/spanien/barcelona/forum/3787.aspx/spanien/barcelona/forum/3787.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Deli.Z
2014-10-25 16:58
Gå in på AppStore: skriv futbol, den appen du ska ladda heter futbol tv total free, ladda ner, den de e hd kvalité. När du laddat färdigt , öppna appen tryck på programaticon futbol sen på futbol tv, sen tryck på den matchen du ska kolla på. Brukar oftast funka felfri.
Messi - GOL!GOL!GOL!
2014-10-25 16:58
Neymar11:

Vart i mitt eller mina inlägg har jag nämnt Pedro när vi ändå pratar om fyllor? =)
Barcelona AndreD
2014-10-25 16:57
Var faaaan är elvan barcastuff......bajsar på mig snart
Barcelona Neymar11
2014-10-25 16:56
Vart är skämtet? Han leker fotboll eller du är nog en pedro fantast Go home you are drunk
Postat via SvenskaFans-appen
Messi - GOL!GOL!GOL!
2014-10-25 16:55
@Neymar11:

Jag hoppas att du skämtar med den kommentaren.
Barcelona Capilito
2014-10-25 16:53
Unofficial: Luis Suarez will start for Barcelona today #fcblive [rac1]

Får se om detta stämmer..
Barcelona >The Reporter<
Suarez startar!!
Barcelona Vampíro
Unofficial: Luis Suarez will start for Barcelona today #fcblive [rac1] Håll era tummar på att det stämmer. Officiella uppställningar bör droppa inom 5-10 min.
Barcelona Kröjf
2014-10-25 16:50
Del 1: "När fotbollsfantomen Suarez tar fart, står blixten stilla"; gammalt djungelordspråk Då är alltså dagen D kommen och Suarez avstängning "äntligen" till ända. Många härinne har sett fram emot just detta datum, som troende barn i väntan på tomten under julaftonsottan. Somliga delar dock inte denna ofantliga förtjusning, utan närmar sig fenomenet med mer blandade känslor. Själv tillör jag som bekant den senare kategorin, eftersom jag anser mig ha sakliga skäl för min skepsis. Och då tänker jag inte först och främst på den strikt fotbollsmässiga aspekten. Minns jag inte fel så var det också en ansenlig mängd fans härinne, som starkt ifrågasatte det vettiga i att köpa Suarez. Inte minst efter återfallsbettet i Brasilien. Xaviestas inlägg efter det att transfern blev officiell, var inte nådig i sin ilska och fick en ansenlig mängd tummar upp för den skoningslösa frustration han gav uttryck för, i fullt förståelig affekt. Till och med Gabriel var en av dom som sällade sig till den ifrågasättande falangen (om än bara för någon dag eller så). Han använde hårda ord som psykopati, i ett inlägg som skrevs av honom i omedelbar aknytning till bettet ifråga. Gabriel ansåg i ett kort ögonblick av besvikelse och sorg, att Suarez vara behov av behandling för sin uppenbara personlighetsstörning. Samt sist men inte minst, för stunden såg Suarez som totalt förverkad som ens ett tänkbart alternativ i Barca. Gabriel bytte emellertid fot igen ganska omgående. Härförleden beskrev han med största möjliga förtjusning, att i all den stund Messis och Neymars får sällskap av Suarez, så är det en dröm för honom som går uppfyllelse. Neymar11 för sin del, tog Suarez stolpskott mot Saduiarabien samt två mål mot Oman i ett par träningsmatcher för ett tag sedan, som intäkt för att "marängerna" redan då börjat skaka av rädsla inför vad som komma skulle. Och den alltid så insikstfulle och omdömesgille "Zubi", var inte heller sen att offentliggöra att Suarez nu åter var redo för den stora fotbollsscenen. Betyder det att Suarez fått professionell behandling för sin betendeproblematik och blivit fullt ut rehabiliterad efter fyra månader? All vedertagen vetenskap och beprövad erfarenhet, pekar entydigt på att en individs personlighet är något som grundläggs i mycket tidig ålder och med få undantag förblir i stort sett oföränderlig över tid. Många foskare menar till och med att personligheten i huvudak är genetiskt betingad. Vad vi vet med viss säkerhet, är att Suarez pappa var en svinaktig far, som lämnade sin son åt sig själv i tidig ålder. Och att Suarez fick fungera som något av familjeförsörjare. Som 14 - åring skallade han en domare i ett anfall av frustration och sen dess har skandaler, varningar, uppsendeväckande utvisningar och avstängningar kantat hans karriär. Här vill emellertid jag verkligen ta tillfället i akt att framhålla det faktum att jag för min egen del vare sig kände avsky eller skadeglädje, i all den stund Suraez tog till tänderna för tredje gången i VM. Tvärtom tyckte jag uppriktigt synd om honom. Inte minst som ingen lär ha farit tillnärmelsevis lika illa av det inträffade, som Suarez själv. Men med det sagt, vill jag fortfarande inte att han ska representera mig och min favoritklubb. Med risk för att jag och många med mig kommer att ställas i skamvrån och få stå till svars inför arbetkamrater och bekanta när någon ny skandal fyller tabloidernas löpsedlar. Jag vill hemst gärna få vara vara stolt över vår klubb och spelare och kunna lägga ut texten hur fanatstiskt FC Barcelona är, under måndagen morgonfikat, utan befogade angrepp om personliga urspårningar och oförsvarliga "incidenter".. Åter till huvudsaken: Om man nu sätter sin tillit till sådana skyhöga och förbehållslösa förväntningar som vissa hyser härinne, kommer Suarez alltså redan i sin första eventuella tävlingsmatch på flera månader, att få ett internationellt luttrat och allt som oftas fult spelande försvar att darrande längta till slutsignalen, redan innan domaren blåst till spel i sin pipa. Och det trots att Real Madrids bakre linje är utrustade med världens i särklass vassaste armbågar och har mångårig erfarenhet av att ställas öga mot öga med världens bästa anfallare (då avser jag inte Suarez) . Att som Pepe, Ramos m fl råbarkade Madrid-försvarare, möta Messi minst två matcher säsong efter säsong är en sak, liksom att ta udden av den gamle Eto´o i sin forna toppform. Att få stopp på den tävlingsmatchotränade urugayanen en helt annan, om profetiorna nu visar sig stämma överens med den krassa verkligheten. Man får med andra ord lätt intrycket att Barca lyckats med bedriften att värva världens överlägset bäste anfallare genom alla tider, av de förbehållslösa beundrarnas bättre vetande att döma. Detta eftersom Suarez förmodas komma få internationellt erfarna försvarsspelare att rentav skaka sönder och samman, av rädsla genom sin blotta närvaro; på bänken som oroväckande avbytare eller påtänkt portalfigur i startelvan kvittar kanske rentav lika? Och detta trots den normalt sett ytterst försvårande omständigheten att Suarez alltså i slutet av oktober, inte spelat en enda "riktig" match sedan tidig sommar. Samt dessutom aldrig någonsin mig veterligen, medverkat i en tävlingsmatch av den prestigefyllda dignitet som ett El Clásico representerar. Debut i dubbel bemärkelse för mannen utan nerver men ett sjuhelvetes humör, står alltså för dörren en dag som denna. Om Suarez inte är renodlad sociopat till sinnes, så borde rimligtvis han själv vara den som darrar mest av nervositet redan i omklädningsrummet på Santiago Bernabeu (förutsatt att urugayanen visar sig vara en av de elva utvalda då det är dags för avspark). Det vill säga i den mån Suarez är fullt medveten om vilka sanslösa förväntningar från många borskämda och krävande barcfafans, som vilar tungt på hans axlar. Och därtill ägnar en tanke åt det faktum att i stort sett hela fotbollsvärlden kommer att hålla ett alldeles extra närgånget öga på honom, i all den stund avstängningen är till ända och det blir dags att försöka visa de förbehållslösa beundrarna, sina absolut allra bästa sidor redan från första början. Samtidigt som sannolikt många kritiker på "ganska" goda grunder, bara inväntar att dom sämsta ska ta sig uttryck igen via den kroniska bråkstakens primitiva agerande. Och därmed skapa underlag för nya säljande braskande rubriker i massmedia. Var så säkra på att motståndarna inkusive "12:e mannen" på bortaplansläktarna i Spanien och Europa, kommer att göra sitt till för att Suarez ånyo ska förlora förståndet. Att bitas som ett osett och gravt stört barn, på seniornivå för tredje gången i globalt bevakade sammanhang i världens största sport, gör man som bekant inte ostraffat. Så tro inte för ett ögonblick att andra lags anhängare tar hänsyn till att Suarez snart har avtjänat sitt straff som han fick av FIFA. Motståndare och deras fans lär istället se till att Suarez får lida såväl mentalt som fysiskt för sitt absurda
Barcelona Barca007
2014-10-25 16:49
Finns det någon riktigt bra stream som någon vill dela med sig?
Barcelona Kröjf
2014-10-25 16:42
Suarez del 2: Att som Pepe, Ramos m fl råbarkade Madrid-försvarare, möta Messi minst två matcher säsong efter säsong är en sak, liksom att ta udden av den gamle Eto´o i sin forna toppform. Att få stopp på den tävlingsmatchotränade urugayanen en helt annan, om profetiorna nu visar sig stämma överens med den krassa verkligheten. Man får med andra ord lätt intrycket att Barca lyckats med bedriften att värva världens överlägset bäste anfallare genom alla tider, av de förbehållslösa beundrarnas bättre vetande att döma. Detta eftersom Suarez förmodas komma få internationellt erfarna försvarsspelare att rentav skaka sönder och samman, av rädsla genom sin blotta närvaro; på bänken som oroväckande avbytare eller påtänkt portalfigur i startelvan kvittar kanske rentav lika? Och detta trots den normalt sett ytterst försvårande omständigheten att Suarez alltså i slutet av oktober, inte spelat en enda "riktig" match sedan tidig sommar. Samt dessutom aldrig någonsin mig veterligen, medverkat i en tävlingsmatch av den prestigefyllda dignitet som ett El Clásico representerar. Debut i dubbel bemärkelse för mannen utan nerver men ett sjuhelvetes humör, står alltså för dörren en dag som denna.Om Suarez inte är renodlad sociopat till sinnes, så borde rimligtvis han själv vara den som darrar mest av nervositet redan i omklädningsrummet på Santiago Bernabeu (förutsatt att urugayanen visar sig vara en av de elva utvalda då det är dags för avspark). Det vill säga i den mån Suarez är fullt medveten om vilka sanslösa förväntningar från många bortskämda och krävande barcfafans, som vilar tungt på hans axlar. Och därtill ägnar en tanke åt det faktum att i stort sett hela fotbollsvärlden kommer att hålla ett alldeles extra närgånget öga på honom, i all den stund avstängningen är till ända och det blir dags att försöka visa de förbehållslösa beundrarna, sina absolut allra bästa sidor redan från första början. Samtidigt som sannolikt många kritiker på "ganska" goda grunder, bara inväntar att dom sämsta ska ta sig uttryck igen via den kroniska bråkstakens primitiva agerande. Och därmed skapa underlag för nya säljande braskande rubriker i massmedia. Var så säkra på att motståndarna inkusive "12:e mannen" på bortaplansläktarna i Spanien och Europa, kommer att göra sitt till för att Suarez ånyo ska förlora förståndet. Att bitas som ett osett och gravt stört barn, på seniornivå för tredje gången i globalt bevakade sammanhang i världens största sport, gör man som bekant inte ostraffat. Så tro inte för ett ögonblick att andra lags anhängare tar hänsyn till att Suarez snart har avtjänat sitt straff som han fick av FIFA. Motståndare och deras fans lär istället se till att Suarez får lida såväl mentalt som fysiskt för sitt absurda beteende, långt mycket längre än så. I deras ögon har han inte sonat sitt brott och ska till varje pris provoceras att begå nya till gagn för det egna laget. Man kommer troligen att göra sitt allra bästa för att ånyo bringa honom ur fattningen, med alla möjliga tillgängliga medel. Psykningarna blir sannolikt allt annat än sostifikerade. Det är alltså den sortens oglamorösa framtid, som den uppenbart personlighetsstörde Suarez förnmodligen har att gå till mötes, när han lämnat lilla Holland och England för att ta La Liga med storm, så fort matchandet av honom tar fart på allvar i världens bästa seriespel. Frågan är: Kommer Suarez att orka bita ihop i det långa loppet och vecka efter vecka leverera på den skyhöga nivå som förväntas av somliga culés? Den som lever på hoppet snarare än det sunda förnuftet, vet tydligen redan svaret: Självklart! För oss som tillhör den mer mer eftertänksamma sorten av supporters, återstår inte desto mindre att se om urugayanen som hade en allt annat än trygg tillvaro när han växte upp, verkligen lyckas stå pall för trycket. Eller om Suarez återfaller i gamla synder och abnormt beteende i all den spott och spe som han lär tvingas få utstå, när motståndare med supporters bestämmer sig för att Barcas nya nr 9 ska bringas på fall med alla till buds stående medel. Och ju bättre Suarez visar sig vara i Barcas färger, desto värre kommer dom andra lagens supportrars smädelser och tätt markerande motståndares tråkningar sannolikt att bli. Bara så vi är beredda på vad som väntar "oss". Men är Suarez för egen del redo för vad som komma skall och fullt ut rehabiliterad beteendemässigt som "Zubi" gjort gällande? Eller kommmer han att förlora fattningen redan vid sitt första framträdande. Och kalla Pepe vad denne kallade Keita, alternativt använda sig av samma rasistiska "strategi" som han själv använde gentemot Evra? Rentav bita tjurfäktningsfanset Ramos om och när han ser rött på nytt? För det lär minsann inte behövas bengaler med Suarez på planen, för att domaren ska stoppa matchenför en stund. Det lär räcka med att uruguays bad boy går in i den röda dimman åter igen. Snart får vi svaren svart på vitt. Om Suarez nu får den stora äran att spela sitt första El Clásico i Blaugranas matchställ, vill säga. Mycket talar onekligen för det. Inte minst med tanke på vilka alternativ som står till buds i årets upplaga av Barca. Säg att Suarez gör succé och stänker in en äkta hattrick. Då lär jag nog få "höra" Ha, Ha i det tonläge som Simpson-figuren och plågoanden Nelson hånfullt begagnar sig av i sitt underdog- översitteri. Till er som eventuellt blir på det humöret, vill jag i så fall redan nu för framförhållingens skull påtala att en svala gör ingen sommar och att säsongen fortfarande är långt ifrån över efter kvällens match. Jag skulle också kunnat skriva skrattar bäst som skrattar sist. Men håller mig för god att göra så, av den enkla anledningen att Suarez i grund och botten är en lika sorglig karaktär som just nämnde Nelson. Om det sen beror på en uppfostran i fruktans tecken, dåliga gener eller en kombination, är sekundärt i sammanhanget. För egen del är jag i skrivande stund ärligt och uppriktigt orolig över att Gabriels dröm går om intet, inom kort. Och att han kommer återkalla de drömmar vi tidigare delat i två års tid, om att Barca borde prioritera minst en mittback av värdsklass framför allting annat när transferfönster varit öppet. Men istället har alltså Alexis Sánchez sålts till hans hatlag Arsenal och upp emot 2 miljarder spenderats på två vapendragare till Messi. Jag medger att trion på pappret ser drömlikt imponerande ut. Och om man envist vill hålla fast vid på den gamla klyschan att anfall är bästa försvar, så kan vi känna oss rätt förhoppningfulla. Det vill säga om det nu inte vore för att den "taktiken" faktiskt också förutsätter ett starkt försvar som är att lita på. Och som inte i sin relativa inkompetens på den här nivån, skapar osäkerhet ända fram i den främsta linjen. För att därmed läggea sordin på offensivlustan i det främsta ledet. Och även om Barcas imponerande nolla i kolumnen vad gäller baklängesmål atlltjämt är intakt, så är jag riktigt orolig för att den spricker med besked på San
Barcelona Neymar11
2014-10-25 16:39
Kolla Arsenal matchen, Sanchez leker fotboll
Barcelona Deli.Z
2014-10-25 16:38
Testa först med appen:futbol brukar funka bra.
Messi - GOL!GOL!GOL!
2014-10-25 16:35
Snart kommer startelvan. Är mer nervös inför startelvan än själva matchen.
Barcelona I.Cuenca
2014-10-25 16:34
@tikitaka:

Cmore play kan du köpa
Barcelona Neymar11
2014-10-25 16:32
AndreD City har inte allt för många träben Men han gör det bra iaf så kan vi sälja honom
Barcelona AndreD
2014-10-25 16:31
Neymar11 Inte så svårt för han när hela den där överskattade ligan är fullt av träben.
Barcelona SoM_Un
2014-10-25 16:29
Heisenberg

hahaha klockren!
Barcelona tikitaka
2014-10-25 16:29
dema hur gjorde du för att köpa den?
Barcelona tikitaka
2014-10-25 16:28
cules, jag vill köpa matchen, men vet ej hur man gör.. någon som kan hjälpa mig? har kollat på c more hemsida men hittar ingenting. En nervös cule tackar på förhand! Visca Barca
Barcelona Krabban94
2014-10-25 16:22
@L.A.M Nr 10:

Ett för att vara lika med Zarra, två för att gå om...
Messi - GOL!GOL!GOL!
2014-10-25 16:10
papillon:

Menar på att med Mascheranos närvaro som DM slipper vi situationer där Pique eller Mathieu måste stöta. Dvs: vi slipper falla alltför ofta.
Barcelona L.A.M Nr 10
2014-10-25 16:05
Det här med Messis rekord. Det är väl så att han behöver ett mål för att tangera och två för att gå om? För jag har läst lite olika om att han behöver både ett och två mål.
Barcelona Deli.Z
2014-10-25 16:04
De som har iphone kan ladda appen:Futbol, man kan nästan se alla matcher live där med hd bild.
Barcelona BARCA-més que un club
2014-10-25 16:03
Sjukt taggad inför matchen ikväll tror på laget , Messi stänker ditt 2 baljor och blir historisk med sina mål och vi får med oss 3 poäng .

VAMOS BARCA !!!!
Dema
2014-10-25 16:03
Hej alla .. Läser lite här och där om att stream sidor kan komma att funka dåligr ikväll. Jag själv har köpt matchen på nätet för 99 spänn. Slipper man oroa sig.
Barcelona papillon
2014-10-25 15:56
Messi - GOL!GOL!GOL!

Förstår inte hur du tänker när du skriver att Pique eller Mathieu inte behöver falla?

Klart att dom måste falla om deras backpartner stöter.
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Barcelona DM1982
2014-10-25 15:49
[QUOTE=NoGo™ ]Lord Song! [/QUOTE] Det är en bra spelare men inte bra nog för Barcelona. Han har gjort det bra i West Ham och kommer säkert köpas ut. I Barcelona har han ingen framtid.
Messi - GOL!GOL!GOL!
2014-10-25 15:46
papillon:

Kan inte riktigt hålla med där. Om det är något Barca är känt för så är det för att hålla en rak backlinje. Det är just vid situationer där Mascherano stöter som vi har släppt in onödiga mål dvs det blir en dominoeffekt där Pique måste täcka Mascheranos yta samtidigt som att han släpper sin. Till slut hämtar vi bollen ur nätmaskorna. Därför menar jag på att det är bättre att Mascherano stöter i ett tidigare skede från det defensiva mittfältet. Pique och Mathieu behöver inte falla då båda redan besitter helt okej förmåga att stöta. I synnerhet Mathieu som inte visar någon nåd.
Barcelona LeoMessi
2014-10-25 15:41
Yaya har inte varit sig lik den här säsongen. Broderns tragiska bortgång har påverkar honom mer än man tror.
Annons: