/spanien/barcelona/forum/3782.aspx/spanien/barcelona/forum/3782.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona A good coach is everything!
2014-10-24 09:40
Dani Alves är också en som lever på gamla meriter.. I viss mån Xavi, Iniesta också men dessa två är legendarer har svårt att klaga på dem! Xavi har nu på slutet vart suverän också. Att bänka Xavi har gjort honom gott!!
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona A good coach is everything!
2014-10-24 09:37
Pedro lever tyvärr på gamla meriter som många andra från Pep eran gör. Host Pique host Busi! Visst Busi har inte vart jätte dålig men han har knappast imponerat dom senaste åren !!
Barcelona II Barça II
2014-10-24 09:34
Om Pedro går före Suarez mot Real Madrid då ska Luis Enrique få sparken med omedelbar verkan. Om man inte vill starta med Suarez, då ska åtminstone Sandro starta. Pedro får titta på matchen hemifrån, han förtjänar inte ens att sitta på läktaren.
Barcelona II Barça II
2014-10-24 09:34
Barcelona Neymar11
2014-10-24 08:51
@barcastuff: Laudrup (ex-Barcelona -Madrid): "Before, Messi was a phenomenon, but he always wanted to finish the action. He's more dangerous now." [cope] Håller med han, han känns så oförutsägbar den här säsongen.
Barcelona Zyzz
2014-10-24 08:23
Messi och Ronaldo har tydligen gjort exakt lika många poäng (mål och assist) de senaste 10 åren. Messi har dock ett högre snitt (1,22) än Ronaldo (1,05) samtidigt som Ronaldo har fördelen av att vara 2 år äldre. För 10 år sedan var Messi trots allt bara 17 år och Ronaldo 19 år. Messi har ju även fler individuella utmärkelser. Med andra ord: MESSI ÄR BÄST I VÄRLDEN!
Barcelona Gud är störst! - Pep el rei!
2014-10-24 02:13
Vilken avslutare denna Súarez är det är sinnesjukt! Blev förälskad i hans hänsynslösa spelstil sen hans tid i Ajax och jag har hoppats på att se honom i en Barca tröja. Nu äntligen kan jag se det här lejonet ryta till i den vackraste av tröjor! Jag har aldrig sett en spelare som går så rakt på, det är som att han inte ser motståndarna, han har ingen tveksamhet alls i kroppen, PANG så är det mål!
Barcelona Pep G
2014-10-24 00:37
Inte ens Zlatan fick starta sin första el clasico. Men jag verkligen hoppas att Suarez är med från start. Fotboll är fotboll och han har tränat med laget i flera veckor och dagar. Det är bara att spela honom.
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2014-10-24 00:34
*hjärta*Stay calm, fake left and see you later

Minns han spelade Cl i Juvenil A föra säsongen. Han fick känna på några matcher med Barca B minns jag.
Från Juvenil A, lite i Barca B och nu i A-laget (första säsongen dessutom i A-laget med)
Min poäng är, hur kan man redan gräva ner Munir???

Go natt.

Barcelona Treyh
2014-10-24 00:10
Gabriel har rätt i att Suarez inger rädsla i Madrid-spelarna. Till och med jag bli lite nervös vafan haha. Sanningen är att ingen har någonsin sett Suarez, Messi och Neymar spelar nån match tillsammans. Det finns inga video på hur de spelar tillsammans. Det går ej att specialstudera denna trio i förväg. Madridförsvarare går in i en dimma. Dessa BEASTS släpps lös för första gången nu på lördag. Jag är super taggad.
Barcelona El Pistolero Loco (Suarez)
2014-10-23 23:50
Fan vad mäktigt det ska bli att se världens bästa spelare i Barca under El Clasico sen ska det bli roligt att se Messi med höhö ;) . Ni som har koll på Barca tror ni Lui kommer starta eller hur ser tipsen ut. Även om han har sina efterblivna sidor (bitandet) så är det en fantastisk spelare med otroligt bra attityd. NI såg ju själva igår vilket Kalle Anka gäng Liverpool har blivit utan honom. Grymt taggad på El Clasico i alla fall. Jag tror att Suarez kommer prestera. Tids nog kommer ni älska honom lika mycket som jag (eller kanske inte lika mycket då är man fan störd ;) ) Ha det bra så länge och lycka till på lördag. Ciao
Barcelona *hjärta*Stay calm, fake left and see you later
2014-10-23 23:50
@^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^:

Nja, han spelade väl för Juvenil A i fjol, tror han knappt fick spela med B-laget i sådan fall väldigt lite."Cameroonians" och "Deulefeu" har säkert kolla på läget
2014-10-23 23:46
@SoM_Un:

Pedros icke vara behöver inte sättas ord på.
Men vad Jag inte förstår hur många av er har redan begravt "Munir".

Ta lugnt nu, jag säger inte att ska starta på lördag. Det jag säger är att lilla ungen spelade b-laget föra säsongen, han behöver tid, kärlek och omsorg för att ta det stora klivet. Efter några missade läge har många av er begravt honom redan, dessutom utan namn på gravstenen.

Det är som om Adama som alla dreglar över här i forumet skulle få chans näste säsong eller på våren.
Skulle du eller ni skicka honom till planeten mars för att aldrig återvända efter dålig spel i några matcher fast ni vet vilken talang killen/killarna besitter??.

Roberto däremot är gåta..
Barcelona SoM_Un
2014-10-23 22:51
Gabriel

håller verkligen med dig. hur match otränad han än är så är han klasser bättre än pedro o sopan munir...
Barcelona Gabriel
2014-10-23 22:47
Som_Un Tänkte också på det när jag såg det, riktigt idiotiskt isånnafall faktiskt. Man lägger inte 83M€ på en spelare för att sedan bänka honom när vi möter Madrid i ligan. Det är för sånna här matcher, och Champios League han är tänkt för, annars klarade vi oss redan bra utan honom. Det spelar ingen roll ifall han inte har spelat en match med oss innan, det är Suarez vi pratar om och bara han närvaro på planen inger mer rädsla från Real Madrid. Suarez hade inte lirat på ett tag förra säsongen heller men kom ändå in och avgjorde för Liverpool direkt, det är den typen av klass han besitter. Hoppas verkligen inte att det här med färgen på träningsvästarna ska vara en indikation på att Suarez börjar på bänken för isåfall ska Lucho få sin första riktiga stora känga av mig.
Barcelona SoM_Un
2014-10-23 22:25
tror fan suarez kmr att bänka.. märkte på träningsbilderna att han lirade med bänkisar dom hade västar. messi neymar masken o dom andra spelade utan västar... men men förhoppningsvis får han minst 30 minuter.
Barcelona the cameroonians
2014-10-23 21:57
Den största taktiska fördelen LE har gentemot Ancelotti är att spela Suárez från start.

Ingen förutom just LE har någon koll på hur han kommer att användas, och även om Ney och Leo bara spelat med Luis på träning så borde det finnas en del samspel dem emellan redan från match 1.

Försvarsmässigt återstår det att se var Mascherano kommer användas. LE verkar förstått nyttan av att spela el Jefecito på mittfältet, frågan är bara om tränaren litar på Piqué som mittback. För inte kommer Bartra få förtroendet.

Busquets bänkad i en stormatch - när hände det senast?

Det ska också bli intressant att se vem av Munir, Sandro och Pedro som inte kommer med i matchtruppen. Hur står sig hierarkin egentligen? Talang vs rutin.

Lördag 18.00 smäller det. Bernabeu kommer koka. Precis som Pepes hjärna.
Barcelona Nemesis 10
2014-10-23 21:53
@Coach Pep.:

Herregud, det där är det sjukaste jag har läst på länge. Som sagt Messi är genom tidernas bästa fotbollsspelare och det kommer inte finnas några diskussioner när han lägger skorna på hyllan!
Barcelona ElRaval
2014-10-23 21:10
Herre gud vilken målskytt vi får. Villa och Etoo i all ära, men frågan är om inte Luis Suarez är ännu ett snäpp bättre när det kommer till att vara en notorisk målskytt. Han bara klipper till!
Coach Pep.
2014-10-23 19:37
Tja, vad man ska säga.. Vi som följt honom år efter år med förstoringsglas vet ju om detta (länk) på ett rent experentiellt plan efter att ha upplevt det, men det var inte mindre otroligt att få sammanställningen på papper.

Om 100 år kommer man snacka om en Messi som sket på alla rekord, statistik, fysikens lagar och t.o.m. överträffade sin egen förträfflighet. Man kommer också att tala om samhällets ignorans som aldrig riktigt insåg hans verkliga överlägsenhet trots att de hade möjlighet att se honom varje vecka.
Barcelona Neymar N11
2014-10-23 19:18
Valdes is already in Manchester. He will sign a contract at Man United if he passes the medical tests he will undergo in coming days. [md]
Barcelona Krabban94
2014-10-23 19:01
Blir intressant om han skriver på, hoppas han kommer tillbaka till sing toppform. De Gea är dok svår att bänka...
Barcelona zick9
2014-10-23 18:50
United bekräftar
Barcelona NoGo™
2014-10-23 17:47
Official: Man United have offered former Barcelona keeper Victor Valdes (32) to complete his rehabilitation from a knee injury in Manchester
2014-10-23 17:40
Kollade genom lite bilder på dagens träning i FC Barcelonas hemsida.

Fastnade på den här bilden. Det är en duell mellan Suarez på ena sida vs Mathiue och Masken (de starkaste spelarna vi har).

Vad tror ni?
Kom Suaez förbi båda Mathiue och Masken?? :-)..

Jag tror det :-)..
Barcelona SoM_Un
2014-10-23 17:37
grande jw

jag tycker att ronaldo ser ut som en transa....behöver inte vara barnsligt för att man tycker att ser ut om en vaxdocka elr nåt ska du bestämma åt folk om vad dom tycker haha:D no hard feelings bro. men njut av partyn el clasico istället!!

när hela världen o alla svenskafans forums snackar skit om våra barca spelar, kallar dom dvärgar, oskulda pojkar, smutsfilmare. fula åsnor bla bla bla bla...om vi inte ska få uttrycka oss i vårt egna forum o börja driva om andra spelare vart ska vi annars göra det...tycker du att folk är barnsliga o omogna iignorera inlägget bara. låt folk njuta o dela med sig haha säger det igen no hard feelings min vän=)
Barcelona VizzlA-"Tots Units Fem Força"
2014-10-23 17:35
knoxxx

CR7
Barcelona DM1982
2014-10-23 16:22
Intressant statistik mellan Messi och Ronaldo.
Barcelona NoGo™
2014-10-23 16:10
Spokesperson FIFA: "Luis Suarez can play official games for Barcelona starting on 25 October. His ban ends on 24 October at midnight." [dpa]

note: real madrid-controlled media had in past days started a campaign claiming that suarez' ban would only end on sunday #fcblive

Hahah....
Barcelona Nemesis 10
2014-10-23 15:48
grande jw

Helt rätt, vissa inlägg här inne angående Ronaldo är pinsamma att läsa. Stor anledning till varför jag skriver mycket mindre här än vad jag gjorde förr.
Annons: