/spanien/barcelona/forum/3754.aspx/spanien/barcelona/forum/3754.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Neymar11
2014-10-31 10:49
@barcastuff: Barcelona B winger Adama (18) will sign his new contract in the coming days. He will be promoted to the first team next summer. [l'esportiu] Äntligen så kan jag fuckin andas ut!
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona zick9
2014-10-31 10:40
@Leo y Cesc:

Suarez har gjort 22 mål på 26 matcher under den period som guldbollen avser. Med tanke på hans långa avstängning så förtjänar han inte att bli nominerad. Det är kalenderår som räknas och inte säsong.
Barcelona Krabban94
2014-10-31 10:31
@Liunil Masse:

Målen är synligare än det defensiva arbetet/att bygga upp chanser. Det är klar om folk missar en match, nästa morgon kollar de på livescore okej Real/Barca vann 8-0 mot Almeria och Ronaldo/Messi gjorde 5mål, då får han mest uppmärksamhet oavsett hur han presterat på planen. Inget vet ju hur övriga lagkamraterna spelat! Inte står det allti vem som byggt upp/assisterat målet och inte ser du heller om Mathieu/Ramos rädda en boll på mållinjen då det stod 0-0...

Så kort sammanfattat uppmärksammas målen mer än övrigt arbete, det är ju även så att den som gör flest mål vinner så säkert därav den stora betydelsen för målgörandet!

Detta innebär att i framtiden är det omöjligt för en mittfältare/försvarare/målvakt att få priset oavsett hur bra de varit! Gör nån 40mål på en säsong eller 60-70på ett kalenderår så är det inte så svårt att lista ut vem som vinner..

Guldskon finns ju till för den bästa målgöraren, varför inte införa då ett pris som är en guldboll för en spelare på varje position? Dvs bästa målvakt/försvarare/mittfältare/anfallare?
Barcelona fc__Barça
2014-10-31 08:30
Det händer oftare och oftare att det kommer in troll här och skapar en profil för att snacka skit, dagligen i princip. Jag kommer ihåg att när jag skapade min profil här för några år sen så var man tvungen att vänta 24h innan man kunde göra inlägg, hur kommer det sig att detta togs bort? Skulle nog förhindra det mesta av trollandet.
Barcelona Messo
2014-10-31 08:24
La ligans president Tebas , stavning? är mycket kritisk att Ronaldo fick priset till La ligans bästa spelare och anfallare men inte Diego Costa. Han är rasande också att ingen spelare från mästarkluben atletico fick priset förutom Simeone.. Atletico mästare och Real först på tredje plats..
The Maestro!
2014-10-31 05:09
En väldigt intressant artikel från Mundo Deportivo under gårdagen gällande trovärdigheten kring Ballon d'Or, skriven av sportjournalisten Francesc Aguilar. Kan göra en sammanfattning av artikeln, något som jag har gjort nedanför.

Sedan år 1990 ingick han i en jury som brukar utse vinnaren av utmärkelsen sedan år 1990. Dock avgick Aguilar tidigare i år med anledningen av att priset har tappat sitt värde.

FIFA förlängde omröstningen direkt efter Ronaldo sänkte Sverige under VM play-offen. Något som gav portugisen en stor fördel gentemot Messi som vid det tillfället var långtidsskadad. Bara dagar tidigare, propagerade Real Madrid propagerade för att Sepp Blatter (FIFA-presidenten) skulle göra en pudel när han "hånade" Ronaldo och jämförde portugisen med Messi. Man får erkänna att Florentino Perez gjorde ett bra jobb med sina påtryckningar.

Aguilar tog upp med dem övriga i juryn om att Fifas plötsliga ändring kring omröstningsreglerna kom bara av farten. Slutligen lämnade han in sin avskedsansökan för att avgå som korrespondent för France Football i Spanien, vilket också betydde att han fick lämna juryn.. Naturligtvis antog jag att min lämnar France Football korrespondent i Spanien, som lämnar juryn FIFA Ballon d'Or, vars sammansättning beror på tidningen själv, inte FIFA

Aguilar menar att France Football (medarrangör till Ballon d'OrI har förvandlats till en Real Madrid magasin samt att han blev utsatt för mobbning.

Aguilars ersättare var Alfredo Relaño, chef för Madridbaserade tidningen AS...
Barcelona Tito Vilanova
2014-10-31 05:05
@Messo:

Jag skäms över hur många fel du har. 1 Ronaldo spela inte mot oss i cupfinalen. 2.Ronaldo gjorde 9 mål i gruppen inte 11 vilket var ett rekord. 3 Du nämner att Ramos gjorde två mål och ronaldo var blek i matchen men sanningen är att även han gjorde två i den matchen. Jag hatar Ronaldo men kommigen nu killen slog målrekord i cl 17 mål han vann cupen,cl,guldskon och har denna säsong gjort 19 mål på 11 matcher.Jag citerar Maradona jag skulle ge messi himelriket men killen har inte förtjänat guldbollen. Jag minns hur lack jag var förra säsongen när han bara gick runt och vänta på vm han sprang ju mindre än pinto mot Atletico i cl.
Barcelona Barcelonistas
2014-10-31 01:12
Maestro - med all respekt orkar inte snacka om ett inlägg ja skrev för 1 månad sen. Jag har mina åsikter du har dina!
Barcelona Barcelonistas
2014-10-31 01:11
Dont worry Mr Stevie Suarez will Triumph at the best club in the world!
Barcelona Smogen
2014-10-31 01:08
Därför käre Gerard, i dagens fotboll beror det på var du spelar och vad du gör. tex. är det helt ok att filma, att spotta på någon, att peta någon i ögat, att trampa folk medvetet på handen, ryggen och på benen, att medvetet försöka skada motspelare, att på plan och i media hänga ut domare och att sparka ned folk på de mest brutala sätt du kan tänka dig. Men fan ta dig om du får den idiotiska tanken att bita någon i axeln, det är inte ok! Mycket mycket värre än att fuska eller försöka skada motspelare, så nästa gång Suarez kanske lär sig. En karatespark i ansiktet, inte snyggt, men ärändå helt ok, sånt som händer. Bita på axeln, not ok.
Barcelona Leo y Cesc
2014-10-31 00:30
@barcastuff: Gerrard: "Suarez scored 31 goals, was topscorer and best player in the hardest league. So you tell me how he’s not on the Ballon d'Or list?"
Barcelona Leo y Cesc
2014-10-31 00:29
@barcastuff: Gerrard (Liverpool): "I can’t believe Suarez is not nominated for the Ballon d'Or but that's politics in football isn't it?" [via telegraph] Guldbollen är inget seriöst längre, undrar om de någonsin varit det?
Barcelona Leo y Cesc
2014-10-31 00:29
@barcastuff: Gerrard (Liverpool): "I can’t believe Suarez is not nominated for the Ballon d'Or but that's politics in football isn't it?" [via telegraph] Guldbollen är inget seriöst längre, undrar om de någonsin varit det?
The Maestro!
2014-10-30 23:14
@Barcelonistas:
Du är helt ute och cyklar... Han gjorde inte succé och skördade titlar i PL, CL, La Liga, MLS samt Ligue 1 utan anledning. Inte heller samlar man på sig 115 landskamper utan anledning. Behöver jag ens nämna att engelsmannen kom andra plats under åren 1999 (slagen av Rivaldo) and 2001 (slagen av Luís Figo). Säger onekligen en hel del hur jävla bra Beckham var när denne var aktiv.
Barcelona Liunil Masse
2014-10-30 23:05
Varför är det så att den som har gjort mest mål får ballon d'or? Priset har ju blivit ett stort skämt!
Barcelona Krabban94
2014-10-30 22:08
Balon d'or ges till dennsom varit bäst under det senaste kalenderåret, dvs bäst under 2014 får Balon d'or 2015 i januari. Så har jag förstått saken..
Barcelona Barcelonistas
2014-10-30 21:18
B-Guden - ok det hade jag ingen aning om faktiskt. Trodde man räknade hela säsongen och inte bara året.
Barcelona B-Guden
2014-10-30 20:51
@Barcelonistas:

Nej, dock något dom borde ändra och börja dela ut priset till världens bästa efter en säsong och inte efter 1 år, blir så konstigt, eftersom det är bara slutet av året som folk kommer ihåg när dom ska rösta.
Barcelona Barcelonistas
2014-10-30 20:47
Messo - man räknar ju säsongen 13/14?
Barcelona Capitan \(^.^)/
2014-10-30 20:42
Ronaldo spelade inte ens cupfinalen mot oss förra året.
Barcelona Messo
2014-10-30 20:39
Jag kan inte förstå er som hävdar att Ronaldo förtjänar guldbollen för 2014, varför i så fall, vad har killen gjord det bra förutom att ha gjort en del mål nu under hösten? Han har ju bara gjort 6 mål fler än Messi under 2014, medan Messi har nästan dubbelt så fler assist, och Ronaldo skjutit fler straffar...

Messi 64 mål + assist
Ronaldo 61 mål + assist (självmål mot Danmark inräknat)

Folk räknar Ronaldos mål från 2013 igen, men sanningen är att 11 av 17 han gjort i CL kom ju i gruppspelet 2013.
Ronaldo var inte ens bra mot Bayern i semifinal i båga matcherna. I första avgjorde Benzema och i den andra Ramos med sina två nick. I finalen var det Di Maria och Bale som var bäst och Ronaldo helt osynlig tills det betydelselösa straff i 120 min som betydde 4-1..
I spanska cupen mot Barcelona var det Bale som avgjorde och återigen gjorde Ronaldo en blek match.. I ligan lede Ronaldo stort i skytteligan mot Messi men Messi kom tillbaka under våren och hann nästan i kapp 31 mot 28.. Ronaldo utmärkte sig knappt i ligan och därför kom Real på tredje plats. För mig är det obegripligt att han vann priset som bäste spelare och anfallare i La ligan när Diego Costa var bättre..
I VM vet vi alla hur det gick. Ronaldo har under hela 2014 gjort bara 4 mål för Portugal (självmål mot Portugal inräknat)
Under hösten avgjorde han finalen mot Sevilla, och det är det enda han gjort nämnvärt. Han sedan försvann i båda matcher mot Atletico i finalen av supercupen.. I ligan mot Atletico var han också osynlig... Mot Barcelona var han en av sämre spelare ... Om målen som egentligen var påffyllningmål mot Levante, Elche och La Coruna anses övermänskliga och avgörande för guldbollen då vet jag inte, för även utan alla dessa mål hade Real vunnit alla sina poäng.. men rätta mig för allt ovan om jag har fel...
Barcelona Pep G
2014-10-30 20:33
[QUOTE=Leo y Cesc]@MARCAinENGLISH: Tebas: "If the voting were open, Ronaldo wouldn't win" Allt blir bekräftat med officiella källor nu att det var som alla trodde. [/QUOTE] Det är tungt att liga presidenten säger det här. Konstigt att det inte får samma genomslag i median utanför Spanien. Om det hade varit Messi och Barca hade vi hamnat i en domstol.
Barcelona Leo y Cesc
2014-10-30 20:15
@MARCAinENGLISH: Tebas: "If the voting were open, Ronaldo wouldn't win" Allt blir bekräftat med officiella källor nu att det var som alla trodde.
Barcelona Barcelonistas
2014-10-30 18:25
Suarez - Ronaldo fick ju sin guldboll helt felaktigt. Messi tog sitt landslag till VM final, och Ronaldo lyckades bytta Frissa lika ofta som jag skiter.
Barcelona Barcelonistas
2014-10-30 18:25
Suarez - Ronaldo fick ju sin guldboll helt felaktigt. Messi tog sitt landslag till VM final, och Ronaldo lyckades bytta Frissa lika ofta som jag skiter.
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2014-10-30 18:18
Alltså människor!

Hur finner de tid, skaffar sig ett falskt nick, gå in i ett annat forum bara för att trolla..
Jag skulle verkligen vilja någon studera det här fonemet.

Tänk dig sitta där bakom skärmen och skriva bara massa goja för saken skull.
Vad får de för kick?? Vad det än är verkar det vara lika beroendeframkallande som heroin. Har du/ni inget bättre i livet än sitta bakom en skärm och tänka, skit, skriva skit, prata skit helt enkelt bara vara skit dagarna lång.???
Barcelona Heisenberg
2014-10-30 18:09
@Neymessi:

Har lagt märke till samma sak. Använder exakt samma lingvistik och tycks vara helt oförmögen att ta in information som inte överensstämmer med den egna förvrängda världsbilden. Låt oss hoppas att det är samma person, för nog har man gett upp hoppet om mänskligheten men en förökning av denna sorts person kommer definitivt vara nådastöten.
Barcelona Neymessi
2014-10-30 18:04
Suarez

Snälla.
Vill du trolla, gör det lite snyggare. Din avsky mot Messi och hans "oförtjänta" guldbollar lyser igenom och du försöker inte ens dölja det.

Och ja, ditt sätt att skriva gör mig övertygad om att vi har herr El Pasillo på besök i vårt forum.
Barcelona Deli.Z
2014-10-30 18:00
Varför stänger de inte ner hans konto, de enda han gör är att skriva skit om vår klubb.
Barcelona Funeral Canticle (Lucho bienvenidos)
2014-10-30 17:58
Suarez Profilen skapad:
2014-10-23 15:23:42

Enough said!
Annons: