/spanien/barcelona/forum/3751.aspx/spanien/barcelona/forum/3751.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona DM1982
2014-10-27 22:36
[QUOTE=Messo]Vilka tror ni är aktuella från a-laget för finalen mot Espanol på onsdag? Jag tror bara på att Suarez startar. Undrar också hur seriöst tar Barcelona denna cup finalen ? [/QUOTE] Om jag inte minns fel så måste Barcelona ställa upp med 6 spelare från a-laget, det var någon deal med Espanyol. Suarez borde spela och faktiskt en hel del spelare från a-laget, det är inte fel för dem att spela lite mer matcher.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Messo
2014-10-27 22:29
Vilka tror ni är aktuella från a-laget för finalen mot Espanol på onsdag? Jag tror bara på att Suarez startar. Undrar också hur seriöst tar Barcelona denna cup finalen ?
Messi - GOL!GOL!GOL!
2014-10-27 21:42
@Baronen:

Kan även vara så att man har skrivit idiotiska klausuler i kontrakten att spelaren ska få si och så mycket speltid under en säsong. Det är ren och skär idioti om vi skriver sådana kontrakt. Det innebär att tränaren är tvungen att rotera runt för att alla ska få sina minuter. Har för mig att Keita hade ett sådant kontrakt när han spelade i klubben. Det är lustigt dock att dessa kontrakt skrivs till fördel för spelaren och inte för klubben. Den som är bäst ska spela. 100 gånger av 100 gånger.
Barcelona Baronen
2014-10-27 21:33
Pep G

Du gör en väldigt bra poäng. Sergi Roberto-fallet är en olöst gåta. Känns som det måste vara av tryck från ovan han får speltid. Eller ser Enrique något i honom som resten av världen inte ser? Tveksamt.
Barcelona Alltid en legend, Puyol .
2014-10-27 21:08
Barcanist Håller med till 100 %, man kan inte hålla på att kicka tränare varje säsong så fort det går dåligt. Hur ska de då kunna bygga vidare på det de startat, då kommer varje ny tränare tro att Pique - Masherano är ett bra mittbackspar.. Vi har en bra generation med unga talanger och vem ska kunna ta fram dessa än Lucho? Börjar också bli riktigt trött på allt FM-lekande härinne , speciellt efter 9 omgångar i ligan
Ezzelino
2014-10-27 21:03
Du skriver bra saker på Flashback men trollandet här uppskattas inte. Vi kör en nickspärr här och du kan köra vidare i Puertan eller Flashback.//Mod.
Barcelona Barcanist
2014-10-27 20:28
@Krabban94:

Ja, och du tycker att det är konstigt? Kan hålla med om att styrelsen är under all kritik, men kasta inte skit på Lucho. Jag kan garantera er att han inte fått de spelare han varit ute efter under transferfönstret (bl.a. mittbackar av klass), och därav blir resultatet av hans projekt lite sämre. Man kan inte hålla på att kicka tränare efter en dålig säsong bara för att vi är Barcelona och alltid ska vara i toppen. Finns inget lag som ALLTID är i toppen, Peps era tog slut 2012 och det var redan då man borde ha anställt en RIKTIG tränare (Lucho?) som kunde implementera sina idéer och sin spelidé, sitt eget sätt, leave his marks så att säga. Det gjorde man inte, Tito blev sjuk, Tata sparkad, och nu står Lucho med ett lag där de viktigaste spelarna är mätta och slitna. Ge honom tid. Är han kvar tills transferförbudet upphör så garanterar jag toppresultat av honom (förutsatt att han får värva som han vill 2016 då). Efter 2016 kommer tåget att börja rulla.

För er som inte "orkar vänta", jag rekommenderar er att följa ett annat lag så länge. Ni borde inte vara för ovana vid det. Det var ju någon nolla här på forumet som för några dagar sedan funderade på att "hoppa tillbaka till real, efter att ha hoppat från real till barca 2005". Men han var ju bara "joga bonito-älskare", som han själv så fint beskrev det.
Barcelona Pep G
2014-10-27 20:26
[QUOTE=Baronen]Ja, det är det jag menar. Vanligt är ju när en tränare "tar med" sig spelare så vill de spela med dem. Någonting måste ha hänt. Kanske osämja de två emellan. [/QUOTE] Det är svårt att spekulera. Vad jag tror det beror på är pressen att vinna i Barcelona är så stort att tränarna vågar inte satsa på kontinuitet. Utan de kör på vad som är säkrast och bevisat. Xavi som är slut, Iniesta som ensam måste stå för kreativiteten i mittfältet och som inte orkar dra den tyngden. De vågar inte satsa på sina idéer fullt ut och satsa alla sina kort på för unga hungriga spelare som Denis. Samtidigt är det ledningens fel för att ha ignorerat problemen i flera år. Xavi och Iniesta är lika uttjatat som växthuseffekten. Hela Europa har bytt trupp. Isco hamna i Madrid, Götze i Bayern och Reus är snart borta han med. Göndugan kommer imponera och dra till United. Det här förklarar fortfarande inte mysteriet kring Roberto. Pep han av alla vågade satsa på 21 åringar och rensa dött kött.
Barcelona Pep G
2014-10-27 20:18
Sport har som rubrik på tidningens första sida. Where is the change? 8 players in the starting XI from last year.
Barcelona Baronen
2014-10-27 20:00
@Pep G:

Ja, det är det jag menar. Vanligt är ju när en tränare "tar med" sig spelare så vill de spela med dem. Någonting måste ha hänt. Kanske osämja de två emellan.
Drygon
2014-10-27 19:43
Heisenberg

Ronaldo är den spelaren som skall ta minst ansvar defensivt i Real, därmed är syftet inte att han skall befinna sig i eget straffområde varje anfall. Han snittar trots det ungefär tio gånger så många defensiva rensningar som Messi gör på en säsong, en ganska markant skillnad. Huruvida du inte tycker det överträffar speciellt många så överträffar åtminstone siffrorna ett antal andra offensiva spelare.
Barcelona Pep G
2014-10-27 19:42
[QUOTE=Baronen]Jag är så förbryllad och konfunderad. Av alla konstiga saker och beslut Enrique tog i lördags är det fortfarande en som står ut och som gjort det hela säsongen: VARFÖR OCH HUR prioriterar han Sergi Roberto före Rafinha?! Svara mig någon, snälla. Jag måste ha ett svar. [/QUOTE] Det kallas Barca symtomet. Du förlorar dig själv i all katalansk medelmåttigt och förlorar din sinne för vad ren talang är. Vad som är konstigt är att Rafinha var hans bästa spelare i Celta.
Barcelona kingrodrigues
2014-10-27 19:41
Freeyourmind Haha, exakt det jag tänkte. Känns en aning påtvingat men vad vet vi...
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2014-10-27 19:11
@kingrodrigues:

Katalansk propaganda när den är som sämst..

Stackars Rakitic, varför tvingar de honom till yttra dessa lögner.???
Barcelona kingrodrigues
2014-10-27 19:01
Kul att en sån artikel dyker upp två dagar efter debaclet i Madrid....
Barcelona Messo
2014-10-27 18:52
Jag tycker dessutom att vi gör för lite mål , ca 2.5 per match med tanke på att hela laget spelar offensivt och att vi har spelare som Messi, Neymar och andra i anfallet..
Barcelona Messo
2014-10-27 18:42
Baronen Enrique visade sin sanna ansikte, totalt naiv och orutinerad och överlistad och förnedrad av Anceloti. Det var helt galen och konstigt elva från början och förlusten är hans och ingen annans... Man går inte till Bernabeu och spelar smart, med 2 backar och 1 defensiv mittfältare, samtidigt som Xavi och Iniesta inte orkar jobba fram-bak nu som för i tiden även om de alltid fuskat i defensiven... Jag fattar inte 4-3-3 när vi aldrig spelar med 4 backar som andra lag gör, hur våra ytterbackar spelar så är det en 2-1-2-5 system...
Barcelona Messo
2014-10-27 18:40
Hur blev betygen för alla spelare i El clasico både hemma och bortalaget? Någon som har länkar från de stora tidningar där nere?
Barcelona Baronen
2014-10-27 18:31
Jag är så förbryllad och konfunderad. Av alla konstiga saker och beslut Enrique tog i lördags är det fortfarande en som står ut och som gjort det hela säsongen:
VARFÖR OCH HUR prioriterar han Sergi Roberto före Rafinha?!

Svara mig någon, snälla. Jag måste ha ett svar.
Barcelona Funeral Canticle (Lucho bienvenidos)
2014-10-27 18:25
Jag tycker att det är snudd på pinsamt att nyanlända spelare visar mer hjärta och inställning än dem övriga som ändå hållit och lirat för laget sedan barnsben. Xavi har ändå visat bättre inställning än Iniesta därmed vill jag se Xavi, Mascherano, Rakitic framöver då detta sänder signaler, och den lyder kämpa för din plats eller ruttna på bänken!

Tycker nästan lite synd om Celta vigo :)
Barcelona Neymar11
2014-10-27 17:59
Är det någon tränare som lirar tiki-taka så är det väl ändå Klopp? Snabb, passningsinriktad, få touch, kreativt och spelare alltid i rörelse. Är det inte det tiki-taka står för? Sen förstår jag inte hur man kalla Dortmund defensiva, dom jagar efter bollen direkt vid bolltapp och har ett presspel som påminner om Barcelonas glansdagar
Barcelona Krabban94
2014-10-27 17:41
Säger vi att Lucho av nån konstig orsak skulle få lämna så kan jag tänka mig, Klopp, Simeone (inte så trovärdigt) som topp kandidater. Båda har cojones och får lagen att slita som djur.

Simeone har en vinnarmentalitet som få har tycker jag.

Fördelen med Klopp är att han kunde ta med sig spelare som Hummels bland annat, ev Reus om det nu skulle behövas. Talar även tyska vilket varit till fördel för Ter Stegen.

Men drömma kan man alltid...
Barcelona Krabban94
2014-10-27 17:38
Kan försäkra er om att så länge denna styrelse är kvar kommer Lucho vara kvar oavsett hur det går, faller vi ur CdR mot Huesca, åker ur i åttondelen i CL och slutar 4/5 i tabellen så är Lucho kvar. Mark my words!
Barcelona BARCA-més que un club
2014-10-27 17:30
@^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^:

Helt rätt håller med där med fansen. Mascherano va bäst sen Bravo och Neymar.

Hade LE bara fattar att man ska spela Mascherano som DM så hade han gjort kawzz, men han envisas med att spela han som back slöseri med sådan talang säger jag bara, stakars Mascherano.
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2014-10-27 17:21
Fansen som röstade i Sport hade följande betyg på de 3 bästa och 3 sämsta från lördags matchen.

Gissa vilka som fick bästa samt sämsta röster???
Barcelona Heisenberg
2014-10-27 17:13
Drygon

Jag vet inte om du la märke till det men säkerligen 10 anfall brann inne för att bollen fastnade på Mathieu som antingen inte kunde komma förbi en enda försvarare eller för att han slog en 2 meters passning rakt på en motståndare. Med Alba på kanten hade vi haft åtminstone dubbelt så många kvalitativa anfall.

Och angående Ronaldos hemjobb så tycker jag inte alls att det överträffar särskilt många. Däremot finns det en baktanke med att de snabbt ska infinna sig närmare sina mittfältare och det är för att dra upp motståndarnas backlinje så det öppnas upp löpytor bakom. Om vi har någon plan med allt vi gör känns för närvarande lika troligt som att Sergio Roberto vinner ballon d'or.
Barcelona Vampíro
2014-10-27 17:04
Även Barça hade en relativt enkel match mot Ajax på hemmaplan. Man hade en dags mer vila men såg som många gånger förr fysiskt underlägsna ut. Finns inga ursäkter, laget misslyckades, bara att gå vidare.
Drygon
2014-10-27 17:00
Inte för att vara den men flertal utav Barca-anhängarna på forumet propagade stenhårt för Mathieu som vänsterback. Det var väntat och långt ifrån konstigt att Alba därför startade på bänken. Huruvida det var rätt eller fel går att debattera, ser inte hur Alba hade förändrat matchbilden nämnvärt dock. Dels för att ha mer defensiv stadga och en extra pjäs på defensiva fasta. Jag verkar dessutom höra till dem som anser att Mathieu förmodligen var den som skötte sig allra bäst i backlinjen under matchen.

Helt orealistiskt av Barcelona att tro att man skall få en hållbar defensiv med tre spelare som inte tar något ansvar defensivt dock. Vår argentinske megastjärna har aldrig gjort det och det kommer inte krävas, det betyder att antingen Neymar eller Suárez behöver jobba hem avsevärt mycket mer än de gjort tidigare.

Ronaldo tar ett litet defensivt ansvar, skillnaden är väl att Benzema tar ett större och Bale (eller James häromdan) tar ett mycket större jämfört med sin respektive i Barca.

Om Real aktivt anfaller med samtliga utan Ramos/Pepe är det ganska naivt att tro att man kan försvara sig 7 mot 8.
Barcelona DM1982
2014-10-27 16:38
[QUOTE=Barca Barca]Messi -GOL!GOL!GOL! Tack, exakt alla punkter du tar fram beskriver du till 100%. Har glömt bort helt att Real hade en dags mindre vila. [/QUOTE] Å andra sidan fick de en skön träningsmatch lagom till matchen. Man kan se det där på flera sätt.
Barcelona Barca Barca
2014-10-27 15:04
Messi -GOL!GOL!GOL! Tack, exakt alla punkter du tar fram beskriver du till 100%. Har glömt bort helt att Real hade en dags mindre vila.
Annons: