/spanien/barcelona/forum/3800.aspx/spanien/barcelona/forum/3800.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona AndreD
2014-10-24 19:54
the cameroonians Kändes som det var lättare att streama i våras än andra gånger. Det första clasicot där min sopcaststream funkade felfritt under hela matchen. Hade dessutom en felfri flash som backup i bakgrunden. Tror deras "ddos-attack" mest är för att skrämma folk.
Postat via SvenskaFans-appen
Coach Pep.
2014-10-24 19:50
Jag ansaer att vi bör ha en tämligen konservativ ansats till matchen; att vi håller våra positioner och försöker dominera Real Madrid lugnt och metodiskt. Vi måste tämja dem stegvis och vänta in vår anfallsvåg som kommer att uppstå naturligt. Det jag menar är att vi inte bör förhasta oss i att skapa chanser utan söka kontrollera matchen. Vi måste lära oss av läxan mot PSG: det måste läggas stor vikt vid att förhindra Real Madrids kontringskapacitet. Pressen att vinna ligger på Real Madrid och genom att spela taktiskt disciplinerat kommer vi tids nog tvinga upp dem till att öppna ytor.

Jag vill se Mascherano på mittfältet igen pga hans aggresivitet, kondition och förmåga att täcka upp stora ytor på hela mittfältet. Det är dags att han får starta en stor match för Barca på mittfältet. Med Masch och Rakitic får vi välbehövlig fysik.

Jag föresrpåkar även att Suarez startar. Det vore ingen 'disrespect' mot Pedro som inte har presterat. Messi kommer att droppa ner bredvid Iniesta, och spelar Suarez så kommer han kunna rotera plats med Messi vilket ger både Messi och Suarez större spelrum.

Nyckeln till att vinna ligger såklart i att optimera Messis påverkningsgrad, men vi måste helt enkelt spela av den här matchen och inte ta några onödigt stora risker. Lägena kommer att uppstå för oss då Varane är Reals enda försvarsspelare av hög klass, så vi bör inte ta oss vatten över huvudet genom att spela för offensivt. Jag är trött på att se oss förlora matcher pga vår höga backlinje när vi kunde spelat av matchen istället. Vi måste skära av ytorna mellan backlinje och mittfält. Dags att se vilket virke Enriques försvarsspel är gjort av.
Barcelona *hjärta*Stay calm, fake left and see you later
2014-10-24 19:21
Hardcore culé som jag är, så känns ändå morgondagens match betydelselös med tanke på vad Uefa demonstrerat idag. Här har vi dock en enkel guide på hur man kan säkra en vinst för sitt hemmalag.

1. Don’t let the opponents fans enter the stadium, threaten them with prison if they do.
2. Have the whole stadium whistle loud enough so the opponents’ national anthem is incoherent.
3. Have the whole arena sing “Kill, kill, kill all the Albanians until there are no one left.”
4. Burn the NATO flag along with the opponents’ flag.
5. Throw fire projectiles’ into the field along with other objects.
6. Have local hooligans invade the pitch in order to assault the opponents’ players, preferably with chairs.
7. The arena security staff can be very helpful in the previous tip if they join the hooligans in beating the opponents’ players.
8. Bring experienced hooligans, in e.g. someone that has previous jail time and that is prohibited from entering European arenas.
9. When the visiting team is seeking shelter from attacking fans, make sure to block their way so they can’t leave the arena, Arena stewards are excellent on joining in for this.
Barcelona Alltid en legend, Puyol .
2014-10-24 18:33
Tror de flesta är oroliga över hur Alves, Pique kommer sköta sig där bak imorgon. På något sätt känns det som vi har mer pondus med lucho som tränare, jag hoppas verkligen att spelarna tar lärdom av sina misstag. ( PSG-matchen) Vi har inte råd att bjuda real på någonting, de kommer vara farliga även om vi gör en perfekt defensiv match. De allra formsvagaste spelarna vi har är samtliga defensiva, Pique, Alves, busquets. Jag har också en känsla att Pedro kommer få starta imorgon... Ska bli oerhört kul att se Messi och Neymar trixa imorgon och om Iniesta spelar som han brukar när det väl gäller så har vi tre superspelare som kan vända matcher där fram. Suarez lär få max 15,20 minuter tror jag , men jag hoppas att han får mer speltid. Förresten hoppas jag på att de parkera bussen, jag tror vi har större chans att vinna då.
Barcelona A good coach is everything!
2014-10-24 18:21
Barcelonistas försvar är en del av laget så Barca får faktist skylla sig själv!! Jag är faktist lite oroligare iår över att förlora på grund av detta skit försvar. Kom inte hit nu och säg att vi har släppt in 0 mål ! Det känns mer som vårt försvar har spela över som förmåga för så bra försvar har inte Barca!! Jag vill bara säga till alla skriv era negativa tankar idag stället. För kom inte hit och förstör forumet imorn efter en förlust !!
Barcelona Maestro Xavi
2014-10-24 18:20
@the cameroonians:

vilka skurkar ! =)
Barcelona the cameroonians
2014-10-24 18:19
LFP och MediaPro kommer sätta igång en DDOS-attack mot streamsidor i samband med el Clásico. Allt förbereds i detta nu i en lägenhet i Madrid.

Samma sak gjordes i våras och då lyckades man tydligen skära av nära 1000 länkar.

Kommer någon ihåg om det var svårt att streama i våras?
Barcelona Gabriel
2014-10-24 17:59
För en gångs skull håller jag faktiskt med Barcelonistas, 2 slumpmål och en felaktigt dömd straff där Ronaldo filmade som vanligt. Vi borde vunnit den matchen med större marginal än vad vi gjorde!
Barcelona socccerfan1
2014-10-24 17:59
anl till att real är mycket svåra hemma är att det händer så sällan att real tappar poäng på hemmaplan..

det är på pappret, inget jag hittar på eller kommer med.. känslan är kanske inte anfield men Madrid tappar sällan poäng hemma, vi har haft svårt där oså, kolla senare år.. sist vann vi men ett tag så kunde vi släppt in både 3 o 4 till 4-1 i första..

Är det ett lag som kan slå madrid är det vi.. jag hoppas och ber.. !

Visca!!
Barcelona Barcelonistas
2014-10-24 17:50
Föra säsongens match på Bernabeu så dominerade vi faktiskt stundtals. Real Madrids mål kom från ingenstans och det var sjukt orättvist att dom gjorde 1-1 och 2-1 på sådan kort tid efter att vi fullständigt haft kontroll. Hade vi haft ett stabilt kollektiv så hade inte Real haft en chans med tanke på det stora övertaget vi hade rent spelmässigt.

Att det ens blev match av det hela berodde på det usla försvarspelet som vi stundtals visade upp. Föra säsongens 3-4 match hade kunnat sluta 0-3.0-4 till Barca om man hade haft samma stabila defensiv som man hade under Pep.
Barcelona One_LionelMessi
2014-10-24 17:34
jag tror och hoppas Suarez startar på bänken då jag vet inte hur hans form är just nu... skillnad och spela mot oman och saudarabien än och spela mot madrid i ett elclassico där tempot är hög! bättre han kommer in andra halvlek och om spelet är låst då är jag säker på att han kan ändra med sitt tyngd o rörlighet och skott så klart! Jag vet inte hur det känns för er men jag har ganska goda vibbar inför matchen...
Barcelona BlueRed
2014-10-24 17:30
Varför är Real svårast borta? Dem är svåra för att dem har ett bra lag. Jävligt bra lag med sjukt bra individuella spelare. Bernabeu däremot finns inget att frukta. Är knappast någon Anfield känsla över den arenan eller stämningen. Inget med den arenan eller att det just råkar vara Reals hemmaplan är något man är extra orolig över. Bara själva laget Real.
Barcelona socccerfan1
2014-10-24 17:06
Blir svårt imorgon grabbar.. Har redan gått igenom processen till en förlust .. Real borta är ett av de absolut svåraste matcherna i dagens fotboll om inte den svåraste .. Men hoppas på lite magi, blandning med tur och Messi, Neymar o Suarez
Barcelona L.A.M Nr 10
2014-10-24 16:50
Om Suàrez nu bänkas så hoppas jag verkligen det är pga av att LE vill få in en extra mittfältare i startelvan för att därmed få ett boll och passningsskickligare lag. I min mening finns det tre alternativ jag skulle kunna tänka mig att se, mittfält och framåt. Antingen ersätter man Suàrez med Pedro rakt av, spelar med klassiska 4-3-3 med Busquets, Rakitic och Iniesta på mitten. Visst att Busquets har dippat en aning i form den senaste tiden men att bänka honom i El Clásico hade varit självmord. Rakitic har presterat för bra för att bänkas och blir väldigt nyttig i sitt första Clásico. Iniesta höjer sig alltid mot Real och kommer återigen att spela en avgörande roll imorgon.

Väljer LE däremot att "fega", själv skulle jag inte kalla det för att fega då vi faktiskt är långt ifrån säkra på Suàrez form och status, så ser jag två mittfältskonstellationer framför mig. Eftersom att vi alltid utgår efter 4-3-3 kommer jag förklara det så. Den ena är att Rakitic utgår från högerkanten. Jag anser att han har flera egenskaper gjorda för den rollen. Visst att han inte har speeden men det lär inte behövas förutom i kontringar och då är det främst Neymar och Messi som sätter fart framåt. Han har däremot en mycket fin högerfot som vi kan använda oss av vid inlägg och som är en rejäl uppgradering mot Dani Alves. Vi får dessutom in en spelare som aldrig kommer slarva i presspelet. Han kommer pressa sin försvarare och dessutom göra det i rätt läge så att vi på det sättet kan vinna tillbaka bollen snabbt. Han är dessutom en spelare som kommer jobba hem och hjälpa Alves med att göra livet surt för Ronaldo. Många andra skulle säkerligen se Iniesta som en bättre lösning men jag anser att det är bättre att Messi, Neymar och Iniesta får spela på sina originalpositioner och där Rakitic den här matchen blir lagspelaren vars jobb kanske inte syns så överdrivet men som kan bli skillnaden mellan vinst och förlust.
Sen är då frågan om man antingen vill säkra upp defensiven och köra Mascherano och Busquets tillsamans med Don Andrés på mitten eller om man väljer att lira Xavi från start på bekostnad av Masken. Smaksak, själv tycker jag dock att det blir viktigt med ett bollsäkert mittfält den här matchen då båda lagen kommer med väldigt offensivt balanserade lag. Laget som tar kommandot om mitten kommer hitta fina ytor på motståndarens tredjedel, och blir det Barcelona så kommer Reals avsaknad av en riktig pivote att kosta dem rejält.

Jag lär få anledning att återkomma med detta senare då det är det absolut mest intressant att diskutera såhär dagen innan höstens viktigaste match men har inte jättemycket tid just nu. Kontentan av inlägget är iaf att 1. Suàrez från start är att gambla, vare sig vi vill det eller inte. Han kan bli anledningen till att en stor del av vårt grundspel inte sitter då han inte spelat med laget och heller kanske inte innehar rätt fysiska status för uppgiften. Bättre att han kommer in med halvtimmen kvar för att röra om i grytan när matchen inte längre bygger så mycket på taktik och organisation men om LE anser honom redo att starta är jag såklart jättesugen på att se vad uruguayanen kan göra med Reals backlinje. 2. Rakitic till höger i anfallet(där man naturligtvis kommer och bör dra sig mot mitten) för att få in en bollskicklig mittfältare om Suàrez inte startar. Enligt mig håller inte dagens Pedro, Munir eller Sandro för just den här matchen och Rakitic kommer bidra med egenskaper som hårt jobb, fina inlägg, inspel och instick, täckning på högerkanten där Real har sin farligaste spelare och ett fruktat skott när han väl väljer att dra sig in mot mitten och skottzonen.
Barcelona RamlaRamblesfram
2014-10-24 16:32
Suarez ska endast användas som joker imorgon, det är psykologiskt jobbigt för Real. Suarez kan komma in närsom och förändra matchbilden på egen hand. Det blir jobbigt för Real om det är X och Suarez hoppar in i 65, precis som Zlatan gjorde!
Barcelona Nemesis 10
2014-10-24 16:18
Jag hoppas att vi startar såhär imorgon:

------------------Bravo------------------
Alves----Macherano---Mathieu---Alba
-----------------Busquets-----------------
-------Rakitic-----------------Xavi--------
--------Messi----Neymar----Iniesta------
Barcelona Barcelonistas
2014-10-24 16:01
Ruben Sosa (ex-Lazio -Inter): "Messi-Neymar-Suarez is the Bermuda Triangle. They will destroy everything." [cope]
Barcelona A good coach is everything!
2014-10-24 16:00
Suarez jävla bra spelare det det enda som man kan ha en lite oro för. Är Suarez i pl gjorde aldrig dom bästa matcherna mot bra motstånd. Så att få börja mot Real kanske inte är det bästa alternativet. Men men jag tror ändå att han är 10 gånger mer nyttig än dom alternativen vi har. Om det någon som ska spela istället så är det Sandro..
Coach Pep.
2014-10-24 15:52
Har tänkt på hur Suarez flytt till Barcelona kommer skifta på hans image som spelare. I PL lyckades han trycka dit över 30 mål utan straffar och många missade matcher. Skulle han någonsin ha spelat en hel säsong i PL under sin prime och fått ett par straffar så kunde han nått upp till helt omatchade siffror. Spekulation förvisso, men det är ingen högoddsare. Det är så bra han var. Hade han fortsatt i Liverpool skulle han med säkerhet blivit ansedd som en av de bästa forwardsen genom alla tider. Han ansågs redan vara ostoppbar av alla lag, vad kunde han ha uppnått med några fler säsonger?

Därför bäddar hans flytt till Barca för… inte misslyckande, men att han går miste om erkännandet han förtjänar. Säg att han gör 30 mål i la liga, det kommer att överskuggas av Messis och cr7s föregående omänskliga målskörder. Om han verkligen ska tävla om erkännandet han förtjänar måste han slå 40-strecket vilket är en astronomisk uppgift. Speciellt med tanke på att Barca är långt ifrån vad de var och att han måste dela målskörden med Neymar och Messi.

Så ja, på ett sätt är det tråkigt från en neutral synvinkel att han kan ha nått sin peak vad gäller erkännande, så till vida att han inte lyckas med prestationer som överskuggar hans föregående säsonger. Vem vet, kanske kan han göra det.

Vad som spelar roll är dock att han är culé och har kommit hem, samt kommer att bidra med fin dynamik i anfallsspelet.
Barcelona L!VOZ
2014-10-24 15:42
Fansen tröttnade på att FC Magdeburg inte gjort mål på fem matcher
Barcelona Barcaman
2014-10-24 15:03
Titta på våran parodifilm av spelarna som vi gjort inför matchen imorgon där
Ronaldo & Coentrao är homosexuella, Benzema tränar på att göra mål, Pepe mördar Iscos hund Messi & mycket mer!
Den har fått ganska go spridning på nätet & kanske kan den göra er, om möjligt, änn mer taggade inför imorn!
Dela den jättegärna & VISCA EL BARCA!
Är så taggad!
Barcelona NoGo™
2014-10-24 15:00
Här är väl målet, han blev ju skadad i denna match med.
Barcelona FC Tiki-Taka
2014-10-24 15:00
@papillon:

28-09-2013
Barcelona papillon
2014-10-24 14:57
@FC Tiki-Taka:

Vilket datum gjorde han detta målet?
Barcelona FC Tiki-Taka
2014-10-24 14:56
Messi's goal against Almeria has been nominated for Best goal of last Liga. Other nominees: Dos Santos (Villarreal) and Ronaldo (Madrid).
Barcelona Neymar11
2014-10-24 14:39
@realmadriden: .@MrAncelotti: "We can't leave any spaces for Barcelona's strikers. We have to defend with two lines." #RealMadridvsFCB #RMLive Förberedd er på bussen imorgon!
Barcelona papillon
2014-10-24 14:23
@The Reporter:

Montoya är helt klart okej defensivt. Sålänge han inte går över halva plan så är det ok för mig. Alves uträttar inte så mycket på offensiv planhalva utan det blir bara farligt när han kladdar på bollen. Hela laget lyfter upp och sen tappar han bollen och det blir farlig kontring.

Heller ha Rakitic på den ytan och Montoya som täcker bakom.
Barcelona Bàckis - adoradors de Rivaldo
2014-10-24 14:14
Enligt dagens presskonferens säger Lucho att Suaréz kommer att spela, dock osäkert hur mycket. Om han nu är redo för spel ser jag bara en anledning till att inte spela honom från start, och det är precis som ni andra skrivit här nedanför : att ha ett tryggare mittfält med fyra stycken mf istället för att spela med tre forwards.

Ställer vi däremot upp med vanliga 4-3-3 finns det inte en enda anledning att sätta Suaréz på bänken. Han gör mer nytta än våra andra alternativ oavsett förutsättningar. Snubben behöver inte mycket till chans för att göra mål, och om något lär vi behöva vara just effektiva för att kunna plocka poäng imorgon!
Barcelona Bästelona y M3ssi y BernaLeo
2014-10-24 13:56
Har funderat lite och vill helst se den här uppställningen imorgon.

-----------Bravo------------
Alves-Pique-Mathuie-Alba
---------Masche-----------
---Raktic--Busqen--Iniesta
------Messi--Neymar-----

Alves och Alba fortsätter ta sina offensiva löppningar samtidigt som vi har Mache som kan agera tredje mittback och där vi har Rakitic som springer hela tiden och kan täcka upp för Alves om han fladdrar för mycket. Alba brukar oftast vara tillbaka på rätt sida rätt snabbt så där är det inga problem. Tycker det är riktigt bra balans i laget med denna elva.

När vi sedan slänger in Suarez går vi över och spelar så här

---------------Bravo-----------
Alves---Pique---Mache---Mathuie
--------------Sergio-------------
-------Rakitic------Iniesta
-----Messi--------------------Neymar
----------------Suarez------
Barcelona Gabriel
2014-10-24 13:23
el Flaco Jag förstår vad du menar, men min åsikt är min åsikt och skulle det nu vara så att Suarez startar matchen och får minst 1 timmes spel och vi ändå förlorar så tänker jag inte försöka leka efterklok och ändra åsikt all of a sudden. Det är dubbelmoral och att ge kritik bara för att ge. Sen tror jag helt ärligt inte att det finns en endaste culé som inte vill se Suarez från start, det handlar bara om att Lucho måste våga.
Annons: