/spanien/barcelona/forum/3794.aspx/spanien/barcelona/forum/3794.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona LeoMessi
2014-10-25 12:26
Jag har ett enda jävla krav på Lucho ikväll och det är: Att rakitic åtminstone får starta på mittfältet! Jag skiter fullständigt i om han inte har spelat el clasico förut! Han har gjort sig förtjänt av att spela den här matchen! Han är den mittfältaren som har jobbat hårdast och spelat jämnast! Jag behöver inte ens nämna att hans fysik behövs, det är underförstått. Startar Lucho med xavi och iniesta så vet jag nu att han bara är feg, han kör på samma jävla mittfält som vi har gjort i typ 6 år. Jag är den som har varit minst kritisk till Lucho, men nu börjar han gå mig på nerverna. Mest för att han tar med Roberto och inte rafinha.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona ElRaval
2014-10-25 12:23
[ 4-3-3 ]

Claudio Bravo
Gerard Pique
Jordi Alba
Daniel Alves
Jeremy Mathieu
Sergio Busquets
Xavi Hernandez
Andres Iniesta
Pedro Rodriguez
Lionel Messi
Neymar
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2014-10-25 12:21
@ElRaval:

Det kan inte stämma att Masken och Rakitic inte är med i startelvan.
Jag går fan ut och tar en promenad..
2014-10-25 12:19
Vad har Pedro och Roberto åstadkommit hittills den här säsongen i A-laget??
Inte en jack shiiit## Detat är inget annat än sanningen.

Vad har Sandro och Rafinna åstadkommit so far??

Ju, Sandro har stänkt ditt ett och annat mål. Gör fina löpningar så att han skapa ytor åt hans lagkamrater. Är starkare och snabbare båda Pedro och Roberto tillsammans,
Rafinna gjorde fin assist till Sandro sist. (visst han har varit skadad nästan hela tiden) Men har har mer talang i hans lilla tå än Pedro och Roberto tillsammans.
Vad är det tränaren ser hos ROberto?? Det måste finnas någon annan utanför klubben som kan se det och förklara för oss

Man blir ju dum i huvudet alltså. Jag släpper det här rakt av. Man blir ju inte klok av det.
Barcelona ElRaval
2014-10-25 12:18
Otroligt besviken över elvan om det är elvan på Livescore som vi kommer ställa upp med ikväll.

Inte för att det är en dålig elva utan snarare för att jag saknar en krigare som Mascherano eller Rakitic på mitten.

Vad är det för fel på Rakitic?

Barcelona LeoMessi
2014-10-25 12:18
Skillnaden mellan Roberto och rafinha är att den ene är katalan och talanglös medan den andre är brasilianare och talangfull.. Jag tror dom är otroligt desperata över att ytterligare någon katalan ska slå sig igenom. Hade Roberto varit något annat, tex från Kamerun, dom hade pissat på honom och slängt ut honom med huvudet före. Jag är fullkomligt seriös med att jag kommer att sluta följa klubben under obestämd tid om jag ser att dom satsar mer på Roberto än rafinha.
Barcelona 1.70-ligan
2014-10-25 12:13
Har hela tiden trott LE fördragit Rafinha framför Roberto med tanke på deras år i Celta, men detta får mig att undra. Och oroas.

Överglänser Sergi Roberto Messi på träningara eller vad äre frågan om?
Barcelona Pep G
2014-10-25 12:07
Barcelona är en underlig klubb. Tränarna ger chansen till spelare som Tello och Sergi Roberto klass. Det gjorde Pep också. Kolla på Pep nu. Han spelar bara med klass spelare och köper klass talanger. Han köpte vår Thiago. I Barca hade han sålt Thiago och spelat Roberto som falsk 9a.
Barcelona LeoMessi
2014-10-25 11:58
Är Lucho fucking seriös eller?? Hur fan kan han ta med Roberto och inte rafinha? Om inte rafinha är skadad eller något liknande så tappar jag respekt för Lucho. Finns ingen jävla anledning att ta med Roberto och inte rafinha. Skulle rafinha lämna Barcelona på grund av att dom ger mer förtroende till Roberto så kommer jag helt seriöst sluta kolla fotboll helt. Ända tills vi får in människor i klubben som kan tänka objektivt och inte bara spela såna som dom tycker om.
Barcelona Bentley King
2014-10-25 11:56
@SocialBarca_10: RAC 1 | Luis Suarez WILL START in El Clasico tonight. Trovärdigt?
viccc
2014-10-25 11:53
Man får skylla sig själv! Hoppas Rafinha lämnar! förtjänar mer än det här, något är sjukt i Barca iaf .. kanske inte så konstigt att Thiago lämnade :P
2014-10-25 11:23
Hur kan Pedro och ROberto gå före Sandro???
Det är sånt som gör mig rasande.

Och var är den vermaelen ???? Någon som vet vems jävla plan det var att köpa honom??
Köpte Barca honom så att läkarna kan experimentera på honom ???
Barcelona Capitán - El tiburón
2014-10-25 11:08
Laget ser ut att ha det skoj på träningen. Krävs verkligen att koncentrationen ligger på topp under 90 minuter ifall vi vill gå segrande ur den här striden. Just därför jag även helst ser Masche bilda mittbackspar med Mathieu, så att Sergio får agera pivote som han ofta gör så bra mot Real. Tror inte heller att folk ska förvänta sig att Suaréz ska starta ikväll. Känns mest sannolikt att man kommer ge Iniesta en plats i 3-manna anfallet för att göra plats åt Xavi. Antingen det eller att man kör med sedvanlig uppställning där Pedro/Munir får spela, men jag tror som sagt inte att Suaréz kommer vara med från början.
Barcelona AndreD
2014-10-25 10:42
@barcastuff: Official: 18 players called up for the game against Real Madrid, Masip, Montoya, Vermaelen, Rafinha and Sandro not included #fcblive Snart lämnar väl Rafinha också, så står vi där med Roberto igen :)
Barcelona Smogen
2014-10-25 10:40
Aftonblaskan slänger fram en trolig startelva som LE än så länge aldrig startat med. Känns som att dom har 0 koll. Samtidigt hoppas jag innerligt att den stämmer. Med Xavi och Rakitic i mitten och Iniesta-Neymar-Messi i anfallet.
Barcelona Smogen
2014-10-25 10:35
Att Roberto går före Rafinha har väl bara att göra med den hålhake Roberto hellt uppenbart ha på hela Barcasledning och tränarstab. Man kan ju bara spekulera i vad det är för uppgifter och/eller bilder han hotar att sprida till allmänheten om dom inte gör exakt som han vill. Det enda vi kan veta med all säkerhet är att hans medverkan i dagens Barca inte på något sätt kan ha med fotbollsrelaterade kunskaper att göra. I övrigt undrag jag, värvade inte vi nån spelare i somras som hette typ Douglas Veermaalen eller nåt? Eller var det två spelare? Vad hände eär egentligen? Känns som ett mysterium! ;)
Barcelona Tiki-Taka
2014-10-25 09:56
Helt otroligt att s.roberto och munir går före Rafinha och sandro!?!?!? Tror ändå inte att någon av dem får speltid, men tkr ändå det är underligt att dem inte blir uttagna!
Barcelona DM1982
2014-10-25 09:51
[QUOTE=Suarez]Zizaga Några minuter räcker ej. Han ska starta och spela 70 minuter minst tycker jag. Han har tränat hårt och tro mig, han är redo för denna matchen. [/QUOTE] Det skulle vara kul om man kunde tro dig men man kan aldrig veta om han är redo. El clasico är världens största match och på senare tid även den mest infekterade. Killen har inte spelat en match som kan räknas som allvarlig på fyra månader, att kliva in direkt i den här matchen är tufft. Det vire kul men risken finns att han gör en plattmatch, den risken bör inte negligeras. Hur som helst, kul med match. Vad som än händer så kommer Barcelona ligga före Real i ligan så de bör kunna spela lite mer avslappnat. Det är även väldigt tidigt på säsongen så den här matchen känns inte så avgörande, det är många många matcher kvar.
Barcelona R85
2014-10-25 09:48
Skumt sandro är inte med i dagens trupp, jag personligen tycker han har gjort bättre ifrån sig en vad munir.
Barcelona II Barça II
2014-10-25 09:30
Var länge sen jag var så här nervös inför ett Classico! Så många frågor som kommer att besvaras idag! Är vi verkligen så bra som tabellen säger? Hur kommer det gå för Suarez? Klarar vi av att hålla nollan även mot Real på bortaplan. Och hur kommer Luis Enrique att styra laget i året största match?!
Barcelona II Barça II
2014-10-25 09:30
Var länge sen jag var så här nervös inför ett Classico! Så många frågor som kommer att besvaras idag! Är vi verkligen så bra som tabellen säger? Hur kommer det gå för Suarez? Klarar vi av att hålla nollan även mot Real på bortaplan. Och hur kommer Luis Enrique att styra laget i året största match?!
Barcelona Suarez
2014-10-25 09:19
Zizaga Några minuter räcker ej. Han ska starta och spela 70 minuter minst tycker jag. Han har tränat hårt och tro mig, han är redo för denna matchen.
Barcelona zigazaga
2014-10-25 09:08
Luis Enrique har ju sagt att Suarez kommer få några minuter idag , dvs så kommer inte han starta. Eller mörkar Lucho? Knappast, fast det vet vi inte förräns senare idag. Spännande vilket fall som helst. :-D
Barcelona 100% AntiMadridista
2014-10-25 08:49
Jag hoppas på Mascherano istället för Busquets ikväll. Madrid kommer att ha snabba spelare som kontrar sönder oss och då är det bättre att spela med Mascherano som är snabbare, tuffare och springer mera.
Barcelona ( Xaviesta )
2014-10-25 02:02
Lion24 Ruskigt bra inlägg om taktiken inför imorgon samt Suarez vara eller icke vara i elvan. Jag trodde jag var ensam om att vilja spela Busi på mitten istället för Mascherano trots att argentinaren gjort sig förtjänt av en startplats. I vilken annan match som helst hade jag velat hålla Busquets på sträckbänken lite till men just imorgon mot Real bör han starta. Han gör alltid stormatcher mot huvudstaden och har stor Clasico-rutin centralt i banan och han borde spelas från start. Mascherano stöter lite för ofta vilket funkar mot 19/20 lag men Real är det där 20:e laget som hade straffat oss obarmhärtigt vid ett eventuellt misstag på mittplan. Känns lite tryggare med en lugn och teknisk spindel där imorgon.
Barcelona Suarez
2014-10-24 23:38
Enligt mig så ska Suarez starta imorgon. Kan ni förstå hur taggad han kommer vara? Det är tjänstefel utav Lucho att starta med Pedro istället, varför skulle Pedro starta? Han har inte gjort sig förtjänt utav det, han bidrar inte med någonting på planen. Suarez är världens bästa anfallare och bara hans blotta närvaro räcker för att sätta skräck i motståndarna. Vem tror ni Pepe - Ramos vill se? Suarez eller Pedro? Svaret är enkelt. Om Pedro startar imorgon så ska Lucho få sig en känga.
Barcelona Krabban94
2014-10-24 23:26
Jag tror Suarez hade varit den spelare som behövs i Clasicot, ryktet säger att man lär spela med 4mittfältare Xavi, Rakitic, Imiesta o Busi som pivote, jag ser problemet i det att Neymar skulle bli alltför ensam på topp och alltför lite rörelse vid Madrids backlinje skulle göras. Messi kommer ner i banan det vet vi alla och endast Neymar som försöker rubba Reals försvar?
Alternative är Sandro istället för Pedro, Sandro har varit och visat sig viktig direkt han kommit in på planen, som mot Eibar drog han två spelare till sig med en löpning och Neymar fick ytan att göra sitt mål från. Pedro har varit katastrofal och vill därför inte se han på plan. Suarez vill jag att startar han är en spelare som kan avgöra på egen hand och vi blir mer oförutsägbara med honom...
Barcelona Lion24
2014-10-24 23:26
@Tiki-Taka:

Haha jag är redan beredd på det. Vet vad jag ska göra? Jag ska isolera mig från världen och bara stänga ut allting. Vara långt ifrån ställen/saker där jag kan få information om resultatet, stänga av TV:n och datorn. Sen så ska jag ladda ner matchen senare på kvällen och kolla på den i lugn och ro.
Barcelona Lion24
2014-10-24 23:23
Hade jag varit tränare imorgon så hade jag ställt upp såhär:

Bravo
Alves-Piqué-Mathieu-Alba
Rakitic-Busi-Iniesta
Suarez-Leo-Ney

Inga konstigheter egentligen. Jag förstår er som vill se Masch spela från start. Men jag tycker ändå att Busis högsta nivå är världsklass. Jag hade tagit det lugnt första 10-15 minuter. För att se hur Real spelar och hur dom ställer upp. Innan match så hade jag haft en plan A och en plan B. En plan A för ett 4-4-2 spelande Real Madrid och ett plan B med ett 4-3-3. Jag hade också sett hur Real spelarna pressar i inledningsvis för att se om vi ska köra mer direkt eller kan vara lugna. Jag har inget emot att man backar hem de första 10-15 minuterna för att känna på Real men för att också överraska lite grann.

Direkt efter Ajax matchen så hade jag beordrat spelarna FULLSTÄNDIG disciplin, ödmjukhet, professionalism och att man inte ger några som helst intervjuer. Det ska vara en överdriven 100% mentalitet åt den här matchen och repetera träningsövningarna så att det verkligen sitter i skallen. Fullständig fokus på den här matchen och inge latch och lathet på träningarna. Sen måste en tränare vara väldigt bra på att motivera. Inför matchen hade jag dragit en grov motivationssnack där jag hade tänt en stor gnista på spelarna.
Barcelona Tiki-Taka
2014-10-24 23:16
The Liga prepares a massive DDOS-attack against free streaming websites during the clasico tomorrow to try to make them unavailable. [yahoo]

Kommer även streamen på Wiziwig att försvinna helt tro ni!? Då menar jag sopast och acestream!? Om dessa blockeras så är det kört för min del!!!
Annons: