/spanien/barcelona/forum/3762.aspx/spanien/barcelona/forum/3762.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona jawwa
2014-10-27 08:56
Tänk en tränare med lite ideer som hade haft kvar alexis och vågat testa ... masken messi raketic alexis suarez neymar En del kanske tycker att det blir för offensivt, tvärtom tycker jag. I dagsläget faller messi ändå ner på mitten för att få igång någon form av anfallsspel, han har förmågan att agera playmaker och dessutom springa med i anfallen. Det är knappast så att xavi och iniesta är några som tar något defensivt ansvar på barcas mittfält ändå. Dessutom hade man kunnat hålla tillbaka ytterbackarna om man nu ändå hade velat/behövt säkra mer i defensiven. Det här är vad jag kallar att anpassa spelet efter spelarna och inte det motsatta.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Neymar11
2014-10-27 08:47
Messi ska absolut inte säljas, kommer aldrig säljas och vi har ingen nytta av en försäljning Men när man hör kommentarer om att klubben förstör Messis bästa år i karriären gör mig förbannad och får mig att undra vem man håller på. När ska Messi få något ansvar? Eller skall allt skyllas på medspelarna och ledningen? Fakta är att han hade suarez och neymar bredvid sig, han hade gott om yta i lördags. Han blev inte punktmarkerad och han ställdes mot defensiva mittfältare som modric och Kroos. Och det är fan rent ut sagt värdelös att inte prestera bättre när man har den ytan man älskar mot såpass "dåliga" försvarsspelare som modric&kroos Kul hur alla inne stöttade Messi när han vägrade bli utbytt och accepterar att han särbehandlas. Men när det väl gäller så vill man inte ge honom något ansvar, utan skyller på allt annat. Så länge klubben och tränarna är rädda för att bänka spelare så kommer det att se ut såhär. Ge mig sir Alex i 6 månader så får han igång varenda jävel i laget.
Barcelona Andresito
2014-10-27 08:11
@Suarez:

Den där elvan är så långt ifrån Barcelona man kan komma. Fyfan om det hade sett ut så, bara massa köpespelare, precis på samma sätt man anklagade Real för när de värvade Ronaldo, Kaká osv.

Någon identitet måste man behålla. Säger inte att Piqué ska starta varje match, men man måste lita på ungdomarna. Har vi fått den här transferbanen så ska vi för helvete få fram spelarna som gjort att vi inte kan värva och att det inte blir helt meningslösa ungdomsvärvningar.

Samper, Grimaldo, Lee, Adama, Deulofeu och Halilovic. Det är de spelarna det först och främst ska satsas på, inte Dortmunds halva lag.

Man märker vilka som är nya Barcasupporters här inne, "sälja Messi" varje gång vi förlorar, samma sak i Real-forumet "dags att sälja Ronaldo" vid förlust.
Sånna spelare ska inte säljas, definitivt inte Messi som är en egen produkt och som dessutom är 27 år gammal.
Barcelona J.Gamper
2014-10-27 02:28
Vad tycker tidningarna i Katalonien om detta då?

De tycker nog att L. Enrique är en hjälte som lät katalanen Sergi Roberto spela el clasico? Eller?
Barcelona Lionel Messi n10
2014-10-27 02:02
Barcelona Lionel Messi n10
2014-10-27 02:01
När någon skriver att Messi borde bli såld då vet man att vissa här har tappat det helt, Messi var nästan den ända som försökte mot Real och han sprang verkligen den matchen. Problemet är inte Messi utan mittfältet vi har ingen bra mittfältare formmässigt förutom Rakitic och han bänkade man mot Real. Iniesta och kompany har blivit så loja och har börjat spela så enkelt ingen som vågar göra det lilla extra längre fastän det kommer fina löpningar från Neymar till exempel. Försvaret är ingen höjdare heller och enligt mig hade jag bänkat eller eventuellt sålt Pique då jag inte minns senaste han gjorde 3 jättebra matcher i sträck, han har tappat och det är dags att kanske hitta på nåt nytt. Man saknar Guardiola det är tränaren som ska hålla i Barca en tränare som kunde styra och ställa och som alltid hitta på nya saker, aja säsongen är långt ifrån slut och vi har mycket kvar så man får bars hoppas att det blir ljusare tider framöver
Barcelona koeman92
2014-10-27 01:56
@Barclasico:

Fortfarande skadad
Barcelona Pep G
2014-10-27 00:57
Låt det här sjunka in 2016 är Messi 29 år. Vi ska tacka Messi att han inte är en självgod arrogant person som tänker på sig själv. Vi har förstörd hans bästa år i karriären. Jag hade förstått om han hafe lämnat för Bayern där han hade fått en nytändning med nya spelare och kamrater som är fräscha och pigga. Han hade vunnit 8 Ballon dor. Men sådan är inte Messi! Xavi Masken Rakitic Iniesta Masken Rakitic Eller hur vi än strukturerar om mittfältet är det här ingen mittfält man vinner CL med eller backlinjen vi förfogar över. Förra säsongen ville folk inklusive mig mörda Xavi. Nu klänger vi fast vid honom som vår bästa mittfältare. Må Gud hjälpa oss. Zubi och kapten Bartou kommer inte göra det iaf.
Barcelona Barclasico
2014-10-27 00:51
ngt nytt om Varmealen ? Varför spelar inte han?
Barcelona Pep G
2014-10-27 00:48
[QUOTE=FC Tiki-Taka]Mathieu: "I was surprised that I played left back against Madrid, but the coach decides." [rtl via sport] VI alla var överraskade...... [/QUOTE] Han uttrycker sitt missnöje öppet. Nu börjar det. Luis jag vet intr vad jag gör borde förklara varför du startar som vänsterback och vad du ska göra. Hade han någon jävla plan? Vad tränade de på i träningarna? Basket? Kan han inte förklara och berätta eller var det en sista minuts grej?
Barcelona BARCA-més que un club
2014-10-27 00:13
LE är en feg tränare , vi behöver en tränar med BALLS .

nej tror verkligen LE inte är rätt man att leda detta Barca tyvärr ,
jag hoppas jag har fel men det är bara min känsla.
spelet ser inte bra ut just nu speciellt mot storlagen.

Bona nit !!!
Barcelona Cule4life
2014-10-26 23:53
Vill se denna uppställningen

Stegen
Alves . Mathieu . Varmealen . Alba
Xavi . Macherano . Rakitic
Messi . Suarez . Neymar

Barcelona FC Tiki-Taka
2014-10-26 23:43
Mathieu: "I was surprised that I played left back against Madrid, but the coach decides." [rtl via sport]

VI alla var överraskade......
Barcelona Suarez
2014-10-26 23:43
Vampiro Lätt att gå ut och säga "jag ska få laget att springa och kämpa osv" lättare sagt än gjort. Inte ens Bielsa hade fått fart på laget. Messi går på planen, finns det någon mer loj spelare? Han går på planen, han går på planen i ett El Clasico. Förstår ni hur sjukt det är? -- Vi säger att vi säljer Messi för 1 miljard (minst) kanske 1,5. För dom pengarna får vi Reus, någon utav Company/Hummels och någon utav Gundogan/Pogba/Veratti m.fl och kanske Guardado med tanke på vilka man väljer att köpa. Detta kan då bli elvan. Bravo Cuardado/Alves - Hummels - Matieu - Alba Busquets/Mascherano Rakitic - Gundogan/Iniesta Reus - Suarez - Neymar Titta på elvan och handen på hjärtat nu, visst dreglar ni lite? Tror ni verkligen att det laget hade varit sämre än det vi har nu? Va det någon slump att vi spelade våran bästa fotboll förra säsongen när Messi var skadad? Tappade inte vi 12 poäng när han kom tillbaka? Förra säsongen sket han i klubben totalt, så nonchalant, så loj, så ointresserad. Gick runt och tänkt bara på VM. Denna säsong? Lika loj och nonchalant. Allting har ett slut och vi kommer inte gå under utan Messi.
Barcelona Vampíro
2014-10-26 23:32
Rambla~ Men är inte det jävligt sorgligt? I en klubb som FC Barcelona så har vi en tränare som bevisligen nöjer sig med medelmåttighet. Han är nöjd med Dani Alves och Piqué trots att de underpresterat i flera år, han är nöjd med Mascherano som mittback, han är nöjd med Pedro och Sergi Roberto i truppen. Listan kan göras väldigt lång, problemet är att han fortfarande verkar tro att han är i Celta Vigo. Han kommer till ett lag som haft nästintill uselt försvarsspel i tre år och istället för att göra allt som krävs för att förstärka laget så nöjer han sig med andrahandssortering. Han vill ha Cuadrado men nöjer sig med en sopsäck från den brasilianska ligan. Luis Enrique kom in med hypen om att vara en slags no nonsense Mourinho-typ som krävde perfektion men lever knappast upp till det. Säsongen är fortfarande lång och man kan inte räkna ut hans projekt än men jag är långt ifrån såld än så länge.
Barcelona J.Gamper
2014-10-26 23:19
Det är ju det som stör. Inte att vi förlora El Clasico.. Utan att LE failade sitt prov och inte fick någon tillsynes ändring på vår inställning. Ingen förbättring utav spelet heller. Skulle velat höra mer självkritik från honom efter matchen.. Nu hoppas jag ändå på att han tar tag i det här. Ska ändå inte döma ut oss än. Vi får se hur det går under våren.. men än sålänge har vi varit en stor besvikelse när det verkligen gällde. Word på Ramblas inlägg.
Barcelona Rambla~
2014-10-26 23:19
Problemet är att vår tränare anser att Mascherano passar bättre som mittback än defensiv mittfältare i vårt lag. Han gör verkligen det. Alla andra sliter sitt hår i ren frustation över att han inte kan se det uppenbara. Vårt sämsta mittbackspar är dessutom Piqué och Mascherano. Han envisades med och krävde Mathieu värvades, till överpris dessutom. Som mittback trodde alla. I den viktigaste matchen sätter han honom som vänsterback och bänkar Alba. Vad fan tänkte han med? Det är tydligt att Bartra och Montoya har han inte något vidare förtroende för. Vaermelen sen? Vad fan var det för en jävla värvning? Betala 15m för ett spöke som ingen har sett ens. Tre månader har gått och ingen verkar veta när han blir spelklar. Ja det var ju bra investerande pengar, verkligen.
Barcelona Vampíro
2014-10-26 23:09
Man blir fan deppig när man ser highlights från matchen. Laget visar väldigt dålig karaktär och sänker sig fortfarande i motgång. Något som Luis Enrique lovade inför säsongen inte skulle hända, tomma ord från honom än så länge. Har han några egna idéer eller kör han som tidigare tränare endast vidare på Peps lag och hoppas på det bästa?
Barcelona Messo
2014-10-26 22:54
På tal om världens jämnaste ligan

1. Barcelona22
2. Sevilla 22
3. Real Madrid 21
4. Valencia 20
5. Atl. Madrid 20

1. Chelsea 23
2. Southampton 19
3. Manchester City 17
4. West Ham 16
5. Arsenal 14
Barcelona Frodo
2014-10-26 22:51
^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^

Vi startar med Pique och Mascherano som mittbackar. Vi bänkar vår enda världsklassback Jordi Alba. Vi startar med Mathieu som vb som var kass både defensivt och offensivt. Vi startar med Alves vars kant varje jävla lag väljer att attackera för att de vet att han är slut som spelare. V i startar med Xavi samtidigt som vår bästa mittfältare den här säsongen Rakitic bänkas.

Och du väljer att fokusera på Messi?!!! Messi?? Av alla väljer du att fokusera på Messi?

Pique spelade som att han var på Real Madrids payroll. Mitt huvud kokar av bara tanken på hans insats. Tre år senare och vi startar fortfarande med Masch och Pique som mittbackspar. När jag såg det innan matchstart visste jag att vi skulle släppa in minst 2 mål. Alves fick Marcelo att se ut som Maradona på crack.

Vi har ett gäng helt överflödiga spelare som inte bidrar med jackshit och du klankar ner på Messi av alla? Fuck logic. Den här ledningen har pissat bort Messis guldår genom att köpa in clowner som Douglas etc och massera Piques enorma ego.

Vet du hur du och några andra resonerar? Se det som ett grupparbete i skolan. Messi är den duktiga studenten som hamnar i grupp med ig-barnen som aldrig gör några ansträngningar för att hjälpa till. Messi lyckas ändå konsekvent leverera det högsta betyget. När gruppmedlemmarna på något sätt ändå lyckas med bedriften att bli sämre (ex Pique) och gruppens betyg dras ned något så kommer folk och skyller på den duktiga studenten (Messi) istället för att åtgärda de egentliga problemen. Det är en helt fucked up logik.
Barcelona ElRaval
2014-10-26 22:42
@Messo:

Håller med.. Många personer har påpekat just detta att vara mittback i Barcelona inte är som i någon annan klubb. Du ställs i betydligt fler helt avgörande dueller än i andra klubbar och du blir lämnad väldigt ensam - vilket gör att eventuella svagheter syns betydligt lättare än i ett lag med en mer defensiv approach.

I andra lag har du som försvarare "råd" att göra fler misstag än som försvarare i Barcelona, utan att det syns.
Barcelona Messo
2014-10-26 22:36
Pique får oförtjänt mycket kritik, han har den mest otacksamma rollen i Barcelona där han är en av två backar Barcelona spelar, inget hjälp från ytterbackarna som sover i motståndarnas straffområdet och inget hjälp från mittfältarna förutom Busquets, då andra finns inte och orkar inte back när motståndarna kontrar.. Hade Pique spelat i Real hade han varit världens bästa back ,, för det är mycket lättare när försvaret är samlat än när det är öppet som havet..
Barcelona jawwa
2014-10-26 22:34
Enda problemet med att ev. skeppa iväg pedro och pique i januari är väl att vår redan tunna trupp blir extremt tunn och utsatt vid skador,avstängningar etc. Sen undrar jag vart montoya, spöket douglas och adriano är? Adriano hade kunnat ersätta alves med bravur...
Barcelona Messo
2014-10-26 22:31
Jag har inte sagt att det stämmer, vet faktiskt inte men en sak är klar, Messi har gjort oss bortskämda och vill att alltid ska vinna matcher åt oss, men många har blivit blinda och ser inte att de andra inte presterar och ger inte honom understöd som behövs. jag skäms för barcelonas fans... se bara på reals fans som aldrig någonsin skulle skylla på Ronaldo när det går dåligt för dem... även om igår var Messi inget sämre än Ronaldo trots att Reals spelare gav honom all understöd han behövde medan Messi fick aldrig det... Hade Messi igår spelat i Real istället för Ronaldo hade han massakrerar Barcas försvar... men Real ställde med muren och ingen fick komma genom... speciellt när mittfältet var rena katastrof...
Barcelona 1.70-ligan
2014-10-26 22:06
MD skriver att Arsenal vill ha Pedro i januari.. hoppas. Börjar tröttna på hans förmåga att inte prestera. En annan sak jag undrar är varför vi vill förlänga med Montoya. Får han ens vara med på spelövningarna under träning?
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2014-10-26 21:33
@Messo:

Så det stämmer??

Patetiskt, vad är det för dum förklaring??
Vilka match såg du?? Parkera bussen???
Han sprang tillräckligt???

Nej, Han var nog en av de sämre på planen.
Ingen vilja, inget hjärta.
En sån spelare ska inte ha kaptensbindeln. Vad sänder det för signaler till de övriga spelarna??

Kan vi sluta gulla med Messi när han har spelat dåligt?
Barcelona Messo
2014-10-26 21:26
@^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^:

Hur ska han då springa mer än så på en yta av 30 meter, eftersom real parkerat bussen och kontra, så han rörde sig från mittplan till reals straffområde.. då är 6 km ganska mycket
Barcelona Federer - köp en back, tack
2014-10-26 21:26
Den här bilden säger allt. Domaren som står längre bak när Real Madrid kontrar men lyckas ändå alltså ta sig till straffområdet före våra spelare. En domare alltså!
Barcelona Vampíro
2014-10-26 21:24
Rambla Håller delvis med dig, tror dock att det beror på att vissa faktiskt rentav inte håller på den högsta nivån. Om man kollar individuellt på de spelarna du nämner så har ju några av de knappt några spetsegenskaper. Tänker främst på Bojan, Sergi Roberto, Bartra osv. De må klara av jobbet utmärkt i U-lagen men är inte i närheten av att kunna leverera på den högsta nivån, i alla fall inte i Barcelona. Däremot så skulle jag inte räkna ut Deulofeu och Cristian Tello som båda visat upp vad de kan på elitnivå. Tello med speltid var faktiskt riktigt bra stundtals i Barça och han har börjat sin sejour i Porto alldeles utmärkt. Likaså Deulo som trots allt med gjorde en fullt godkänd debutsäsong i PL, han var lysande i vissa matcher och visade sin talang. Även han har börjat bra i Sevilla det här året. Personligen tror jag snarare det har med produktionen av talanger att göra. Ska man vara ärlig så har den senaste kullen med JDS, Cuenca, Bartra, Muniesa, Roberto osv. inte hållt måttet. Den enda som verkligen stack ut var Thiago annars så är det ganska mediokra spelare som flyttats upp. Får hoppas att nästa generation är bättre.
Barcelona LeoMessi
2014-10-26 21:24
Neymar11 En kass match och man ogiltigförklarar alla hans tidigare prestationer under säsongen. Med det här odugliga mittfältet så ska man vara glad att Messi är den ende som faktiskt försöker sätta igång ett anfall. Gång på gång så är han för långt ifrån målet eftersom han har varit tvungen att sjunka ner i banan för att hjälpa mittfältet att flytta fram till motståndarens straffområde. Messi har sina dåliga dagar han med, som igår då han var loj osv. Men att påstå att han på något vis hindrar laget att uppnå sin potential är bara löjligt. Det är snarare tvärtom.
Annons: