/spanien/barcelona/forum/3785.aspx/spanien/barcelona/forum/3785.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barcelonistas
2014-10-23 11:44
Smogen - jag ska vara helt ärlig nu jag tycker inte det är någon big deal ifall man vilar 2 dagar elr 3. Detta är inte korpen spelarna tjänar mer pengar på 1 månad än vad jag kommer göra under hela min livstid. Även då Barca drabbades så gnällde jag inte. Jag tycker det hela blir så komiskt när Real ska börja gnälla ( som vanligt) hela jävla tiden. Det gnälls på domaren, man går ut via hemsidan och lägger upp en video på hur blåst domaren är. Mindervärdeskomplexet blir bara större och större. Domaren,domaren,domaren.. Kan det inte vara så att det andra laget faktiskt är bättre?
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Smogen
2014-10-23 11:30
äsch...kommer ihåg att detta med spelschemat hände oss för några år sedan. Det ska sägas att det gnälldes något helt jäkla enormt här inne på forumet. Det var för 1000gången det slutliga beviset på hur korrupt LaLiga var. På just den här punkten är vi ibte ett dugg bättre än la putan...
Barcelona Barcelonistas
2014-10-23 11:25
They dont call him crynaldo for nothing! Att komma med ursäkter redan nu haha så patetiskt. Har vi kunnat spela ett jävla Clasico ( är det för mycket begärt) utan att Reaö spelarna ska gnälla på allt till höger och vänster. Domaren,Spelschema....
Barcelona Barcelonistas
2014-10-23 11:25
They dont call him crynaldo for nothing! Att komma med ursäkter redan nu haha så patetiskt. Har vi kunnat spela ett jävla Clasico ( är det för mycket begärt) utan att Reaö spelarna ska gnälla på allt till höger och vänster. Domaren,Spelschema....
Barcelona LeoMessi
2014-10-23 10:29
Neymar11 Haha hade vi köpt tex Roberto för 38 miljoner så hade jag också desperat försökt övertyga mig själv om hans stora betydelse i laget haha. Dom köpte Isco för en mindre summa och han är 10 gånger bättre! Khedira är vanligtvis ganska bra, hans passningsspel och bollbehandling kanske inte är av högsta klass, men han vinner mycket boll och stör väldigt mycket sitt Box to Box spel. Men nu har han varit skadad länge och knappt fått speltid, så det blir intressant att se om dom vågar ställa upp med honom.
Barcelona Neymar11
2014-10-23 10:18
Leomessi Det värsta är ju ändå priset haha, dom gör allt för att höja honom för att kunna försvara priset. Bäst var det när dom trodde att Illarmendi räddade deras mittfältskris. Dom har ju näst intill möt svaga lag sedan atletico matchen förutom villareal (som borde ha vunnit) Nu kommer dom bli tvungna att spela Khedira (som inte ens vill vara kvar) på mittfältet
Barcelona LeoMessi
2014-10-23 10:13
The reporter Haha han är definitivt inte sämre än Illaramendi! Båda är ganska kassa dock:) Fast ingen härinne påstår att Roberto är nästa xavi, tillskillnad från Puertan där dom försöker övertyga sig själva att han är nästa xabi.
Barcelona Neymar11
2014-10-23 10:10
@barcastuff: Alves: "Sometimes it seems it's all my fault. But criticism is like adrenalin, it makes me better. I live today and I'll enjoy this season." Svårt att bli bättre när man inte ser sina egna brister...
Barcelona >The Reporter<
2014-10-23 09:47
Dem hånar Sergio Roberto på Puertan haha. Han är väl inte sämre än 380 miljoners mannen iIIarahahah eller vad han heter
Barcelona Pep G
2014-10-23 09:41
barcastuff: Ronaldo (Real Madrid): "Not looking for excuses beforehand, but the clasico should be played on Sunday, so we could rest 24 hours more."" Dubbelmoral. Tror ni han hade sagt likadant om vi hade spelat på onsdag. Det har hänt oss flera gånger men då va han tyst.
Barcelona koeman92
2014-10-23 09:25
@LALAWELEATAKORA:

Haha snälla kan jag få slå dig med en klubba på huvudet??
Barcelona Neymar11
2014-10-23 08:53
Riktiga proffesionellt idrottsmän kommer inte med ursäkter innan eller efter matcher. Hur kan Barcelona brås på spelschemat när det handlar både om internationellt och nationellt. Det här är en sådan grej man helt enkelt måste acceptera, för inte kan det komma som en chock för dom att sånt här uppstår. Med den truppen dom har så borde dom kanske börja rotera oftare istället för att leta ursäkter vid en eventuell förlust. Annars så kan dom alltid gå tillbaka till att förstöra planen när Barcelona kommer på besök :). Jävla förlorare!
Barcelona Nemesis 10
2014-10-23 08:38
Kanske låter hårt men jag tycker inte Real ska klaga på att dom får en dag mindre vila än oss. Alla topplag hamnar i sånna situationer ibland och då gäller det för tränaren att ta rätt beslut när han ska ta ut truppen. Ancelotti kunde ha låtit vissa spelare att sitta på bänken eller gjort tidigare byten när laget ledde med 3-0 i halvtid.
Barcelona LeoMessi
2014-10-23 08:11
[
Barcelona SoM_Un
2014-10-23 04:45
Barcelonistas

ska dom börja igen? haha snubben ska börja gråta redan nu. som om vi aldrig har fått en dag mindre vila herregud.
Barcelona Thierry Henry
2014-10-23 04:13
@AlekRivard:
Nej gubben. Defensiven och fysiken är mycket högre i la liga. Det är bara att kolla på klubbar som real, atletico och barca. Det är inte bara så att vi rullar ut motståndare. Vi springer sönder motståndare också. Atletico Valencia och vi medmera har ramstarka försvar. Dom flesta lagen i pl har försvar som närmast kan jämföras med en dålig komedi. Kolla Arsenal och deras ständiga problem på fasta. Kolla Liverpool och United med oexisterande försvar. Även Shitty så är försvaret den svaga punkten. Bara Chelsea har ett försvar av världsklass där borta. Slå upp fakta dom senaste årens cl så ser du att spanska lag dläpper in färre mål i snitt än engelska. Vi är bättre både defensivt offensivt taktiskt och strukturellt. La liga är världens bästa liga med hästlängder. Pl har mer pengar. Thats it Atletico, Barca och Real hade alla utan tvekan promenerat hem pl. Valencia, Sevilla hade nått cl
Barcelona AndreD
2014-10-23 01:28
@Barcelonistas:

Kan ändå hålla med, två dagars vila är för lite. Jag hade inte tyckt det hade varit okej om det hänt oss.
Barcelona Barcelonistas
2014-10-23 00:58
Ronaldo (Real Madrid): "Not looking for excuses beforehand, but the clasico should be played on Sunday, so we could rest 24 hours more."
Barcelona Pep G
2014-10-22 23:38
Göndugan är född för att spela i Barca. Mer än någon annan spelare. Om det inte vore för hans skada så kanske skulle han ha spelat hos oss redan den här säsongen. Jag har alltid sagt och kommer forsätta säga att det inte finns en spelare som kan ersätta Xavi lika bra som honom. Skriv Göndugan vs Madrid på Bernabeu. Han dominersr mittfältet utan att stressa. Så kylig, så kall att man blir alldeles varm hemma på soffan. All in på Göndugan och säkerställa honom precis som Neymar.
Barcelona One_LionelMessi
2014-10-22 23:32
Den som får Reus....det laget kommer höjas enormt!
Barcelona Neymar11
2014-10-22 23:26
Engelsk fotboll existerar inte, det är importerad fotboll! End of story
Barcelona LeoMessi
2014-10-22 23:24
Jawwa Dom spelar nog bara så här roligt i CL. Dom visar tyvärr inte samma fina spel i ligan:/
Barcelona Vampíro
2014-10-22 23:21
Reus, holy shit vilken spelare.
Barcelona B-Guden
2014-10-22 23:20
@AlekRivard:

Förklara för mig varför dom spanska lagen hela tiden spelar ut Engelska lagen i, Europa league och Champions League, kanske inte hela tiden men för det mesta. Sen så köper Engelska Toppklubbarna La ligas mittenklubbars bästa spelare, som oftast blir en av deras bästa spelare om inte den bästa
Barcelona jawwa
2014-10-22 23:20
Dortmund spelar utan tvekan den roligaste fotbollen i europa
Barcelona grande jw
2014-10-22 23:19
@AlekRivard:

Sluta trolla. Det finns bara ett lag i PL som håller hög defensiv klass och det är Chelsea. Och med tanke på det bara existerar engelsmän med träfötter som varken har teknik eller bollkontroll så kanske det ser ut som att PL har ett jättebra försvar. Men i själva verket har dom pissdålig offensiv.
Barcelona Neymar11
2014-10-22 23:18
Försvarsspelet i England håller hög klass? Yeah right,
AlekRivard
2014-10-22 23:12
@Vampíro:

Överlag kanske tekniken och sådant håller högre klass i La Liga men fysiken och försvarsspelet håller högre klass och kontringsspelet hos många lag är vasst.
Barcelona Rambla~
2014-10-22 23:10
Om du tycker att 1 gång av 10 är ofta, så visst okej. Snälla, bemöda dig inte ens. Dina argument är så urvattnade och är så typiska för de svenska anglofilfantasterna som dominerar i det här landet.
LALAWELEATAKORA
2014-10-22 23:09
@grande jw:

Hur man får upp bollen på plan är ganska obetydligt så länge man gör det, Atletico är kanske lite ett "förspanskat" Stoke men annars är dom nästan identiska då bland annat då bådas spel går/gick ut på att göra mål på fasta situationer.
Annons: