelona Gaúcho
2014-10-21 17:36
Vad hände vid utvisningen? Missade det
Barcelona BarcaLaliga
2014-10-21 17:35
En taktisk analys av FC Barcelona - Eibar.
2014-10-21 17:18
Med en halvtimme kvar får Ajax en spelare utvisad.
Chans nu för Barcelona att försöka hämta upp 0-2 underläget.
Barcelona Nesto
2014-10-21 16:44
the cameroonians

Med all rätt.
Barcelona skulle lika gärna kunna haft med Munir,Sandro,Adama och Samper i elvan. Är rätt övertygad om att de hade kört över detta ajax.
Onana har imponerat en del
2014-10-21 16:17
Ajaxhar inlett riktigt bra och juniorerna får vara nöjda om de kan få med sig 1 poäng.

Visserligen saknas spelare som Kaptoum, Juanma och Moha - men spelarna ser ut att vara lite för tama och spelet vill inte riktigt lossna.
Vinyals har en del att jobba på.om laget ska nå några framgångar i år.
2014-10-21 16:01
En dålig rensning av kaptenen Quintilla gör att el Idrissi kan göra 1-0 till Ajax redan efter 3 minuter.
2014-10-21 15:45
Som uppladdning inför kvällens match möts Barcelonas Juvenil A och Ajax U19-lag i UEFA Youth League. Avspark 16.00.

Startelvan;

Onana
Palencia, A. Vilanova, Tarin, Quintilla
Enguene, Juan Antonio, Sarsanedas
Cantalapiedra, Padilla, Alex

Matchen visas på Eurosport.
Barcelona Neymar11
2014-10-21 15:28
Pep g Jag tror det kommer bli ganska så bekväm match. Messi lär vara jävligt hungrig på att ta rekordet från Raul först Neymar kommer ha mer yta ikväll Lucho kommer rotera en del, antar att spelarna är sugna på att visa upp sig inför el classico
Barcelona Pep G
2014-10-21 15:19
Kvällens match mot Ajax oroar. Dels för att alla lag ska höja sig mot oss och ge 200 av någon anledning för att torska mot en division 6 lag senare. Samt för att el clasico är runt hörnet och spelarna kan tappa fokus mot ett Ajax som kommer för att få en gos resultat med sig.
Real Madrid Tyska Maskinen
2014-10-21 15:10
[QUOTE=Tiki-Taka]Cesc är orsaken att vi inte vann CL 2012, med tanke på dem två grova missarna han gjorde på stamford bridge, två öppna lägen! Den sopan! En frisk villa hade dunkat in dem i nättaket. En mer segare, dålig och nonchalant spelare får man leta efter! Så jävla skönt att han är borta, piss spelare! [/QUOTE] Du menar orsaken till att ni inte tog er till finalen?
Barcelona Neymar11
2014-10-21 14:44
Kröjf Jupp så säker är jag på att han kommer få guldbollen
Barcelona Kröjf
2014-10-21 14:20
Neymar11 Nej, jag tänker inte göra mig till ”åtlöje” genom nedsättande ordval och personangrepp, utan även fortsättningsvis hålla mig till sakfrågan. Du hävdar att jag skulle påstått att Pedro var en bättre spelare än Neymar; d v s i den senares ålder.Det är ett typexempel på att inte hålla sig till saken. Var har du läst det? Du får nog ögna igenom mitt inlägg en gång till, innan du drar så långtgående slutsatser. Förvisso nämnde jag ”sorgebarnet” Pedro. Men bara som en bisats och ett exempel på att en till synes lovande karriär i unga år, helt kan gå i stå. Och det tror jag nog lejonparten som läst mitt inlägg, fattade på direkten. Själv förutspår du kassaskåpssäkert att Neymar Jr kommer att vara världens bäste fotbollsspelare inom två år, eftersom han fortfarande är så ung och utvecklingsbar. Återstår att se, skull jag vilja tillägga. Utan att för den skull göra mig till ”åtlöje”, enligt mitt sätt att se det. Gör nämligen inga som helst anspråk på att kunna skåda in i framtiden och exempelvis utesluta svåra invalidiserande skador. Du har din kristallkula och jag håller mig till fotbollen. Du missade väl inte förutspå att Neymar skulle få ett fult knä i ryggen mot Columbia, efter att just i den matchen med sin mått mätt gjort en tämligen usel insats. Och du har väl heller inte missat att han fortfarande faller väl lätt och inte så sällan signalerar smärta i just ländryggen? Samt surnat till rejält och snabbt blivit fit for fight, när han då med rätta blivit utbytt. ”CR 7-fasoner om du frågar mig. Själv har jag inte som du tycks tro, alls missat att Neymar inlett den här säsongen betydligt bättre än förra, att samspelet med Messi stundtals är en fröjd att se, liksom hans precisa och iskalla avslut utan större åthävor (alá oriktige Ronaldo). Frågan man emellertid bör ställa sig i sammanhanget, är hur Suarez närvaro kommer att inverka på tandemparets prestationer. Vi får väl se. Ett par av dom namn jag nämnde i mitt inlägg och i vilket jag enligt dig gör mig till åtlöje genom att jämföra Neymar med Pedro (bisats till Bojan),var valda med viss omsorg. Närmare bestämt exempel på spelare som spåtts en lysande framtid, men vars karriärer gått i stå enligt principen upp som en sol och ned som en pannkaka. Bojan som var briljant och dominerade Spaniens U-21 när han var blott 17 år, fick nöta bänk när han närmade sig de överårigas skara i dessa sammanhang. Men det finns andra stora namn än Maradona och Pelé att ta till för att ifrågasätta ditt dogmatiska påstående att Neymar Jr med sin ringa ålders rätt, är den bästa fotbollsspelare världen skådat sen Messis genombrott i unga år. För att minimera risken för nya missförstånd från din sida, ska jag nöja mig med att nämna ett enda namn som tänkbar utmanare till din gunstling: Franz Beckenbauer. Kaiser Franz var endast 20 år ”gammal” när han var en framträdande galjonsfigur i VM-finalen mot England 1966. Som 24-åring var han redan så betydelsefull för fotbollens stormakt Tyskland, att han i semifinalen mot Italien fullföljde matchen med mitella efter att ha brutit ett nyckelben. Förvisso andra bytesregler på den tiden, men ändå! Franz kan titulera sig såväl weltmeister som europamästare. MEN: Öste Kaisern in snygga mål eller blev han någonsin officiellt vald till världens bäste fotbollsspelare? Förvisso inte. Svårt att utmärka sig som spektakulär striker med den sortens glimrande stjärnstatus som tilltalar vissa fans och förståsigpåare, när man spelar i mittförsvaret och istället styr hela härligheten i uppspelsfasen med största möjliga briljans. Som bisats väljer jag denna gång spelgeniet Johan Cruyff. Och lyckas du nu blanda bort korten så till den grad, att du än en gång lyckas få in namnet Pedro i ett eventuellt genmäle från din sida, så ger jag dig redan på förhand en rejäl eloge för din fantasifulla uppfinningsrikedom.
Barcelona Mido
2014-10-21 14:08
Enligt eurosport så är Bale och Ramos skadade och kommer troligen missa el clasico
Barcelona tikitaka
2014-10-21 13:57
@Pep G:

Vart är han kaxig? Ser inga konstigheter alls med hans uttalande. Alla behöver inte dyrka barca och messi...
Barcelona Pep G
2014-10-21 13:37
Det är såna här kaxiga idioter jag vill sätta på plats. Lilla nollan gör sig känd på ett uttalande istället på plan. However, the 21-year-old Klaassen has admitted that he has never looked up to the Barca superstar or been a particularly big fan of the Catalan club. "If Lionel Messi doesn't ask for my shirt, I won't ask for his," the Ajax ace told reporters on the eve of Tuesday's Group F showdown. "He's a great football player, but he isn't an example for me. "And Barcelona are not one of my favourite clubs. Ajax have always been my No.1." Klaassen also claimed that Ajax have no intention of simply defending for 90 minutes at Camp Nou in the hope of nicking a point. "We will play our own game," the Netherlands international stated. "If we sit back, Lionel Messi will get too much space. "I don't think that sitting back is the solution against a squad like Barcelona. "We want to play against the pressing football of Barcelona. They are not used to play against teams like that. "Maybe there is a chance to beat them that way. "Barca is a very huge club. But I think it will be a great battle on the pitch. "Maybe I can enjoy it, but that will depend on the result. We want to win."
Barcelona Thierry Henry
2014-10-21 13:34
@Neymar11:

Wow va mycket bs i ett inlägg. Cesc va lika bra i Arsenal. Ett Arsenal som anföll hejvillt under matcherna och knappt hade ett försvarsspel att prata om. Konstigt att han kan lyckas i ett offensivt passningsorienterat Arsenal och i ett defensivt Chelsea men just här i barca va han en "defensiv risk" .

Gjorde bara mål mot bottenlag? eeh? Han gjorde minst 2 mål mot real va jag kan minnas iaf och en hel del fler assist mot bra motstånd. Återigen pratar du ur nattmössan vilket du kan se i länke
Barcelona Andresito
2014-10-21 13:31
Absolut tråkigaste elvorna i El Clásico hade sett ut så här:

Casillas
Carvajal - Ramos - Varane - Marcelo
Modric - Pepe - Kroos
James - Benzema - Ronaldo

Iniesta - Messi - Neymar
Rakitic - Busquets - Xavi
Mathieu - Masche - Piqué - Alves
Bravo

Det är de mest defensiva elvorna taktiskt sett. Att Real spelar med alla tre mittbackar och att Barca endast spelar med Messi - Neymar på topp. Känns faktiskt som att det finns en risk av LE inte vågar gå fullt och istället startar med 4 mittfältare på plan då det inte finns någon som presterat bredvid kärleksparet. Håller tummarna för El Pistolero.

Många frågetecken kommer att rätas ut efter kvällens match. Vilar Alba så får vi se Mathieu som mittback på lördag. Matchen kommer även ge en indikation av vem som kommer starta av Xavi/Rakitic.

Detta är nog första gången jag känner mig trygg nu när Busquets är tveksam, Mascherano är en bra ersättare. Är övertygad om att även Samper hade gjort ett bra jobb mot Real.
Barcelona Tiki-Taka
2014-10-21 13:23
Cesc är orsaken att vi inte vann CL 2012, med tanke på dem två grova missarna han gjorde på stamford bridge, två öppna lägen! Den sopan! En frisk villa hade dunkat in dem i nättaket. En mer segare, dålig och nonchalant spelare får man leta efter! Så jävla skönt att han är borta, piss spelare!
Barcelona Frodo
2014-10-21 13:18
Cesc-brigaden är jävligt korkade. Det är folk som inte förstår sig på fotboll. Det var allt för mig.

Jag tar gärna på mig en spärr om folk känner sig träffade. För det är riktat mot varenda korkade Cesc-fanboy vi haft på forumet de senaste 5 åren.
Barcelona Neymar11
2014-10-21 13:10
Släpp argumentet om att han inte fick chansen, han fick chans på chans. Överallt på plan, och inte någonstans passade han in förutom på bänken! Eller ville ni att vi skulle forma laget efter Cesc?
Barcelona Krabban94
2014-10-21 13:09
@Den vise mannen:

4-3-3/4-4-2
Casillas
Carvajal-Ramos-Varane/Pepe-Marcelo
(James)-Kroos-Modric-Isco
James-Benzema-Ronaldo

Alternativt bänkar Isco och kör med Khedira som DM för att hålla koll på Messi och för att vara stabilare defensivt.
Barcelona J.Gamper
2014-10-21 13:09
Månsan Du resonerar lite felaktigt. Iniesta har börjat underprestera nyligen, Xavi accepterade en bänk roll inför säsongen. Pedro, Alves och Pique förtjänar den kritiken de får då de ej varit bra och stabila på länge. Fabregas är en grym spelare och en assist maskin men inte vad barca behöver då vi har gott om spelare som kan ge assist. Rakitic är en spelare som saknades i vår trupp och ett bra köp. Keita och Alexis hade jag inget emot. Xavi har ändå senaste tiden spelat upp sig.. Ett mittfält med Mascherano-Xavi-Rakitic är det bästa vi kan ställa upp med just nu tycker jag. // ursäkta kvalitén, skrivet från mobilen
Barcelona Neymar11
2014-10-21 13:08
Alla mål och alla assist han gjorde var mot bottenlag Han förstörde balansen på mittfältet, han var för långsam och för klumpig med boll. Han var ojämn, han höll aldrig en bra nivå en längre tid. Defensivt var han katastrofal Att spela för Barcelona respektive Chelsea är som natt och dag. Och cesc är ingen spelare för Barcelona som vi alla här inne redan har bevittnat! Hans brister i försvaret täcks upp av ett lågt liggandes försvarslinje Hans splitvision kommer till rätta när han har ett hav att lägga passningen på För att summera det hela, kom tillbaka och diskuterar cesc till våren. När det väl gäller är det han som gömmer sig!
Barcelona DavidPiqué
2014-10-21 13:07
Modric och Kroos känns givna på mittfältet på lördag, frågan är dock vem den tredje blir. För att få ett mer balanserat mittfält så spelar dom antingen Khedira som just kommit tillbaka från skada eller Illaramendi som inte övertygat direkt. Ett annat alternativ för att få till balansen på mitten är att flytta upp t.ex Ramos eller Pepe.

Det mest troliga blir nog ändå att Isco tar sista platsen på mitten. Dom får inte den där tyngden och längden men samtidigt gjorde Isco det bra mot oss senast då han spelade där och han är en spelare som kan "vricka" sig ur någon trängd situation för att t.ex få till en vass kontring.
Barcelona Thierry Henry
2014-10-21 12:58
@Månsan:
Håller med dig i det mesta du just skrev. Men det kan bero på att du har klistrat in exakt ordagrant samma inlägg som jag skrev på fotbollskanalen för någon månad sen under namnet itatruth;). Sen använde jag aldrig S:k cules. Dom vill nog som dig och mig klubbens bästa men har annan syn på saker bara. Kul att du gilla va jag skrev iaf. Att sälja Cesc va otroligt korkat
Annons: