/spanien/barcelona/forum/3774.aspx/spanien/barcelona/forum/3774.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Real Madrid Tyska Maskinen
2014-11-20 20:36
[QUOTE=Först Cesc nu Messia]Vilken klubb tror ni Messi hamnar i? Är övertygad om att det blir Chelsea. Går som tåget och titlar lär ju komma, dessutom är Cesc där nu. Eto'o och Deco har redan lirat där och Jose Mourinho, kan man tycka mycket om men han är en vinnare. Chelsea ligger också före Barca, med lirare som Hazard, Oscar, Matic, Costa kan Messi verkligen hitta tillbaks, han behöver miljöbyte helt enkelt. [/QUOTE] I Bayern passar han perfekt (säger inte detta bara för att jag är Bayernfan). Pep kanske inte spelar exakt som Barca gör men det syns fortfarande att han letar efter den "falska 9an" som han kan använda sig av. Syftet med Götze var att han skulle vara Peps nästa Messi men han fungerar bäst på mittfältet. Lewandowski är inte så dålig och kommer in i rollen match för match, men ingen gör det lika bra som Messi. Att han skulle till Chelsea tror jag inte då hans kvalitéer inte alls kommer utnyttjas under Mourinho med den defensiva fotbollen han spelar..
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Bàckis - adoradors de Rivaldo
2014-11-20 20:33
@koeman92:

Det enda jag vet om Ingla är att han var en del av Laportas, Begiristain, Soriano och Rosell teamet som bildade ledningen i början av 2000-talet. En ledning som tog oss till toppen, som sedan splittrades helt.

I länktips finner ni dokumentären " FCB - The Inside Story". Vet att den varit uppe här förr, och jag själv har sett den flertalet gånger. Där får man följa det teamet jag nämnde, från att man blir tillvalda och Barca ligger nära konkurs och rasar i tabellen. Även bilder och inside-info kring Ronaldinho affären, Davids-lånet, Riijkards positon m.m.m.

En brutalt bra tips, i väntan på liknande och framförallt bättre tider ;)

Barcelona Smogen
2014-11-20 20:28
koeman92 Marc Ingla var väl vicepresident under Laporta. Tror han var en av många vicepresidenter som hoppade av under Laportas styre. Minns jag rätt hängde han ett tag med Soriano innan de bägge gick skillda vägar. Båda ställde upp i förra presidentvalet. Soriano är numera ledare för Manchester City tillsammans med en hel drös gammalt Barcafolk. Synd att inte han vann förra valet. Både Soriano och Ingla blev ju totalt utklassade av Rosell.
Först Cesc nu Messia
2014-11-20 20:25
Vilken klubb tror ni Messi hamnar i? Är övertygad om att det blir Chelsea.
Går som tåget och titlar lär ju komma, dessutom är Cesc där nu. Eto'o och Deco har redan lirat där och Jose Mourinho, kan man tycka mycket om men han är en vinnare. Chelsea ligger också före Barca, med lirare som Hazard, Oscar, Matic, Costa kan Messi verkligen hitta tillbaks, han behöver miljöbyte helt enkelt.
Barcelona Smogen
2014-11-20 20:22
Andresito Men skrolla ned. Det är ju tom. enklaee än att skriva och fråga om honom så varför kollar fu inte först? o jag vill inte bråka, jag undrar verkligen. :)
Barcelona Smogen
2014-11-20 20:21
El Flaco Tack för uppfateringen! Har du någon koll på Benedito? Även om jag gillar Farre som ide så tror jag inte han har en chans. Bartomeu hoppas jag verkligen ryker och just nu finns då Benedito och eventuellt Laporta. Ska jag vara ärlig så är jag inte så sugen på Laporta heller, även om han jämfört med Bartomeu känns som en vacker dröm. Jag var rätt glad när Laporta försvann. Han har gjort bort sig lite för ofta i min bok och affärerna var inte direkt strålande under Laportas och Txikis tid heller.
Barcelona *hjärta*Stay calm, fake left and see you later
2014-11-20 20:20
Vampiro

ursäkta mig, jag missförstod dig igår och tydligen är vi inne på samma spår du och jag :)

El flaco
Tack för infon! Hade ingen aning om den nya kandidaten Farré som verkar enligt uttalanden som en förnuftig man, precis vad vi behöver. Vi har dragningskraften, vi har ekonomin och resurserna, men vi har absolut inte rätt personer som drar i trådarna och fattar besluten.

Bara det faktum att bartomeu ställer upp i valet är ju en förolämpning mot Barca som klubb. Han har varit skurkens rosells lakej under alla dessa år och på mindre än 10 månader har han visat sig var en helt oduglig och karaktärlös person men nästan lika mycket storhetsvansinne som sin företrädare.
Barcelona koeman92
2014-11-20 20:17
Vad tycks om Marc Ingla? Jag har hört att han kandiderade under förra valet. Någon som vet något om honom?
Barcelona Lionel Messi n10
2014-11-20 20:15
Varför ska vi sälja Messi vadå det förtjänar han att vi låter han lämna? Hallo Barca har gjort han till den spelare han är och vi har fortfarande världens bästa spelare i klubben. Tror ni alltid att en klubb vinner? Nej utan det kommer tider där det går trögare och vi är i den perioden just nu men det finns möjligheter kvar för Barca att resa sig. En nytändning på Iniesta&Busquets ett försvar som spelas ihop och en trio där uppe som fungerar och vi kan bli farliga. Finns inga anledningar och sälja Messi och det skulle vara det dummaste om man gjorde det så länge han vill spela för Barca. Vi har inte förlorat ett skit ännu så ta det lugnt med försäljningar hit och sådana saker.
Barcelona Suavi
2014-11-20 20:13
En av mina reskamrater kan inte längre följa med till Barcelona i helgen. Jag har därför en matchbiljett över som jag säljer till den som kommer med ett bud.

Biljetten är på Boca 36 och är värd 145€. Ska du på matchen ensam får du ju även nöjet att sitta bredvid svensktalande individer :)
Barcelona Andresito
2014-11-20 19:52
Jordi Farre på ynka 39 år ska ställa upp i presidentvalet. Har någon koll på honom?

Bartomeu, Benedito, Farre just nu.
Coach Pep.
2014-11-20 19:50
el Flaco

En folklig underström tar över klubben? Det hade varit stort. Man måste älska katalanerna och deras nationalism. Det är klart att FC Barcelona är en nationell angelägenhet så det är kul att höra att det finns den typen av initiativ. Man kan undra var näsdukarna på Camp Nou varit, men tänker man efter så har ju alla culés helt enkelt stannat hemma i protest. Vem säger att makthungriga globalister och affärshajar har monopol på klubben? ;D
Coach Pep.
2014-11-20 19:26
Thierry Henry Bayern kan nog köpa Messi om Pep vill. Om jag hade varit i Messis skor så hade jag lämnat Barca för Bayern för att optimera karriären. Det är rätt läge nu med mycket som inte fungerar i Barcelona. Man kan prata om lojalitet men man kan inte bara ställa krav på Messi utan det måste riktas åt båda hållen. Messi är knappast nöjd med hur klubben sköts, märks ju på långt håll. Faktum är att för alla objektiva fotbollsälskare hade det varit mycket spännande att se Messi få en nytändning i en ny och optimal miljö som i Bayern. Ni kan anklaga mig för att vara illojal supporter, men faktum är att jag tänker på Messis bästa här. Om han väljer att lämna så är det minsta vi fans kan göra att visa full respekt. Jag tror definitivt Pep kommer vara kvar längre i Bayern än i Barcelona och det finns hur många goda anledningar som helst för Messi att överväga en flytt till Bayern. Det är inget som säger att både Robben och Ribery kommer stanna om Messi går dit. Det är såklart inte kul att som culé behöva prata om en försäljning av Messi, men i dagens läge känns det oundvikligt så det är bättre att ta tag i frågan istället för att fega och leka "hardcore" culé. Sen är det rätt patetiskt av dig att klanka ner på tyska ligan sådär. Det är uppenbart att du gör det endast för rädslan att Messi ska lämna. Tyska ligan är en av Europas toppligor; det finns ingen anledning för toppspelare att ignorera den ligan längre.Tysk fotboll är definitivt mer städad än spansk fotboll i dagens läge, även om den har en bra bit kvar till Spaniens konkurrensnivå. Om PSG kan locka över hela Seria A:s spelarelit så kan nog Bayern locka vem som helst med. Visst, man kanske måste bevisa att Bayern har råd, men det finns lika lite anledning att tro att de inte har det. Jag tror aldrig de hade värvat Messi utan Pep, men med tanke på hur nära Pep står honom kan jag mycket väl tänka mig att han lockar dit Messi precis som han gjorde med Thiago. Pep, Messi och Thiago i Bayern München hade talat för sig själv.. Ledningen hade aldrig överlevt nästa val. Pep kan helt klart använda sig av strategisk krigföring här. Om vi inte får en ny ledning förtjänar vi inte Messi.
Barcelona Thierry Henry
2014-11-20 18:47
@Tyska Maskinen:
Ni hade behövt trippla ert förra transferrekord för att få Messi. Du säger att ni har råd. Det tror jag först när jag ser det. Ni har aldrig värvat spelare i närheten av hans status förut. Ni vann 1 cl och du tror helt plötsligt ni är allsmäktiga? Det enda som hade fått Messi att ens fundera på att sätta sin fot i er skitiga lilla liga är möjligheten att återförenas med Pep isf. Robben och Ribery är dessutom 2 stora egon som ser sig själva på samma nivå som Messi. Dom hade aldrig accepterat att han kom in och tjäna dubbla deras lön och fick en central roll i ert anfallspel. Så någon av dom hade garanterat fått lämna för att göra plats åt honom. Ni hade garanterat försökt inkludera några spelare i en sån deal. En deal som.bars hade hänt om Pep insisterat. Messi hade gjort kaos med hela eran förening och hela er bonne liga. Hierakier hade gått i kras, spelare hade vart missnöjda, transferrekord hade spräckts och lönestrukturen trasats sönder. Bayern är en stor klubb med stark ekonomi. Men ni är en klubb som byggt upp er ekonomi på ett sunt långsiktigt sett. Jag tror inter er klubb vare sig är redo eller villig att unna sig lyxen av Lionel Messi och alla strukturella förändringar det hade inneburit för er
Barcelona el Flaco
2014-11-20 18:40
En ny presidentkandidat har presenterat sig idag. Det rör sig om en 39-årig ingenjör vid namn Jordi Farré under slogan som gent normal, vi är normala människor. Hans team består av ingenjörer, ekonomer och advokater som definierar sig själva som en grupp vars syfte är att bidra med en frisk fläkt inom klubben. Farré har sagt att hans styrelse har de ekonomiska resurserna för att ställa upp i valet och att han vill få ett slut på de juridiska svårigheterna klubben har gått igenom de senaste åren. Han har dessutom sagt att de inte tänker ansluta sig till en annan kandidatur och att han aldrig tänker lägga sig i de sportsliga frågorna för att om han gör det kommer Barça "åka ner till andra divisionen". Angående de aktuella teman som berör klubben sa Farré att han kan inte föreställa sig Messi någon annanstans förutom FC Barcelona, att han hade varit villig att ta bort Núñez namn från museet och försäkrade att man kommer göra sig av med Zubi. Farré är därmed den terdje officiella presidentkandidaten tillsammans med Bartomeu och Agustí Benedito. Jag har länge velat att Laporta annonserar att han tänker ställa upp i valet fast med tanke på att han redan är ett känt namn är det ingen brådska. När det gäller Farré och hans uttalanden tycker jag det mesta lät positivt. Jag gillade hans humor när han sa att hans avsikter är att lämna över fotbollsfrågorna till de professionella och inte till sig själv då han är, uppenbarligen, inte någon expert. Jag tyckte även om att han vill ta bort Núñez namn från klubbens museum. Även om det inte är hela världen så visar det att Farré inte är någon nuñista. Bartomeu däremot sa att han planerar att hålla kvar det officiella namnet President Nuñez Museum och visar klart var han står i det Barça-politiska spektrumet. Att Farré inte vill ha kvar Zubi visar mer på sunt förnuft än något annat...
Barcelona el Flaco
2014-11-20 16:25
Lion24/

Lägg även till att Carme Barceló, en journalist med stark relation med den nuvarande styrelsen, har gått ut och sagt att Bartomeus relation med Messi och hans far är långt ifrån att vara lika bra som man hade önskat. Den bristen på feeling kan komma att få stora konsekvenser.
Barcelona Neymessi
2014-11-20 16:24
Man vet att det är illa ställt med klubben om man inte ens skulle bli förbannad på Messi om han lämnar. Han har alltid sagt att han vill stanna i klubben, men med tanke på att han ska ha sina bästa år nu och den nuvarande ledningen håller på att köra klubben i botten förstår jag att han om han vill lämna. Hade antagligen gjort desamma och då älskar jag Barca över allt. Fan...
Barcelona Lion24
2014-11-20 15:34
Neymar11

1. Messi sa förra året att Barcelonas vice-president inte kan nåt om fotboll (!). Bara en sån sak, av Messi dessutom.

2. Messi fick ett nytt kontrakt för inte alltför längesen och tjänar redan rätt bra? Tjänar väl mest i världen? Om inte så är det top 3 i alla fall. Messi kände att han förtjänade att vara den bäst betalda spelaren i världen och fick sedan nytt kontrakt. Pusslar man ihop det så förstår man.

3. Messi har flera gånger sagt att han vill avsluta karriären i Barcelona eller alternativt spela nån säsong i Argentina vilket är förståeligt.

Det handlar om saker som väldigt många av oss inte förstår eller ser. Messi är bland där uppe med de bästa spelarna genom tiderna. Messi jämförs t.o.m ibland med Pelé och Maradona. Eller han har i alla fall jämförts med dom. Finns många som har sagt att Messi är den bästa av alla. För att hålla den här nivån uppe så måste Messi prestera och vinna titlar. Messi presterade och vann titlar men nu är inte Barcelona som det var förut. Därför har Messis prestationer och titlar sjunkit. Då blir du mindre omtalad. Vem vill inte bli världens bästa fotbollsspelare genom tiderna? Vem får den chansen inom fotbollen?

Därför behöver Messi stöd. Ser vi den stöd som han förtjänar? Det är en väldigt stor skillnad på den stöd Cristiano får av Florentino och Madrid tidningarna jämfört med Messi av Bartomeu och Barcelona tidningarna. Som Barcelona president så har du ändå en liten makt av tidningarna. Känns som om Bartomeu har en väldigt stor makt bland tidningarna.

Vi har haft 3 tränare på 3 år sen Pep gick. Vi har haft en krissituation på mittbackspositionen i flera år och köper Mathieu och Vermaelen som ännu inte spelat för den här klubben. Man har 3 högerbackar i truppen där vänsterbacken (Adriano) får gå före dom andra 2. Douglas köptes och har gjort ca 70 minuter. Montoya har spelat en match. Alves är inte sig själv. Är detta organisation? Är detta genomtänkt? Är detta ett slagkraftigt lag med en så utsatt position som försvaret? På mitten har vi en Xavi som förmodligen lämnar nästa år. Ersättaren? Sergi Roberto. Vi får inte värva nån så det är det ända alternativet. Vi ska klara oss med Pedro, Munir och Sandro som avbytare i 2 år. Håller detta i en klubb som FC Barcelona? Alla tränare är inte Pep som klarade sig med mindre välkända avbytare!

Vad jag vill komma fram till är att Messi får inte den stöd han tycker att han förtjänar. Messi vill vinna titlar och naturligtvis individuella priser. Man vinner inga titlar med ett halvt medelmåttigt lag. Messi spelar i FC Barcelona som är en av världens absolut största klubbar som dessutom är en klubb som är på top 3 vad gäller inkomster. FC Barcelona är en klubb med världens förmodligen största dragningskraft. Då håller det inte att man köper Mathieu, Vermaelen, Douglas och har kvar spelare som Roberto m.fl. Pelé eller Maradona blev inte utnämnda som tidernas bästa spelare för endast spelet på plan utan att vinna titlar. Dom dominerade spelet och vann titlar.

Varför gjorde man sig av med Messis absolut bästa polare Pinto? Varför kunde inte Pinto vara 3:e målvakt istället för Masip? Man underskattade Pintos roll i truppen, där är det tydligt att man antingen inte kan nåt om fotboll eller så vill man försöka göra Messi förbannad och låta det se ut som att han själv vill lämna. Det känns som om man i smyg tvingar bort Messi. Pinto tjänar verkligen inte mycket jämfört med de andra spelarna, eller tjänade ska jag säga. Pintos egenskaper är värd varenda krona i och med att han är en ''pappa'' eller ''kompis'' i laget. En spelare som gör din bästa spelare nöjd, en spelare som öppnar upp sig för ungdomarna och nya spelare, en spelare som sprider energi inom truppen. Vad gör Masip nu som Pinto inte kunde göra? Är inte Stegen och Bravos konkurrens tillräckligt?

Är detta verkligen genomtänkt? Inte undra på att han vill lämna. Jag förstår Messi och hade jag varit han så hade jag tänkt igenom allting väldigt noga. Jag hade t.o.m samtalat med Laporta och frågat hur hans planer ser ut. Jag hade även frågat Pep och kollat vad han tänker göra, hur hans framtid ser ut och om Pep är intresserad av att ha Messi i laget. Sen ska vi tänka på att när Laporta kommer så kommer det inte bli som förut på första säsongen utan det kommer också ta tid.
Barcelona Baha - Pep G
2014-11-20 13:11
Det är inte lönen Messi är oroad över. Han och Cr får 21 miljoner var. Det måste vara något personligt och man kan spekulera vad det kan vara. Jag tror inte att han ser Barca som ett vinnande lag längre. Luis Suarez till Barca för 80? Suarez som inte kan spela på kanten längre och tvingar ut Messi på kanten. Innan byggde man laget kring honom nu känns det inte så längre. Det kan vara att han längtar efter individuella priser och ser att Barca inte duger längre. Vi har varken mittfältarna eller backarna för att vinna titlar. Alla lag spelar ut oss stundtals, från små till stora.
Barcelona Neymar11
2014-11-20 11:33
Så nu är spekulationerna gällande Messi igång helt i onödan, för att han ger median chansen att läsa mellan raderna 1: Stämmer det inte med ledningen, gå ut ärligt och uppriktigt och förklara hur det ligger till och vad som händer. Väck dom sovande medlemmarna och tvinga fram nyval. Du är MESSI för fan, vad skulle hända? Ledningen bänka honom? Inte en chans 2: Vill du lämna/förnya kontraktet ta det internt och ge fan i att mata gamarna. 3: Trivs du inte och vill söka nya utmaningar så varsågod och lämna efter säsongen, ifall rätt bud kommer (troligtvis inte) Nu kommer Lucho och spelarna jagas i veckor angående Messi och ingen kommer få lugn å ro. Samma visa varje år nu, fc Barcelona har blivit gnällandes mecka. Spelare vill inte sitta på bänken trots uteblivna prestationer Alla vill ha mer pengar eller längre kontrakt En ledning som fortfarande ältar laporta och förstör allt det sportliga Klagar på gräsplaner, motståndarnas taktiker, domare, fans, skor, stolpträffarna, matchtider, matchschema, Och all det här gnällande vill jag hylla Pique som har varit bänkad flertal matcher i rad men ändå valt att HÅLLA KÄFTEN
2014-11-20 07:15
[QUOTE=Thierry Henry]Ni har inte råd med Messi. Eller snarare. Ni skulle aldrig lägga en summa på uppåt miljarden för en enda spelare. Dom enda realistiska alternativen är någon av Manchester klubbarna, Chelsea eller P.S.G om han skulle lämna. Lämnar Messi så blir han med råge den dyraste spelaren i historien. Så Messi till Bayern? Jo kanske om ni erbjuder Neuer, Lahm och Robben/Ribery i utbyte. Inte bara hade ni tvingats släppa dessa spelare för att få ihop övergångssumman. Utan även för att frigöra löner nog för att tillgodogöra Messis lönekrav. Messi till Bayern kommer förbli en dröm för dig min vän. [/QUOTE] Hahahahaha är du helt jävla dum eller? Bayern har råd, Messi hade tillbringat mer pengar till Bayern än vad de betalade för att få dit honom. Han är det största varumärket inom fotboll och det är den enda anledningen till varför jag skulle vilja se honom i Bayern. Lahm, Neuer och Robben för Messi? Är det jag eller du som drömmer?
Barcelona Thierry Henry
2014-11-20 04:07
@Tyska Maskinen:
Ni har inte råd med Messi. Eller snarare. Ni skulle aldrig lägga en summa på uppåt miljarden för en enda spelare. Dom enda realistiska alternativen är någon av Manchester klubbarna, Chelsea eller P.S.G om han skulle lämna. Lämnar Messi så blir han med råge den dyraste spelaren i historien. Så Messi till Bayern? Jo kanske om ni erbjuder Neuer, Lahm och Robben/Ribery i utbyte. Inte bara hade ni tvingats släppa dessa spelare för att få ihop övergångssumman. Utan även för att frigöra löner nog för att tillgodogöra Messis lönekrav. Messi till Bayern kommer förbli en dröm för dig min vän.
Barcelona Neymar11
2014-11-19 23:07
@barcastuff: According to the new contract of Barcelona B winger Adama (18), he will be promoted to the first team next year. [rac1] Bästa som har hänt på 5 år! Men tyvärr så kommer han säkert lånas ut
Barcelona Funeral Canticle (Lucho bienvenidos)
2014-11-19 22:59
@Liunil Masse:

Tack för svaret :P
Hoppas se Messi på högerkanten, det gynnar laget om laget är rätt balanserat så vi får ut det mesta ur dem övriga
Barcelona Barcelonismo*
2014-11-19 22:25
Tyska maskinen hahhahaahahahahahahahahhahahahaahahahahahavahahahahahahahahahaha hahhahaahahahahahahahahhahahahaahahahahahavahahahahahahahahahaha hahhahaahahahahahahahahhahahahaahahahahahavahahahahahahahahahaha hahhahaahahahahahahahahhahahahaahahahahahavahahahahahahahahahaha hahhahaahahahahahahahahhahahahaahahahahahavahahahahahahahahahaha
2014-11-19 21:48
[QUOTE=koeman92]Kan jag få det du röker på? [/QUOTE] Shi bror du kan få servetter när Messi lämnar
Barcelona koeman92
2014-11-19 21:47
@Tyska Maskinen:

Kan jag få det du röker på?
Barcelona Blaugrana91
2014-11-19 21:34
[QUOTE=Tyska Maskinen]Vet inte varför, men ser Messi hos oss i Bayern snart.. Dessa Reus uttalanden ifrån Rummenigge verkar endast vara ett sätt att dölja Messi-affären från media. Vi får se vad som händer, Messi ut till Bayern och Reus till sin drömklubb Barca? [/QUOTE] Knappast.
2014-11-19 21:02
Vet inte varför, men ser Messi hos oss i Bayern snart.. Dessa Reus uttalanden ifrån Rummenigge verkar endast vara ett sätt att dölja Messi-affären från media. Vi får se vad som händer, Messi ut till Bayern och Reus till sin drömklubb Barca?
Barcelona Krabban94
2014-11-19 20:55
@påfågeln:

Sant, som jag skrev kom jag inte exakt ihåg var jag läste allt och exakta summor men på ett ungefär och då länkade nån från Barcas officiella hemsida. Men håller helt med om att det ska kräva mycket för att kunna acceptera detta köp.. Det är inget nytt för nån att han är skadebenägen och då frågar jag varför riskera då man kunde satsat på nån annan istället...
Annons: