/spanien/barcelona/forum/3809.aspx/spanien/barcelona/forum/3809.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona DM1982
2014-10-18 23:36
@Vampíro:

Lite kul att du gjorde precis samma sak som du inte vill att andra ska göra.

Men du kan väl hålla med om att det gnälls lite väl omotiverat mycket? Eller är all kritik verkligen välgrundad och saklig?
Barcelona Vampíro
2014-10-18 23:31
Förstår inte denna besattheten av att ständigt påpeka vad andra skriver och att det är fel. Kanske dags att inse att folk tycker olika oavsett hur löjligt man själv må tycka att andras åsikter inom vissa områden är. Tycker man nivån är dålig kanske man borde försöka bidra med nått positivt istället för att bara påpeka hur illa det är.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Leo y Cesc
2014-10-18 23:29
@MessiStats: 498 ? Messi has now been involved in 498 goals during his 435 official appearances with Barcelona - 362 goals - 136 assists
Barcelona Blaugrana91
2014-10-18 23:23
DM1982

Håller med, är löjligt hur vissa här beter sig.

Verkar dessutom som många här inte håller på Barcelona utan på Messi, då man tycks bry sig mer om vem som gör mest mål av Messi och Ronaldo än att LAGET Barcelona ligger 1a ligan och har släppt in 0 mål. ...
Barcelona *hjärta*Stay calm, fake left and see you later
2014-10-18 23:13
Kolla Sandros löpning vid Neymars mål. Nästan så han förtjänar ett assist poäng, han gör ju halva jobbet
Barcelona DM1982
2014-10-18 23:02
Barcelona vinner med 3-0, åtta matcher utan insläppta mål i ligan, inga skador, många spelare småslitna efter långa resor och matcher under veckan. Ändå gnälls det, smått otroligt. Ridå.
Barcelona Rambla~
2014-10-18 23:00
@Capitan \(^.^)/:

Ja ja....snark
Barcelona Rambla~
2014-10-18 22:59
Baronen

Du kanske missade det men det var ingen hyllning, långt ifrån. Jag höll bara inte med dig och din analys över hur överdrivet dåliga vi är. :)
Barcelona Gunther Hjulter!
2014-10-18 22:51
Inget imponerande försvarsspel i dag, visst kommer spelarna vara mer fokuserade och taggade inför Real, men serisöt det oroar mig något hur det här skja funka mot Ronaldo och co..
Barcelona Gabriel
2014-10-18 22:49
Okej alltså, allvarligt talat det krävs att tänka till en extra gång innan man uttalar sig. Oavsett vad Luis Enrique än må tycka om Dani Alves så bör man ändå inte kritisera spelare utåt till media och press. Man går liksom inte ut och säger "killen har tappat allt och jag ville egentligen sälja honom i sommar och ersätta honom med Cuadrado men klubben snålade och jag fick nöja mig med en avdankad spelare istället".
Barcelona Baronen
2014-10-18 22:37
Vampíro

Sa han det nu?

Missade han hela VM? Mascherano var ju för fan VM:s bästa mittfältare. Helt makalös. Visste han inte om att han spelat i Liverpool?
Barcelona Vampíro
2014-10-18 22:33
Luis Enrique: "I saw Mascherano mainly as centre back, but now I see he can also help us in midfield." Det är nånting med hans uttalanden, svårt att sätta fingret på men han känns ganska naiv och tydligen nöjd med mediokra resurser. Dags att inse att han tränar FC Barcelona och inte Celta Vigo längre.
Barcelona Baronen
2014-10-18 22:29
Rambla

Jag tycker inte det. Håller inte med i hyllningskörerna här inne. Jag förstår inte, vad är det som hittills är så otroligt bra? Vad?
Neymar gör mer mål, det är väldigt bra. Men, visst verkar Enrique föredra Sergi Roberto före Rafinha?

Känner jag denna klubb rätt får Suarez börja starta matcher efter jul/nyår...
Barcelona Capitan \(^.^)/
2014-10-18 22:25
Rambla Men, ta av dig Barca glasögonen! Vi spelade bedrövligt i första halvlek och var nära på att stänga av streamen ett flertal gånger i ren frustration. I andra halvlek höjde vi oss rejält i och med att Sergi Roberto byttes ut för Iniesta. Då började allting flyta på bra och allt började kännas mindre pissigt inför el clasico. Dock ska den här insatsen inte berömmas hyllas speciellt mycket av oss kräsna fans. Det var Eibar på hemmaplan och spelarna gjorde vad som förväntades av dem under 30 minuter i andra halvlek.
Barcelona Neymar N11
2014-10-18 22:23
Luis Enrique: "I like the energy Alves brings to the team. He's a wonderful player, the best in his position. I'm very happy with him." Vilken energi???
Barcelona grande jw
2014-10-18 22:21
Luis Enrique: "We always try to improve, we analyze mistakes and look for solutions. A team is never where you want the team to be." Jag undrar om han har analyserat Dani Alves och hans misslyckade inlägg för det som redan var katastrofalt från början blir bara värre och värre. Helt ärligt. Om vi ska vinna en enda titel detta året så måste spelet sluta gå genom Dani Alves. Om vi anfaller 50 gånger på en match och 40 anfall slutar hos Dani Alves. Och 1% av hans inlägg når rätt gubbe. Hur många anfall har vi då slösat bort? Och om vi ska fortsätta på samma spår så kan man ju undra hur många lyckade inlägg det krävs innan någon av våra 160 centimeter långa spelare ska kunna göra något vettigt av inläggen överhuvudtaget. Vad fan är idén från första början med inläggen? Kunde vi inte bytt bort Dani Alves mot Maicon i Roma? Den ena brasse-backen blir bara sämre o sämre med åren och den andra blir bara bättre o bättre.
Barcelona Rambla~
2014-10-18 22:13
@Baronen:

Tycker du överdriver något enormt. I kväll var en svår match mot ett lag med fembackslinje som stängde ytor väldigt skickligt. Barca visade trots det stort tålamod under hela matchen och fick till slut hål på Eibar. Bara för att målet inte kommer tidigt behöver inte betyda att de spelar dåligt. Det är klart att man ibland tappar koncentrationen och släpper till någon billig målchans, det är bara mänskligt och sker för alla lag någon gång.
Barcelona Himne del Barcelona
2014-10-18 22:05
Neymar11 Håller helt med om att Suarez ska starta. Det spelar ingen roll att det blir första riktiga matchen för klubben och att han inte lär vara speciellt samspelt med de övriga spelarna. Han kommer GARANTERAT att ställa till mer problem för Realförsvaret än Pedro, Munir och Sandro hade gjort tillsammans. Suarez lär ju dessutom vara hyfsat motiverad att komma tillbaka från avstängningen och avgöra planetens största klubblagsmatch. Att jag tror att Barcelona kommer få det rejält svårt i El Clásico oavsett är en annan sak.
Barcelona * Blaugrana * 10 *
2014-10-18 22:04
Skön vinst och fortsatt ligaledning!!! Viscabarca!!!
Barcelona Capitan \(^.^)/
2014-10-18 21:59
Suarez måste starta mot Real när bromsklossen Pedro är som en man mindre på plan. Jag ser helt enkelt inte hur Suarez kan göra det sämre än Pedro om han får starta. Han har förberett sig speciellt för El Clasico matchen sen han skrev på kontraktet för FC Barcelona. Visst, han är kanske inte är samspelt med sina lagkamrater, men det är knappast någon skillnad då Pedro knappt kan utföra en enkel väggpassning och tar sällan löpningar. Om inte Suarez startar vore det mer än rätt att låta Munir eller Sandro få chansen istället.
Barcelona Baronen
2014-10-18 21:56
Har nästan svårt att glädjas åt segern. Vi håller nollan - det är bra. Men spelet är fullständigt bedrövligt. Riktigt oroväckande. Tycker sista månaden, om inte mer, varit mer eller mindre katastrofal.
Fy fan vad sakta det går där ute på planen.

Nej, jag vet inte.
Barcelona Neymar11
2014-10-18 21:55
Hur många vill ha pedro från start i el classico? Suarez ska starta! Om han inte startar Så borde vi spela så här Rakitic- Sergio- masche/Xavi- Iniesta Messi neymar För mycket press på en talang som sandro att låta honom starta annars hade det varit ett bra alternativ
Barcelona Andresito
2014-10-18 21:53
@tikitaka:

Messi ligger på 250, Zarra på 251.
Barcelona knoxxx
2014-10-18 21:52
tikitaka

Om jag har förstått det hela rätt så har Messi ett mål kvar till att tangera rekordet.
Barcelona LeoMessi
2014-10-18 21:52
Mathieu har varit bra som vanligt! Och jag är inte förvånad, han var bra i Valencia också! Visst han är lite gammal men det slöar inte ner honom direkt.
Barcelona Messidinho_10
2014-10-18 21:49
Hoppas Suarez startar el clasico fyfan vem ska stoppa den här trion nu mama mia Neymar - Messi - Suarez
Barcelona tikitaka
2014-10-18 21:49
Hur många mål har Messi nu kvar till rekordet?
Barcelona Zyzz
2014-10-18 21:46
Messi hade lekstuga i andra halvlek. Kul att se!
Barcelona Rambla~
Fan vilket flyt målvakten haft under hela matchen.
Barcelona Andresito
Ay Leo! Får sätta två stycken på Bernabeu istället
Annons: