/spanien/barcelona/forum/3773.aspx/spanien/barcelona/forum/3773.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Liunil Masse
2014-11-19 14:52
Funeral Canticle Stabil. Var bäst på plan i första och var väl den som skapa något för Argentina genom sina fina passningar och dribblingar. Dock så känns det som att han tappat den sjuka farten han en gång hade vilket är otroligt synd.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Funeral Canticle (Lucho bienvenidos)
2014-11-19 14:33
Hur var Messi på sin gamla position som högerytter för Arg under den 45 min han spela?
Barcelona LeoMessi
2014-11-19 14:22
Andresito Håller med dig. En spelare som Mustafi kan spela mittback och högerback. Hade behövt mer fysik på kanten. Valencia gjorde ett bra köp där! Sen fanns det en massa andra unga och utvecklingsbara spelare. Tyvärr verkar vi inte kunna tänka långsiktigt eller kortsiktigt.
Barcelona Andresito
2014-11-19 14:10
Vermaelen är en del av betalningen för Cesc. I och med hans skadeläge och hur lite han spelat de senaste säsongerna så ska han inte vara värd mer än €7M.

Tror inte en sekund på att det inte ligger något speciellt bakom summan för Thomas.

Vi är i desperat behov av mittback. Det logiska är då att värva någon man kan lita på, både spelmässigt och tillgänglighetsmässigt, samtidigt som man betalar någon slant extra för en snabb affär.
Vermaelen åker på en ytterligare skada i VM, en spelare alltså som haft skadebekymmer bakom sig. ÄNDÅ väljer man att köpa honom.

Detta är en chansvärvning rakt igenom. Man kunde lika gärna chansat på en ung spelare som man faktiskt kunnat sälja om det inte går så bra. Samtidigt hade man inte behövt lägga mer än 10m på spelare som:
Schär, Dragovic, Doria, Nastasic, Musacchio, Mustafi

Dessa hade åtminstone kunnat spela, och avlasta både mittbackar och indirekt även Busquets för att Mascherano måste ner och göra jobbet ingen annan kan göra på mittbacken.
Barcelona Krabban94
2014-11-19 13:22
@Gabriel:

Summan kan bli så hög som 19miljoner (detta beroende på hans egna och laget prestationer)
Men summan som vi betalat nu borde vara runt 10miljoner (tror det var pund det talades om).

Så har jag hört och läst för en tid sedan...

15milj £ är ungefär 18.7milj €...
Barcelona Lion24
2014-11-19 13:22
Real har monsterbacken Varane på bänken när Ramos och Pepe startar och vi har tills nu i november än inte sett Vermaelen spela en match i en position där vi har Piqué, Mathieu och Bartra. Ser ni skillnaden? Det är fullständigt löjligt detta och detta pågår i en klubb som FC Barcelona. För Messis skull så hoppas jag att han lämnar nu i sommar, det blir bäst så för han.

Sen måste jag passa på att hylla Varane. Vilken back det är. Utan att överdriva så ser jag Varane top 3-5 redan nu om inte den absolut bästa backen där ute. Jag har aldrig sett en mittback vara så grym vid den åldern. Det är sanslöst. Och han är Real Madrids avbytare, vi har Piqué/Bartra och Vermaelen (om ens det). Skratta eller gråta?
Barcelona Gabriel
2014-11-19 12:54
Nu har jag inget vidare minne när det gäller Vermaelens transfersumma men på hans wikipedia sida står det att övergången låg på £15M, det är väl närmare 18M€ om jag inte har helt fel.

Katastrof affär!
Barcelona Neymar N11
2014-11-19 12:51
Vermaelen had thigh muscle discomfort at the end of training yesterday. He'll decide today if he can continue training with the group. [as] Undra när han kommer tillbaka till spel, och att vi betalade 10M euro för en skadad spelare är helt otroligt. En klubb som fc barcelona förtjänar bättre ledning och sist men inte minst en klok och ekonomisk smart sportchef.
Barcelona Barca Barca
2014-11-19 12:38
@Vampíro:

Precis som du säger, känns som om de vore igår men sen läser man att det var nio år sen och blir vettskrämd, tiden har sprungit iväg. Jag minns dinhos första säsong väl, då vi Barca fan levde i rena helvettet med Gaspars ledning innan Laporta tog över, vi var på väg att tappa våran storhet helt men sen kom han. Måste tacka Laporta, Rosell, Txiki och alla involverade i den affären, för utan det köpet vet jag verkligen inte vart det hade burit av. Kunde lika gärna bli omsprungna av Valencia eller Deportivo på den tiden och slutat med att vi kanske skulle nu behöva sälja klubben.
Barcelona Andresito
2014-11-19 12:26
Vampíro

Dinho, vilka minnen. Tråkigt att hans form dalade så snabbt, inte för Barcelonas skull, utan främst för fansens.
Finns det någon spelare i dagens fotboll som ens är i närheten av hans nivå gällande underhållning?

Sjukt även att Messi redan för 9 år sedan spelade på högsta nivån i fotbollen.
Barcelona Vampíro
2014-11-19 11:56
Det är idag nio(!) år sen Ronaldinho lekte ut hela Bernabeu. Holy shit vad det går snabbt ibland. Känns som att det var igår man satt och undrade vem av Giuly eller Larsson som skulle starta matchen, det blev tillslut den där unga argentinaren
Barcelona Alltid en legend, Puyol .
2014-11-19 10:53
Vermaelen had thigh muscle discomfort at the end of training yesterday. He'll decide today if he can continue training with the group. [as]

..............
Barcelona Andresito
2014-11-19 10:06
Bravo spelade alltså gårdagens match, det är väl första gången han inte har åkt hem tidigare från ett landslagsuppehåll för att vara fräsch inför en ligamatch?
Kan man hoppas på att ter Stegen får chansen på lördag?

Tror dock tyvärr att Lucho är väldigt envis med målvakterna. Ingen kommer inkräkta på den andras turnering såvida ingen blir skadad.
Barcelona Neymar11
2014-11-19 07:05
Har man bra mittbackar så slipper man spela mascherano där
Barcelona El Conejito
2014-11-19 02:06
Fyfan att vi inte behöll Alexis :'(

https://www.youtube.com/watch?v=RzTXdcJ_0Sk
Barcelona Gio Style
2014-11-19 01:47
Chile spelar ut Uruguay efter noter, Bravo har slagit sjukt fina långbollar, både höga och sånna raka med kraft och precision. Han måste våga slå sånna passningar i Barca också. Barca o Mort! Busi ska inte gå före Mascherano, han har gått ner sig sen länge. Xavi och Iniesta är helt irrelevanta i den här situationen. Edit: Den jinxen. 1-1.
Barcelona Barca o Mort!
2014-11-19 01:01
Gio Style

Eller det faktum att Argentinas landslag inte har Busi-Xavi-Iniesta..
Barcelona Gio Style
2014-11-18 23:37
När Tata spelar Mascherano som mittfältare i landslaget förstår man hur smutsig ledning vi har.
Barcelona Gio Style
2014-11-18 23:32
Kan det inte bli 2016 imorgon? Det är fan så jävla långt dit.
Barcelona A good coach is everything!
2014-11-18 23:27
Vad var det jag sa om Varane? denna unga mittback är utan stress komplett den speeden,spänsten, spelförståelsen, lugnet hur sjuk är inte Varane???. 21 fuckin år han är bara för galen vore det inte för Varane så hade Messi tysta Mourinho ett antal gånger. Inte ens Alexis lyckas löpa ifrån Varane han var tvungen att stanna upp och göra en chipp som blev galen den också. Varane fick oförtjänt mycket kritik där, men Varane gjorde allt rätt i den situationen, lopez som ska ha kritik om någon ska ha det. Jag personligen tycker att Alexis ska ha beröm för det inte många som ser att målvakten är ute i en sån sits. Så jävla synd att han lirar i Real, han hade passat utmärkt i Barca! Det är när laget har mycket bollinnehav Varane kommer till sin rätt. Det är vid en mot en han briljerar. Ursäkta OT men älskar denna spelare.
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2014-11-18 22:38
Moussa Sissoko från Neycastle har spelat riktig bra den här säsongen..
Han var lite träben av sig föra säsongen men nu har han förfinat till första touchen. Stark, rikt bra speed, jobbar i 150% varje match.

Han är en av faktorn att Newcastle har spelat bra den här säsongen.

Alltså den där Varane!!! Varför hittar inte vår sportchef såna sällsynta mittbackar. Stället för vermaelen e la Douglas/tvinga Masken spela mittback i tre säsonger nu....
Barcelona Andresito
2014-11-18 21:55
Skönt, bara Mascherano kvar i spel från Barcelona i landskamperna. Ser fram emot Neymar - Suárez - Messi på lördag. Förhoppningsvis kan Iniesta göra ett inhopp också.
Barcelona Krabban94
2014-11-18 21:47
@Leo y Cesc:
Fegisen? Messi blev ju också utbytt. Är väl ett smart drag att vila sig till viktigare matcher istället för att riskera nåt i en träningslandskamp med noll betydelse...
Barcelona Julia
2014-11-18 21:42
^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^

Japp, Aguero sitter på bänken.
Barcelona Leo y Cesc
2014-11-18 21:42
Fegisen vågade inte fortsätta va?
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2014-11-18 21:38
@Ronaldinho Gaucho:

Jag var sugen på att se hur Motinho från Monoco spelar.
Lite synd att de parkerar bussen. Den spelaren påminner mig om vår Deco i spelstilen.
Jag måste säg att Messi har sprungit en hel del i den här halvleken. När han blir placerad som yttern och han får rörliga spelare som öppnar upp ytor för honom hittar han alltid trollkonsterna. Han känns dessutom lite kvickare den här matchen. Man hoppas på att den personliga tränaren han anställde för två veckor sen ligger bakom det.. Annars är matchen rätt låst.

Kul att se båda Teves och Pastore får lite rättvisa när de får vara med i landslaget.

FÖRESTEN, Vet någon av er om Aguero sitter på bänken??
Barcelona Rambla~
2014-11-18 21:37
Tata spelar Mascherano på hans rätta position. I Barca hände det fan inte en endaste gång. Varför inte? Om han nu är så jävla bra som mittback varför spelar då inte Tata honom där? Nä, jag börjar mer och mer tro på att det någon högt upp i ledningen som har bestämt att Masche ska spela mittback i Barca. Oavsett vad andra tycker. Kanske för att skydda Busquets? Det verkar orimligt. Busquets blir knappast sämre med lite konkurrens. Tvärtom, det hade bara varit till det bättre och även gjort honom helskärpt.
Barcelona Funeral Canticle (Lucho bienvenidos)
2014-11-18 21:32
@Leo y Cesc:

Det är väl som vanligt man använder sin bästa avslutare som måltjuv, han ska hugga på lägen som ges och inte vara så delaktig längre ner. Inget ont om honom men någon större assist kung är han inte precis samt att han saknar den attributen som vissa genier besitter när det gäller att hitta andra :)
Barcelona BARCA-més que un club
2014-11-18 21:30
Ronaldo sparkade av ballarna precis på en Argentinsk spelare haha missa bollen totalt.
Barcelona Leo y Cesc
2014-11-18 21:27
Spelar Ronaldo ?
Annons: