/spanien/barcelona/forum/3765.aspx/spanien/barcelona/forum/3765.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Cule4life
2014-10-27 14:41
Klopps lag har problem i defensiven
Messi - GOL!GOL!GOL!
2014-10-27 14:28
@ElRaval:

Klopp är välkommen om han lär sig lite katalanska till våren och om det går käpprätt åt helvete för LE & Co. =)
Barcelona ElRaval
2014-10-27 14:27
Det känns som om Klopps projekt börjar nå sin ände i Dortmund. Eller? Känns löjligt att prata om det nu, men jag hade verkligen verkligen velat se honom i Barcelona. Älskar Dortmunds fotboll. Med tanke på hur många spelare han tappar år efter år så borde han snart tröttna.
Messi - GOL!GOL!GOL!
2014-10-27 14:14
Barca Barca: Förstår din frustration. Det är ju ganska lustigt att vi efter fullt godkända matcher äntligen börjat nöta in en permanent startelva. Då väljer LE att göra följande saker: 1. Plocka ned Mascherano till mittbacksplatsen (som ofta fungerat ganska horribelt tillsammans med Pique). Detta trots att Mascherano visat sitt sanna jag som DM tidigare i veckan vid två tillfällen. 2. Ta in Busquets som varit skadad i mer än en vecka och dessutom förlorat tempo i fötterna. En Busquets som varit en medelmåtta sedan säsongen startade. Suárez var hetare än Busquets och då har han inte spelat tävlingsfotboll sedan fyra månader tillbaka. 3. Flytta ut Mathieu till vänsterbacksplatsen för FÖRSTA GÅNGEN den här säsongen i den viktigaste matchen hittills. Samma Mathieu som varit klubbens viktigaste försvarskugge sedan säsongen startade. 4. Bänka Rakitic som är den enda spelaren på mittfältet som behärskar offensiv och defensiv fotboll samtidigt (vilket varken Xavi eller Iniesta klarar av). En Rakitic som just behövs i matcher som dessa där vi brukar vara fysiskt underlägsna. 5. Inte samla laget/agera när vi leder med 0-1 och verkar inte heller agera under halvtidspaus när hela världen ser att Real Madrid börjat äta sig in i matchen. 6. Pedro och Sergi Roberto följer med men Sandro lämnas i Barcelona. Sandro som visat sitt värde och senast gjorde ett viktigt mål mot Ajax. Ni såg glöden i hans målgest och ögon när han gjorde målet. Sådana prestationer ska belönas omedelbart. Det kallas för: smid när järnet är varmt. Sandros glöd påminner om en ung Pedro som visade framfötterna 2009. Istället står vi där med två karaktärslösa spelare som verkar spela för att det står på dagordningen - inte för att de vill vända på matchen eller ens kan vända på matchen. Så jag förstår din frustration. Det är för mig ett enda stort j*vla frågetecken att vi experimenterar inför just denna match (av alla matcher) och dessutom ser loja ut trots att vi hade en dags mer vila än Real Madrid inför matchstart. Suck!
Barcelona Neymar11
2014-10-27 14:13
Hiddink är en pensionär i coach sammanhang och absolut inget för Barcelona Klopps kontrakt tar slut sommaren 2016 där är min dröm
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Cule4life
2014-10-27 14:03
LE är en valp i coach sammanhang. Hade velat se hiddink
Barcelona Barca Barca
2014-10-27 13:39
Det grämer mig när jag tänker på hur otroligt dåligt coachat av LE i senaste el classicot. Det är mycket frågor som gör mig sjukt förvirrad. Hur tänkte han när han satte vår bästa mittback(Mathieu) på vänsterbacken och vår bästa ytterback (Alba) på bänken. Att ha Mathieu på ytterbacksplatsen skulle jag kunna greppa om Ronaldo spelade på samma kant, men nu är det så att James spelade på den kanten och han är mer centralt i banan än på en kant, då var Mathieus uppgift att försvara en yta real inte skulle hota nått ifrån. Real kom runt på vår högerkant konstant. Marcelo och Ronaldo sprang åttor runt dani alves och vi skulle behöva Mathieu att backa upp Alves, just med sin snabbhet, men istället hade vi pokerstjärnan Pique aka dan bilzerian i mitten och han är seg, slö, hänger absolut inte med längre, allt går för snabbt för honom och jag märkte många situationer där han var på efterkälken gång på gång. Ancelotti utnyttjade våra svagheter, det är vår högerkant och vår passivitet på mitten, Iniesta och Xavi är inga bollvinnare det vara rena rama drömmen för, Isco, James, Kroos, Ronaldo, ytan mellan backlinjen och mittfältet var större än area 51 och där kunde dom springa utan några som helst problem och latcha lite boll.

Sen har jag fått läsa lite att ifall Messi hade gjort 2-0, och om real inte fått sin standardstraff som dom får i varje match så hade de låtit annorlunda här. Nej, Real fick straffen välförtjänt, hade dom inte fått straffen hade dom gjort mål förr eller senare för dom bokstavligt talat bombarderade oss när dom kom runt på kanten gång på gång. Vi skapade endast ett läge och det var de läget Messi kunde göra 2-0 på, resten av alla lägen vi ”borde” ha skapat lyckades vi inte med, för Ramos och Pepe var där och rensade undan, tillskillnad från Pique som var där men på något vänster var han inte där heller.

Ne nu låter jag för bitter, bättre att ja forsätter plugga igen :)
Barcelona Andresito
2014-10-27 13:00
Fan grabbar, det kanske inte blir någon titellös säsong ändå. Den åtråvärda Supercopa de Catalunya spelas ju på onsdag!
Vi har hittills vunnit 8 gånger, med andra ord kan vi plocka La Décima redan nästa år.

Life is good nu alltså.
Barcelona Capitan \(^.^)/
2014-10-27 12:52
Tråkigt med Iniestas skada, men trots att det är sorgligt kan man inte undgå det faktum att den kom ganska lägligt. Andres har som sagt haft en dålig form och borde kanske blivit bänkad vissa matcher. Detta är i mitt tycke ett ypperligt tillfälle att låta Rafinha spela in sig i laget och få en massa speltid. Jag hoppas inte att detta automatiskt betyder att Xavi får startplatsen, utan att han tillsammans med Rafinha får tävla om den återstående mittfältspositionen (räknar inte med Sergi Roberto). Hoppas Iniesta återhämtar sig och kommer tillbaka starkare än någonsin. Anims Andres!
Barcelona BARCA-més que un club
2014-10-27 12:33
Iniesta borta en månad ingen fara han gör ändå ingen nytta längre bara loj och slarv. vi får lita på Sergi Roberto då haha vår nya Xavi !!!

blir intressant och se hur laget ska klara det utan honom nu med Cl och liga spel innan nyår.

Barcelona Smogen
2014-10-27 12:18
Iniesta borta 1 månad. Synd, men det betyder ju också förmodligen att vi alla får chansen till att se Barcas blivande storstjärna Sergi Roberto glänsa på mittfältet med sin fotbollsmagi!
Barcelona Mido
2014-10-27 12:17
Iniesta borta upp till en månad (vadskada)
Barcelona J.Gamper
2014-10-27 11:41
Kan man inte flytta upp Adama redan nu?

Ifall man vill ha lite mer kantspel tänkte jag. Då kan Adama vara bra som höger anfallare.

Tror ni det skulle funka bra med det här anfallet?

Suarez
Neymar Adama

Messi

Mascherano- Rakitic/Busquets

Messi skapar och fyller på i mitten med Suarez, LE får lära honom lite försvar också. Adama härjar kring högerkanten och Neymar viker in och tar hjälp utav Alba. Någonting jag funderade på.
Barcelona LennyRomario
2014-10-27 11:32
@Messi - GOL!GOL!GOL!:

Det är inte sant. Det stämmer inte. Jag har länkat till det här så många gånger, men gör det väl igen.

http://osynligahanden.blogspot.se/2010/07/big-bath.html
http://osynligahanden.blogspot.se/2010/12/more-than-club.html
Messi - GOL!GOL!GOL!
2014-10-27 11:23
@Capitan \(^.^)/:

Nu är skillnaden att vi betar av våra skulder varje år (runt 30-40 miljoner euro) och visar på ekonomisk hållbarhet. Vi hade ca 4 miljarder (430 miljoner euro) i skulder när Laporta lämnade klubben. Idag har vi under 2,5 miljarder. Vi måste se det som ett nödvändigt ont med sponsorer just för att kunna accelerera processen att beta av skuldberget. Real Madrid däremot har ett skuldberg som är större än vårt och VÄXER dessutom (idag runt 6 miljarder - se länktips). Vi kan med andra ord inte äta kakan och ha den kvar. Antingen köper vi spelare och har sponsorer eller så har vi inga sponsorer men kan också glömma bort att köpa spelare. Så pass illa har de facto ekonomin sett ut när Laporta lämnade och det är ändå något jag måste berömma denna ledning oavsett sportsliga resultat och misslyckade nyförvärv.

Det är nyttigt med transparens och att vi gallrar genom skit. Neymar-affären, Messi och skattefrågan (trots att han är oansvarig), gamla korrupta presidenter som fängslas osv. Det här hjälper bara klubben att vara mer ordentlig och hållbar i längden. Det är upp till oss medlemmar att agera som tillsyn. Barca's image må skadas i vissa fall men det viktiga är att problemen dyker upp på ytan istället för att stå där i botten och fiskas upp i framtiden.

Att lära sig av misstag är A och O vilket jag hoppas att nästkommande ledning plockar med sig. Kan ju inte bli sämre än så här rent sportsligt med tanke på vilka spelare, pengar och faciliteter vi har. Att ha Zubizarreta som sportchef säger väl sig självt om hur viktigt det är med kontakter i livet - glöm bort prestationer. Jag förstår frustrationen i forumet men det är bara att bita i det sura äpplet och längta till sommaren 2016.
Barcelona Capitan \(^.^)/
2014-10-27 10:44
@Cule4life:

Lol... som om inte vår klubb gör det också nuförtiden. Cesc, Alexis på ett fönster för ca 70. Neymar för 70 mil och vårt senaste fönster där vi närmare spenderade 1,5 miljarder. Fattar inte varför man alltid måste dra fram Reals smutseri när vår klubb i själva verket håller på och bli densamma.
Barcelona Bästelona y M3ssi y BernaLeo
2014-10-27 10:44
Så jäääääävla beroende Real är utav Ronaldo hahaha... Han ligger före än sitt eget lag i ligan för fan!

La Liga:
efter nio omgångar
1. Barcelona 22/+20
2. Sevilla 22/+8
3. Cristiano Ronaldo 21,6/+11
4. Real Madrid 21/+23
Barcelona Cule4life
2014-10-27 10:38
Tar aldrig Madrids kassakista Slut ?? Dom värvar för en miljard varje år.

Lägger man varsin miljard på backlinje, mittfält, anfall...man blir så trött
Barcelona Neymar11
2014-10-27 10:12
@barcastuff: Messi played Saturday's league game against Madrid with painkillers after he suffered a minor ankle sprain last week. [elconfidencial ara] Inte för att använda det som en ursäkt till varför han var dålig Men så otroligt jävla korkat att spela en skadad Messi mot Madrid som vi alla vet brukar gå extra fult åt Messi. Inte nog med det så spelar han på lugnande medicin då förstår jag varför han kändes så otroligt seg
Barcelona Neymar11
2014-10-27 09:40
Bort med pedro, ta tillbaka Tello och lyft upp Adama Pique lär ingen sakna trots att det inte finns någon ersättare
Barcelona Gabriel
2014-10-27 09:32
Arsenal vill ha Pedro och United vill ha Piqué. Åh, min våta dröm. Tänk om man hade kunnat få ut sammanlagt 60M€ för dessa soppor. Jag hade firat som om vi vann CL guld, på riktigt. Så mycket vill jag bli av med dem.
Barcelona jawwa
2014-10-27 08:56
Tänk en tränare med lite ideer som hade haft kvar alexis och vågat testa ... masken messi raketic alexis suarez neymar En del kanske tycker att det blir för offensivt, tvärtom tycker jag. I dagsläget faller messi ändå ner på mitten för att få igång någon form av anfallsspel, han har förmågan att agera playmaker och dessutom springa med i anfallen. Det är knappast så att xavi och iniesta är några som tar något defensivt ansvar på barcas mittfält ändå. Dessutom hade man kunnat hålla tillbaka ytterbackarna om man nu ändå hade velat/behövt säkra mer i defensiven. Det här är vad jag kallar att anpassa spelet efter spelarna och inte det motsatta.
Barcelona Neymar11
2014-10-27 08:47
Messi ska absolut inte säljas, kommer aldrig säljas och vi har ingen nytta av en försäljning Men när man hör kommentarer om att klubben förstör Messis bästa år i karriären gör mig förbannad och får mig att undra vem man håller på. När ska Messi få något ansvar? Eller skall allt skyllas på medspelarna och ledningen? Fakta är att han hade suarez och neymar bredvid sig, han hade gott om yta i lördags. Han blev inte punktmarkerad och han ställdes mot defensiva mittfältare som modric och Kroos. Och det är fan rent ut sagt värdelös att inte prestera bättre när man har den ytan man älskar mot såpass "dåliga" försvarsspelare som modric&kroos Kul hur alla inne stöttade Messi när han vägrade bli utbytt och accepterar att han särbehandlas. Men när det väl gäller så vill man inte ge honom något ansvar, utan skyller på allt annat. Så länge klubben och tränarna är rädda för att bänka spelare så kommer det att se ut såhär. Ge mig sir Alex i 6 månader så får han igång varenda jävel i laget.
Barcelona Andresito
2014-10-27 08:11
@Suarez:

Den där elvan är så långt ifrån Barcelona man kan komma. Fyfan om det hade sett ut så, bara massa köpespelare, precis på samma sätt man anklagade Real för när de värvade Ronaldo, Kaká osv.

Någon identitet måste man behålla. Säger inte att Piqué ska starta varje match, men man måste lita på ungdomarna. Har vi fått den här transferbanen så ska vi för helvete få fram spelarna som gjort att vi inte kan värva och att det inte blir helt meningslösa ungdomsvärvningar.

Samper, Grimaldo, Lee, Adama, Deulofeu och Halilovic. Det är de spelarna det först och främst ska satsas på, inte Dortmunds halva lag.

Man märker vilka som är nya Barcasupporters här inne, "sälja Messi" varje gång vi förlorar, samma sak i Real-forumet "dags att sälja Ronaldo" vid förlust.
Sånna spelare ska inte säljas, definitivt inte Messi som är en egen produkt och som dessutom är 27 år gammal.
Barcelona J.Gamper
2014-10-27 02:28
Vad tycker tidningarna i Katalonien om detta då?

De tycker nog att L. Enrique är en hjälte som lät katalanen Sergi Roberto spela el clasico? Eller?
Barcelona Lionel Messi n10
2014-10-27 02:02
Barcelona Lionel Messi n10
2014-10-27 02:01
När någon skriver att Messi borde bli såld då vet man att vissa här har tappat det helt, Messi var nästan den ända som försökte mot Real och han sprang verkligen den matchen. Problemet är inte Messi utan mittfältet vi har ingen bra mittfältare formmässigt förutom Rakitic och han bänkade man mot Real. Iniesta och kompany har blivit så loja och har börjat spela så enkelt ingen som vågar göra det lilla extra längre fastän det kommer fina löpningar från Neymar till exempel. Försvaret är ingen höjdare heller och enligt mig hade jag bänkat eller eventuellt sålt Pique då jag inte minns senaste han gjorde 3 jättebra matcher i sträck, han har tappat och det är dags att kanske hitta på nåt nytt. Man saknar Guardiola det är tränaren som ska hålla i Barca en tränare som kunde styra och ställa och som alltid hitta på nya saker, aja säsongen är långt ifrån slut och vi har mycket kvar så man får bars hoppas att det blir ljusare tider framöver
Barcelona koeman92
2014-10-27 01:56
@Barclasico:

Fortfarande skadad
Barcelona Pep G
2014-10-27 00:57
Låt det här sjunka in 2016 är Messi 29 år. Vi ska tacka Messi att han inte är en självgod arrogant person som tänker på sig själv. Vi har förstörd hans bästa år i karriären. Jag hade förstått om han hafe lämnat för Bayern där han hade fått en nytändning med nya spelare och kamrater som är fräscha och pigga. Han hade vunnit 8 Ballon dor. Men sådan är inte Messi! Xavi Masken Rakitic Iniesta Masken Rakitic Eller hur vi än strukturerar om mittfältet är det här ingen mittfält man vinner CL med eller backlinjen vi förfogar över. Förra säsongen ville folk inklusive mig mörda Xavi. Nu klänger vi fast vid honom som vår bästa mittfältare. Må Gud hjälpa oss. Zubi och kapten Bartou kommer inte göra det iaf.
Barcelona Barclasico
2014-10-27 00:51
ngt nytt om Varmealen ? Varför spelar inte han?
Annons: