/spanien/barcelona/forum/3764.aspx/spanien/barcelona/forum/3764.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barcelonistas
2014-10-28 00:41
Jag tänker inte kritisera Enrique så mycket mer känns som jag gjorde det lite för mycket efter clasicot.. Viktigt och påpeka att vi ändå gör en rätt så bra första halvlek. Messi har två lägen som han brukar sätta med stängda ögon. Sen har Neymar ett bra läge där hans skott blockas av deras försvar. Andra halvlek blev vi dock överkörda och vi hade inget att komma med. Samma misstag som gjordes mot PSG gjordes mot Real och det kostade oss matchen. Folk gnäller på försvaret när det snarare är mittfältet som är det stora problemet. Det går inte att gnälla på ledningen man värvade Rakitic som är bättre än kroos och man hade förhoppningar om att Dom Andres skulle hålla 1-2 säsonger till minst. Det återstår att se nu om det rör sig om en svacka elr om han faktiskt är slut? Rakitic-Busi/Masken-Iniesta Det där är fan inget dåligt mittfält men det gäller att Enrique får igång de också.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Barcanist
2014-10-28 00:40
Krabban94

Lucho har bänkat Iniesta, Xavi och Piqué ett flertal gånger. Att de gjorde en plattmatch just i lördags är absolut inte hans fel. Tidigare matcher har de uppvisat en formkurva som pekat uppåt. Och när du skriver "Kan försäkra er om att så länge denna styrelse är kvar kommer Lucho vara kvar oavsett hur det går" så är det uppenbart att du tycker det är fel att ha kvar Lucho "oavsett hur det går".

II Barça II

Och du tycker att Mathieu har varit en flopp hittills, eller? Nu har Rafinha varit skadad och Xavi spelade faktiskt bra mot Eibar, så att Xavi starta istället för Rafinha/Rakitic är absolut inte konstigt. Piqué har inte heller varit så dålig sett till hur han sett ut senaste säsonger. Sen att de inte prestera i just el clasico kan varken du, jag eller Lucho göra så mycket åt.

Ja, ett exempel har du här: det ryktades om Benatia väldigt ivrigt men Roma vägrade släppa honom. Sedan skedde denna incident med Benatia där han hamna i en dispyt eller vad det nu handlade om, och Roma var då TVUNGNA att sälja honom. Då hade Barca redan gett upp, efter Romas alla nej, och värvat andra mittbackar. Med "inte fått de spelare han var ute efter" menar jag inte att styrelsen sa nej, utan att det inte gick vägen på grund av det ena eller det andra.

Mascherano har spelat som DM i någon match den här säsongen, så det går framåt. När alla mittbackar är friska och krya tror jag knappast att Mascherano kommer att få spela som mittback (om Busquets dessutom fortsätter underprestera). Att sätta honom som mittback mot Real är inte konstigt då han är bättre än Bartra på den positionen. Sedan, Mathieu på vänsterbacksplatsen är inte heller så konstigt då det är hans egentliga position samtidigt som Alba kanske hade känningar eller dylikt, vad vet vi? Jag håller med om att man med facit i hand kan klaga på uppställningen, men hade Messi satt sitt läge och Piqué inte klantat till det så att Ronaldo fått straffen, och Barca vunnit matchen, så hade Lucho GENIFÖRKLARATS här inne. Av samtliga. Hade dessutom Mathieu satt sitt kanonskott som Casillas räddat vid krysset så hade nog ingen kritiserat det valet heller. Det handlar om tillfälligheter.

Att han inte lyckades i Roma är faktiskt inte så konstigt. Han försökte spela "tiki-taka" där, vilket faktiskt är rätt svårt med det spelarmaterialet som han hade.
Barcelona Barcelonistas
2014-10-28 00:24
Test
Barcelona Messo
2014-10-27 23:54
På tal om värvningar, Enrique var mycket nöjd med alla vävningar inför ligastarten och jag tycker att Barcelona har det bästa laget i Europa. Det gäller bara att spela med rätt elva vid rätt match och att få max utav spelarna... Det är absolut inget fel med matchtruppen alltså...
Barcelona Messo
2014-10-27 23:52
Tevez är tillbaka i landslaget. Argentina möter Kroatien i London och sedan Portugal i Manchester nästa månad. Messi och Mascerano är också med..
Barcelona II Barça II
2014-10-27 23:52
Barcanist: Vaddå fick inte värva de spelare han ville? Det var ju Enrique som ville värva Mathieu tillexempel. Hur vet du att det inte var han som ville värva de andra? Enrique klarar inte av att coacha topplag, han bör hålla sig till ungdomslag eller mittenlag. Vi såg det i Roma och vi ser det i Barcelona, snubben är flopp så skriker om det. Om du anser att han är bra tränare så vill jag gärna att du motiverar startelvan mot Real, eller idén med att spela en målvakt i CL och en annan i liga spelet, eller kanske hur han efter VM, fortsätter välja ha Macsherano som mittback? Hade hellre haft kvar Tata och gett han mer frihet.
Barcelona Messo
2014-10-27 23:49
Real och Sevilla är de enda lag som spelar spanska cup i veckan, anledningen är att de två skulle mötas sista omgång i december men pga Reals deltagande i VM. Blir inte förvånad över att en viss spelare spelar på onsdag trots att man möter div 3 lag tror jag det är allt för att fylla på målkonto :)
Barcelona Krabban94
2014-10-27 23:11
@Barcanist:
Har ju varken sagt att det är konstigt eller inte, mer att jag konstaterar. Sen har vi ett slagkraftigt lag och Lucho bör visa var skåpet ska stå åt spelarna. Presterar du inte ska du inte spela, flera spelare lever på gamla meriter och kräver en rejäl uppryckning, ska man då ge dem en gratis plats? Det har visserligen gått 8matcher av ligan och vi leder den, däremot har vi frågor som bör lösas och jag tror att vi är med och slåss om titeln. Frågan är bara vad Lucho hittar på mot topplagen i europa... Och exakt var har jag kastat skit på Lucho som du påstår? Det att jag skriver han han kommer vara kvar oavsett resultat är inte att "kasta skit"... Bara för att ja skriver så här betyder det varlen att jag vill bli av med honom eller att jag vill behålla honom, så dra inte för snabba slutsatser.
Barcelona Messo
2014-10-27 22:38
Finalen spelas i Girona, en ganska liten arena, hur tänkte man?
Barcelona DM1982
2014-10-27 22:36
[QUOTE=Messo]Vilka tror ni är aktuella från a-laget för finalen mot Espanol på onsdag? Jag tror bara på att Suarez startar. Undrar också hur seriöst tar Barcelona denna cup finalen ? [/QUOTE] Om jag inte minns fel så måste Barcelona ställa upp med 6 spelare från a-laget, det var någon deal med Espanyol. Suarez borde spela och faktiskt en hel del spelare från a-laget, det är inte fel för dem att spela lite mer matcher.
Barcelona Messo
2014-10-27 22:29
Vilka tror ni är aktuella från a-laget för finalen mot Espanol på onsdag? Jag tror bara på att Suarez startar. Undrar också hur seriöst tar Barcelona denna cup finalen ?
Messi - GOL!GOL!GOL!
2014-10-27 21:42
@Baronen:

Kan även vara så att man har skrivit idiotiska klausuler i kontrakten att spelaren ska få si och så mycket speltid under en säsong. Det är ren och skär idioti om vi skriver sådana kontrakt. Det innebär att tränaren är tvungen att rotera runt för att alla ska få sina minuter. Har för mig att Keita hade ett sådant kontrakt när han spelade i klubben. Det är lustigt dock att dessa kontrakt skrivs till fördel för spelaren och inte för klubben. Den som är bäst ska spela. 100 gånger av 100 gånger.
Barcelona Baronen
2014-10-27 21:33
Pep G

Du gör en väldigt bra poäng. Sergi Roberto-fallet är en olöst gåta. Känns som det måste vara av tryck från ovan han får speltid. Eller ser Enrique något i honom som resten av världen inte ser? Tveksamt.
Barcelona Alltid en legend, Puyol .
2014-10-27 21:08
Barcanist Håller med till 100 %, man kan inte hålla på att kicka tränare varje säsong så fort det går dåligt. Hur ska de då kunna bygga vidare på det de startat, då kommer varje ny tränare tro att Pique - Masherano är ett bra mittbackspar.. Vi har en bra generation med unga talanger och vem ska kunna ta fram dessa än Lucho? Börjar också bli riktigt trött på allt FM-lekande härinne , speciellt efter 9 omgångar i ligan
Ezzelino
2014-10-27 21:03
Du skriver bra saker på Flashback men trollandet här uppskattas inte. Vi kör en nickspärr här och du kan köra vidare i Puertan eller Flashback.//Mod.
Barcelona Barcanist
2014-10-27 20:28
@Krabban94:

Ja, och du tycker att det är konstigt? Kan hålla med om att styrelsen är under all kritik, men kasta inte skit på Lucho. Jag kan garantera er att han inte fått de spelare han varit ute efter under transferfönstret (bl.a. mittbackar av klass), och därav blir resultatet av hans projekt lite sämre. Man kan inte hålla på att kicka tränare efter en dålig säsong bara för att vi är Barcelona och alltid ska vara i toppen. Finns inget lag som ALLTID är i toppen, Peps era tog slut 2012 och det var redan då man borde ha anställt en RIKTIG tränare (Lucho?) som kunde implementera sina idéer och sin spelidé, sitt eget sätt, leave his marks så att säga. Det gjorde man inte, Tito blev sjuk, Tata sparkad, och nu står Lucho med ett lag där de viktigaste spelarna är mätta och slitna. Ge honom tid. Är han kvar tills transferförbudet upphör så garanterar jag toppresultat av honom (förutsatt att han får värva som han vill 2016 då). Efter 2016 kommer tåget att börja rulla.

För er som inte "orkar vänta", jag rekommenderar er att följa ett annat lag så länge. Ni borde inte vara för ovana vid det. Det var ju någon nolla här på forumet som för några dagar sedan funderade på att "hoppa tillbaka till real, efter att ha hoppat från real till barca 2005". Men han var ju bara "joga bonito-älskare", som han själv så fint beskrev det.
Barcelona Pep G
2014-10-27 20:26
[QUOTE=Baronen]Ja, det är det jag menar. Vanligt är ju när en tränare "tar med" sig spelare så vill de spela med dem. Någonting måste ha hänt. Kanske osämja de två emellan. [/QUOTE] Det är svårt att spekulera. Vad jag tror det beror på är pressen att vinna i Barcelona är så stort att tränarna vågar inte satsa på kontinuitet. Utan de kör på vad som är säkrast och bevisat. Xavi som är slut, Iniesta som ensam måste stå för kreativiteten i mittfältet och som inte orkar dra den tyngden. De vågar inte satsa på sina idéer fullt ut och satsa alla sina kort på för unga hungriga spelare som Denis. Samtidigt är det ledningens fel för att ha ignorerat problemen i flera år. Xavi och Iniesta är lika uttjatat som växthuseffekten. Hela Europa har bytt trupp. Isco hamna i Madrid, Götze i Bayern och Reus är snart borta han med. Göndugan kommer imponera och dra till United. Det här förklarar fortfarande inte mysteriet kring Roberto. Pep han av alla vågade satsa på 21 åringar och rensa dött kött.
Barcelona Pep G
2014-10-27 20:18
Sport har som rubrik på tidningens första sida. Where is the change? 8 players in the starting XI from last year.
Barcelona Baronen
2014-10-27 20:00
@Pep G:

Ja, det är det jag menar. Vanligt är ju när en tränare "tar med" sig spelare så vill de spela med dem. Någonting måste ha hänt. Kanske osämja de två emellan.
Drygon
2014-10-27 19:43
Heisenberg

Ronaldo är den spelaren som skall ta minst ansvar defensivt i Real, därmed är syftet inte att han skall befinna sig i eget straffområde varje anfall. Han snittar trots det ungefär tio gånger så många defensiva rensningar som Messi gör på en säsong, en ganska markant skillnad. Huruvida du inte tycker det överträffar speciellt många så överträffar åtminstone siffrorna ett antal andra offensiva spelare.
Barcelona Pep G
2014-10-27 19:42
[QUOTE=Baronen]Jag är så förbryllad och konfunderad. Av alla konstiga saker och beslut Enrique tog i lördags är det fortfarande en som står ut och som gjort det hela säsongen: VARFÖR OCH HUR prioriterar han Sergi Roberto före Rafinha?! Svara mig någon, snälla. Jag måste ha ett svar. [/QUOTE] Det kallas Barca symtomet. Du förlorar dig själv i all katalansk medelmåttigt och förlorar din sinne för vad ren talang är. Vad som är konstigt är att Rafinha var hans bästa spelare i Celta.
Barcelona kingrodrigues
2014-10-27 19:41
Freeyourmind Haha, exakt det jag tänkte. Känns en aning påtvingat men vad vet vi...
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2014-10-27 19:11
@kingrodrigues:

Katalansk propaganda när den är som sämst..

Stackars Rakitic, varför tvingar de honom till yttra dessa lögner.???
Barcelona kingrodrigues
2014-10-27 19:01
Kul att en sån artikel dyker upp två dagar efter debaclet i Madrid....
Barcelona Messo
2014-10-27 18:52
Jag tycker dessutom att vi gör för lite mål , ca 2.5 per match med tanke på att hela laget spelar offensivt och att vi har spelare som Messi, Neymar och andra i anfallet..
Barcelona Messo
2014-10-27 18:42
Baronen Enrique visade sin sanna ansikte, totalt naiv och orutinerad och överlistad och förnedrad av Anceloti. Det var helt galen och konstigt elva från början och förlusten är hans och ingen annans... Man går inte till Bernabeu och spelar smart, med 2 backar och 1 defensiv mittfältare, samtidigt som Xavi och Iniesta inte orkar jobba fram-bak nu som för i tiden även om de alltid fuskat i defensiven... Jag fattar inte 4-3-3 när vi aldrig spelar med 4 backar som andra lag gör, hur våra ytterbackar spelar så är det en 2-1-2-5 system...
Barcelona Messo
2014-10-27 18:40
Hur blev betygen för alla spelare i El clasico både hemma och bortalaget? Någon som har länkar från de stora tidningar där nere?
Barcelona Baronen
2014-10-27 18:31
Jag är så förbryllad och konfunderad. Av alla konstiga saker och beslut Enrique tog i lördags är det fortfarande en som står ut och som gjort det hela säsongen:
VARFÖR OCH HUR prioriterar han Sergi Roberto före Rafinha?!

Svara mig någon, snälla. Jag måste ha ett svar.
Barcelona Funeral Canticle (Lucho bienvenidos)
2014-10-27 18:25
Jag tycker att det är snudd på pinsamt att nyanlända spelare visar mer hjärta och inställning än dem övriga som ändå hållit och lirat för laget sedan barnsben. Xavi har ändå visat bättre inställning än Iniesta därmed vill jag se Xavi, Mascherano, Rakitic framöver då detta sänder signaler, och den lyder kämpa för din plats eller ruttna på bänken!

Tycker nästan lite synd om Celta vigo :)
Barcelona Neymar11
2014-10-27 17:59
Är det någon tränare som lirar tiki-taka så är det väl ändå Klopp? Snabb, passningsinriktad, få touch, kreativt och spelare alltid i rörelse. Är det inte det tiki-taka står för? Sen förstår jag inte hur man kalla Dortmund defensiva, dom jagar efter bollen direkt vid bolltapp och har ett presspel som påminner om Barcelonas glansdagar
Annons: