/spanien/barcelona/forum/3793.aspx/spanien/barcelona/forum/3793.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona L.A.M Nr 10
2014-10-25 14:36
Heisenberg Real utan Bale kommer inte alls vara lika kontringsstarkt som tidigare. Däremot håller jag med dig om att det är vansinne att bänka Alba. Otroligt viktig speciellt för offensiven där han ständigt överlappar och kommer till fina inspel. Samarbetet mellan honom är guld värt och kommer precis som tidigare matcher mot Real bli väldigt viktigt för vårt anfallsspel.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Suarez
2014-10-25 14:32
Först å främst. 1. I vilken värld lämnas Rafinha utanför truppen medans Sergie Roberto kommer med? Vad ser dom i Roberto som ingen annan ser? Roberto har aldrig någonsin gjort en bra insats för Barca, han är enligt mig den sämsta talangen vi haft så vad är det ledningen ser? Har någon förklaring? Vi har en guldklimp i Rafinha som jag värderar väldigt högt, vad sänder det för signaler till honom egentligen? Orkar vi med att förlora ännu än stor talang? Tror inte det. Här ska Lucho ha en stor känga. Man har inte alla hästar i stallet om man har Roberto i truppen men Rafinha utanför. Så enkelt är det. 2. Suarez är ett m å s t e från start, alltså Suarez på ett ben är bättre än Pedro. Suarez är för bra för att sitta på en bänk och Pedro är för dålig för att sitta på en bänk. Ändå är den senare närmre startelvan? 3. Varför ska vi ändra så mycket bara för att vi möter Real? Rakitic - Busquets - Xavi med Iniesta, Neymar och Messi är en direkt defensiv elva. Iniesta är mittfältare men ska lira i anfallet? Rakitic och Busquets är defensiva mittfältare. Här har ni min offensiv Busquets Rakitic - Mascherano Suarez - Messi - Neymar Teknik, bollkontroll, målgörare, snabbhet och styrka. Allt det har vi i den offensiven. Nej väntar spänt på elvan.
Barcelona Neymar11
2014-10-25 14:30
Heisenberg Ska dom kontra med James på högerkanten? Real kommer satsa på fasta situationer
Barcelona SoM_Un
2014-10-25 14:27
Jag var så jävla taggad igår. Men drömde värsta mardrömmen där vi torkskade
med 8-2 helt sjukt. Vaknade helt skakig. Haha el clasico
Barcelona Heisenberg
2014-10-25 14:11
@Neymar11:

Real är ett kontringsskickligt lag och Alba är vår snabbaste spelare, och ni vill se honom utanför startelvan?
Barcelona *hjärta*Stay calm, fake left and see you later
2014-10-25 14:10
@westinho - Sergio #5:

Tycker du ska läsa inläggen lite mer nogrannt då dem flesta som "överreagerar" skrivit OM, IFALL, osv... Och om inte detta är en dag att vara nervös och nojig, när är det då? Och vart annars bättre att avreagera sig än på ett Barca-forum?
Barcelona Nemesis 10
2014-10-25 14:05
Neymar11

Håller med, blir väldigt glad om Lucho startar med den uppställningen!
Barcelona Neymar11
2014-10-25 14:02
@barcastuff: Possible line-up (vs Real Madrid): Bravo - Alves Pique Mascherano Mathieu - Xavi Busquets Rakitic - Iniesta Messi Neymar #fcblive [md] Denna hade varit perfekt
Barcelona LeoMessi
2014-10-25 13:57
Westinho Jag hade gärna lugnat ner mig, och ja jag kanske är lite extra lättretlig idag. Men jag är bara trött på att vi ofta låter spelare med bäst form att starta på bänken i viktiga matcher. Eftersom den som har varit längst i Barca har företräde. Förra säsongen så bänkades Alexis väldigt ofta trots hans väldigt goda form. Varför? Jo för att tränaren inte vågade bänka xavi eller fegisen Fabregas. Rafinha kanske har någon känning, men jag är inte förvånad om Lucho hade valt Roberto ändå.
Barcelona knoxxx
2014-10-25 13:56
A good coach is everything

Det jag skrev var att Pedro KAN laget och jobbar på bra i defensiven. Såvitt jag har sett så är det ingenting han "glömt bort" eller liknande. Däremot är han ju helt värdelös framåt för tillfället. Jag tycker inte heller att Pedro ska starta. Men jag blir lite förundrad när folk påstår att "Pedro är ljusår före Pedro just nu!". Hur fan kan man veta det? Killen har INTE SPELAT SEDAN JUNI. Han KAN ju vara i sämre form än Pedro.

Med det sagt vill jag också att Sandro eller Iniesta ska starta.
Barcelona A good coach is everything!
2014-10-25 13:50
knoxx Ingen säger att Suarez ska spela men Pedro ska fan inte gå före han, låt Iniesta spela där uppe och Raktic i mitten isåfall. Suarez örvirrad match otränad u name it är fortfarande bättre än Pedro just nu. Jag skulle nog säga att jag hellre spelar med Sandro där uppe så pass dålig är Pedro. Du rablar upp saker som Pedro VAR bra på. NU han ser han lat ut på plan och faktist förvirrad, så jag vet inte vilken Pedro du har sätt men jag tycker han gör väldigt lite rätt. Men men får han spela så får vi helt enkelt hoppas på det bästa. Jag hoppas att han tystar oss kritiker men det tvivlar jag starkt på..
Barcelona westinho - Sergio #5
2014-10-25 13:47
Kan folk fucking lugna ner sig lite? Framförallt LeoMessi...

Ingen startelva är bekräftad än, hur fan skulle Livescore få tillgång till startelvan före alla andra tror ni? Och vi vet inte varför Rafinha inte är uttagen, kanske har han fortfarande någon känning? Vi vet inte vad som hänt eller sagts under träningarna.

Calm the fuck down.
Barcelona Neymar11
2014-10-25 13:45
Knoox En världens bäste striker, han ska löpa få passningen och skjuta i mål. Men det handlar inte bara om hans prestation 1: med suarez på plan blir Madrid mer försiktiga 2: med suarez på plan får Messi mer yta 3: med suarez på plan så har vi en killer i straffområdet som sticker in huvudet vid inlägg 4: Suarez är duktig på att hålla i bollen under press och tro mig det kommer vi behöva 5: Han skjuter så fort han ser luckan
Barcelona knoxxx
2014-10-25 13:42
Som vanligt med den här jäkla hybrisen. Ni som påstår att Suarez ska in i startelvan och är "ljusår" bättre än Pedro. Vafan. Han har inte spelat en match sedan juni, och inte EN ENDA match för FC Barcelona (jag räknar inte med de där träningsmatcherna med juniorerna).

Visst, han kan komma in och göra en makalös insats och stänka in någon boll eller två, men han kan likaväl vara fullkomligt matchotränad och förvirrad. Pedro kan det här med El Clasico, han kan laget och är en jävel på att jobba hem. Däremot är han ju iskall framför mål just nu, men jag tror ändå Lucho väljer att starta med Pedro pga av hans defensiva kvaliteter. Med all rätt dessutom.

Barcelona A good coach is everything!
2014-10-25 13:40
Förstår inte ens hur folk kan försvara att Pedro ska spela det är för mig mycket märkligt!!

Ser ni ens på Barcas matcher?? För Pedro har vart sämst på plan i många matcher och då menar jag sämst av 22 spelare så dålig har han vart. Så varför ska han spela, eller snarare vad har han gjort för att förtjäna att spela?

Barcelona Neymar11
2014-10-25 13:39
Gabriel Haha ja! Jag spelar hellre med 5 backslinje än att ha Pedro från start och det säger en hel del när man håller på Barcelona! Dock så lirar jag med Pedro som högerback på FIFA fungerar utmärkt! xD
Barcelona Blaugrana són els colors!
2014-10-25 13:25
Ni vet väl att livescore gissar sig fram när det gäller startelvor? Calm the f down.
Barcelona zigazaga
2014-10-25 13:24
Gabriel Hehe stop hatin on Pedro man! Hoppas han tystar alla cules ikväll ;-)
Barcelona One_LionelMessi
2014-10-25 13:23
haha ingen som har tänkt Luis Enriques återkomst till Madrid förresten? han gjorde ju en Figo där ... mycket känslor den här matchen! Nervositeten börjar komma sakta men säkert! den här matchen är den största matchen man kan ha känslor för och det märker man nu när man ej kan styra dom! Mot 3 poäng!
Barcelona MessiyoyO 10
2014-10-25 13:15
Gabriel Livescores uppställningar är inte officiella. Det blir dem oftast 60 min innan matchen så att Pedro är med i den elva säger ingenting just nu. Men vi alla vet att han kmr att starta om vi inte sorkar med 4 mittfältare.
Barcelona Gabriel
2014-10-25 13:15
Jag kan också förstå valet av att vilja ha mer bollskickliga spelare på planen och ge plats åt exempelvis Xavi men då ska det vara på Pedros bekostnad och inte på Rakitic eller Suarez. Det stämmer att Real Madrid ikväll inte kommer till spel med lika många kontringsskickliga spelare som dem brukar ha på planen när de möter oss, utan istället kommer att ha mer typiska "barcaspelare" i form av Modric, Isco, Kroos mfl, så jag kan som sagt förstå valet av att lägga in en Xavi i startelvan. Men för guds skull, vad ska Pedro in i startelvan och göra? Alltså allvarligt talat, jag är så otroligt trött på Pedro och nu har jag kanske skrivit 5 inlägg här inne på dryga halvtimmen om det här så jag kan förstå att det blir tjatigt men alltså jag förstår det bara inte, det är El Clasico idag, jag har, precis som ni, sett fram emot den här matchen sjukt länge och vi skjuter oss själva i foten rejält genom att lägga Pedro på planen. Hade det varit upp till mig hade Pedro inte ens fått följa med till Madrid för han är så enormt jävla dålig just nu att han faktiskt inte bidrar med något.

Om startelvan från livescore stämmer så kommer vi att få det enormt svårt ikväll mot Madrid, så enkelt är det bara. Våra enda hot är då Messi och Neymar och dem kommer få göra precis allt mot ett helt lag, för vi har inga andra spelare som hotar på några som helst sätt. Hade vi haft Rakitic och Suarez i startelvan hade det ställt mycket, mycket, mycket mer frågor till Real Madrid. Nu blir det de gamla vanliga som Real Madrid spelarna är vana vid. Inga nya frågor att tänka på, en iskall Pedro, en Xavi som alla vet hur han spelar, en Iniesta som visserligen alltid brukar vara bra när han spelar mot Madrid men som dem också har bra koll på. Ett Barça med en Suarez och Rakitic i startelvan hade gjort Real Madrid mycket mer konfunderade men nä, gör det enkelt för dem vetja, släng in Pedro från start som inte ens platsar i Almeria och ta bort Rakitic och Mascherano för den delen också.

Förlåt, jag lovar det här var det sista inlägget där jag gnäller som en snorunge men jag vara bara tvungen att få det ur mig. Förlorar vi ikväll med den här startelvan så tappar jag allt mitt förtroende för Lucho. Så är det bara.
Barcelona ElRaval
2014-10-25 13:06
Jag kan på ett sätt förstå Luchos uppställning. Real Madrid har gått från att vara världens bästa kontringslag till att försöka hålla i bollen. Utan Bale och Di Maria så är man inte ett lika bra kontringslag. Man är heller inte lika bra i spelet utan boll när man inte har Xabi Alonso kvar. Istället har man James, Isco och Luka Modric som alla är som bäst när de har bollen. Att eliminera deras kunskaper genom att ha ett högt bollinnehav kan vara bra. Låt dom försöka ligga på kontring, dom är ändå inte lika bra på detta utan Di Maria och Bale . Alves är så pass högt upp så Ronaldo kommer behöva inkluderas i defensiven. Och alba är tillräckligt snabb för att kunna hinna hem på eventuella kontringar. Mathieu likaså. Vi får se hur matchbilden ser ut.. madrid vill säkert "spela sitt eget spel", men det blir svårt mot ett mittfält som är vana vid att diktera tempot.
Barcelona Gabriel
2014-10-25 13:04
Hahaha asså jag kan bara inte låta bli att skratta om det stämmer att Pedro startar, seriöst, vet ni hur jävla glad jag hade varit om Pedro spelade i Real Madrid och jag såg att han skulle starta mot oss ikväll på bekostnad av typ Rakitic eller Suarez. Hade typ firat like there was no tomorrow. Lol.
Barcelona LeoMessi
2014-10-25 13:01
Tiki taka Så dom har typ räknat fel i 50 år och samma dag som det är el clasico så inser dom att dom har glömt att räkna in 2 mål? Dom måste ha blandad ihop den siffran med antalet mål dom har släppt in denna säsong.
Barcelona Gabriel
2014-10-25 13:00
Jag är inte heller helt emot att Xavi får plats i startelvan men då ska det absolut inte vara på Rakitic bekostnad utan på Pedros som inte bidrar med jack shit. Alltså allvarligt talat, vi ställer verkligen inte upp med bästa laget ikväll om den laguppställningen stämmer och då har vi bara oss själva att skylla på. Snacka om att underlätta saken för Madrid.

Antingen ska vi ställa upp så här:

Bravo

Alves - Mascherano - Mathieu - Alba

Xavi - Busquéts - Rakitic
Iniesta

Messi - Neymar

Eller så ställer vi upp så här:

Bravo

Alves - Mascherano - Mathieu - Alba

Rakitic - Busquéts - Iniesta

Messi

Suarez - Neymar

Den här startuppställningen från livescore får bara inte vara sann, hur verklighetstrogna är livescore? Någon som har koll? Ja menar, SPORT har inte ens kommit fram med laguppställningen, hur har livescore koll på det?
Barcelona Blaugrana91
2014-10-25 12:59
Börjar bli lite smånervös även om jag överlag känner mig ganska lugn.
Vinst är det vi ska gå efter, men jag skulle även vara helt nöjd med ett kryss.

Lite orolig över startelvan dock, Suarez måste gå före Pedro, även om Suarez inte är i 100% matchform är han bättre än Pedro just nu.
Vidare är jag helt för att starta med Mascherano på mittfältet framför Busquets.
Även Rakitic bör starta.

Min elva som jag hoppas på:

Bravo
Alves-Pique-Mathieu-Alba
Rakitic-Mascherano-Iniesta
Messi-Suarez-Neymar

Något i den stilen.
Barcelona Tiki-Taka
2014-10-25 12:58
Bilbao går ut med ett officiellt uttalande, där dem säger att Zarra gjorde 253 mål, och inte 251 mål. Hmmm konstigt att det kommer upp nu, 50 år senare. Patetiskt!!! Så när Messi ligger på 252 mål, kommer då ett nytt uttalande att dyka upp, där dem säger att han har gjort 255 må. And the show goes on...
Barcelona LeoMessi
2014-10-25 12:57
Smogen Då kan vi bänka Alves och Alba också, för dom begick individuella misstag under den matchen.
Barcelona LeoMessi
2014-10-25 12:56
Gabriel Haha jag vågar påstå att han är väldigt sarkastiskt! Det är liksom messis fel att han slår såna perfekta djupledsbollar som leder till att pedro blir ensam med målisen, vilket är elakt för Messi vet att pedro inte kan sätta sådana haha
Barcelona Gabriel
2014-10-25 12:53
Neymar11

Haha du var sarkastisk va? Lite svårt o avgöra i text.
Annons: