/spanien/barcelona/forum/381.aspx/spanien/barcelona/forum/381.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona LennyRomario
2017-03-02 16:00
@Bosketts:
Jag håller med dig. Jag vill inte heller ha Valverde. Vände mig i stort emot namn-hetsen bara. Valverde känns egentligen som ett fegt, "vi går inte efter de stora drakarna, men vågar inte heller chansa för mycket." Jag tar också gärna Sampaoli, han är ju faktiskt en av de få som både är ett namn och känns som han kan vara rätt man för klubben.
Barcelona Bosketts
2017-03-02 15:57
LennyRomario

Fast, att välja en tränare som Valverde är ett ganska safe val av ledningen. Han har väldigt mycket rutin, och kan klubben. Bara för att han inte tränat Manchester United betyder inte att han är en chansning.

Annars håller jag med dig. Det många andra lag gör är att hämta det största namnet som finns tillgängligt. I sådana fall hade vi säkert får Wenger. Men för att nå de där extrema nivåerna i vårt spel behöver vi någon som är hungrig - hungrig på fotboll och inte backar. Och där är Sampaoli betydligt mer spännande än Valverde. Det finns betydligt värre alternativ än Valverde, han är nummer två-tre på min lista, men det finns också bättre och mer intressanta alternativ.
Barcelona LennyRomario
2017-03-02 15:57
@El Pistolero #9:

Håller med! Men det mest fantastiska med karln är ju hans mustasch och de högt sittande shortsen. Som hämtat ur 40-talet. Älskar det!
Barcelona LennyRomario
2017-03-02 15:50
@yeezus:
Personligen är tränarvalet det enda jag kan ge nuvarande ledning cred för. Vilken idiot som helst kan ringa Mou, Klopp och alla andra namn som vandrar runt. Men det krävs mod för att tacka nej till Mou och istället ge jobbet till en oprövad Pep (Ja, jag vet att det var förra ledningen). Pep är en världsklasstränare nu, inte när han fick jobbet. Det krävs mod att anställa en Rijkaard vars senaste jobb var att åka ur holländska ligan med Sparta Rotterdam. Det krävs mod att låta Tito ta över när alla ropar på stora namn. Det krävs mod att låta Tata ta över när alla ropar på stora namn. Det krävs i alla fall lite mod att låta Lucho, som misslyckats i Roma, ta över. Däremot krävs det absolut ingenting att anställa någon av de stora namnen. Ingenting. Därmed inte sagt att Valverde är rätt namn för Barcelona, men att anställa ett "namn" vore ytterligare en spik i den kista som skriker ut att vi är precis som alla andra klubbar. Det klarar jag mig utan.
Barcelona El Pistolero #9
2017-03-02 15:45
[QUOTE=Bosketts]Nu skulle han väl inte basera sitt spel hos oss på långbollar, bara för att gjort det i Bilbao... Men jag tycker ändå Valverde är fel val. Barcelona behöver en tränare som kan skaka om lite, någon som kan revolutionera fotbollen och experimentera med truppen för att få alla spelare att prestera. En Cruyff eller en Pep. Det är inte Valverde. [/QUOTE] Är inte det samma argument folk använder sig av när man skyddar Lucho? "Såklart vi inte kan äga boll nu när vi inte har Xavi, Lucho anpassar sig till spelarna, därför vi ligger lågt o kontrar" Tror snarare Valverde vill spela på det viset hans lag gör. O det sägas att Valverde är ingen dålig tränare, han är nivån över Lucho när det kommer till det taktiska o utveckla spelare, men FC Barcelona ska ha den bästa tillgängliga, vilket är Sampaoli.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Soko
2017-03-02 15:34
@El Pistolero #9:

Eller han anpassas av det materialet han förfogar?
Bilbao är ju ett lag bestående av endast baskiska spelare så han har varken Messi eller Iniesta i laget och kan spela Tiki-Taka.
jag föredrar fler inlägg i dagens Barca än miljoner passningar runt runt runt där vi inte kan göra mål ens 11 mot 9.
Barcelona Bosketts
@El Pistolero #9:

Nu skulle han väl inte basera sitt spel hos oss på långbollar, bara för att gjort det i Bilbao...

Men jag tycker ändå Valverde är fel val. Barcelona behöver en tränare som kan skaka om lite, någon som kan revolutionera fotbollen och experimentera med truppen för att få alla spelare att prestera. En Cruyff eller en Pep. Det är inte Valverde.
[QUOTE=Barca4life98]Ett namn som inte har nämnts är Philipp Cocu. Vad tycker ni om honom? [/QUOTE] Blir ju overshined av en annan profil med Barça förflutet i Eredivise denna säsong - Van Bronckhorst :P Cocus PSV ligger 3a med 52 poäng, Van Bronckhorst Feyenoord 1a med 63 poäng.
Barcelona Katalano
2017-03-02 15:30
neymar JR || Cillessen #1

Att Eusebio använder unga spelare i real Sociedad är ju en ekonomisk fråga. Det finns inget annat alternativ. I Barca finns pengarna och möjligheten att värva istället. Så hur han hanterar detta i sin nuvarande klubb lägger jag ingen vikt vid.

Lion24
Förstår vad du vill få fram och visst kan du ha en poäng i det. Men oavsett anledning så gillar jag det inte. Jag vill ha en tränare med bra balans mellan lång- och kortsiktighet förenklat uttryckt.
2017-03-02 15:28
Valverde aka slå långbollar o miljoner inägg till Aduriz? Det är en tränare av Valencias kaliber, inte FC Barcelona!
Barcelona Soko
2017-03-02 15:05
Vad är egentligen fel med Valverde ?
Han har stor erfarenhet som både spelare och tränare, har bla spelat i Barcelona och tränat en del klubbar . Han gjorde ju jätte jobb med Atletico . Att någon annan ska göra jobbet bättre är bara en gissning. Han ska inte dömas på förhand. Han har trots allt större erfarenhet än många andra som har nämnts som tänkbara.
Barcelona Barca4life98
2017-03-02 15:02
Ett namn som inte har nämnts är Philipp Cocu. Vad tycker ni om honom?
Barcelona Soko
2017-03-02 14:58
AB om "vår nye tränare".
Barcelona yeezus
2017-03-02 14:55
@El Pistolero #9:

Det här är ett stort problem hos ledningen tycker jag. Vi är en av världens absolut största klubbar men ledningen resonerar som om vi vore ett mittenlag, detta märks inte minst vid val av tränare och även 80 % av våra värvningar. Det är jävligt synd att en klubb av denna kaliber inte strävar emot att ha de bästa medlen möjliga.
2017-03-02 14:47
Lyckas vi inte värva Verratti i sommar så vill jag se Roque Mesa i Las Palmas. Vilken mittfältare det är!
Barcelona Lion24
2017-03-02 14:43
Katalano

Jag vet vad du menar med Eusebios tid i B-laget men man måste försöka förstå varför han gjorde som han gjorde. Jag personligen tror att Eusebios dröm eller mål var att träna A-laget, därför ville han ha snabba resultat som kunde göra han eftertraktad på posten. Att utveckla talanger tar tid och tålamod, det kanske inte heller ger resultat men etablerade spelare vet du vad du får ut av: resultat speciellt i de lägre divisionerna. Missförstå mig inte, en tränare för B-laget ska ha som mål att utveckla talanger och göra dom redo för A-laget, försöker bara förstå Eusebio.

Vi har ju alla säkert läst om hur Eusebio var besviken när han inte var kandidat till tränarposten när Tata lämnade, eller så kanske det var efter Tito. Jag tror att han verkligen vill/ville träna A-laget och han ansåg säkert att han behövde snabba resultat för att snabbt göra sig ett namn för den huvudsakliga posten: A-laget. Jag försvarar inte nån, försöker bara förstå och tänka utifrån andras perspektiv, så att jag inte blir missuppfattad.
2017-03-02 14:37
neymar jr Har du källa på det? Att spelare har minimum minuter att spela varje säsong i sitt kontrakt tror jag inte på, låter lite för sjukt.
Barcelona neymar JR || Cillessen #1
2017-03-02 14:30
Katalano Eusebio låter talanger spela en helt del i Sociedad, och den biten sköter han med bravur. I b-laget hade han talanger som redan trodde dom tillhörde världstoppen.
Barcelona neymar JR || Cillessen #1
2017-03-02 14:28
Samtidigt betyder inte det ett skvatt hur stark personlighet vi får på bänken om inte ledningen står bakom honom. Ledningen står bakom stjärnorna tyvärr och det är bara så jävla fel det kan bli. Om sampaoli inte får vara sig själv är det lönlöst och det gäller alla andra alternativ med. Esubio har gjort ett strålande arbete med Sociedad men att få dom att springa är betydligt enklare än att ge Messi order. Tränaren är redan låst då vissa spelare ska ha sina minuter som det står i kontrakten. Sinnessjukt att man ens kan förhandla fram till något så idiotiskt. Finns bara en person i hela världen som hade kunnat göra exakt vad som krävs i Barcelona och han har tyvärr inte tränar licensen ännu. Pratar givetvis om xavi som har hela Barcelona bakom sig. Han hade kunnat starta revolutionen och genomfört den. Nu kommer vi få en ny tränare som kommer ge oss en magnifik första säsong men sen kommer det hela starta igen.
2017-03-02 14:22
Barça har inte haft en världsklasstränare sen Pep lämna, o nu är vi ute efter Valverde? Som att ledningen vill sikta på atr vara mediokra!
Barcelona Katalano
2017-03-02 14:22
Lion24

Håller med dig om det mesta, vill också helst ha Sampaoli som ersättare. En tanke om Eusebio är att han inte bara var dålig som tränare för vårt B-lag. Han litade inte på de unga spelarna heller. Jag vill ha tillbaka en strategi där man först tittar i La masia efter förstärkningar för att först därefter titta mot eventuella spelarköp för att få in en specifik speltyp till laget. Eusebio är inte rätt tränare för det och går därför fetbort för mig som alternativ.
Barcelona Fuerza
2017-03-02 14:09
@Forzzzza:

*utskrattade
Barcelona Forzzzza
2017-03-02 14:08
In med Wenger. Världens mest underskattade tränare.
Barcelona Lion24
2017-03-02 14:06
Vad man måste förstå är att denna tränarsituation är extrem svår och känslig att hantera. Just nu kommer det massor med erbjudanden från alla olika möjliga tränarens agenter. Ledningen kommer ha massa namn och intresseanmälan på bordet, då blir det också svårare att ta ett "korrekt" beslut. Det finns några namn jag verkligen fruktar och det är Blanc, Koeman och Wenger. Jag har respekt för deras fotbollsfilosofier men det finns så mycket problematik med dessa tränare att man inte vill titta åt det hållet.

De tränare som kommer vara intressanta kommer alla att förespråka en possession liknande fotboll, det är jag säker på. Men jag vill inte ha possession om tränaren inte vill eller tänker på att genomföra ett intensivt och aggressivt presspel. För mig är det lika viktigt som possession spel. Därför gör det faktiskt mig inte emot om vi hyr in Valverde eller Eusebio. Nu vet jag att det inte låter särskilt populärt här inne men jag är inte ute efter att bli populär. Valverde och Eusebio är faktiskt duktiga tränare som snabbt vill erövra tillbaka bollen alternativt störa motståndarens uppspelsfas. Samtidigt har deras lag ett fint rörelsemönster när spelarna har bollen. Man måste förstå att Athletic och La Real är i grunden båda ett fysiskt lag med rätt så fysiska spelare.

Men jag vill också ha en auktoritär tränare. En tränare som bestämmer! En tränare med karisma, med karaktär. För har du inte dessa egenskaper i ett topp kan då kommer spelarna att äta upp dig. Där passar Sampaoli in näst. Faktum är att Sampaoli är den mest kompletta tränaren: vill ha boll, högt presspel samtidigt som han har karaktär och pondus. Jag vill också ha en tränare som inte bara tränar spelarna på planen, jag vill ha en tränare som ständigt påminner spelarna om deras kost, deras sömn och resande. Allt som har med professionalism att göra.

Men jag är extremt rädd för att ledningen ska göra det jobb som kräver minst jobb att göra, dvs anställa en tränare som är kontraktlös eller med utgående kontrakt. Jag har noll förtroende för denna ledning och det är bara dom som hindrar mig från att hoppas. Alltså är min favorit Sampaoli då han har mest egenskaper att leda denna trupp men jag skulle inte gråta om Eusebio eller Valverde kom, förutsatt att man har gjort allt i sin makt för att övertala Sampaoli men att denne inte kom. Annars är det inte alls svårt att övertala Sampaoli med tanke på hur mycket han vill träna Leo. Har egentligen mer tankar men skriver från en sån där touch grej (usch) och jag har inte hunnit vänja mig så jag ber om ursäkt för eventuell särskrivning.
Barcelona påfågeln
2017-03-02 12:40
Klopp hade varit hemskt, han kan inte bygga ett spel för fem öre. Enbart bra i matcher där han slipper kontrollera bollen, själva antitesen mot Barca, den höga pressen enda gemensamma nämnaren. Det hade iof varit intressant att få in några sådana element tydligare i spelet igen, men Sampaoli är rätt bra där också.
Barcelona Fuerza
2017-03-02 11:40
@Stright outa Barca:

Naturligtvis ska de försöka hitta ett så behagligt datum som möjligt för Real Madrid. De väntar på att få se om Madrid går vidare i CL först innan de tar ett beslut.
Barcelona Andresito
2017-03-02 11:36
Enligt Sport.es omröstning:
75% Sampaoli
15% Klopp
6% Valverde
5% Unzué

Enligt Mundo Deportivo:
57% Sampaoli
21% Klopp
9% Valverde
6% Annat alternativ
4% Blanc
3% Koeman
1% Allegri

I Marcas omröstning för två veckor sedan såg topp 3 ut som följande:
37% Sampaoli
15% Valverde
9% Luis Enrique

Det är med andra ord ganska tydligt vad fansen vill. Klopp bör ses som omöjlig då han har kontrakt till 2022. Koeman har kontrakt till 2019 och skulle kosta €8M att lösa ut. Tänk då hur mycket Klopp skulle kosta, förutsatt att han ens vill lämna sitt nuvarande långtidsprojekt efter endast två år.
Barcelona JUSSI BJÖRLING
2017-03-02 11:25
Valverde? Är källorna tillförlitliga? Jag vill verkligen inte se honom i Barca...
Barcelona the cameroonians
2017-03-02 11:20
Miguel Rico på MD skriver idag att Barça och Qatar Airways håller på att skriva samman ett nytt sponsoravtal för de kommande 4 åren. Flygbolaget är trots uttåget som tröjsponsor intresserat av att behålla relationen med Barcelona och det innebär mer än att vara klubbens officiella flygbolag. Qatar kommer helt enkelt att synas på fler ställen både fysiskt och på Internet. Totalt sägs avtalet vara värt runt €50 miljoner sett över hela avtalstiden. Det finns idag inga officiella summor, och parternas advokater håller som bäst på att fixa det finstilta.
Barcelona Soko
2017-03-02 11:09
Var inte Enrique fansens val/önskan innan han blev tränare?
Jag tycker att folk klagar lite för mycket på ledningen. Tror ni verkligen de kan bara trycka på knappen och göra som fansen vill ?
Har fansen förresten bestämt sig för vilken tränare man vill? För inte ens på detta forum finns något enighet?

En annan tanken som slog mig. Barca ägs av fansen och fansen väljer ledningen. Är det möjligt att ledningen väljer ett antal namn och fansen sedan röstar? Men vad händer om den fansen väljer sedan hans klubb trixlar upp priset om nu denne är under kontrakt ? Ja det är tydligen inte enkelt ens för världens bästa klubb även om allas tränarens dröm är att träna Barca.
Annons: