/spanien/barcelona/forum/3803.aspx/spanien/barcelona/forum/3803.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona barca!54
2014-10-22 18:23
Jag håller med Pep G. Det beror dels på flera faktorer, bland annat att ett flertal av spelarna har gått ut och sagt att Suarez är redo. Dessutom att Pedro spelade hela matchen igår indikerar på att Suarez startar.
Barcelona knoxxx
2014-10-22 17:36
Pep G

Vänskapsmatcher mot blåbärsnationer är ju dock tyvärr så långt ifrån el Clasico man kan komma.

Är 90% säker att det blir Pedro - Messi - neymar.
Barcelona Nemesis 10
2014-10-22 17:27
knoxxx jag tror som dig, tror inte Suarez startar utan att han kommer komma in i andra halvlek.
Barcelona Pep G
2014-10-22 17:17
Förhoppningsvis startar han i el clasico. Han har tränat och spelat flera vänskapsmatcher och är hungrig för att börja. Madrid kommer inte slappna av med en Suarez i straffområdet som har ett sjuk jävla skott och en jävla driv med bollen.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona knoxxx
2014-10-22 16:56
De flesta av er härinne verkar övertygade om att Suarez kommer få starta på lördag. Även om jag också vill se honom från start tror jag inte alls att Lucho väljer honom från start då han inte spelat en match sedan juni. Vi får hoppas på att han åtminstone blir inbytt rätt tidigt i andra...
Barcelona Pep G
2014-10-22 16:51
[QUOTE=Mr. Dashir]Intressant avsnitt av Revista de la liga, Sky Sports med mycket snack om kommande el clasico för er som är intresserade. I mitt tycke det bästa och mest genomgående tv-programmet för de som är intresserade av spansk fotboll och inte kan spanska. Om ni andra har andra tips hade det varit trevligt om ni delade med er. [/QUOTE] Tack.
Barcelona Mr. Dashir
2014-10-22 16:49
Intressant avsnitt av Revista de la liga, Sky Sports med mycket snack om kommande el clasico för er som är intresserade. I mitt tycke det bästa och mest genomgående tv-programmet för de som är intresserade av spansk fotboll och inte kan spanska.

Om ni andra har andra tips hade det varit trevligt om ni delade med er.
Barcelona Barcelonistas
2014-10-22 15:25
Alves har aldrig haft bra inlägg även under tiden i Sevilla så var inläggen rätt så mediokra. Vem minns inte under trippel säsongen och framför allt Chelsea på bridge 2009? Inlägg efter inlägg men till fel adress sen fick han till 1 inlägg av 25 st som blev helt avgörande dock. Jag förstår inte varför man ens slår inlägg? Detta är något som irriterar mig något enormt. När vi slår dom här inläggen så ger vi bort bollen till motståndarna. Istället för att slå dom här helt onödiga inläggen så borde man skjuta lite oftare.
Barcelona LeoMessi
2014-10-22 15:04
Om man accepterar att Alves inlägg suger så skulle man ändå bli så jävla arg på honom! Problemet är inte alltid inläggen, utan hans vilja att alltid vilja slå inlägg till absolut ingen alls! Det kan vara 7 motståndare i straffområdet och han ska ändå envisas att slå det där jävla inlägget till Neymar eller Messi, dom har inte en chans mot motståndare som är minst 20 cm längre!! Hade han valt att försöka vägga eller slå vanliga passningar så hade vi minskat ca 20 bolltapp varje match! Ibland har han ett perfekt tillfälle att slå en pass snett inåt mot en löpande spelare, istället ska han skjuta ett jävla inlägg! Hans beslutsfattande dödar mig.
Barcelona Frodo
2014-10-22 14:54
Bästelona y M3ssi y BernaLeo

Jag skulle vilja starta med samma spelare. Inte samma formation som dig, men samma spelare där Mascherano är en högerback som kan bilda trebackslinje.
Barcelona Frodo
2014-10-22 14:51
Neymar11

Jag tror inte att Alves är en favorit hos LE. Han ville ha Cuadrado men fick som sagt Douglas. Att han uttalar sig varmt om Alves i pressen är bara för att pumpa upp hans självförtroende.
Barcelona Bästelona y M3ssi y BernaLeo
2014-10-22 14:50
Är det bara jag som tror på att den här startelvan kan fungera?

Bravo
Mathuie - Pique - Alba
Sergio - Mascherano
Rakitic - Iniesta
Messi
Suarez- Neymar

alltså ett 3-2-2-1-2.

Mascherano droppar ner och blir den tredje mittbacken när vi har bollen och alba drar iväg samtidigt som messi letar sig ut mot högerkanten och då har vi en uppställning som ser ut så här:

Bravo
-----Mathuie - Pique - Mascherano
--------------Busqets
---------Rakitic - Iniesta
Messi -------------------------Alba
-----------suarez- Neymar
Barcelona Frodo
2014-10-22 14:45
För övrigt är det jävligt skönt att slippa Real Madrids före detta bästa spelare Angel di Maria. Den killen var ständigt ett orosmoment.
Barcelona Neymar11
2014-10-22 14:44
Frodo Anfallen får gärna bli lidande på högerkanten, då innebär det att vi lirar oftare på vår vänsterkant och det är stort + Men kommer aldrig Alves verkar ha blivit en favorit för Lucho (Gud vet hur det skedde)
Barcelona Frodo
2014-10-22 14:41
Neymar11

Jag har också tänkt på Mascherano som högerback. Det hade gett oss en defensiv stabilitet. Tyvärr ser jag det inte som realistiskt men jag personligen hade hellre sett en Mascherano på högerbacken än Alves som varken bidrar offensivt eller defensivt.
Barcelona Gio Style
2014-10-22 14:40
@Mäktiga Messi:

Rayo Vallecano, Villarreal samt Malaga borta är samtliga svårare möten än Apoel och Ajax hemma. Just sayin.

L.A.M Nr 10

Jag tillhör skaran som älskar Busquets och som värdesätter hans egenskap otroligt högt. En Busquets i form går före Mascherano.

Men! Nu kan vi inte blunda för det faktum att Mascherano är stekhet samtidigt som Busquets sista matcher var allt annat än imponerande.
Faktiskt, så var det t.om så att jag slet av mig håret ett antal gånger då han kladdade för mycket på bollen vilket ledde till många farliga omställningar.
PSG matchen är ett bra exempel där man tydligt ser ur ofokuserad och slarvig han varit i år.

Mascherano före Busquets i El Clasico tack!
Barcelona Andresito
2014-10-22 14:39
@VizzlA-"Tots Units Fem Força":

Iniesta blev ju utbytt mot Ajax, han är lika given som Messi och Neymar.
Barcelona LeoMessi
2014-10-22 14:37
Albas defensiv är väldigt underskattat, han är oftast på rätt plats vid rätt tillfälle. Det enda han saknar i defensiv väg är huvudspelet, vilket är förståeligt.
Barcelona Andresito
2014-10-22 14:37
Några i Madrid är rädda för att Suárez kan göra sin debut mot Real. Taget från Puertan (syftar till Deporte de Ley): - According to the resolution published by the CAS, Luis Suárez is banned to take part in any official match for four months, starting on June 25th. - The bans whose length is specified in months are computed "from date to date", i.e., if it started the 25th day of certain month, it has to end the 25th of another month, but it will definitely be valid that day. CAS har sagt att avstängningen upphör vid midnatt 24 okt (24.00). Går även att slå hål på Deporte de Leys argument: "Avstängningen ska gälla från 25 jun-25 okt" Dock är det ju så att om avstängningen börjar kl 00.00 den 25 juni, så ska den ju också upphöra kl 00.00 25 oktober. Ingen större mening med detta inlägg (a la Alves). Mest riktat till de som blev lite småskraja att Suárez kanske kunde missa El Clásico. No worries!
Barcelona Frodo
2014-10-22 14:36
Gabriel

De enda två försvarsspelarna som håller hög klass är Mathieu och Alba. Att bänka Alba och flytta ut vår bästa mittback Mathieu för att få in ytterligare en säkerhetsrisk i startelvan försvagar bara backlinjen ännu mer.

Vår vänstra sida är extremt stark med Mathieu, Alba, Iniesta och Neymar och den bör bibehållas intakt. Det finns en anledning till att motståndarna alltid försöker styra ut vårt spel på högerkanten där spelet alltid dör ut med Alves och Pedro samtidigt som de också alltid anfaller på vår högra för att Alves och Pique finns där.

Så som jag ser det så finns det två realistiska alternativ just nu.
* Antingen Pique eller Masch bredvid Mathieu centralt.
* Suarez vs Masch i startelvan (med Pique som starter). Startar både Pique och Alves så måste man nästan fundera på att börja med en extra mittfältare som täcker upp den sidan i form av Masch. Eller så startar man med Suarez och hoppas på att hans närvaro skrämmer Real från att gå framåt för mycket på den kanten.

Man måste påpeka att ledningen fuckade up rejält med försvarsvärvningarna i somras. LE ville ha Cuadrado, han fick Douglas. Dessutom så fick han en vänsterfotad Vermaelen som inte utgör något direkt hot mot Pique.
Barcelona VizzlA-"Tots Units Fem Força"
2014-10-22 14:34
Givna spelare enligt mig: Bravo, Alves, Mathieu, Alba, Xavi, Rakitic, Messi, Neymar.
Barcelona Neymar11
2014-10-22 14:31
Andersito Minns att masken brukade få spela högerback rätt så ofta i liverpool. Och inte på något sätt gick han bort sig
Barcelona Andresito
2014-10-22 14:22
Alba känns given. Vill man få in de formstarkaste spelarna så blir det Mathieu och Mascherano i mittlåset. Känns 'orättvist' att bänka Masken efter att han presterat så bra i både klubb- och landslag. Piqué brukar dock vara bra i de större matcherna, skulle inte känna mig speciellt osäker om han spelade.

I offensiven tror jag inte Pedro får plats. Antingen spelar man med Xavi eller med Suarez beroende på hur mycket Lucho vågar satsa framåt, det är trots allt Real som behöver en vinst för att hänga med i toppen.

Kluven med Piqué/Mascherano bredvid Mathieu. Hade varit kul med Mascherano som högerback för att hålla koll på Roland, dock väldigt otroligt.

Xavi kan starta före Rakitic, vi såg mot PSG att Ivan inte var helt bekväm med att ha press på sig.

Elvan jag vill se:

------------ Bravo --------------

Alves - P/M - Mathieu - Alba

-------------- Busi ------------
-------Xavi --------- Iniesta-----

-- Suarez - Messi - Neymar --
Barcelona Neymar11
2014-10-22 14:18
Så kul att just klaasen som blev tunnlar av Messi igår. Karma pöjk haha
Barcelona Gabriel
2014-10-22 14:04
Det största frågetecknet jag ser kring el Clasico är hur backlinjen bör formeras. Det finns några tankar att ta hänsyn till, dels att Mascherano för tillfället är i en enastående form och kanske borde få ta plats på mittfältet, men då lär det också ges plats åt Piqué i mittförsvaret - något jag inte känner mig allt för säker med. Så frågan är om man ska ta in Mascherano som mittback bredvid Mathieu? Problemet med det är så som jag ser det Mascheranos längd, vi alla minns hur Real Madrid gjorde sina mål mot oss på Bernabéu förra säsongen, då var det just Mascheranos huvudsspel som kostade oss 2 mål. Just därför kanske det bästa ändå vore att spela med våra 2 längsta mittbackar i mittförsvaret ändå med Piqué och Mathieu. Real Madrid gör oftare mål mot oss på nickar än på kontringar ändå, och med en Bale som är tveksam till spel försvinner i sånna fall ett stort hot när det kommer till deras kontringsspel, förutom Ronaldo då.

Så det är lite av den största frågan för mig just nu, Mascherano eller Piqué bredvid Mathieu. Jag är inte alls säker på vad det bästa skulle vara. Jag läste för ett tag sedan på SPORT att Lucho kommer att formetera laget så här mot Madrid:

- - - - - - - - Bravo - - - - - - - - - - - - -
Alves - Piqué - Mascherano - Mathieu
- - - - Rakitic - Busquets - Iniesta - - -
- - - - - - - - Messi - -- - - - - - - - - - - - -
- - - - - Suarez - Neymar - - - - - - - - - -

På det här sättet får man in både Mascherano och Mathieu i startelvan utan att påverka Busquets närvaro, samtidigt som vi även har åtminstone 3 långa spelare i startelvan med Sergio, Masche och Matieu. Då blir detta på Albas bekostnad, men helt ärligt så känner jag inte att det gör något, Alba tycker jag inte har varit sådär jätte bra på sistone och det skulle även kännas skönt att ha en lite mer defensivt balanserat lag med Mathieu på vänsterkanten. Det kan i och för sig hämma en del av Neymars anfallsspel då han får en del hjälp av Alba på den kanten, så som sagt, det finns en hel del frågor gällande startuppställningen.
Barcelona Neymar11
2014-10-22 14:01
Första gången jag hör eller ser något av den här Borell. Han verkar ju för fan helst lost i huvudet Åslund gillar jag, fjäll backar upp både Barcelona och Madrid
Barcelona >The Reporter<
2014-10-22 14:00
Kung Åslund. Han är ett Barca-fan :)
Barcelona ElRaval
2014-10-22 13:54
[QUOTE=Bàckis - adoradors de Rivaldo]Kolla in veckans Euro-talk, mkt snack om Barca. Bland annat om Lucho vs Messi debatten samt diskussion om världens bästa mittfältare senaste trettio åren, Xavi :) [/QUOTE] med tanke på att messi blev utbytt igår så kändes den diskussionen lite onödig.
Barcelona LeoMessi
2014-10-22 13:52
Mäktiga Messi Värsta är att försvaret har spelat som clowner dom gångerna han har fått stå! Visserligen så gjorde han en tabbe mot PSG men ändå. Igår kunde han inte göra något åt målet, det målet skyller jag på Pique eftersom han rör sig i slowmotion!
Barcelona MessiyoyO 10
2014-10-22 13:52
.
Annons: