/spanien/barcelona/forum/375.aspx/spanien/barcelona/forum/375.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Bosketts
2016-08-17 16:19
@Barcelonistas:

Problemet med din logik är att enkos gör precis samma sak som du nu kritiserar. Han kritiserar personers åsikter och gör det med ett provokativt och aggressivt språkbruk. När då person x svarar och kritiserar den åsikten: då gör de alltså fel med din logik?
Barcelona Bosketts
2016-08-17 16:16
@enkos:

Så du ser inte alls skillnaden mellan att ha spelat nästan 600 matcher jämfört med 69? Att ha spenderat närmare 20 år i en klubb, snarare än två? Att vara fostrad i klubben och gått igenom alla ungdomsled jämfört med att vara inköpt?

Du förstår inte att folk ser Valdes som en större legend än Bravo?
Barcelona Andresito
2016-08-17 16:07
Finns det någon här inne som idag hade lagt €20M på Bravo om vi endast haft ter Stegen och Masip i truppen? 20 miljoner är väldigt mycket pengar när man har en av världens mest talangfulla målvakter som redan hunnit anpassa sig till klubben. Ser absolut ingen fördel med att behålla Bravo.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Skurhink
2016-08-17 15:59
Bedömningen av spelare här på forumet är verkligen från olika grunder! Munir har tagit stora kliv och är redo!??? Han har blivit frispelad 3gånger på försäsongen och gjort mål! Han har slagit en svår passning och den gick till rätt adress! Munir har inte utvecklats överhuvudtaget på 2-3 år. Som Ensam striker i Barca så har han otroligt mycket som saknas. Och som ytter så erbjuder Munir absolut inget. Han behöver gå på lån mer än någon annan!
Barcelona Reymar
2016-08-17 15:56
@Junta Dimision:

Dessa statistisk säger mig ingenting och tyder inte på att Valdes är bättre än Zubi. Vilken målvakt som helst hade haft dessa rekord när du har Puyol,Pique och Abidal framför dig samtidigt som laget hade 70% bollinnehav i stort sett varje match.

Enligt din logik så är Bravo bättre än Valdes, då Bravo lyckades på sin första säsong vinna Zamora trofén samtidigt som han slog rekord i antalet hållna nollor i rad. Tänk dig då om han vaktade buren i tio år..
Barcelona Barcelonistas
2016-08-17 15:54
Folk kritiserar enkos för exakt vad? Mannen killen kmr med egna åsikter ja respekterar dom även om ja inte håller med. Folk här inne vill hänga en om man säger något som enligt dom är fel. Mods dags och plocka ner gåsen här inne.
Barcelona enkos
2016-08-17 15:54
@Bosketts:

Jag ville aldrig att Bravo skulle ha samma status som Valdes men tycker att Valdes var aldrig en stor målvakt och stör mig sättet han lämnade. Medan Bravo gjorde det perfekt under tiden han bar Barcas tröja och lämnar efter beskedet att han inte blir förste målvakt något jag har fullt förståelse för. Vi kan därför inte hata Bravo men försvara Valdes .
Barcelona El Pistolero #9
2016-08-17 15:51
[QUOTE=Katalano]Har hållit mig undan forumet under sommaren men vad jag ser nu när säsongen kör igång är inte roligt. Det har skett uppryckningar härinne tidigare vilket vilket varit fantastiskt att se. Med MODs hjälp så kan vi göra det igen och då blir det roligt igen att både läsa och delta i diskussioner. Just nu suckar jag mest åt provokationer, låg intelligens och möjligten en oförmåga att se sammanhängande mönster. i kvällens match vill jag ha ett riktigt starkt lag på planen vid start. Vi kan vinna säsongens första titel och har ett fantastiskt utgångsläge med en 2- målsledning. Skulle gärna se Umtiti från start istället för Masken. Denis Suarez och Digne gjorde grymma inhopp senaste matchen så jag vill se dem i Iniestas och Mathius frånvaro. Som ytteranfallare är jag kluven kring om jag vill ha Arda eller Munir. Är Rafinha tillgänglig?- Skulle gärna se ett inhopp av honom isåfall. I övrigt samma lag som senaste matchen. [/QUOTE] Hade gärna sett Gomes-Busq-Denis, kanske för risky dock? Messi-Suarez-Arda på topp.
Barcelona Bosketts
2016-08-17 15:49
@enkos:

Nej nej, enkos. Ta och svara på min fråga nu. Det var ju det du ville - att ha en sansad debatt kring det hela. Nu har jag frågat dig. Göm dig inte nu.
Barcelona enkos
2016-08-17 15:48
@Junta Dimision:

Valdes hade bara tur att spela med det bästa laget genom tiderna medan Zubi spelade med sämre lag därav antal titlar åt Valdes favör.
Barcelona Z_Z
2016-08-17 15:47
@Junta Dimision:

Nu säger dock inte nödvändigtvis antalet Zamoras eller antal hållna nollor vilken av dem som är bäst. Finns nog ingen tvekan om att Barcelona under Valdes tid var klart bättre och släppte till klart mindre bakåt.
2016-08-17 15:44
[QUOTE=Barcelonistas]Satsa på Munir han har redan utvecklats det har han visat. Kmr in borta mot Sevilla hör 0-2 like a fucking boss. [/QUOTE] Jeffren kom in mot RM o tryckte in 5-0 like a boss, nu är det belgiska div 2 för honom... ;) Nä men Munir måste bevisa mer, jag litar faktiskt inte på honom om vi ställs mot RM eller Bayern o Suarez är otillgänglig.
Barcelona Vampíro
2016-08-17 15:43
[QUOTE=Reymar]Han menar den spanska supercup finalen 2012 när vi ledde med 3-1 men Valdes lekte Messi i eget straffområde och tappade boll vilket resulterade i en reducering som blev avgörande, titeln gick till Madrid. [/QUOTE] Det var för det första till di Maria och det återstod ett returmöte på Bernabeu att spela också. Där vi förövrigt blev överkörda och Valdés räddade oss flera gånger. Sen ser jag inte hur en random Supercopa-match ska vara bevis på att Valdés var en svag målvakt när han var en bidragande orsak till ett antal mycket tyngre titlar. Nope ingen vidare logik här.
Barcelona Junta Dimision
2016-08-17 15:41
@Reymar:

Verkligen inte, Valdes har flest antalet Zamora troféer i klubbens historia och har dessutom rekordet i antalet hållna nollor för klubben.
Barcelona Reymar
2016-08-17 15:38
@Vampíro:
Han menar den spanska supercup finalen 2012 när vi ledde med 3-1 men Valdes lekte Messi i eget straffområde och tappade boll vilket resulterade i en reducering som blev avgörande, titeln gick till Madrid.
Barcelona Katalano
2016-08-17 15:38
Har hållit mig undan forumet under sommaren men vad jag ser nu när säsongen kör igång är inte roligt. Det har skett uppryckningar härinne tidigare vilket vilket varit fantastiskt att se. Med MODs hjälp så kan vi göra det igen och då blir det roligt igen att både läsa och delta i diskussioner. Just nu suckar jag mest åt provokationer, låg intelligens och möjligten en oförmåga att se sammanhängande mönster.

i kvällens match vill jag ha ett riktigt starkt lag på planen vid start. Vi kan vinna säsongens första titel och har ett fantastiskt utgångsläge med en 2- målsledning. Skulle gärna se Umtiti från start istället för Masken. Denis Suarez och Digne gjorde grymma inhopp senaste matchen så jag vill se dem i Iniestas och Mathius frånvaro. Som ytteranfallare är jag kluven kring om jag vill ha Arda eller Munir. Är Rafinha tillgänglig?- Skulle gärna se ett inhopp av honom isåfall. I övrigt samma lag som senaste matchen.
Barcelona Barcelonistas
2016-08-17 15:34
Satsa på Munir han har redan utvecklats det har han visat. Kmr in borta mot Sevilla hör 0-2 like a fucking boss.
Barcelona 100% AntiMadridista
2016-08-17 15:34
[QUOTE=enkos]Hans nonchalanta mottagning som blev perfekt pass till Benzema som gjorde målet i finalen och gav Real titel glömmer du väl inte ? [/QUOTE] Det var just i den matchen han visade sin storhet. Jag minns mycket väl att efter en minut passade han fel och Benzema gjorde mål. Vem som helst hade varit nervös inför en bortapublik men han var hur lugn som helst resten av matchen och visade inga tecken på nörvösitet trots att han gjorde bort sig efter en minut på bortaplan. Vem som helst hade bajsat på sig.
2016-08-17 15:31
[QUOTE=Rambla~]Den summan för Paco är bara pinsamt. Kan bara spela inne i boxen, totalt värdelös i passningspel eller kombinationer. Inte någon raket i djupled heller, utan snarare en måltjuv som när han är i form lyckas hålla sig framme vid rätt plats. Tyvärr kan han långa stunder falla bort helt ur matcherna. Var han ens ordinare föregående säsong? [/QUOTE] Skulle nog hävda att Paco är väldigt bra på att kombinera med andra, bra fotbollsintelligens på honom. Du behöver inte vara en raket i djupled, Suarez är det inte o han är i särklass världens bästa anfallare. Har hellre en anfallare som står rätt o löper rätt men e sådär snabb än en vindsnabb anfallare som är fotbollsdum. Tycker även Paco är bra på huvet trots sina 176 cm. Att han också varit avgörande för sitt Valencia i matcher mot både oss o RM med mål o assist säger en del om hans kvalité.
Barcelona Blaugrana91
2016-08-17 15:30
[QUOTE=Rambla~]García Pitarch, sportchefen i Valencia, säger att Paco inte är till salu. Diego Alves situation är en annan då denne har blivit lovad en högre lön av tidigare president, något Valenica i dagsläget inte kan ge. Därför får han lämna om han önskar. Det kan inte bli tydligare, så snälla Barca, sportledning och styrelse, var för en gång skull smarta och gå vidare bara. Nästa mål, tex Lucas Perez. Sitt inte i omöjliga förhandlar med Valencia för något som ändå inte går att uppnå. [/QUOTE] Nja det han sa var faktiskt bara att dem inte vill sälja, men så har ju egentligen läget varit hela tiden. Notera att dem hela tiden hänvisar till "vill inte sälja", hade man sagt "kommer inte/ska inte sälja" skulle det varit annorlunda. Det spekuleras i att man säger så för att få fansen att tro att man allafall kämpade för att behålla honom... Dessutom är ju ägaren för att sälja av ekonomiska skäl, så känns som han ändå har sista ordet. Skulle han sedan bli såld kan dem bara skylla på ekonomin som anledning till fansen. Men kanske bara är jag som är överdrivet optimistiskt? ;) Nåja vi får se.
Barcelona Barcelonistas
2016-08-17 15:30
Vampiro - han har blandat ihop matcherna det var inte i någon final utan borta Clasicot i ligaspelet hösten 2011. Valdes misstag betydde inget då vi vann matchen med 1-3 borta.
Barcelona Reymar
2016-08-17 15:28
Valdes Barcas bästa målvakt genom tiderna? Ni har väl inte glömt om Andoni Zubizarreta, jo den där usla sportchefen var en gång i tiden bäst i världen på sin position och är klart bättre än Valdes.
Barcelona Vampíro
2016-08-17 15:28
[QUOTE=enkos]Hans nonchalanta mottagning som blev perfekt pass till Benzema som gjorde målet i finalen och gav Real titel glömmer du väl inte ? [/QUOTE] Vilken final?
Barcelona Barcelonistas
2016-08-17 15:27
Enkos - det där var inte i finalen det var i bortamötet mot Real 2011 där Real och Benz gjorde 1-0 efter 20 sekunder efter att Valdes gjort ett misstag. Vi vann ändå matchen med 1-3 tillslut.
Barcelona Bosketts
2016-08-17 15:25
enkos,

Försök inte vända detta till en diskussion huruvida Valdes var bra eller inte. Den kan vi ta efter du har svarat på varför Bravo skulle ha samma status som Valdes. Du startade denna meningslösa diskussion, och då får du faktiskt ta och avsluta den också.
Barcelona Vampíro
2016-08-17 15:24
Rambla~ Yeah men frågan är om ens Maradona hade kunnat spela under Neville. Jag gillar Paco, duktig spelare i rätt ålder som faktiskt kan ta över rollen som striker om någon säsong.
Barcelona enkos
@Barcelonistas:

Hans nonchalanta mottagning som blev perfekt pass till Benzema som gjorde målet i finalen och gav Real titel glömmer du väl inte ?
Barcelona Barcelonistas
Kröjff - det är mer vad jag tror man kan sitta och spekulera.
Barcelona neymar JR
Luan är den ende utav alla alternativ (undantag vietto :) ) som har övertygat MIG. Fantastisk smart, bra bolltouch men spelar framför allt en enkel fotboll. Klarar av att spela på flera positioner.
Barcelona enkos
2016-08-17 15:22
När man nämner det bästa laget genom tiderna så kommer namn som Abidal, Puyol , Xavi och Etoo och förstås dagens spelare som Messi Iniesta Busquets Piqué att vara på mångas läppar men inte Valdes.
Annons: