/spanien/barcelona/forum/3747.aspx/spanien/barcelona/forum/3747.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona BlueRed
2015-01-12 00:31
Rambla Översätt tack? :) Edit: Antar att han säger det som ni andra skrev lite längre ner. Edit2: Tack Gabriel. :)
Barcelona Gabriel
2015-01-12 00:30
Tack för bilden, tror de var Barclasico. Så sjukt vacker bild. Här kommer en till fråga för de med IPhones, någon som vet om det går att ladda ner Barcelona loggon som en emoji?
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Rambla~
2015-01-12 00:29
Chelsea fans, Messi has a message to you. Fast det är klart, i morgon lär väl Daily Star påstå att Messi åkte ut till Romans yacht som smugit in i Barcelonas hamn sent under kvällen, för ett snack :P
Barcelona Messidinho_10
2015-01-12 00:29
@barcastuff: Messi: "Suarez is a different type of striker. A real goalscorer, someone who fights for every ball as if it'll be his last." #fcblive
Barcelona messileo
2015-01-12 00:28
Iniestas fru hade väl missfall inte all för länge sen. Såren är inte läkta ännu. Han kommer tillbaks!
Barcelona II Barça II
2015-01-12 00:25
Vi var riktigt jädra bra idag! När vi spelar så som vi gjorde idag, så finns det inte nog inget lag som kan slå oss. Det enda tråkiga idag var att Iniesta var väldigt dåligt. Hoppas att han snart hittar formen. Förstår inte vad som har hänt med honom? Men Bravo, vilken målvakt!
Barcelona Baha - Lionel Andres Messi
2015-01-12 00:19
@the cameroonians:

Eller, om jag hade sagt vad jag tycker om Messis Ballon dor hade jag hamnat i fängelse.
Barcelona Kröjf
2015-01-12 00:17
(Xaviesta) Ber om ursäkt att jag oförskyllt drog in ditt namn i min replik riktad framförallt till Neymar11. Men som sagt, jag tycker precis som du att spelaren Neymar spottat upp sig rejält den här säsongen. Att han dessutom agerade som Messi vid den grova tröjdragningen i 2:a halvlek och höll sig på benen, bådar gott inför framtiden. Liksom att han inte gjorde något större nummer av den grova stämplingen som borde renderat i ett rött kort. Ett trendbrott månne? Och då menar jag inte bara nyss nämnda, utan matchen i stort. Hoppas kan man ju alltid, även om den här veckan visat hur snabbt det växlar mellan himmel och helvete i sportens ibland oförutsägbara värld. Bara för några dagar sen, var det Atlético som svävade på moln efter att ha segrat över lokalrivalen Real. Blev hur som helst äntligen "lite" åka av från Barcas sida så som jag hoppades. Framförallt i fortkörningsfilen på offensiv högerkant. Som Messi omgående gjorde till sin i 1:a halvlek, med sina sedvanliga vänstersvängar utan förvarning. Backen hann ju inte ens blinka. Det var i mina ögon den vägen, "vi" initialt grundlade segern mot Madrid-laget och tog över initiativet totalt. Inte minst mentalt. Och som det såg ut "igår", klarar vi oss ju ganska bra utan Godín också. Bravo! Och då menar jag lagkollektivet Barca.
Barcelona enkos
2015-01-12 00:10
Messis favorit motståndare
Real M 21 mål
Atletico M 21 mål
Sevilla 21 mål
Barcelona Diar Shekha
2015-01-12 00:07
^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^

Jag har tyvärr ingen stream, tog citaten från Twitter.
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2015-01-12 00:05
@Diar Shekha:

Stream???
Barcelona the cameroonians
2015-01-12 00:02
Messi: "Ballon d'Or? I don't know who'll win, but the winner will have deserved it. Neuer and Cristiano also had an excellent year."

Ödmjuk.

Till skillnad från att kalla en medspelares mamma för puta...
Barcelona L.A.M Nr 10
Vår största utmaning för att bärga ligatiteln blir, förutom att besegra både Atlético på Calderón och Real på Camp Nou, är att bli trygga i bortaspelet. Hemmaspelet är nästan prickfritt. Det är bara matchen mot Celta där vi var inne i en dålig spiral och missade massvis med chanser vi ens tappade poäng. Annars har vi full pott i samtliga turneringar. Málaga borta(1p), Real borta(0p), Getafe borta(1p) och Sociedad borta(0p) är i jämförelse vår rätt så dåliga bortastatistik. Där kunde vi undivikit åtminstone två av dessa poängtapp. Men det är bakom oss nu, framför oss ligger Real och jakten på ligatiteln jag definitivt tror att vi kan lyckas bärga. Real kommer komma in i fler svackor, de har redan börjat få skador nu efter Ancelottis hårda matchning och det lär bli värre.
Barcelona Capitan \(^.^)/
Människan som hittat highlights med Ray Hudson och är vänlig att posta den. Jag avgudar dig. Tack.

Visca Barca!!
Barcelona papillon
2015-01-12 00:01
Nyckeln till vinsten idag var ytterbackarnas överlappningar, speciellt Alves. Det gör att upp till 3 spelare måste ut och markera vilket öppnar upp ytor i mitten vid straffområdet. I tidigare matcher har man oftast sett en ensam ytterback mot en/två försvarare där man varje gång spelar tillbaka bollen snett inåt bakåt.

Sen är det hur underbart som helst att ha en central forward i Suarez som hela tiden tar kampen mot motståndarens mittbackar.
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Barcelona Diar Shekha
2015-01-12 00:00
Messi: "The latest lies hurt because they came from Barcelona media this time, not from Madrid, whose media use to attack us." #fcblive

Messi: "I didn't put any conditions to stay, because I don't plan to leave. I'm happy here." #fcblive

Messi on Barca TV: "It is said that my father spoke with Man City, with Chelsea. It's all lies, it's all lies."

Barcelona Canaletes
2015-01-11 23:59
Eftersnack nu på Cadena Cope. El Partido de las 12'

Messi dementerade allt som har skrivits om honom och han är speciellt ledsen på att allt som har hittats på har kommit från katalansk press.
Barcelona Blaugrana91
2015-01-11 23:58
[QUOTE=Barcacat]Detta är en riktig artikel till skillnad från Patrik Sjögrens trams. Tråkigt dock att Expressen i allmänhet nästan struntar i La liga medan de skriver spaltvis om Hull mot Burnley [/QUOTE] Ska nog börja läsa Expressen, allafall neutralt skrivet.
Barcelona the cameroonians
2015-01-11 23:57
Messi: "I don't plan to leave, everything that has been said is false. About relation with coach, about Chelsea, about City..."

I did not have sexual relations with that woman... #BillClinton
Barcelona J.Gamper
2015-01-11 23:56
@^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^:

Hahahaha!
Barcelona Messidinho_10
2015-01-11 23:56
Fyfan ikväll återuppväcktes vårt gamla spel. Allt var perfekt, alla kämpade och stod upp för varandra!! T om Pique och Busi kom upp i den nivån vi var som allra bäst. Nu kör vi vidare på detta !!
Barcelona Barcelonistas
2015-01-11 23:55
L.A.M - du har rätt finns enormt mycket potential. Jag hoppas att detta är vändningen för hela laget.
Barcelona Maestro Xavi
2015-01-11 23:54
En sak som jag gillade med suarez var hans styrka.
Han stångades och lätt sig inte mobbas av athleticos spelare.
Han kunde ge tillbaka så att AM smakade på sig egen medicin.
Barcelona Barcacat
2015-01-11 23:52
Detta är en riktig artikel till skillnad från Patrik Sjögrens trams. Tråkigt dock att Expressen i allmänhet nästan struntar i La liga medan de skriver spaltvis om Hull mot Burnley
Barcelona 100% AntiMadridista
2015-01-11 23:51
Patrik Sjögren är en pajas!!
Barcelona L.A.M Nr 10
2015-01-11 23:51
Barcelonistas

Bättre i omställningsspelet? Marginellt i sådana fall. Såg du kontringen när Neymar missade nicken? Neymar och Messi har iaf snabbheten och Suárez har tekniken och även han rätt snabb. Att deras trio är är mer samspelta är givetvis sant. Men Suárez börjar komma igång nu och jag vågar knappt tänka på hur överlägsna vi kan bli om vi sätter ett grundspel och dessutom har dessa tre i anfallet.
Barcelona Nemesis 10
2015-01-11 23:50
Barcelonistas

Det är nåt i år med Madrid lagen och billiga straffar, visst var det hands på Messi men den var betydligt svårare att se än straffen då domaren stod i en perfekt vinkel och distans för att se att Messi knappt nuddar honom men han ville väl kompensera för handsen. Sen ska det vara utvisning på den där vårdslösa tacklingen på Neymar, han går in med dobbarna först och sträckt ben och det är solklart rött i regelboken.
Barcelona Leo y Cesc
2015-01-11 23:49
@barcastuff: Barcelona didn't lose any of their last 9 Liga games against Atletico, new club record #fcblive Previous: 8, 1981-1985 [via @pedritonumeros]
Barcelona Andreas-
2015-01-11 23:49
Tror ingen på riktigt anser att BBC ens är i närheten av MSN. BBC har sökts av Missing People i snart två år och när man väl hittar någon av dem är ingen tillräckligt bra individuellt för att peta någon i vårt anfall.
Barcelona Barcelonistas
2015-01-11 23:45
Deras trio är lite mer samspelt Suarez letar än efter flowet. Dom är la bättre i omställningsspelet medan vi är bättre på småytor. Sen tycker jag att vi har väldigt otur med domsluten. Jag tycker Rakitic ska ha straff? Atleticos straff var sjukt billig.
Annons: