/spanien/barcelona/forum/3783.aspx/spanien/barcelona/forum/3783.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona jawwa
2014-10-25 18:48
Det går för segt i våra anfall...
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona NoGo™
@Capilito:

Funkar inte för mig heller... JA kör på Acestream.
Barcelona Sentuary
In med Alba ut med Busquets upp med Masken in med Mathieu i backlinjen är det så svårt
Barcelona Sentuary
In med Alba ut med Busquets upp med Masken in med Mathieu i backlinjen är det så svårt
Barcelona Acrobat
2014-10-25 18:47
Suarez har gjort mer på en halvlek än James har gjort under hela sin tid i Real. Fan vad överskattad James-valpen är!
Barcelona Suarez
Barcelonistas Vi har haft två chanser. Neymars och Messis. Real har varit farliga varje gång dom varit där uppe. Två ribbträffar, James chans, Kroos. Vi vinner aldrig CL med detta försvar.
Barcelona NoGo™
@Vampíro:

Haha precis! Masken å Alves ser ju ut stabila ut om man jämför med han liksom....
Barcelona Neymar11
Ignorera idioten han kommer hit för att provocera varje jävla gång Mod. Gör som vanligt ingenting alls (lär spärra mig nu)
Barcelona Capilito
Är det bara mig sopcast inte funkar för just idag?
Barcelona Pep G
Vi behöver en ordentligt mittback som kan nicka bort derss inlägg. Det är för enkelt att sätta inlägg på oss. Det måste stoppas. Sätt Mathieu i mitteb och ta in Alba som vänsterback.
Barcelona Barcelonistas
Tyska Maskinen - vilka straffar är det du syftar på? Märks ju hur jävla korrupta ni är när ni vill ha straffar som inte ens finns.
Barcelona SoM_Un
2014-10-25 18:46
Måste säga att jag är fett missnöjd med le idag. Hur fan kan han bänka
alba huuur. Fattar noll asså
Barcelona Zamboza
@Messi - GOL!GOL!GOL!:

Maränger måste ju hitta på ett och annat ifall dem förlorar. Dem har redan börjat förbereda sig. Annars tycker jag att real gjort en bra match. Deras vänsterkant känns farligt. Jag pissar på mig varje gång Marcelo får bollen nära vårt straffområde. Synd att Messi inte kunde göra 2-0 där. Nu lever matchen i allra högsta grad. Det märks på Suarez att han inte spelat match på ett tag. Frågan är om man ska ta in Pedro för att stoppa reals vänster kant.
Messi - GOL!GOL!GOL!
Pique har inget att göra där ute och slänga sig för att täcka inlägg. Han ska som mittback stå kvar i sin position framför målvakten. Pique gör samma misstag när Benzema nickar i ribban. Istället för att stå kvar i sin position för att nicka bort bollen springer han in på en tom yta mellan Dani Alves och Bravo vilket lämnar 174cm Mascherano ensam med Benzema. Katastrofalt och ansvarslöst!
Barcelona Zibarca ~ MESMARizing
2014-10-25 18:45
Ramos hands? Lika mycket straff som den real fick. Men så måste man tänka på att real får minst 1 obligatorisk straff per match. Spelar ingen roll om det är straff lr om dem blir kapade utanför straffområdet.
Barcelona Rambla~
Hur Pique lyckas komma fel på varenda höjdboll som slås in i straffområdet begriper jag inte.

En annan sak, det här mittfältet är skapt för bollinnehav. När de får ägna minst halva halvleken till att jaga boll, vilket de är mycket sämre på, undrar man ju varför Lucho envisas att spela de tre?

Upp med Mascherano på mittfältet, in med Rakitic, och vi får ett mycket rakare och giftigare spel. Vi har sett det i de senaste matcherna. Nu när mittfältet väl får bollkontroll är Madrid samlade på sin planhalva och bollen spelas bara runt runt. Händer ingenting framåt.
Barcelona Blaugrana91
Störande att istället för 0-2 är det 1-1... Även om det sett ok ut så hoppas jag att vi höjer oss. Vi bör ta ut Pique, sätta Mathieu som mittback och in med Alba.
Barcelona Suarez
Real har fler avslut mot mål och då räknar jag inte med att vi slagit bort bollen några gånger i straffområdet också när den varit nära Real spelare. 5-3 till real i chanser. Dom har två ribbträffar med. Vårat försvar är uselt. Messi osynlig.
Barcelona Pep G
Messi borde ha avslutat bättre. Jag tycker att hans skärpa framför mål har blivit för dålig. Han har tappat kylan framför mål. Han missar allt för ofta. Och han borde ha passat Xavi! Suarez ser lite små vilsen ut. Han behöver mer rutin och borde backa hem lite oftare. Det samma gäller Neymar. Jag saknar Sanchez och Pedros hårda jobb hem. De skapar 2 mot en 1 lägen och tvingar mittfältarna att dra sig från mitten.
Barcelona Vampíro
[QUOTE=NoGo™ ]Har en känsla av att Pique kommer kosta oss matchen... [/QUOTE] Hehe no shit, han ger sig inte annars.
Barcelona grande jw
2014-10-25 18:44
På vänsterkanten saknas en överlappande Alba EXTREMT mycket. Mathieu gör det väl bra med förutsättningarna men vi har så sjukt stora ytor på vänsterkanten som Alba är bland de bästa i världen på att komma överlappande på.
Barcelona Song song
Saknar Alexis matcher som denna. Men äckligt av domarn att skänka bort en straff.
Barcelona Bàckis - adoradors de Rivaldo
Hela laget gör ju en helt okey halvlek, bortsett från Piqué i vanlig ordning. Hur mycket skall man behöva stå ut med innan klubben och Lucho förstår att han inte håller längre? Till och med Alves ser ju bra ut, för att inte tala om Mathieu som varit grym!

Nä, Piqué sätter oss i skiten. Kunde lika gärna dragit på sig en straff till, och då har han varit tveksam flera gånger i spelet överlag.
Messi - GOL!GOL!GOL!
Real Madrid har bokstavligt talat ingenting utan sin vänsterkant. Det är där farligheterna kommer. Marcelo + Ronaldo. Det finns ingen som kommer nära bollföraren när denne har bollen på Dani Alves' kant. Då är det lätt att slå inlägg eller instick.

Annars är det lite mystiskt att vi slutar spela efter att Messi missade 0-2-chansen. Vi har kvaliteten men måste hitta en stabilitet i försvaret först. Mathieu har slagit bort för många bollar och det märks att det var månader sedan han spelade vänsterback sist.
Barcelona Leo y Cesc
Rättvist resultat efter 45 min hade varit 2-3.
Barcelona NoGo™
2014-10-25 18:43
Har en känsla av att Pique kommer kosta oss matchen...
Barcelona LeoMessi
Ska ladda ner matchen i efterhand och se den i lugn och ro. Märker att Alves och Mr poker suger som vanligt! Vad fan är det med alla gula kort? Inte fan brukar vi spela så fult? Eller?
Barcelona Barcelonistas
Vi är det bättre laget det ska stå 1-3 typ.
Barcelona Andrés V
2014-10-25 18:42
Pinsamt att "Världens bästa lag" ska behöva en straff för att ta komma in i matchen.
Barcelona Leo y Cesc
2014-10-25 18:42
Seriöst vafan har hänt med Pique? Ta ut han och sätt in Mathieu som mittback och sätt Alba på vänsterkanten. Vi kommer bli mycket bättre!
Annons: