/spanien/barcelona/forum/3790.aspx/spanien/barcelona/forum/3790.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barcelonistas
2014-11-09 18:13
In Lucho Enrique we trust! The choosen one! Jag litar på Peps ord.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Pep - El Míster
2014-11-09 17:28
Ursäkta mitt spamande gällande matchbiljetter men är det någon här som har info/erfarenhet av problem med att skriva ut sina biljetter på klubbens hemsida så får ni gärna skicka ett PM.

Jag har alltså betalt biljetterna. Problemet är att något fel i min webbläsare gjorde att jag inte kom till utskrivningssidan. Inte heller har jag fått något bekräftelsemail än. Jag kan inte skriva ut biljetterna i "tickets pending printing" heller.

Pengarna är än så länge endast reserverade på mitt konto, kan det ha någon betydelse när jag skriver in mitt kortnummer som "purchase ID" i "tickets pending printing" delen?
Där blir min text rödmarkerad och ingen biljett hittas.
Alltså typ att klubben ej fått pengar av mig än och därför inte kan hitta köpet?

Stort tack på förhand alla!
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2014-11-09 17:18
@Barcelonistas:

Jag tror att han bara stöter en gammal kompis som har det svårt..

Tänk dig att din gamla kompis blev tränare med ett du har tränat och din polare har det svårt.
Han försöker bara vara snäll mot sin gamla kompis..
Barcelona FC Tiki-Taka
2014-11-09 17:08
OFF TOPIC

Dortmund är nu sist i Bundesliga efter 10 matcher spelade.

Vad hände där?
Barcelona Barcelonistas
2014-11-09 16:59
What are you smoking Pep?
Barcelona Barcelonistas
Barcelona Barcelonistas
Barcelona Neymar N11
2014-11-09 16:47
Guardiola: "Luis Enrique will triumph at Barça. Things need time, football is a process. Just hope I don't have to face them in CL."
Barcelona Smogen
2014-11-09 16:19
Bojan gått ned sig??? Fattar inte vad ni snackar om! Han spelar ju i Stoke, laget som vilken regnig novemberkväll som helst spöat skiten ur både Barca och Real, samt förmodligen dominerat fullständigt i La Liga om man bara spelat matcherna i dåligt väder på de brittiska öarna!
Barcelona L.A.M Nr 10
2014-11-09 16:15
Gabriel

Instämmer. Tror vi underskattat betydelsen Xavi har haft för vårt lag. Jag vet att han uppskattats otroligt mycket av de flesta supportrar men det var nog få culés som verkligen trodde att vi skulle bli märkbart sämre utan Xavi på planen. Jag kan ju själv erkänna att jag trots stor kärlek till Xavi både som spelare och försvarare av Barcelonas färger knappast insåg vad avsaknaden av honom skulle innebära. Spelet med och utan Xavi har stundtals sett ut som helt olika lag.

Vet att många velat se Busquets förpassad till bänken. Då Mascherano verkar fastnat i mittlåset så skulle jag inte vara främmande för att testa ett mittfält med Rakitic-Xavi-Iniesta där Xavi då återgår till positionen han en gång startade på. Då får vi både otrolig teknik, kreativitet, genombrottskraft, djupledspassningar och djupledslöpningar etc. Frågetecknet står väl då defensiven för, tveksamt om Xavi klarar av det Busquets gör men i min mening är det värt att testa, nu när spelet ändå inte kan se så mycket sämre ut.
Barcelona grande jw
2014-11-09 15:58
@Vampíro:

Håller med. Inte jättelätt att slussas mellan olika klubbar och länder heller så han har inte haft den lättaste tiden de senaste. Man kan dock undra lite varför valet föll på Stoke för Bojan. Inte direkt den spelstilen han passar för. Ajax borde passat honom ypperligt. Konstigt att han var så pass dålig där.
Barcelona Vampíro
2014-11-09 15:53
[QUOTE=grande jw]Att det går bra för honom är kanske ett påstående man ska ta med en LITEN nypa salt. Hör ju inte direkt till vanligheterna att Bojan gör mål nuförtiden. 11 mål på de 79 senaste ligamatcherna. [/QUOTE] Syftade på den här matchen, han såg pigg ut i första halvlek. Men ja annars har hans karriärkurva pekat neråt senaste åren. Lite tråkigt då han är en sån sympatisk grabb, man unnar honom framgång.
Barcelona Gabriel
2014-11-09 15:51
Suarez i all ära men vår viktigaste spelare för tillfället känns utan tvekan som Xavi, den gamla som alla hade räknat ut (mig själv inkluderat). Utan honom har vi ingen som helst kontroll på matcherna, så fort han kom in igår blev spelet genast mycket bättre. Faktum är att Xavi är våran bästa mittfältare för tillfället och han MÅSTE starta varje match från och med nu om vi vill kunna etablerat ett någorlunda tryck på motståndarnas planhalva.
Barcelona grande jw
2014-11-09 15:49
@Vampíro:

Att det går bra för honom är kanske ett påstående man ska ta med en LITEN nypa salt. Hör ju inte direkt till vanligheterna att Bojan gör mål nuförtiden. 11 mål på de 79 senaste ligamatcherna.
Barcelona Vampíro
2014-11-09 15:21
Snyggt mål av Bojan dessutom. Han har en ganska konstig position men kul att det går bra för honom.
Barcelona Andresito
2014-11-09 15:17
En spelare jag hade velat se som högerback i Barca är Danilo från Porto. Han har blivit Brasiliens ordinarie högerback efter att Alves gått ner sig. Har även spelat en del på det centrala mittfält, så han besitter kvalitéer både offensivt och defensivt.
Utgående kontrakt 2016. Inte helt omöjlig värvning i framtiden.
Barcelona grande jw
2014-11-09 14:48
Bojan gjorde nyss mål för Stoke. Vad hände där!? Snart börjar väl grisar flyga.
Barcelona Heisenberg
2014-11-09 14:44
Med tanke på hur mycket offensiv kraft vi har i laget är det rätt lustigt hur vi alltid tycks prioritera offensiva egenskaper hos våra backar än deras defensiv. Ser mycket hellre defensiva ytterbackar som IBLAND följer med upp och slår inlägg och istället prioriterar att inte stöta för högt än att alltid stå vid någon av hörnflaggorna.
Barcelona L.A.M Nr 10
2014-11-09 14:41
Vet inte om Adrianos insats var sådär jättemagisk men jag väljer ändå honom hellre än Alves alla dagar i veckan. Det är väl främst hans tillslag som håller betydligt högre klass samt att hans vilja att vara delaktig i precis varenda anfall inte är lika stor som Alves. Adriano är mer anonym i offensiven vilket låter andra, tekniskt skickligare spelare kliva fram samtidigt som hans defensiv är väldigt stabil. Ett plus för skotten som faktiskt avgjort en del matcher för oss under åren.
Barcelona fc__Barça
2014-11-09 14:35
Neymar11 Det enda Alves gör offensivt är att slå inlägg, och Adriano slår nog ungefär lika många lyckade inlägg per match även fast han är mycket mer med hemåt
Barcelona Neymar11
2014-11-09 14:19
Adriano var hur stabil som helst igår defensivt. Hellre en bra defensiv än en medioker offensiv, det var så oerhört skönt att slippa Alves kladdande på bollen
Barcelona MessiyoyO 10
2014-11-09 14:12
Tror absolut inte att Lucho får ihop något magiskt lag. Om han inte har gjort det hittills så ser jag inte någon anledning till varför det kommer hända längre fram. Det ser till och med värre ut för varje match som går, inte bättre överhuvdtaget. Han ska träna ett mittenlag där han har något att komma med. Barcelona är för stort för honom. Tata va mycket bättre. Han hade bollar. Hade Tata fått spela på sitt sätt så skulle vi idag haft ett annorlunda spel. Vi skulle ta vara på det mittfält och anfall som vi har. Det är tragiskt att så duktiga fotbollspelare kan se så bajs ut. Det finna ingen plan. Spelar vi tiki-taka? Om Vi gör det så spelas det på helt fel sätt! Spelar vi kontringsfotboll? Verkligen inte. Vad i helvete är vår plan? Det är många frågetecken. Undrar hur länge Lucho pallar trycket.
Barcelona B-Guden
2014-11-09 14:11
@zick9:

Ja vem som helst av dom gör det bättre, alves inlägg leder ändå bara till inkast för motståndarna, Adriano var bra igår
Barcelona zick9
2014-11-09 14:03
koeman92

Vem ska annars lira? Adriano? Douglas? Montoya?
Barcelona koeman92
2014-11-09 13:55
@Tiki-Taka:

Alves? Seriously?
Barcelona fc__Barça
2014-11-09 13:46
Spelet igår var ingenting att hurra över men man får ändå vara "glad" åt det lilla att det i alla fall inte blev något poängtapp. Tror fortfarande Lucho kan få ihop laget under hösten. Jag hoppas nu att han fortsätter bänka Alves till förmån för Adriano. Som sagt så ser spelet inte alls bra ut men vi har fortfarande en bra chans att spela ihop oss, nej vi kanske inte kommer ta en trippel i år men säsongen är långt ifrån över. Sedan tycker jag också att det överdrivs lite ibland med hur "dåliga" vi är i år jämfört med andra lag. Många jämför med Pep-eran som om det skulle vara en relevant måttstock, och ja, då är vi absolut dåliga i år. Såg igår på matchen mellan Chelsea och Liverpool, Chelsea som hyllas till skyarna som superlag av många speciellt svensk media hade svårt att få ihop spelet mot ett uruselt Liverpool som Real gick hem en vinst mot. Lyckas Lucho spela ihop laget som han vill så är vi fortfarande bättre än de flesta. Sen är det bara att vänta till 2016. Visca Barca!
Barcelona Neymar11
2014-11-09 13:25
@barcastuff: Neymar (10 goals) is the only under-23 player with more than 7 goals in the top 5 leagues so far this season #fcblive [via @barca19stats] Helt okej av en "youtube" lirare
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2014-11-09 12:33
Så här långt i säsongen har jag funnit några få positiva saker.

1. Vi ville att Pique skulle bänkas - Lucho har gjort det efter antal matcher i säsongen.

2. Vi ville att Alves ska bänkas. - Lucho gjorde det efter så många matcher.

Det tragiska är var att det tog sån lång tid för tränaren att se de stora svagheter i laget.

Vad jag hoppas nu är att han bänkar Busi.
Gör han detta och ser jag att hälften är vunnet innan matcherna börjar.

Vad långsam Bartra såg ut igår. Jag fick för mig att han var lite snabbare än det.
Barcelona Júnior.
Problemet med oss cules är att vi har alldeles för lite tålamod. Lucho har begått taktiska misstag och kommer även göra det i framtiden, simple as that. Det är Enriques första säsong och han kommer vilja experimentera sig fram tills han är nöjd, precis som vilken tränare som helst. Här inne har det redan pratats om Enriques efterträdare i form av Bielsa, Klopp, De Boer och t.o.m Mourinho (God forbid). Även om någon utav ovanstående skulle träda in som tränare för klubben redan under denna- eller nästa säsong så hade det förmodligen sett ut på ett liknande vis då det tar en viss tid innan en tränare hinner sätta sin prägel på laget. Det kommer vara en berg- och dalbana med Lucho i början precis som det exempelvis var med Ancelotti i Real Madrid. Det är detta som nackdelen med att byta tränare varje säsong. Vi hinner skeppa iväg dem (av diverse skäl) innan de har fått en riktig chans. Senast vi ersatte tränare lika ofta som vi gör idag var i början av 2000-talet med Rexach, Van Gaal etc, vilket var en utav anledningarna till att vi spelade fyra titellösa säsonger i följd under dessa år. Man får heller inte blunda för att många utav våra ordinarie truppspelare underpresterar i dagsläget. Lägg till det i ekvationen tillsammans med en ny tränare som måste få experimentera sig fram och du får den ringrostiga fotbollen vi i dagsläget spelar som resultat. Det är inte bara Luis Enrique som bär ansvaret för hur våra matcher har sett ut. Kanske är det så att många upplever sin första riktiga motgång i sitt supporterskap vilket resulterar med starka reaktioner, vilket är fullt förståeligt. Men det kommer bättre tider och tills dess gäller det att ha tålamod, för att byta tränare titt som tätt gynnar varken klubben eller spelarna.
Barcelona IlTriplete
Espanyol hemma+borta Tror du inte att jag kan klubbens historia? Nu pratar jag om Guardiolas metoder som lästs sönder, inte klubbens filosofi i allmänhet. Om bollrunket funnits där sen Cruyffs tid, 73-74, tog det folk 40 år att upptäcka dess svagheter? Fotbollen har inte alltid varit sådan här.
Annons: