/spanien/barcelona/forum/3771.aspx/spanien/barcelona/forum/3771.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Tiki-Taka
2014-10-26 02:32
Leo Messi Så du menar på fullaste allvar att tredje målet var iniestas fel och inte masherano? Masherano måste väl fatta att iniesta har kontroll över situationen och att han ska stanna kvar på sin position. Madrid fick idag tre pissmål, ren slump bara! Hade inte Messi missat det sooooooklara läget, hade Barca stått som segrare
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Neymessi
2014-10-26 02:24
Helt sjukt ändå att vi spelar el Clasico med samma mittbackspar som var ett så stort problem förra säsongen.
Njuter ändå lte av tanken på att Barto satt på läktaren och fick bevittna det elände Rosell och hans kompisar har skapat. Amatörer och parasiter.
Men förlusten idag är framförallt LEs fel. Så otroligt fel balanserad 11 att jag blir mörkrädd. Ska erkänna att jag var stormförtjust i tanken på LE som tränare då vi behövde en tränare med glöd. Det har han ju, men rent taktiskt har han inte imponerat för fem öre.
Barcelona jerkasss
2014-10-26 01:56
För ungefär ett halvår sedan hade jag ett rant om att busquets måste offras nu när folk har insett hur man sårar oss på kontringar. Det håller inte att ha en spelare på den positionen som är helt oduglig vad gäller defensiva omställningar Jag blev utskrattad då här på forumet, men jag fattar fortfarande inte varför vi inte kan inse att vi behöver folk som kan ställa om snabbt defensivt. Istället ställer vi upp med alla långsamma muskelfibrer man kan hitta i katalonien på den defensiva planhalvan (-mathieu). Dags o hitta ett nytt lag att heja på kanske, joga bonito-supporter som man är. Verkar inte finnas nått hopp om att barca ska kunna anpassa sig för att kunna konkurrera. Har ju ändå hejat på barca sedan 2005 när man skiftade från real. Tar emot lite, finns ju så mycket fint här ändå under lagren. Men om det ser ut så här i ett år till är det risk för att man releasar sin anger o blir sith
Barcelona LeoMessi
2014-10-26 01:55
Fy helvete vad jag blir förbannad när jag ser deras tredje mål! Vad i helvete sysslar iniesta med???? Inte ens roberto hade lyckats fucka upp det lika brutalt! Straffen och hörnan var det inget snack om.. Pique kan ju inte sluta spela handboll, han spelar oftare med händerna än med fötterna.
Barcelona J.Gamper
2014-10-26 01:54
Word på Gabriel och LeoMessis inlägg. Bara o längta fram tills 2016 för en bättre "era". Kanske kommer Pep Guardiola tillbaka till oss då? :)

Barcelona Vampíro
2014-10-26 01:50
Barcelona är den där snubben på gymmet med rippad överkropp men usel kondition och kycklingben. Anfallet kan hålla världsklass men i motgång så faller hela korthuset och det ser alltid EXAKT likadant ut. Tafatt och man kan inte skapa målchanser om så deras liv hängde på det. Madrids sista mål kom i 62:a minuten. Skapade Barça ett enda läge sista halvtimmen? Nah, gör om gör rätt.
Barcelona Gabriel
2014-10-26 01:43
Helt sjukt vad besviken man är just nu, okej att förlora en El Clasico händer alltid någon gång och det får man ta, men inte på det här sättet. Jag trodde verkligen vi var bättre än så här, därutöver besvikelsen, det kändes som en rejäl väckarklocka in till verkligheten. Sanningen är nog dessvärre att, näe, vi är fan inte bättre än så här. Tyvärr mina bröder. Vi har ett anfall som är det bästa i hela världen, men utöver det så har vi faktiskt inte så mycket annan kvalitet i vårt lag. Varken backlinje eller mittfält består utav hög klass och både Real Madrid, Bayern München och Chelsea har ljusår bättre mittfältare och försvarare än vad vi har. Vi har försökt mjölka ut det sista av Peps Barcelona och ur hans Xavi, Iniesta och och Busquets även trots att det inte finns något mjölk kvar i paketet längre, och det är nu vi ser resultatet av det. Det gjorde riktigt ont i hjärtat att höra Bernabéu skandera "olé" efter deras upprullningar mot oss. Vad har hänt? Det där är ju våran stil, det är vi som ska göra så. Vi har inte längre spelarna för det. Många sitter och klagar på backlinjen och med all rätt men mittfältet är ännu mer kritiskt enligt mig sett till den fotboll Barcelona spelar och personifieras med. Vårat mittfält består utav dessa spelare: Xavi, Iniesta, Busquets, Mascherano, Rafinha och Sergi Roberto. På pappret kanske det ser jävligt bra ut men tar man en närmare titt och faktiskt inser att Xavi inte längre är samma Xavi, och Iniesta underpresterat i drygt 1 års tid nu och faktiskt fyller 31 år nästa år så inser man att mittfältets framtid är långt ifrån säkrat, snarare tvärtom. Dessa två spelarna var navet i Peps dream team era, båda två presterade en fotboll född ur en sagobok men även sagorna tar slut nån dag. Samtidigt som man i Barcelona vägrat inse detta och stänga boken så har Bayern München, Chelsea, Manchester City och Real Madrid gått och köpt upp alla framtidens Xavis och Iniestas, och det är inte längre vi som spelar fotbollen på våra villkor i våra matcher. Nej, för vi har inte de spelarna längre för det. Det är den väckarklockan jag fick mig, en hård box rakt in i nyllet. Ja, det kändes. Jag vet helt ärligt inte hur framtiden den här säsongen kommer att se ut. Just nu har jag svårt att se det positiva. Det enda positiva känns som att vi lyckades köpa Neymar, vilken underbar fotbollsspelare han är och lyckad vi hålla honom glad och lycklig är mycket vunnet fram till 2016. Men fram tills dess vet ja fan vad vi kan förvänta oss alltså. Som det känns nu är det bara att glömma alla drömmar om att vinna Champions League igen för vi är inte ens i närheten av tillräckligt bra för att bli Europas bästa lag. Jag blir mer än nöjd med en liga titel om vi lyckas vinna den denna säsongen. Och mitt i allt elände så passad jag ändå på att påminna om att vi trots allt ändå ligger 1p före Real Madrid i tabellen, och dessutom tappar vi mer sällan poäng i ligan än vad Real Madrid gör. Så ligan är absolut en möjlighet. Men alla drömmar om att bli världens bästa lag igen, den drömmen förblir nog en dröm tills 2016 kommer in och vi vågar köpa in nytt på riktigt. Godnatt.
Barcelona LeoMessi
2014-10-26 01:40
Det sorgligaste med förlusten är att det enda man får från spelare/tränare är att dom måste analysera sina misstag bla bla bla.... Nej Lucho, finns inte mycket att analysera! Du ställde upp med helt fel uppställning och valde att ta ut spelare baserat på namn och inte baserat på form.. Varför i helvete har vi köpt rakitic och Mathieu? När det väl gäller så får den ene spela på en position som han inte har spelat på i två säsonger och den andre bänkas helt och hållet!! Sedan spelade han Busquets enbart för att han heter Busquets. En seriös tränare hade ställt upp med mascherano och rakitic på mittfältet och med Alba som vänsterback... Men nej, han var tvungen att totalt rövknulla taktiken.. Sorry för ordvalet, men är så otroligt trött på att när det väl gäller som mest så tränaren röra om totalt i uppställningen. Är han blind eller dum när han tror vi blir stabilare defensivt med Mathieu på vänsterkanten?? Kollar han ens på Alba under matcherna eller kollar han endast på den fantastiska "energin" Alves bidrar med på högerkanten? Alba har riktigt bra defensiva egenskaper och han har helt fantastiska offensiva egenskaper. Det enda han saknar är huvudspelet! Sen så måste Messi hela jävla tiden sköta offensiven åt mittfältet, killen kommer knappt till chanser längre eftersom det är han som måste skapa allt åt alla andra. Jag älskar att han skapar så mycket chanser som han gör, men han skulle skapa lika mycket chanser och göra ännu fler mål om mittfältet hade förmågan att slå hotande bollar. Nej, Lucho kan analysera en påse skit för det var exakt så hans taktik var. Leker att han endast tar ut dom bästa spelarna och när det väl gäller så skrynklas han kulor ihop tills russin. Och detta kommer från någon som inte har kritiserat Lucho alls denna säsong! Jag har skyddat honom, men idag gjorde han mig sjukt besviken.
Barcelona jawwa
2014-10-26 01:32
Vad barca behöver är att kasta alves all världens väg, sämsta spelaren alla kategorier i barca. Saken blir knappast bättre av att mr pique håller till på samma kant. Sen vill jag inte se busquets på ett jävla bra tag, jag undrar om han verkligen varit så bra eller om xavi och iniestas tidigare storhet har gett sken av det. Slutligen så bör iniesta förpassas till bänken, lallar runt som om det vore beach fotboll. Det betyder att barca spelar med 4 spelare som i dagsläget inte hade tagit plats i något europeiskt topplag. Mittfältstrion skall bestå av rakitic, masken och xavi. Jag tror med handen på hjärtat att om vi hade startat så samtidigt som alves inte spelat så hade vi vunnit.
Barcelona Krabban94
2014-10-26 01:15
Har länge varit inne på att vi behöver en ny ide i laget och spelet. VI är fortfarande alltför förutsägbara, blir lite bätre med Suarez istället för Pedro.

Sedan så kan man ju ställa sig frågan och många har säkert varit inne på det här tidigare.. Tänk er Messi i ett lag med ytor som Real har varje match ut och in, istället för att han på en yta av en kvadratmeter måste utföra det han gör med 4spelare runt sig... Sedan om Ronaldo hade had 4spelare/lika lite yta som Messi hur hade det sett ut då?

Idag gjorde båda en dålig match, men Ronaldo under all kritik alla kontringar så slog han ju sina passningar hur som helst och toucherna var dålig förutom den som olyckligtvis ledde till 3-1. Hade så gärna velat se Messi med Ronaldos ytor, tror han hade varit uppe i dubbelt fler mål än han är idag. Han får ju kritik för att han inte gör lika mycket mål som CR och folk inser inte heller att han slagit så många avgörande passningar och byggt upp typ flest chanser i europa.

Hur som helst är det viktigaste att vi vinner matcher och som det ser ut mot topplag nu så känns de tyvärr inte något vidare...
Barcelona jawwa
2014-10-26 01:06
Suarez är en fantastiskt spelare som dessvärre ej kommer komma till sin rätt så länge vi spelar sengångar-fotboll. Även därför neymar ej verkar komma in 100% igt.
Barcelona II Barça II
2014-10-26 01:05
Sluta larva er va fan, Real var helt enkelt bättre än oss och förtjänade att vinna. Det berode varken på otur eller något annat. Sen kan man inte sitta och resonera på det sättet som ni gör, "om de inte hade fått straff" "om Messi hade satt 0-2", nu fick de (korrekt dömt) straff och Messi missade. Det är tydligen inte bara ledningen som lever i förnekelse, även en stor del av supportrarna gör det också tydligen.
Barcelona >The Reporter<
2014-10-26 00:47
Det var ju inte så att Real var bra enligt mig? Snarare vi som gjorde misstag vid alla 3 målen. Real tycker jag inte var så bra med tanke på att de "bara" gjorde 3 mål pga våra misstag och inte tog vara på ytorna lika stora som hav i vårt försvar sista 30!
Barcelona >The Reporter<
2014-10-26 00:43
Ni som plötsligt börjar skriva om att Suarez var ett onödigt köp blablabla. Hade ni sagt det ifall vi vunnit idag? Samma folk som pratade om att vår defensiv blivit bra säger nu att vi borde köpt backar istället för Suarez. Det blir bara dumt och tråkigt mot Suarez att säga som vissa gör. En sak. Suarez kommer att göra stordåd, det syntes.
Barcelona J.Gamper
2014-10-26 00:41
Messo

Gillar den elvan mot bättre motstånd. Men då måste Montoya och Barta få mer speltid och visa upp lite bättre form. Detsamma gäller Busquets.. Annars kan man slänga in Rakitic istället för honom med Iniesta/Xavi som offensiv mittfältare.

Barcelona J.Gamper
2014-10-26 00:31
Det som är värst är ju att vi nu heller inte kan värva någon. Haha nä jag råder er kära Cules att acceptera läget. Ja, ledningen har fuckat upp Barca rejält... Ja, det är jätte irriterande och känns så onödigt.Men det är bara att acceptera det. Mitt råd till er är att inte ha höga förväntningar.. Var hoppfulla men bli inte förvånade om vi inte vinner något denna säsong heller. Vi får fokusera på det goda och de matcher vi vinner och vara positiva. Kanske vinner vi någon titel.. LE kanske hittar ett perfekt spelsätt för våra spelare men i ärlighetens namn tror jag inte vi kan bli så jätte bra helt enkelt. Betyder inte att vi fortfarande inte kan njuta av Barca. Älskar Barca lika mycket och hatar högmodiga Madrid lika mycket. Visca el Barca i med och motgång!
Barcelona Alltid en legend, Puyol .
2014-10-26 00:31
Tråkig förlust, Lucho gjorde en del fel-val i startelvan men samtidigt var det spelarna som gjorde en allt för dålig andra halvlek. Vi har dessutom släppt in 6 mål de två stora matcherna vi nu spelat. ( PSG, madrid ). Det som talar för oss är att vi har gott om tid att rätta till misstag och bli starkare tills det avgörs.Vi har mycket att förbättra men det känns ändå som vi kommer bli ruggigt farliga framåt vår.Tänk på att förra året inledde vi säsongen kanon på hösten men det slutade tillslut med 0 titlar. Om vi slutar med 0 titlar denna säsong är det dags att fortsätta ge förtroende till tränaren, fungerar inte att byta tränare varje år.
Barcelona Messo
2014-10-26 00:21
------------Bravo-------------
Montoya --Mathie - Bartra -- Alba
---Mascherano -- Busquets-----
-----------Rakitic--------------------
--Suares ---Messi---- Neymar

Önskar denna elvan .. Vi måste alltså börja spela med två defensiva eftersom vi har ju inga ytterbackar...
Barcelona Messo
2014-10-26 00:14
Jag förstår att Xavi blviit gammal men jag kan inte förstå hur Iniesta "försvann" helt och hållet senaste året, vad har hänt, är barn förlusten orsaken eller ligger annat, han platsar idag knappt i Levante..
Barcelona Messo
2014-10-26 00:11
Matchen mot PSG var otur och ikväll vad hade hänt om Messi gjorde 2-0 målet och Real inte fick straff som sedan förändrade allt? Jag tycker trots allt att vi hade inte marginalerna på vår sida, slarv i båda matcherna där vi bjöd på kontring och mål på hörnor ...
Barcelona Culé - Messi y Alexis [BIENVENIDO NEYMAR]
2014-10-26 00:07
Vi är inte ens topp 5 i Europa just nu, vi spelar en tråkig fotboll, visst finns pressen där och flera gånger har ni berömt laget men faktum är att vi alla ljuger för oss själva. Detta håller ej. Såsom vi spelar nu så lär vi åka ut i kvartsfinalen och sluta 3a i ligan.

Nu har vi mött Real och PSG, släppt in 6(!!) mål sammanlagt, näe detta håller ej. Jag skyller inte bara på Lucho men också på värvningarna, varför dissade man Kroos? Varför köpte man inte in Benatia? Varför köpte man inte Reus? Eller varför inte Pogba? För pengarna fanns ju, eller fanns dem verkligen? Ingenting förvånar mig längre när det kommer till Barca...

Bona nit!
Barcelona Messo
2014-10-26 00:07
Barclasico Nej, Real är inte bättre än Barca, de hade hemma match och hade kniven mot strupen, de var helt enkelt var tvungna att vinna och hade de inte fått straff hade allt sett annorlunda ut, men Barca gjorde de bättre än de verkligen är, straff alltså, markeringmiss på hörnan och slarv av Iniesta som gav de kontring.. i övrigt flyttade Barca allt framåt och gav Real alla världens ytor men som de inte kunde utnyttja, som någon skrev nedan hade vi haft så stora ytor hade vi gjort massor av mål... Så ta och lugna ner dig :) och vad menar du att vi dåliga och kontra? Real hade ju 8 man hela tiden runt straffområdet och vi fick aldrig chansen att kontra...
Barcelona Messo
2014-10-26 00:04
Duda

Klockrent inlägg
Men tyvärr, vi är Barcelona och vi kommer inte att analysera något och inte heller att förändra, vi är som papegoja och sjunger samma hela tiden...
Barcelona Barclasico
2014-10-26 00:02
@Messo:

Asså vaaa? kom igen nu gubben erkänn bara att Real är världens bästa lag just nu,
(Och ja!, de är bättre än Bayern!)
De var överlägsen bättre än oss och de kommer vara överlägsen bättre än Atletico när de möts igen!

Det är helt sjukt va dåliga vi är på att kontra, då menar jag verkligen DÅLIGA. Jag menar kollade ni på matchen?, ni som spelar FIFA 15, ni vet när man måste hålla in en knapp för att kunna finta med sin spelare (L2), när de halv springer, Precis så kontrade barca mot real!... helt jävla nonchalanta! så oförskämt!

Ville bara få ut det! Tack för mig!
Barcelona Barclasico
@Messo:

Asså vaaa? kom igen nu gubben erkänn bara att Real är världens bästa lag just nu,
(Och ja!, de är bättre än Bayern!)
De var överlägsen bättre än oss och de kommer vara överlägsen bättre än Atletico när de möts igen!

Det är helt sjukt va dåliga vi är på att kontra, då menar jag verkligen DÅLIGA. Jag menar kollade ni på matchen?, ni som spelar FIFA 15, ni vet när man måste hålla in en knapp för att kunna finta med sin spelare (L2), när de halv springer, Precis så kontrade barca mot real!... helt jävla nonchalanta! så oförskämt!

Ville bara få ut det! Tack för mig!
Barcelona II Barça II
Man behöver inte skriva noveller för att förklara dagens förlust. Det räcker med att säga, Iniesta, Xavi, Pique, Alves, Busquets samt Pedro är slut som fotbollsspelare. De håller helt enkelt inte i den här nivån längre. Ju snabbare man inser det, desto bättre. Synd bara att vi har transfer förbjud nästa sommar. Dessutom är Luis Enrique en förlorare, så enkelt är det.
Barcelona Duda
2014-10-25 23:49
Vi är nog det enda laget som inte anpassar sig efter motståndarlagen, och tyvärr så håller det inte längre. När vi va som bäst under Pep så kunde vi spela samma taktik både hemma och borta, just för att vi va så överlägsna. Men att komma till madrid och försöka spela ut Real, när man vet hur otroligt vassa dom är på kontringar, är rent sagt självmord! Samma sak mot tex Bayern! Det stör mig också att många av våra spelare inte riktigt fattat grejen, att i dagens fotboll så kan man inte bara göra en grej om och om igen och tro att det kommer fungera. Jag förstår tex inte iden med att få ut bollen till Alves som ska mata inlägg gång på gång. Till vem? Vad är tanken? Det är ju 99% chans och NOLL ide bakom det hela. Ska Neymar och Messi vinna nickdueller mot Pepe och Ramos? Sen undrar jag varför LE valde att byta ut Xavi, som i mina ögon var en av våra bättre spelare, istället för Iniesta, som jag tyckte va ganska dålig. Sekunderna senare så var Iniesta inblandad i situationen som tillslut ledde till Benzemas mål. Kanske var Xavi trött, men tycker att det var ett dåligt beslut. Att byta in Pedro mot Suarez... vad har Pedro bidragit med dom senaste säsongerna? Jag har aldrig känt att en match har varit så förlorad som när Pedro kom in på planen. Jag förstör att LE ville byta ut Suarez, men varför var Sandro inte ens på bänken, som ändå varit en pigg injection varje gång han kommit in? Jag tycker att Alba borde ha spelat till vänster, Mathieu i mitten och Masken som defensiv mittfältare. Busi borde ha börjat på bänken då han ser ut att vara ur form på senare tid... Att byta kant tog evigheter. Vid flera tillfällen så stod Alves eller Mathieu helt ensamma när bollen var på andra sidan, men tyvärr så tog det allt för lång tid att få över bollen till andra sidan, och Real hade redan hunnit samla sig. Finns mycket att analysera och att tänka på efter matchen, men som många här konstaterar så är jag orolig för att storlag kommer att ha det lätt mot oss om vi inte gör några förändringar! Är Sergi Roberto den nya "Oleguer", dvs han har inget att göra i våra färger men han är polare med tränaren så han får speltid?
Barcelona Barca Barca
2014-10-25 23:44
Sjukt irriterad efter dagens match. Självklart accepterar man sällan en El Classico förlust, EN gång accepterade jag en förlust i EL classico och det var säsongen 2007/2008, Rijkaard sista säsong, men då hade vi INGET att hämta, real var mycket bättre och dom körde över oss med 4-1. Men idag ? igen, går LE i samma fälla som matchen mot PSG. Denna gången ser det MYCKET värre ut, vad gör gubben ? våran bästa ytterback, Alba sätter han på bänken till förmån av våran bästa mittback, Mathieu som han skickar ut på vänster backen, det medför att våran sämsta mittback, Pique, får spela mot europas bästa lag, kanske anfall t o m. Hur tänkte våran tränare Luis enrique ? Real madrid anföll gång på gång på gång på gång och kom förbi gång på gång runt på våran högerkant. Marcelo och Ronaldo hade lekstuga. Mathieu hade inte ens behövt vara där ute på kanten, vi behövde Alba som skulle hjälpa Neymar och spela sig runt carvajal. Mathieu tillsammans med Mascherano skulle behövdes i mittförsvaret och Alves kunde vi lika bänka och spela med en man mindre. Jag såg tendenser under matchen där vi kunde ha faktis gjort 2-0, men madrids, i ärlighetens namn, Pepe och Ramos är i dagsläge väldigt samspelta, var där hela tiden, hur många lägen skapade vi förutom Messis fatala miss ? Pepe och Ramos var där konstant och det ska vi inte ta ifrån dom, sjukt hur bra dessa två backar är. Framför sig hade dom Kroos och Modric båda är inga defensiva mittfältare och ändå klarade sig Pepe och Ramos riktigt jävla bra. Hur klarade pokerstar kungen Pique hos oss ? Mascherano kan jag inte klandra han har spelat på fel position hela tiden. Ne Luis enrique får ta på sig den här totalt misslyckade "taktiska" draget.

Överlag, Xavi och Iniesta, jag älskar er men idag var ni totalt värdelösa. Iniesta hemmåtjobb vid 3-1 målet var det värsta jag har sett sen jag kollat fotboll, och jag menar det, hur kan den iskalle Iniesta göra ett sånt sjukt dålig aktion ? jag blir lessen och sårad, det ska han bara inte göra.

Sist men inte minst, gullandet med katalanerna bör snart vara över, Pique, maken till en sämre back finns inte, han får gärna bryta sitt kontrakt och spela poker på heltid och leva dan bilzerian livet eller va han nu vill hålla på med, men inte spela i våran vackra klubb. Jag ska försöka hitta highlights med med Pique från dagens match, märkte många situationer där han är typ, flera meter efter, vinner få bollar och killen är 190 cm och är totalt värdelös i luftduellerna. Men summa summarium, du är lång, seg, hamnar i efterkälken gång på gång, men fine är du 190 cm så ska du totalt dominera luften, annars är du till ingen nytta längre. Det är som att ha en 170 cm mittback, som är seg och slö, liksom vrf spelar han ?

Smekmånaden är över för LE o CO, mot PSG släpper vi in 2 mål av 3 på fasta, mot Real släpper vi in 2 mål av 3 på fasta. Jag säger det igen, för dom pengarna Suarez kom för kunde vi få Benatia och Pogba och det hade sett mycket bättre ut. Jag dömer inte ut Suarez jag dömer ut ledningen.

Sergi Roberto........
Barcelona LennyRomario
2014-10-25 23:43
@Thierry Henry:
Att de inte hade köpt Neymar och Suarez betyder väl inte att de inte hade köpt någon alls? En stor del av de 1.7 miljarderna behövde investeras i backlinjen. Att Suarez inte spelat ännu är ju inte en anledning att hylla köpet, det är anledning att ifrågasätta det. Så mycket pengar för en spelare som var avstängd så länge? Suarez kommer naturligtvis göra sina mål, men pengarna borde hamnat i backlinjen istället.
Barcelona SoM_Un
2014-10-25 23:41
ni får ursäkta språket men hittade inte finare ord för zubi o grabbarna
Annons: