/spanien/barcelona/forum/3814.aspx/spanien/barcelona/forum/3814.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Pep G
2014-10-21 13:37
Det är såna här kaxiga idioter jag vill sätta på plats. Lilla nollan gör sig känd på ett uttalande istället på plan. However, the 21-year-old Klaassen has admitted that he has never looked up to the Barca superstar or been a particularly big fan of the Catalan club. "If Lionel Messi doesn't ask for my shirt, I won't ask for his," the Ajax ace told reporters on the eve of Tuesday's Group F showdown. "He's a great football player, but he isn't an example for me. "And Barcelona are not one of my favourite clubs. Ajax have always been my No.1." Klaassen also claimed that Ajax have no intention of simply defending for 90 minutes at Camp Nou in the hope of nicking a point. "We will play our own game," the Netherlands international stated. "If we sit back, Lionel Messi will get too much space. "I don't think that sitting back is the solution against a squad like Barcelona. "We want to play against the pressing football of Barcelona. They are not used to play against teams like that. "Maybe there is a chance to beat them that way. "Barca is a very huge club. But I think it will be a great battle on the pitch. "Maybe I can enjoy it, but that will depend on the result. We want to win."
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Thierry Henry
2014-10-21 13:34
@Neymar11:

Wow va mycket bs i ett inlägg. Cesc va lika bra i Arsenal. Ett Arsenal som anföll hejvillt under matcherna och knappt hade ett försvarsspel att prata om. Konstigt att han kan lyckas i ett offensivt passningsorienterat Arsenal och i ett defensivt Chelsea men just här i barca va han en "defensiv risk" .

Gjorde bara mål mot bottenlag? eeh? Han gjorde minst 2 mål mot real va jag kan minnas iaf och en hel del fler assist mot bra motstånd. Återigen pratar du ur nattmössan vilket du kan se i länke
Barcelona Andresito
2014-10-21 13:31
Absolut tråkigaste elvorna i El Clásico hade sett ut så här:

Casillas
Carvajal - Ramos - Varane - Marcelo
Modric - Pepe - Kroos
James - Benzema - Ronaldo

Iniesta - Messi - Neymar
Rakitic - Busquets - Xavi
Mathieu - Masche - Piqué - Alves
Bravo

Det är de mest defensiva elvorna taktiskt sett. Att Real spelar med alla tre mittbackar och att Barca endast spelar med Messi - Neymar på topp. Känns faktiskt som att det finns en risk av LE inte vågar gå fullt och istället startar med 4 mittfältare på plan då det inte finns någon som presterat bredvid kärleksparet. Håller tummarna för El Pistolero.

Många frågetecken kommer att rätas ut efter kvällens match. Vilar Alba så får vi se Mathieu som mittback på lördag. Matchen kommer även ge en indikation av vem som kommer starta av Xavi/Rakitic.

Detta är nog första gången jag känner mig trygg nu när Busquets är tveksam, Mascherano är en bra ersättare. Är övertygad om att även Samper hade gjort ett bra jobb mot Real.
Barcelona Tiki-Taka
2014-10-21 13:23
Cesc är orsaken att vi inte vann CL 2012, med tanke på dem två grova missarna han gjorde på stamford bridge, två öppna lägen! Den sopan! En frisk villa hade dunkat in dem i nättaket. En mer segare, dålig och nonchalant spelare får man leta efter! Så jävla skönt att han är borta, piss spelare!
Barcelona Frodo
2014-10-21 13:18
Cesc-brigaden är jävligt korkade. Det är folk som inte förstår sig på fotboll. Det var allt för mig.

Jag tar gärna på mig en spärr om folk känner sig träffade. För det är riktat mot varenda korkade Cesc-fanboy vi haft på forumet de senaste 5 åren.
Barcelona Neymar11
2014-10-21 13:10
Släpp argumentet om att han inte fick chansen, han fick chans på chans. Överallt på plan, och inte någonstans passade han in förutom på bänken! Eller ville ni att vi skulle forma laget efter Cesc?
Barcelona Krabban94
2014-10-21 13:09
@Den vise mannen:

4-3-3/4-4-2
Casillas
Carvajal-Ramos-Varane/Pepe-Marcelo
(James)-Kroos-Modric-Isco
James-Benzema-Ronaldo

Alternativt bänkar Isco och kör med Khedira som DM för att hålla koll på Messi och för att vara stabilare defensivt.
Barcelona J.Gamper
2014-10-21 13:09
Månsan Du resonerar lite felaktigt. Iniesta har börjat underprestera nyligen, Xavi accepterade en bänk roll inför säsongen. Pedro, Alves och Pique förtjänar den kritiken de får då de ej varit bra och stabila på länge. Fabregas är en grym spelare och en assist maskin men inte vad barca behöver då vi har gott om spelare som kan ge assist. Rakitic är en spelare som saknades i vår trupp och ett bra köp. Keita och Alexis hade jag inget emot. Xavi har ändå senaste tiden spelat upp sig.. Ett mittfält med Mascherano-Xavi-Rakitic är det bästa vi kan ställa upp med just nu tycker jag. // ursäkta kvalitén, skrivet från mobilen
Barcelona Neymar11
2014-10-21 13:08
Alla mål och alla assist han gjorde var mot bottenlag Han förstörde balansen på mittfältet, han var för långsam och för klumpig med boll. Han var ojämn, han höll aldrig en bra nivå en längre tid. Defensivt var han katastrofal Att spela för Barcelona respektive Chelsea är som natt och dag. Och cesc är ingen spelare för Barcelona som vi alla här inne redan har bevittnat! Hans brister i försvaret täcks upp av ett lågt liggandes försvarslinje Hans splitvision kommer till rätta när han har ett hav att lägga passningen på För att summera det hela, kom tillbaka och diskuterar cesc till våren. När det väl gäller är det han som gömmer sig!
Barcelona DavidPiqué
2014-10-21 13:07
Modric och Kroos känns givna på mittfältet på lördag, frågan är dock vem den tredje blir. För att få ett mer balanserat mittfält så spelar dom antingen Khedira som just kommit tillbaka från skada eller Illaramendi som inte övertygat direkt. Ett annat alternativ för att få till balansen på mitten är att flytta upp t.ex Ramos eller Pepe.

Det mest troliga blir nog ändå att Isco tar sista platsen på mitten. Dom får inte den där tyngden och längden men samtidigt gjorde Isco det bra mot oss senast då han spelade där och han är en spelare som kan "vricka" sig ur någon trängd situation för att t.ex få till en vass kontring.
Barcelona Thierry Henry
2014-10-21 12:58
@Månsan:
Håller med dig i det mesta du just skrev. Men det kan bero på att du har klistrat in exakt ordagrant samma inlägg som jag skrev på fotbollskanalen för någon månad sen under namnet itatruth;). Sen använde jag aldrig S:k cules. Dom vill nog som dig och mig klubbens bästa men har annan syn på saker bara. Kul att du gilla va jag skrev iaf. Att sälja Cesc va otroligt korkat
Månsan
2014-10-21 12:49
Några fler härinne som anser att sälja Cesc var ett korkat beslut? Det är ett faktum att han är en assistmaskin och ligger toppskiktet bland världens främsta mittfältare. Tyvärr fick Fabregas aldrig ett riktigt erkännande i Barca trots att katalanen har producerat mer än tillräckligt många assists och även mål år efter år. Enligt kritikerna på forumet skrevs det att han var "inte tillräckligt bra försvarsmässigt" och "stabbig i sitt spel". I mina ögon är det ren skitsnack. Han gjorde fler mål och assists under sin tid i Barca än Xavi och Iniesta tillsammans. Och då skall man ändå ha i åtanke att Fabregas mindre speltid speltid och att han oftast fick spela på fel position. Jag kan tycka att vissa utav s.k. culés kan va väldigt snedvridna i sin syn på dom egna spelarna ibland. Dom tenderar till att nästan alltid hålla spelarna som vart i klubben hela sina karriärer bakom ryggen (undantaget Pedro) och spotta på spelare som köpts in så fort dom gör lite sämre ifrån sig. Utöver Fabregas så är det Seydou Keita, Alves, Alexis och just nu Pique. Alla utav dessa är klockrena exempel på spelare som vart grymma i Barca men stundtals fått oförtjänt mycket kritik när dom spelat i klubben. Spelarna som egentligen underpresterat på vårt mittfält är rättare sagt Iniesta och Xavi. Speciellt den sistnämnde som sjunger på sista versen. Ändå är det Xavi som är kvar och Cesc är i Chelsea. "Logik"....
Barcelona Den vise mannen
2014-10-21 12:38
Hur tror ni Real kommer att ställa upp laget på lördag? Tror ni att dom kommer ställa upp med 3 man på mitten. Jag tror inte dom vågar det.
Barcelona LeoMessi
2014-10-21 12:14
Om poker ska säljas så ska det vara till ett rejält jävla överpris! Det får vara slut med dessa jävla skitpriser vi säljer för! Vi har helt ärligt inte råd att bli av med en mittback, dessutom så gick sopan Luiz för 50 M, då jävlar kan vi mjölka mer än 25 M för pique. Med det sagt, så ser jag hellre att han stannar, med tanke på hur läget ser ut just nu.
Barcelona Vampíro
2014-10-21 12:00
Vad har hänt med Vermaelen? Han började väl träna fullt med laget för en månad sen? Trots det aldrig uttagen till truppen, bra värvning så här långt.
Barcelona Gabriel
2014-10-21 11:55
Om ett bra pris hade kommit in för Piqué (vilket jag inte tycker att 25M€ är i dagens marknad) så är jag utav uppfattningen att vi bör sälja honom. Piqué representerar väldigt mycket av det jag inte gillar i dagens FC Barcelona - lathet, nonchalans, divig och oprofessionell, samma egenskaper jag såg i Fabregas och egenskaper jag vill få bort från klubben. Med det sagt hade jag mer än gärna sett oss sälja Piqué trots transferförbudet. Jag tycker dessutom inte att Piqué är en tillräckligt bra fotbollsspelare längre för att vi ska stå och falla med honom. Han är en helt okej försvarsspelare med ett bra positionsspel och relativt bra huvud- och passningsspel, men han är otroligt klumpig i sina defensiva uppgifter och väldigt enkel att ta sig förbi i man mot man för de som utmanar honom. Vad har vi att förlora på att sälja Piqué förutom att vi blir en försvarare kortare? Anser också att Bartra kan bli en bättre försvarare än Piqué, hade inte haft något emot alls att sälja honom för att ge plats åt Bartra, dessutom e jag less på att han försvaras varje sommar när vi tittar mot försvarare att inhandla och väljer att ignorera de bästa försvararna på marknaden enbart för att de hade hotat Piqués plats. Med en försäljning av Piqué hade vi letat efter en världsklass försvarare till att ersätta honom med, även om det inte kan ske förens 2016. Ett bra pris för Piqué och jag säger sälj, no hesitation!
Barcelona Neymar11
2014-10-21 10:33
The reporter Om vi ska behålla någon som tjänar ca 8 miljoner €/ säsong och som inte kommer bli bättre så känns det onödigt. Lika bra att casha in medan vi kan Batra kan ta hans speltid istället förhoppningsvis så kan han utvecklas. Jag ger hellre Batra chansen att utvecklas än att Pique ska fortsätta vara hyfsad bra
Barcelona The Reporter
2014-10-21 10:14
Neymar11

Varför sälja Pique, som är hyfsad och i sina bättre stunder, riktigt bra, nu när vi inte kan värva på ett tag?
Barcelona Neymar11
2014-10-21 10:03
@barcastuff: Man United are planning a 25M bid for Barcelona centre back Gerard Pique (27) in the January transfer window. [daily star] Höj priset till 30 miljoner £ och sälj, man u är desperata
Barcelona Neymar11
2014-10-21 09:16
AndreD Man kan tycka att inte ens dom borde vara så dumma och tycka att ramos och modric var bäst på respektive lagdelar. Men men dom slutar aldrig förvåna en
Barcelona AndreD
2014-10-21 01:33
@Neymar11:

Marcas läsare har röstat fram detta. 90% R*alfans alltså.
Barcelona *hjärta*Stay calm, fake left and see you later
2014-10-21 00:40
@Neymar11:
Grabbarna som åkte på spö flera ggr om av 2 andra lag som bägge kom före i tabellen #Logic Hur mycket kostade dessa priser, señor Flo?? :D
Barcelona SoM_Un
2014-10-21 00:38
snart kommer bästa tränare Zidane real madrid castilla haha
Barcelona LeoMessi
2014-10-21 00:31
Haha ramos??? Killen var urusel under hela hösten! Visserligen gjorde han en del mål under våren, men han var verkligen inte förtjänt av att bli den bäste försvararen. Godin var den bäste försvararen, han höll en hög nivå under hela säsongen! Till och med Pepe var bättre än ramos. Snart säger dom väl att casillas var den bäste målisen.
Barcelona Neymar11
2014-10-21 00:25
Spanska ligans bästa spelare Försvarare: Ramos Mittfältare: Modric Anfallare: Ronaldo Dessa spelar i ett lag som slutade 3:a Vart är Miranda, godin? Vart är gabi, Koke, arda? Vart är Costa?
Barcelona MessiyoyO 10
2014-10-20 23:41
Alba bör starta som vänsterback mot Real samtidigt som Mathieu tar klivet in som mittback. Två snabba spelare mot ett skickligt kontringslag. Bartra och Pique? Snälla, nämn inte dem två tillsammans i ett möte med Real. Vi behöver snabbhet och återigen snabbhet. Det är synd att Alves har blivit seg med åren, för mot Ronaldo behöver man en kvick gubbe eller en viss Puyol.

Hade gärna sett Mascherano som mittback med tanke på att han är så mycket tuffare än både Bartra och Pique men han kan göra det ännu bättre på mittfältet. Så det beror ju på om Busquets blir spelklar.

Allt annat än Pique och Bartra tack...
Barcelona Neymar11
2014-10-20 23:14
The camerooninas Kan vara frågan om att endast spela med 2 anfallare och spela 4 mittfältare. Jag finner det totalt ologiskt och fegt att spela Xavi framför rakitic
Barcelona Raketic
2014-10-20 23:09
Messi mer komplett om man ser till antal assists men får hålla med om att Ronaldo är en effektivare målskytt idag.
Barcelona Pep G
2014-10-20 23:06
"@barcastuff: Video: Denis Suarez vs Elche - Individual highlights http://t.co/4NZdtMp2Ex [by @gbar_21] #loanwatch" Vilken spelare vi har i Denis Suarez. Han är en blandning av koke och Iniesta. Lite mer styrka än Iniesta och lite mer finess än Koke.
Barcelona the cameroonians
2014-10-20 22:47
Med tanke på snacket om att Xavi ska vilas mot Ajax så får det mig osökt att fundera på om han inte kommer matchas mot Real i stället.

Personligen föredrar jag Ivan framför Xavi, men Xavis styrande förmåga kan behövas för att lugna laget mellan de förmodade attackerna som Real kommer sätta in.
Annons: