/spanien/barcelona/forum/3750.aspx/spanien/barcelona/forum/3750.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona SoM_Un
2014-11-01 16:43
Frodo

jag gav dig en like faktiskt för jag håller med om att PL är träbensliga haha...men men men vi borde alla vara ärliga om att cesc ej har fått en ärlig chans.. drf går det ej att jämföra pique med cesc. han fick fan lira anfallare o ytter...
Barcelona Neymar11
2014-11-01 16:41
Åh fan att Messi missar givna mål, straffar, bra lägen är allas fel förutom Messis. Min fråga till er är hur fan tänker ni? Helt rätt zubi borde kliva ner och skjuta straffarna istället När ska spelarna få ta ansvar? Det är precis vad som är problemet därnere och härinne. Spelarna presterar inte men ändå får dom ingen kritik förutom några hackkycklingar, utan det ska direkt gapas mot ledningen, motståndarna, domarna, planen, vädret Förihelvete ge spelarna ansvar då det är dom ska försvara färgerna på plan!
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona fc__Barça
2014-11-01 16:39
Potosi

James är en fantastisk spelare men det ska mycket till för att det ska ses som en "sinnessjukt bra värvning". Han kostade 80M och köptes utan plats för honom. Så som det ser ut idag har dem Isco James och Bale på två platser. Om inte någon av dem floppar så kommer det i slutändan bli någon som hamnar i klämm och får alldeles för lite speltid.
Barcelona Pep G
2014-11-01 16:39
Vad ska vi göra? När Vi spelade med Tata och tito klagade vi att Neymar och Alexis spelade ute vid hörnflaggorna. Nu spelar vi mer centralt med 3 anfallare tätt på varandra och mittfältarna får täcka upp för ytterbackarna. Vi spelar mer på kanterna och centralt blir vi sårbara. Xavi och Iniesta orkar inte springa längre för att de är 89 år. Vi har ingen mittfältspel eller trianglar. Oavsett vad dödar motståndarna oss. Jag tror inte att det är formationen längre. Ett svärd är ett svärd. Den kan vara vass eller ovass. Våra spelare är bäst före datum. Pique spelar angrybirds på bänken. Dani ALVES dansar på instagram och Xavi tänkte på att gå i pension för 2 månader sen. Puyol är död och hans ersättare är Vermaelen och Douglas ska dansa för Alves på vår högerkant. Trust in ZubiDick.
Barcelona Frodo
2014-11-01 16:37
@SoM_Un:

Sluta nu. Att bli av med spelare och karaktärer som Cesc och Pique är exakt vad Barcelona behöver.Vem fan bryr sig om vad som händer i träbensligan? Song ser ut som Ronaldinho där.
Barcelona Rambla~
2014-11-01 16:36
Jävla tjat om Cesc. Messi har fler assist så här långt, ingen nämner det utan bsra hur fantastisk Cesc är i PL. Hur fantastisk är inte Messi då om han lyckas matcha den "fantastiske" Cescs statistik? Svara på det istället.
Barcelona Potosi
2014-11-01 16:34
Vilket jävla mål av James, volleykungen #1. Sinnessjukt vilken bra värvning det kommer visa sig vara.
Barcelona SoM_Un
2014-11-01 16:32
jag hoppas ni som följer PL kollar vad cesc gör där... killen springer jagar skjuter passar o pepprar assists...helt sjukt alltså säger allt om dom som styr vårt barca från tränare till ledningen....blir inte ens förvånade ifall pique sticker o blir världsback igen.
Barcelona Frodo
2014-11-01 16:31
@L10:

Nej.
Barcelona Pep G
2014-11-01 16:28
[QUOTE=^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^]Att Messi har tappat kylan har två olika orsaker. 1. Vår mittfält har ätit svampar senaste året. De gör inte sitt jobb när de inte assisterar Messi som de har gjort innan. 2. Detta har tvingar Messi senaste året att gå ner i mitten och fördela målgivande passar som våra ineffektiva spelare ofta bränner. Av den anledningen har Messi tappat killerinstinkten. Det är helt naturligt att Messi tappar kylan när han måste också ta ansvaret för att bli motorn i mittfältet. Innan sköttes mittfältet av vår gamla trio. Nu har vi ingen motorn i laget. Messi är sällan i boxen nuförtiden längre. Roberto ska bli den nya motorn i mittfältet enligt Zubi och gänget. [/QUOTE] Vi har ingen backlinje eller mittfält. Tyvärr har Messi påverkats.
Barcelona L10
2014-11-01 16:24
CR7 v Messi goals WITHOUT penalties

In 2013
CR: 60
LM: 36

In 2013/14
CR: 41
LM: 33

In 2014
CR: 39
LM: 37

In 2014/15
CR: 15
LM: 9

Är denna statistik korrekt?
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Barcelona [Carles Puyol 5]
2014-11-01 16:23
Killar, ni måste förstå att Ronaldo befinner sig i en sjuk form och de kan man inte säga om Messi tyvärr. Hylla CR istället för att sänka honom. Jag gillar inte honom men jag tycker att han är fantastisk spelare och är just nu världens bästa med tanken på hans form. Men allt går förändras för vem säger att Messi inte kan komma ikapp CR, allt går om man bara vill. Ronaldo får jo alla bollar i matcherna medan Messi skapar lägen åt sina kompisar. De som Capello sa var så klockrent, han sa Den tekniken som Messi besitter är Ronaldo långt ifrån. Men enligt mig är Messi världens bästa men enligt folk så kommer Ronaldo enligt ta hem priset som den bästa. Allt handlar om Mål och någon titel. Ronaldo sämsta sida är att skapa lägen för sina kompisar eller bygga ett anfall. Men sånt ser inte folk utan dem ser alla Ronaldos Tapp in och penalty eller massiv med mål.
Barcelona Pep G
2014-11-01 16:23
Det är bara ta en videoklipp på youtube och man ser Messis utveckling i målskyttet. När han var yngre slog han till mer på kraft och distinkt. Ju öldre han blev gick han mer på känsla och börja chippa målvakterna och placera de mjukt och fint.
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2014-11-01 16:22
@Pep G:

Att Messi har tappat kylan har två olika orsaker.

1. Vår mittfält har ätit svampar senaste året. De gör inte sitt jobb när de inte assisterar Messi som de har gjort innan.

2. Detta har tvingar Messi senaste året att gå ner i mitten och fördela målgivande passar som våra ineffektiva spelare ofta bränner.

Av den anledningen har Messi tappat killerinstinkten. Det är helt naturligt att Messi tappar kylan när han måste också ta ansvaret för att bli motorn i mittfältet. Innan sköttes mittfältet av vår gamla trio. Nu har vi ingen motorn i laget. Messi är sällan i boxen nuförtiden längre.

Roberto ska bli den nya motorn i mittfältet enligt Zubi och gänget.
Barcelona Pep G
2014-11-01 16:20
[QUOTE=jawwa]Pep G Det är inte messi som har tappat det, det är snarare en inkompetent ledning som dragit ner världens bästa lag i skiten [/QUOTE] Precis.
Barcelona Pep G
2014-11-01 16:20
[QUOTE=Messi - GOL!GOL!GOL!]Jag blir arg, oberäknelig och aggressiv så fort jag hör eller ser 'Zubizarreta'. [/QUOTE] Sanma här. Hans ansikte stör mig bara.
Messi - GOL!GOL!GOL!
2014-11-01 16:16
Jag blir arg, oberäknelig och aggressiv så fort jag hör eller ser 'Zubizarreta'.
Barcelona jawwa
2014-11-01 16:06
Pep G Det är inte messi som har tappat det, det är snarare en inkompetent ledning som dragit ner världens bästa lag i skiten
Barcelona DM1982
[QUOTE=Pep G]Allt Ronaldo rör blir mål. Messi hsr tappat den kylan. Han missar många Messi lägen. [/QUOTE] Ronaldo är en sjuk målmaskin men man ska inte överdriva. Han gör långt ifrån mål på allt, det blir en hel del missar också vilket är helt normalt.
Barcelona Neymar11
Domaren har redan gynnat Madrid 3 gånger varav till målet
Barcelona MessiyoyO 10
2014-11-01 16:04
Konstigt att Munir får vara med i truppen och inte Sandro Ramirez. Munir har fått mer speltid än Sandro men inte alls presterat som honom. Munir är inte dålig, men tror att de flesta kan se att Sandro är bättre. Men Lucho verkar vara väldigt trög i sitt tänkande. Han inser saker ett år efter alla andra.
Barcelona Pep G
2014-11-01 16:01
Allt Ronaldo rör blir mål. Messi hsr tappat den kylan. Han missar många Messi lägen.
Barcelona L.A.M Nr 10
2014-11-01 16:01
Konstigt det där om Montoya då han alltid verkar ha haft en oerhört proffessionell och seriös attityd till fotbollen och Barcelona. Ärligt talat så ser jag inte hur han skulle varit kvar i Barcelona om han haft en Piqué-liknande inställning till sitt yrke då han knappast visat sig vara den där överlägsna talangen som sticker ut.

Högerbacksplatsen fortsätter vara vår absolut svagaste länk. Bredden är det inget fel på med tre oftast friska spelare men frågetecknet ligger naturligtvis på kvalitén då Dani Alves inte presterat på högsta nivå sen ett bra tag tillbaka, Montoya inte levererat och Douglas enbart är ett spöke som dök upp en timme och aldrig kom tillbaka.
Barcelona Capitan \(^.^)/
2014-11-01 15:59
Kluivert #9 Helvetesfan... Inte en till satans Ronaldo fanboy som kommer och dreglar över Les Rambles. Du gräver fram ett jag vet inte hur gammalt inlägg om Cris, bara för att skapa bråk. Hoppas du och alla andra som håller på åker på en IP-spärr.
Barcelona Rambla~
2014-11-01 15:55
Liunil Masse Klistra in länken i en mobils webläsare eller klicka på den i mobilen. Du får upp appen Soccer Tv Total Free. I den, välj Programación Fútbol. Efter det, Futbol Tv. Där har du sen matcher välja på.
Barcelona Neymar11
2014-11-01 15:53
Angående montoya så tror jag inte att det handlar om att han är lat utan utav 2 skilda ting 1: Alves kommer alltid vara första valet oavsett hur dålig han är och oavsett hur bra montoya är. När det väl gäller så är det Alves som kommer få spela 2: Han har fått en unge ganska så nyligen, och antar att det tar död på hans krafter
Kluivert #9
2014-11-01 15:52
@Zyzz:

Det stämmer att Cristiano gör många straffmål men hade det varit så enkelt hade alla gjort det? Att sätta sina straffar är inte det enklaste, fråga Messi som brände sin mot Levante som ett exempel ;)
Barcelona Sentuary
2014-11-01 15:40
Alltså Zubi är ett kräk, hur kunde han inte signa Benatia men gå efter Vermaelen som inte spelat fotboll på tjugo år. Hjärndöd sportchef
Barcelona VizzlA-"Tots Units Fem Força"
2014-11-01 15:40
Angående Montoya så sade han ju att hans karaktär är fantastisk och att han ska fortsätta kämpa, för speltid kommer han få.
Barcelona el Flaco
2014-11-01 15:33
Så då har styrelsen bestämt sig för att överklaga domarens beslutet om Laporta och de 16 ex-direktörerna. Varför är man inte förvånad? Den här styrelsens besatthet av det förflutna är sorglig. De fortsätter att skjuta sig själva i foten. 2016!
Annons: