/spanien/barcelona/forum/3821.aspx/spanien/barcelona/forum/3821.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2014-11-01 22:30
El Conejito

Av någon konstig anledning får inte Bartra chansen heller.
Jag menar när de inte värvade en mittback till så räknade de väl med att Bartra ska spela också.

Samma med Montoya. Alves har varit den sämsta högerbacken i den här säsongen men får vi se någon Montoya?? Nej, tränaren begravt honom.
Om en spelare inte håller nivån brukar 10 av 10 tränaren låta spela en annan spelare på den position. Men så är det inte i Barca.

Det jobbiga måste nog vara att vi inte kommer att värva heller.
Shiiit alltså. Hur kan man sjunka så snabbt från toppen till det här??
The botten är inte nåd än kan jag lova er..
Barcelona Federer - köp en back, tack
2014-11-01 22:30
@LeoMessi:

Ähh, lägg av nu. Klart som fan han inser allvaret men vad förväntar du dig att han ska gå ut o säga i media? Klart han ska framstå som positiv.
Barcelona El Conejito
2014-11-01 22:29
@Lion24:
Haha kommer ihåg en gång när du sa att dom senaste 3 säsongerna endast var Alexis fel, och ja jag har det printat haha. Som om han vore en cancer som spred sig och gjorde allt sämre i Barca. Ingenting är en lögn, jag "underdriver" angående dina uttalanden om Alexis. Och alla vet det.... -.-
Barcelona LeoMessi
2014-11-01 22:28
Det som stör mig mest är att Lucho inte verkar inse allvaret. Enligt honom är det inget fel alls och det är vad man ska förvänta sig.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona LeoMessi
2014-11-01 22:26
Jag kommer aldrig skylla på mascherano när han är orsaken till baklängesmål. Vi tigger om det genom att spela honom där. Det är som att be en tandläkare operera bort blindtarmen på en och sen bli arg på honom för att han opererade bort njuren av misstag. Varje gång vi släpper in mål pga masken så är det Lucho som ska ha en känga.
Barcelona Culee
2014-11-01 22:26
Jaja vi kan ju fortfarande kanske vinna Copa del Rey!
Barcelona Lion24
2014-11-01 22:25
@El Conejito:

Barn. Om du läser ordentligt eller om du slutar ta droger och förgiftar din hjärna med skitsaker så kommer du få veta att jag aldrig sagt att Suarez skulle lösa allt. Inte nog med det, jag har från dag 1 varit tveksam och kritiserat köpet av Suarez. MEN. Jag förstår, det är din landsman. Skydda din landsman hur mycket du vill men ta det inte det ut på mig med falska lögner. Barn.
Barcelona El Conejito
2014-11-01 22:25
@^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^:
Håller med dig, för som mittback passar han fan inte, hellre att man spelar bartra från start varje match, hela säsongen och ser var den utvecklingen kan gå och hur bra han kan bli med kontinuerlig speltid, istället för att lägga masken som mittback. Värt risken enligt mig.
The Maestro!
2014-11-01 22:22
Det jobbiga med förlusten är att vi inte kan ersätta spelarna p.g.a. transferban
Barcelona Pep G
2014-11-01 22:22
Varför skylla pp individuella misstag. När vi va skit och spelade på chanser.
Barcelona Alltid en legend, Puyol .
2014-11-01 22:21
Luis Enrique: "I preferred to have more control, but against this Celta you could expect a game like this."

Luis Enrique: "Many things can be better but the team kept on fighting until the end. We had enough chances, but ball didn't want to go in."

Masherano :"We created chances, but we couldn't play our normal game. That's worrying."

2014-11-01 22:19
Några intervjuer än från dagens match??

Jag ser verkligen fram emot det.
2014-11-01 22:15
El Conejito

Du säger ju själv att det känns som att finns nåt i Maskens huvud som säger stöt fram. Vet du varför han stöter fram så där hela tiden..

Han spelar med samma tanke och kalkyleringar som han ska gör i mittfältet.
Jag klandrar inte Masken för jack shiit.
Han har visat senaste två att han inte är i sitt bästa esse som mittback.
Vad krävs det av ledningen och tränarna att de ska förstå det???

Barcelona LeoMessi
2014-11-01 22:13
Lagdelarna är alldeles för långt ifrån varandra och spelarna har stora avstånd mellan sig. Det skapas alldeles för mycket ytor och spelarna får inte igång något kortpassningsspel. Allt görs på chans. Målet skyller jag helt på Busquets och Alves. Först kommer Alves patetiska försök till rensning och sen vågar inte Busquets sträcka ut foten för han är rädd att han kan få ett litet blåmärke. Att mascherano skulle lämna ett hav av yta där visste alla, han försökte vinna en omöjligt nickduell.
Barcelona Smogen
J.Gamper

Ska du börja hoppa på mig? Som har sett varenda match det här jävla laget spelat sen du började skolan? Ja visst, kom igen och lalla på med medgångssupporter du.
Barcelona Pep G
Vad har vi lärt oss sen Rosell kom till makten. 1. Brott lönar sig inte. 2. Glöm 2016. Vi behöver en omröstning nu. Barto måste bort. 3. Enrique byter startelva mer än vad många här inne byter kalsonger. 4. Zubi har skadat Barca värre än när Chris boxade Rihanna. 5.Innerst inne vet vi att vi är körda. 6. Tack, du är en utomordentlig målvakt.
Barcelona Nemesis 10
Det.är helt kört, vi sitter i sån helvetes sits att det kommer bli svårt att reparera för nästa president. Spelarna kommer vara 2 år äldre och vissa kanske till och med lämnar. Vi måste helt enkelt hålla ut tills dess, Barcelona håller på blir som Real blev när galactico eran tog slut. Vi har ett lag med ett gäng stjärnor men vi får inte ihop det helt enkelt, är det våran tur att hamna i en 12 års bubbla? Tanken är skrämmande...
Barcelona Smogen
2014-11-01 22:11
Tyvärr kommer vi behöva få in en helt ny nutomstående tränade som har 100% förtroende av ledningen. Eftersom vår nuvarande ledning aldrig kommer ge någon tränare sitt fulla förtroende så måste vi tyvärr vänta till 2016 och hoppas att en riktigt bra ledning blir framröstad. Därefter hoppas på att dom har en grym tränare med pondus med sig i bagaget.

Och nej, jag grundar inte detta på dagens match utan på hur spelet sett ut senaste året.
Tata gjorde tex. väldigt mycket rätt under sina första 6 månader, men han hade aldrig ledningen med sig. Han fick inte göra några egna värvningar och sen heller inte spela det spel han ville. Vi behöver en Tata med pondus och förtroende, en Klopp helt enkelt....
Barcelona J.Gamper
2014-11-01 22:11
2014-11-01 22:10
@Smogen:

Skillnaden är ju att vi förra året förlorade säsongen på våren. Under hösten gick det ju riktigt bra. Kanske bättre att det går dåligt tidigare på säsongen så inte spelarna hamnar i en falsk vagga att allt är frid och fröjd. Nu kanske det trots allt blir samma sak, men jag hoppas att vi kan resa oss.
Barcelona El Conejito
@Liunil Masse:

1-0 målet är 100% maskens fel, han känns som en "fan favorit" just nu men man kan inte sticka under stolen med att han nästan alltid ligger bakom mål som mittback, nu 2 matcher i rad. Han har nått i huvudet som gör att han måste stöta oavsett hur farligt det är.
Heisenberg

Gillar ditt inlägg skarpt!..
Ledningen har kört huvudet i sanden.
Men det är fan inte Pep's fel. Det är väljarna som valde Rosell och hans hyenor.
Barcelona Barcelonismo*
2014-11-01 22:08
Jag är trött på allt gullande med spelarna ifrån tränarnas sida.
Gör som Mourinho våga kritisera spelarna framför media så ska ni se lite skillnad på lagets attityd...
Sedan vill jag att Lucho ska ge spelarna en känga idag.. Inget jävla "vi ska analysera och bearbeta våra misstag" för jag är fan less på det uttalandet.
Han ska fan vara ärlig säga att kan man inte sätta åtminstonde 1 av alla 327 chanserna vi fick så förtjänar vi inga poäng.

Sedan såg jag även någon skriva "Puta Barca" har ett litet meddelande till dig.......F*CK U
Barcelona DM1982
2014-11-01 22:08
@Culee:

Han var ett monster och Barcelona borde ha gjort minst tre mål. Men sådan är fotbollen, om man inte sätter sina chanser så blir det inga mål.
2014-11-01 22:07
@Alltid en legend, Puyol .:

Jag skulle gå ännu längre och säga hoppas vi förlorar ytterligare två matcher till. Varför?? Ju, så att visa spelare tas bort från startelvan tänker jag då.
Men inte ens om vi förlorade 8 matcher i rad efter varandra är jag ändå tveksam till att de skulle bänka eller visa spelare skulle få spela på sin rätta position..
Barcelona Smogen
2014-11-01 22:06
Alltid en legend, Puyol .

Den förhoppningen har jag tyvärr haft i snart ett år....
Barcelona Heisenberg
2014-11-01 22:06
Med facit i hand så kan man snart säga att Pep-eran var lika bra för oss som den var dålig, för den har helt tagit över alla beslut nere i Katalonien. Precis allt man gör är något tafatt försök till att gå tillbaka till det som en gång varit medan alla andra klubbar går framåt.

-Pep var en egen spelare som hade tränat B-laget, därför måste precis alla tränare i framtiden ha gått samma väg.

-Laget var fullt av egenfostrade spelare, därför ska vi slänga upp nya kontrakt till precis alla som kan visa att de är födda i Katalonien.

-Tiki-Takan var ny och överlägsen, därför ska den genomsyra varenda moment under en match.

Det är seriöst under all kritik hur folk högt upp i hierarkin kan vara så intellektuellt hämmade att de inte förstår att den perioden aldrig kommer kunna komma tillbaka som den var. Hur fan ska vi kunna utvecklas som lag när vår styrelse håller oss tillbaka?
2014-11-01 22:05
Allt känns skit just nu! Men det kan vara så att detta är precis vad som behövs, förra säsongen gick det riktigt bra under en längre period. Sen när vi förlorade kom det som en chock för laget.

Kanske är det bästa att vi får stryk nu två matcher irad så att SPELARNA inser att något måste göras.
Barcelona Liunil Masse
2014-11-01 22:05
Var fan är montoya!!!? Alves fel att celta gör 1-0... Helt sjukt hur han ens får spela, bidrar inte med ett skit förutom att lämna ett stort jävla hål i försvaret.
Barcelona Culee
2014-11-01 22:03
Men Celtas målvakt gjorde det faktiskt mycket bra mellan stolparna de kan vi inte ta ifrån han.
Annons: