/spanien/barcelona/forum/3789.aspx/spanien/barcelona/forum/3789.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona LeoMessi
2014-10-22 13:52
Mäktiga Messi Värsta är att försvaret har spelat som clowner dom gångerna han har fått stå! Visserligen så gjorde han en tabbe mot PSG men ändå. Igår kunde han inte göra något åt målet, det målet skyller jag på Pique eftersom han rör sig i slowmotion!
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona MessiyoyO 10
.
Barcelona MessiyoyO 10
@Mäktiga Messi:

Det är en svår fråga men det finns en enkelt svar: C.Bravo.
Varför ska man peta en målvakt som inte släppt in ett enda mål i ligaspelet? Det är en tuff situation för Ter Stegen men hans tur kommer. Det är Barcelona vi snackar om, inte Mönchengladbach. I storklubbar finns det tuff konkurrens och det är det han får uppleva nu. Är bara glad över att vi har två riktigt duktiga målvakter att välja bland.
Barcelona Mäktiga Messi
2014-10-22 13:46
stackars Ter Stegen ... ja tycker verkligen synd om den killen . som bara får spela i dom svåra matcherna o släpper in mål i svåra matcherna o inte i dom lite lättare matcherna . vem tycker ni skall stå i mål under el classico? ter stegen som har stått i dom svåra matcherna eller C.Bravo som har fått stå i dom lite lättare matcherna
Barcelona MessiyoyO 10
2014-10-22 13:45
@VizzlA-"Tots Units Fem Força":

In med Suarez och in med Mascherano. Han petar Busquets alla dagar i veckan just nu. Han petar Pique alla dagar om året. Någonstans ska han få plats.
Barcelona VizzlA-"Tots Units Fem Força"
2014-10-22 13:20
Största frågetecknet till säsongens första El Classico måste väl andå vara hurvida lucho väljer att starta med Suarez eller om han väljer 4a mittfältare. För det ska inte finnas på kartan att Pedro startar.....Men man har haft fel förut. Iniesta har spelat upp sig en aning samtidigt som xavi har varit fantastisk, Rakitic ska starta.
Hade även velat få in Mascherano någonstans :S...
Hade velat få in en mer defensivt lagd ytterback men då det bara är på Albas position det finns ett alternativ så får det vara, Alba brukar prestera i sådana här matcher och en bänkning är utesluten.

Hade velat se denna elva (svårt att välja):

------------------------Bravo-----------------
----Alves-----Piqué------Mathieu---Alba--
-----------------------Sergio---------------------
-----Rakitic----------Xavi---------Iniesta----
---------------Messi---------Neymar-----------

Med den här elvan finns det utrymme för förändringar beroende på matchbild.

Känns lite fegt av mig att inte spela Suarez från start, Respekterar tränarens beslut så länge inte Pedro finns med i startelvan.
Barcelona Andresito
2014-10-22 13:05
@Kricko:

Vi har alltid varit svaga på fasta situationer, ändå släpper vi in relativt få mål sett till snittlängden i laget.

Dock är det situationerna som uppstår innan fasta situationer som måste elimineras. Mot PSG var deras högar press effektiv just eftersom att vi slarvade så oerhört mycket, Alba och Alves slog dåliga passningar och försökte dribbla i utsatta lägen.

Real lär sätta samma press, det är vi som kommer hålla i bollen och har således allt i egna händer. Slarvas det med onödiga bolltapp så kommer utfallet bli samma som mot PSG. Skillnaden är att vi möter ett lag som är mycket skickligare på att förvalta lägen än PSG.

Skärpa och disciplin blir nycklarna på lördag. Man ska vara medveten om sin individuella uppgift, låt Iniesta, Neymar och Messi stå för kreativiteten, inte Alves och Alba.
Barcelona Bàckis - adoradors de Rivaldo
2014-10-22 12:50
Kolla in veckans Euro-talk, mkt snack om Barca. Bland annat om Lucho vs Messi debatten samt diskussion om världens bästa mittfältare senaste trettio åren, Xavi :)
Barcelona jonis
2014-10-22 12:39
Bläddrade igenom gamla videoklipp jag har sparat på Youtube och hittade följande (i länktips). Minns ni när Betis var ett hot? Själv var jag alltid nervös när det var dags att möta Betis. Men denna match, som slutade 3-0, kan ha varit bland de bästa jag sett. Och framförallt detta mål, vilken passning av Kluivert som bäddar fram till Saviola (min favorit på den tiden)!
Barcelona Neymar11
2014-10-22 11:41
Att vi har svagheter är ju självklart, dock så måste vi bli bättre på att utnyttja motståndarnas svagheter 1: Pepe&ramos är aggressiva försvarare som alltid vill chans bryta. Har vi en forward som Suarez som kan locka upp dom för att sedan vända bort dom. Djupledsbollar över dom, dom har ingen som helst samspel med Casillas och dom brukar gå bort sig 2: Marcelo, Messi på högerkanten och låt han utmana varje gång 3: Låta ramos och pepe sköta uppspelen, lås deras mittfältare och tvinga försvararna slå bort bollen. Dom brukar inte ha någon som helst tålamod och tjongar iväg den allt som oftast
Barcelona Kricko
2014-10-22 11:23
Kommer bli spännande att se hur framförallt försvaret står sig mot Real. Hittills har laget egentligen bara ställts mot PSG som kan räknas till lite tuffare motstånd och vi såg ju hur det slutade.

PSG lyckades alldeles för enkelt utnyttja Barcas svagheter. Två enkla mål på fasta och flera farliga kontringar med en relativt medioker anfallsuppsättning.

Barcelona L.A.M Nr 10
2014-10-22 10:47
Hur ser ni på Busquets vs Mascherano? Känns som att de flesta är inne på Masken just nu men vill ni verkligen se han före Sergio mot Real? För mig är det självklart att den senares egenskaper kommer vara, och alltid varit vitala i dessa möten. Känns som hans defensiv underskattas bara för att Mascherano är snabbare in u dueller. Busquets däremot har ett betydligt bättre positionsspel. Han är expert på att neutralisera Reals offensiva spelare och därmed äga det så viktiga området framför backlinjen. Jag känner mig inte riktigt fullt så säker med Masken där även om han är en duktig närkampsspelare. Busquets är bättre när det kommer till att spela bort den höga press Real kommer sätta. Han har dessutom ett utmärkt samarbete med Messi, Xavi och Iniesta även om Xavi förmodligen startar Clasicot på bänken. Blir intressant att se vad folk tycker. Jag menar på att Busquets kvaliteer knappast försvunnit den här säsongen utan att det mer är slarv samt problem att anpassa sig till det nya spelet med LE. Dock är jag övertygad om att han, likt Iniesta och likt han alltid gjort kommer höja sig när det väl gäller. Dessutom tycker jag kritiken mot honom för det mesta varit obefogad. Han har knappast presterat sämre än andra, jag kan exempelvis räkna upp Pedro, Iniesta och Dani Alves som i mina ögon hållt en lägre nivå i år. Känns som att man väljer att kritisera Busquets bara för att man varit så desperata att se Mascherano på mittfältet.
Barcelona Leo y Cesc
2014-10-22 10:46
@barcastuff: Most dribbles in 2014/15 CL: Messi 28 - Hulk 24 - Neymar 23 - Nani 20 - Matias Suarez 20 - Andy Najar 19 - Hazard 10 [via @champiosnmag]

Ännu ett tydligt exempel på tap-naldo.
Barcelona Neymar11
2014-10-22 09:54
Zyzz Se bara på Messi, han kunde skjutit själv igår men spelar fram Neymar istället. Han har verkligen tagit ansvar och bjudit in neymar, man börjar se det Ronaldinho gjorde för Messi men nu istället för Messi det för neymar. Otroligt att man kan vara så osjälvisk och ödmjuk
Barcelona Zyzz
2014-10-22 09:41
Det som skiljer Barca från Real (mer än att Barca är bättre och inte har lika smutsiga fans och spelare) är att Barca spelar för lagets bästa. Messi slåss om rekordet för flest mål i CL, men ändå så byts han ut för att han ska spara krafter. Real däremot hade ALDRIG bytt ut Ronaldo när han också slåss om rekordet. Istället så kan jag lova er att alla pilar på taktiktavlan riktas mot Ronaldo och straffpunkten. För övrigt måste jag säga att Messi var strålande bra igår. Det var ständig rörelse på honom och det blev farligt så fort han fick bollen. Se bara på hans assist som han startar med att slå en direktpass på volley som han direkt fick tillbaka. En normal spelare hade tagit emot bollen först för att sedan slå passen vilket hade resulterat i förlorat tempo...men inte världens bästa Messi!
Barcelona Neymar11
2014-10-22 07:47
Neymar och Messi fortsätter göra mål men framförallt fortsätter dom ha ett mästerligt samarbete. Bägge levererar på löpande band. 1:a målet är ett typiskt Barcelona mål när dom leker fotboll. Vi får släppa loss spelarna lite oftare sista tredjedelen och låta dom vara kreativa istället för att följa spelidéen Alves har jag gett upp, ska skjuta frisparkar från 40m, värdelösa inlägg och skall alltid kladda på bollen. Förstår inte hur Lucho tillåter spelet ske på högerkanten när alves&pedro finns där Ge neymar& Alba bollen och låt dom ånga på Sandro kommer in och visar Pedro hur man förvaltar lägen. En riktigt skön typ att ha på bänken! Men ska inte ta något från Pedro han var faktiskt bra igår och hade otur när bollen träffa stolpen Munir måste ersättas med Adama, inget snack om saken. Vi måste få lite explosivitet där fram och en som verkligen hotar. Munir behöver speltid i b-laget och få upp sitt självförtroende Iniesta stod för en riktigt bra halvlek, äntligen kunde man känna igen honom Men en sak stör mig fortfarande som fan, vi har skyttar som Messi, neymar, rakitic och pedro men inte en jävel försöker komma till skott utanför straffområdet. Vill slita av mig håret när dom klart och tydligt väljer bort det alternativet
Barcelona xdssdf2
2014-10-22 04:29
Match of the Day UEFA Champions League 21/10/14 Highlights
Barcelona AndreD
2014-10-22 03:33
@barcastuff: Pique is Barcelona captain now #fcblive #ucl Det äckligaste jag läst på väldigt väldigt länge.....
Barcelona LeoMessi
2014-10-22 03:07
Varför tog Alves frisparkarna i slutet av matchen? Stör mig oerhört på det! Det är det bland dom sakerna jag stör mig mest på. Att dom spelarna som har varit där en längre tid totalt kör över dom nyare spelarna. Hela fotbollsvärlden vet att rakitic har bättre frisparkar och endast i Barcelona skulle man låta Alves ta dom. Han kan ju börja med att träffa straffområdet med sina inlägg innan han försöker sig på att träffa målet från längre avstånd.
Barcelona J.Gamper
2014-10-22 01:53
Jag är väldigt orolig över vår backlinje... Hur ska den hålla mot bra lag. Alves och Pique ger mig huvudvärk! Tur att Bravo är stabil iaf.
Barcelona Treyh
2014-10-22 00:57
Barcelona *hjärta*Stay calm, fake left and see you later
2014-10-22 00:15
@Nemesis 10:

"Jag ska inte be om hans tröja"

Nej, men du kanske borde bett om nåd? höhöhö
Barcelona *hjärta*Stay calm, fake left and see you later
2014-10-22 00:14
@Messo:

Morgondagens rubriker:"Här byts Messi ut: statusen hotad!"
Barcelona Nemesis 10
2014-10-21 23:56
Kom att tänka på en sak, den här Davy Klaassen snackade rätt mycket bull innan matchen om att han inte ser Messi som en förebild och sånt. Han kanske ändrar sina åsikter efter tunnlingen han blev utsatt för..
Barcelona Leo y Cesc
2014-10-21 23:34
@barcastuff: Luis Enrique: "I saw the 1-7 of Roma-Bayern on scoreboard and I thought it was broken. Bayern have a great team and the best coach." Hahahah klockrent.
Barcelona Messo
2014-10-21 23:30
– Att jag blev utbytt? Tränaren tar beslut, det är okej, han bestämmer. Det viktigaste är laget, säger Messi.
Barcelona Gabriel
2014-10-21 23:24
Vissa skribenter här inne behöver tänka till en eller två gånger extra innan de skriver och försöker komma ihåg hur det verkligen såg ut. Det klagas något så otroligt mycket, och oftast även utan tillräcklig grund för den massiva kritiken. Våran första halvlek ikväll var propagandafotboll och det kunde lika gärna stått 4-0 i paus och Pedro och Iniesta hade varit mer vassa framför mål. I andra halvleken bytte Lucho ut både Neymar och Messi relativt tidigt, och anfallet bestod alltså då utav en iskall Pedro och två ynglingar med Munir och Sandro, knappast sådär jätte skräckinjagande för Ajax som helt plötsligt kunde släppa på sina nerver och vågade spela ut mer. Samtidigt släppte även vi på intensiviteten rätt så kraftigt, troligtvis med tanke på El Clasico, och även Iniesta byttes ut. Med andra ord är det inte speciellt konstigt att Ajax kom mer in i matchen i andra halvleken. Hade det varit en kvartsfinal eller en gruppspelsmatch utan El Clasico bakom hörnet så är jag helt övertygad om att det hade blivit samma överkörning i andra som det blev i första. Sen kan jag till en viss del förstå kritiken mot Lucho ikväll med tanke på hans byten. Visst är det alltid bra att ha en tränare i Barcelona som tror på La Masia och väljer att satsa på ungdomarna, men att byta ut både Neymar och Messi såpass tidigt som han gjorde var ett farligt spel av honom, och det kunde ha straffat sig. Jag var inte överens med honom om det beslutet, utan tyckte att Neymar och Messi kunde ha bytts ut lite senare efter man suttit det 3e målet. Men men, samtidigt så hade helvetet brutit loss om någon av Messi eller Neymar hade gått och skadat sig, det var inte värt det liksom. Hur som haver så bör folk chilla lite. Det var en riktigt, riktigt bra första halvlek och det känns riktigt bra inför Madrid. Måste bara säga en sak angående Mascherano, vilken jävla spelare han är. Är enormt tacksam över att vi har honom i klubben även om jag gett han ett par kängor under åren (när han spelat som mittback).
Barcelona xdssdf2
2014-10-21 23:18

Barcelona Vs Ajax 21/10/14 Highlights
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2014-10-21 23:18
@jawwa:

Hehehehehe.. tydligen är han det.
Vems värvning var det undrar man???

Barcelona Messo
2014-10-21 23:16
Och de som snackar om ur mycket Messi springer på plan och hur många kilometer, det skiter jag fullständigt i, han är ena stund mitt på plan och efter bara några sekunder är han inne i straffområdet, han gör så kloka rörelser så det inte är klokt... synd bara att Neymar inte kan väggspela som Messi för det hade blivit många fler mål varje match...
Annons: