/spanien/barcelona/forum/3746.aspx/spanien/barcelona/forum/3746.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barcelonistas
2014-10-25 21:55
Papillon - jag är trött på Enriques närvaro, skicka han till månen så vi slipper se han i FC Barcelona. Så otroligt värdelös och dålig. Hur kan man gå i samma fälla två gånger om? PSG-Real? är man så dum?

Har Enrique hört talas om balans? En bra balans mellan anfall och försvar.
Barcelona Pep G
2014-10-25 21:53
Alla tränare ska försöka härma Pep. Kom med era egna idéer. Hämta Reijkard tillbaka för helvete. Jag pratar ut i desperation. haha.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona papillon
2014-10-25 21:50
Jag börjar bli riktigt trött på Barca's promenadfotboll!!

Kolla reals kanter, dom skapar 2 mot 1 situationer hela tiden med överlappande ytterbackar. Likaså Barca's b-lag. A-laget då, jo bollen ut på en ensam Valdes som 10 gånger av 10 spelar bollen snett inåt plan.

Jävla skandal det här, för att inte tala om själva laguttagningen.
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Barcelona Capitan \(^.^)/
2014-10-25 21:48
Jahapp, vad ska man säga efter en sån här insats? Bara att gratulera Madrid som körde över våra småpojkar och gav dem en rejäl fotbollslektion på Santiago Bernabeu. Isco är den bästa mittfältaren jag skådat sen Iniesta 12/13. Han snurrade upp vårt försvar gång på gång och dansade förbi våra klumpedunsar till mittfältare. Vi ska tacka Ronaldos spelförståelse och ego att det inte slutade tvåsiffrigt för Real. Kroos och Modric förvånade mig rejält och klarade sin uppgift galant. Marcelo och Carvajal var giganter på varsin kant tillsammans med Ramos och Pepe som knappast var märkvärdiga idag. Ancelotti är verkligen en skicklig tränare som faktiskt lyckats få ihop en på förhand misslyckad Galactico 2.0. All eloge till italienaren och grattis till alla ruttna maränger. Återigen står vi besvikna efter ännu en förlust mot bra motstånd. Låt oss börja med det positiva. Neymar är en stjärna, vinnare och FC Barcelonas framtid. Han brydde sig och visade hjärta och kämpaglöd trots att han ses (som någon annan här sa) som en "legoknekt". Mascherano är vår jävla bandiera nuförtiden. En riktig fanbärare som står för allt det vackra med fotbollen. Han ska enligt mitt tycke ha kaptensbindeln och en cementerad startplats på mittfältet. Vore det inte för honom hade flera Madrid spelare och passningar runnit igenom. Vår bästa spelare på plan. Suarez gjorde en bra debut och såg riktigt hungrig ut. Lite orättvist att just han skulle bytas ut. Nu till det negativa. Rent taktiskt var allt detta ett stort jävla snedsteg. Lucho misslyckades helt med förberedelserna. Mittfältet var åt helvete där han spelare som varit ur form i månader och till och med säsonger, fick spela. Messi var helt jävla osynligt när mittfältet knappast hjälpte honom. Rakitic blir grovt misshandlad på det sättet som han används på. Han får agera städgumma åt Dani Alves som nuförtiden bara fungerar som Neymars personliga pajas. Det är så jävla orättvist att en konstnär som Ivan torteras för att den här jävla sektklubben vägrar inse att Dani Alves är slut. Att man som tränare låter katastrofala spelare som Pique, Alves, Pedro, Iniesta, Busquets spela och skämma ut sig gång efter gång är bara sorgligt att se. En spelare som Sergi Roberto går före Rafinha. Rafinha som är ljusår bättre än den där patetiska talangslösa parasiten som endast finns kvar på grund av sin etniska identitet. Rasism är ordet att beskriva denna situation. Säsong efter säsong är det samma visa där spelare oförtjänt får spela och leva på gamla meriter. I FC Barcelona finns ingen rättvisa. Är du ingen stjärnvärvning för 50+ miljoner euro ska du begränsas. Är du inte katalan ska du sitta på bänken. Jag skiter fullständigt i att vi inte är världens bästa lag längre. Men jag tål inte denna tortyr vi fans utsätts för där vi ständigt vädjar efter förnyelse och förändring, men får se samma sak hela tiden. I framtiden vill jag se en elva där bara spelare som presterar får spela och spelare som underpresterar slängs åt helvete. När jag äntligen skrivit av mig och stört er tillräckligt med mina tankar vill jag avsluta med att återigen gratulera Real Madrid och att hoppas på nya tag framöver. Tack för mig.
Barcelona Zyzz
2014-10-25 21:42
Thierry Henry: Spelsystemet bör anpassas efter spelarna. Inte tvärtom! Därför är det dags att skrota det nuvarande spelsystemet.
Barcelona Pep G
2014-10-25 21:41
[QUOTE=Barcelonistas]Pep.G - Enrique måste bort från Barca. Om vi vill bli bäst igen så måste vi anlita en tränare som inte är från Barcelona. Någon erfaren galning behöver vi, Klopp,Simeone,? Hur kunde man anställa Enrique? [/QUOTE] Jag kan delvis hålla med. Jag vill ha klopp och Simeone men vet vad jag är rädd för? Att vi aldrig kommer köpa riktiga mittbackar och att vi mer och mer går ifrån Barcas signum, mittfältspelet. Mittfältare som flyter på plan mot Kvadrat kuber som vänder lika snabbt 360 grader som Rakitic. Rakitic är duktig men han ska spela i Madrid. Komma med fart och Bomba Barca. Det här bollduttandet är inte Rakitics stil. Han får Khedira verka vara en balettdansös med bollen.
Barcelona Barcelonistas
2014-10-25 21:30
Pep.G - Enrique måste bort från Barca. Om vi vill bli bäst igen så måste vi anlita en tränare som inte är från Barcelona. Någon erfaren galning behöver vi, Klopp,Simeone,? Hur kunde man anställa Enrique?
Barcelona wallmannen
2014-10-25 21:30
Jag skulle också vilja spela med Masken och Busqen på mittfältet samtidigt i "svåra" matcher. Rakitic eller Iniesta som offensiv mitt. Messi, Neymar och Suarez som anfallare. Alba ska komma forsa fram upp och ner på sin kant som vanligt. Alves ska ha tydliga instruktioner om att inte gå fram så mycket som han gör nu då han går bort sig för ofta. Vill man förändra en match kan man byta ut en av de defensiva mittfältarna och slänga in Rakitic alternativt Iniesta beroende på vem som startar. /Monday morning quarterback
Barcelona Messo
2014-10-25 21:28
Det var Enrique som gjorde Real bra ikväll med sin naiva uppställning.. Hade vi fokuserat på försvaret och låtit Real ha bollen lite hade vi kunnat göra jobbet bättre, men låta Real göra det de är bäst på , kontra , jag har inga ord...
Barcelona Pep G
2014-10-25 21:26
Ett stort problem var att Suarez, Neymar och Messi är inte jätte angelägna att backa hem och försvara. Något Neymar och Suarez måste göra för att Messi är kungen. När Madrid skapa 2 mot 1 lägen mot våra ytterbackar var Xavi och Inesta tvungna att lämna sina centrala positioner och Madrid fyllde på ytorna de lämnade centralt. Varje inlägg och spel inåt centralt var farligt. Det äe inte 2000 längre. Vill man vara bäst, vill man vinna måste man slita. Under Peps Barca hade vi Pedro och Villa och de sprang hem och samma sak med Henry som Pep tvingade att anpassa sig. Heyneckes Bayern! Ribery och Robben agerade yttberbackar. De sprang lika mycket framåt som bakåt. Madrid också. Di maria och Modric sprang maratonlopp plus att Benzema och Bale backade hem dem med. Nu har de hungriga unga mittfältare som vill bevisa sina värden på plan. Modric var överallt ikväll. han var på högerkanten för att hjälpa Carvajal och James. Han var på vänsterkanten för att hjälpa Marcelo och isco. Mathieu och Alves åts upp och när Iniesta samt Xavi hjälpte till lämnades Busken själv centralt. Är enrique tränaren som kan få dessa spelare att underordna sig honom och ta slit jobbet? Annars tror jag tyvärr inte på honom som tränare att leda Barca.
Barcelona *hjärta*Stay calm, fake left and see you later
2014-10-25 21:18
De tillresta Barcafansen borde ha sprungit in på plan och slått ner deras spelare, platini hade belönat oss med en 3-0 vinst
Barcelona ElRaval
2014-10-25 21:18
Hasse Backe hade några bra analyser på C more. BLand annat ställde han sig frågande till varför Dani Alves av alla människor fick till uppgift att bevaka Ramos, som kanske är Reals nickstarkaste spelare... ?
Barcelona Messo
2014-10-25 21:17
Hur tänker man egentligen, och att man aldrig lär sig. Det går inte att spela mot starka kontringslag med 2 backar och 1 defensiv mittfältare! Man måste spela med 4 backar och 2 mittfältare !!!! det går inte att försvara sig med 3 man hela tiden, bara okunnighet från Real gjorde att vi idag inte släppte 7-8 mål!! Man måste våga vara "feg" lite och inte spela så naivt Inte nog att våra ytterbackar är inga backar egentligen då de hela tiden är på motståndarnas planhalva så är Xavi och Iniesta stora brister nu för tiden både framåt där de inte gör något nytta och sen fuskar i defensiven så mycket....det är hawai spel av barca, ingen vet sin roll
Barcelona Pep G
2014-10-25 21:13
Tvinga Puyol spela igen. Han får offra sig och Hamna på rullstol för att bättre backar har vi inte. Är det fel att önska Zubi döden? Förlåt men jag hoppas. Ni får hata mig.
Barcelona Barcelonistas
2014-10-25 21:11
Messo - mittfältet är alldeles för dåligt tyvärr ledningen tänkte helt rätt när man värvade Rakitic. Jag tycker vi hade ett bra mittfält inför den här säsongen tyvärr visste varken ledningen elr vi att Iniesta skulle vara så här dålig. Det har visat sig att vi behövde värva 1 mittfältare till, en Reus hade nu i efterhand inte suttit fel. En annan sak som jag måste ta upp är detta ständiga rotationssystem som Alkisen Enrique har implementerat, det har helt klart gått överstyr. Har dåren hört talas om kontinuitet? Välj ut den starkaste elvan och spela den under en längre period, att hålla på och byta ut spelare lika ofta som jag skiter fungerar fan inte.
Barcelona Messo
2014-10-25 21:08
-----Bravo------
Alves --Pique-Mathie- Alba
--Mascherano - Busquets
----Rakitic ----Iniesta--
----Messi --Neymar----

Vaför inte våga spela med 2 defensiva och stänga mittfältet och förhindra hawai kontringar???? Jag skulle gjort jobbet bättre än den naive Enrique,,,
Barcelona Messo
2014-10-25 21:03
Varje gång Barca förlorar så skyller folk påp Messi, är så j... a trött på det. Men ingen frågar sig var var Iniesta, Xavi, varför försvaret slarvar ska det också skyllas på Messi för att Iniesta och Mascherano gör juniormisstag, nej inte ens juniorer gör såna pinsamma misstag.. Sen Enique, vilken naiv tränare, varför i hela världen spela Suarez från start, för att han heter Suares eller vad? Killen har inte ens match form. Och varför envisas med j....a stoltheten och spela med 3 anfallare, varför inte spela med två defensiva mittfältare i sådana matcher utan lämna alla världens ytor åt real och göra de så bra som de egentligen inte är det????
Barcelona Barcelonistas
2014-10-25 20:59
Luis Enrique: "We had good spells, but we made mistakes we should now ANALyze. Madrid played very good and they won deservedly."

Samma sak sa han efter PSG matchen. Han kanske menar att vi måste se vad vi kan göra så att motståndarna kan kontra sönder oss mer?
Barcelona Pep G
2014-10-25 20:55
Barcas backar och mittfältare vs Madrid sen 2008. (De jag minns och de som köptes) Barcas backar: Caceres, Chygrinski, Song, Mathieu, Vermaelen och Douglas. Barcas mittfältare: Song? Hleb Mascherano eller är han mittback också? Thiago såld och in med Roberto samt Fabregas och Rakitic. Madrid: Ramos, Pepe ,Varane, Carvalho och Albiol. Den sistnämnda är bättre än de flesta i Barca. Madrids mittfältare: Özil, Di Maria, Alonso, Kroos, Modric, Isco, och James. Det är en stor klasskillnad. Vad är det vi har hållt på med sen 2008? Rakitic är tyvärr för mig en bänkspelare på Barcas nivå. En spelare som hoppar in och gör det bra men sälj till klubbar som Arsenal och United för 40 miljoner euro. Vad har vi att sätta mot Madrid? Backlinjen och mittfältet är inte tillräckligt bra. De kan inte understödja anfallet. Messi Neymar och Suarez blev för isolerade ikväll ensamma mot 4-5 Madrid spelare. Det kom inga Mittfältare i djupled. Tyvärr duger inte det här. In med Dortmunds duo Göndugan gör Xavi, och Reus gör Iniesta.. Kosta vad kosta vill. Bort med Roberto, Douglas och sälj Xavi. Rakitic och Iniesta ska behållas och kämpa om platser. Vad har vi för aspirationer? Vara världens bästa eller nöja oss med att vara världsklss men sluta strax efter.
Barcelona Thierry Henry
2014-10-25 20:55
@Zyzz:

Det är inget som är "sönderläst". Våra spelare och spaniens spelare har blivit gamla och mätta bara. Ta det här laget vi haft dom 2 senaste säsongerna och sätt dom 09. Tror du det blivit en trippel då? Nej knappast va;). Vårt system är perfekt. Bollinehav och hög press. Utförs den rätt slår vi vilken motståndare som helst

Kolla Peps bayern. Dom har högt bollinehav mycket passningar och sinnessjukt pressspel. Studera deras match mot Roma så lär du dig en del

Du har dock rätt i att vi ej skall passa bollen för passandets skull. Något även Pep har kommenterat i en intervju. Vårt och hans spelsätt går ut på att hålla i bollen så motståndarna öppnar upp sig för att sedan atackera snabbt och hänsynslöst på dom ytor som uppstår. När vi förlorar boll ska vi gå på hårt, högt upo med mycket folk och alltid hålla laget kompakt.

Vi lyckas inte med något av detta just nu. Så då är det inte spelsättet som är fel utan spelarna

Vi körde med många passningar sista 2 åren under pep. Där vi tog passningsspelet till överdrift. Det va dock medvetet från hans och lagets sida då vi stänsigt försökte utveckla vårt spel. Det gav oss tillslut också 1 cl title. Dock verkar vi ha fastnat i det snåret under martino och tito. Något vi börjar komma bort från först nu under Luis Enrique. Pep hade helt rätt i att lämna barca. Precis som han nämnde i en intervju så börja spelarna bli mätta och han kunde inte få ut mer av laget. Han visste att han inte kunde flytta på spelare som Xavi, Pique, Iniesta och kanske även Messi!? Utan att få fansens och ledningens vrede över sig. Därför tacka han för sig istället. Han såg vårt förfall före alla andra och lämna precis i tid. Det är dags för oss andra att vakna nu och se till spelarna vi har och va dom verkligen bidrsr med på plan.

Iniesta t:ex har nästan helt undgått kritik trots att han vart värdelös i över 1 år snart. Istället gsv vi Cesc hundhuvudet och skicka iväg honom. Cesc har drygt 10 assists och 5 mål för Chelsea medan iniesta och axavi knappt gjort 1 poäng denna säsongen. Däri hqr du problemet. Spelarmaterialet. Inte vår spelstil

Vår spelstil har funkat i snart 30 år och gjort oss till världens mest framgångsrika lag under den perioden. Den går att utveckla så den passar in i dagens fotboll. Dock behöver vi isf spelare som klarar uppgiften. Det har vi inte för tillfället. Iaf inte på mittfältet vilket är den viktigaste lagdelen i vårt spelsätt
Barcelona Barcelonistas
2014-10-25 20:50
Tyvärr så har man ingen bra känsla inför den här säsongen. Mycket tack vare Enrique som är det största problemet just nu. Han har begränsat Messi som spelare med den skitiga rollen som han har gett honom. Messi en spelare som gör 91 mål under ett kalender år ska fan inte vara en framspelare det förstår ju vem som helst.

Vad var det som gjorde oss så bra förut? Jo det var att få in Messi så mycket möjligt i spelet. Vad ska man göra för att få in dom andra spelarna i spelet? Neymar? Suarez? Gå över till ett mer rakare spel där vi kan ställa om då kan jag lova er att Neymar och Suarez också kommer göra sina mål. Nej bort med Lucho så fort som möjligt, hur fan kunde man värva in en så dålig tränare? Lucho flopparen Enrique är så dålig att jag nästan gråter och skrattar samtidigt.

Enrique saknar taktiska kunskaper, han är alldeles för grön för att leda en klubb av den här digniteten. Jag ser fan inte Enrique som en tränare utan mer en individ som ska bära spelarnas vattenflaskor.
Barcelona wallmannen
2014-10-25 20:48
Det kändes som om Xavi gjorde en någorlunda godkänd insats så länge han spelade. Inte sant?
Barcelona Tiki-Taka
2014-10-25 20:44
Allt är Luchos fel! Hur karln lägger Alba på bänken är ett mysterium, mathieu skulle flyttas till mitten, medan mascherano skulle ta mittfältsrollen istället för busi. Förlusten läggs på tränaren, ingen annan!
Barcelona Neymar11
2014-10-25 20:40
Hur kan man tortera rakitic så jävla mycket som man gör. Ge han en offensiv plats på mittfältet Inte fan ska han täcka yta pga värdelösa Alves. Han passar Messi hela tiden när han har skottläge, ta för dig för fan. Visa varför du blev värvad, kör över dem andra i laget och spela ditt spel
Barcelona B-Guden
2014-10-25 20:31
@Vampíro:

Om dom andra en haft en 10del av hans vilja att gå framåt och skapa något hade det kanske hänt något också
Coach Rijkaard
2014-10-25 20:31
Messi var helt osynlig, Ronaldo hade mer bollkontakt än Cristiano var i bild.

Barcelona Treyh
2014-10-25 20:30
Varför kan vi inte anfalla snabbare när vi ligger under? Real Madrid förlorade bollen flera gånger när de hade 3-4 st som var på offensiven men när vi vinner bollen så joggar bollhållaren framåt. Jag bli så frustrerad :(
Barcelona Zyzz
2014-10-25 20:29
Thierry Henry: Den fungerar inte eftersom den är sönderläst av motståndarna. Vi bör anpassa oss efter dagens fotboll med ett snabbare och rakare spel!
Barcelona Vampíro
2014-10-25 20:28
Måste ändå säga att Sergi Roberto gör sin bästa insats i Barçatröjan idag. Han gömmer sig helt och hålley bakom andra spelare i drygt 20 minuter, vilken 'spelare'.
Barcelona Thierry Henry
2014-10-25 20:26
@Zyzz:

Hur ska vi spela då? Tiki-taka är ett nytt uttryck. Men barca har spelat possesion fotboll i snart 30 år. Sedan Cruyff införde det i laget. Den har hållt hitills. Det är den som gett oss våra 4 cl titlar och drygt hälften av våra ligatitlar. Fungerar den inte så utförs den inte rätt av spelarna. Man måste ha hög teknisk nivå på spelarna och hög intensitet och konsrntration i sitt spel för att den ska vara effektiv. Det har inte dagens barca. För många mätta spelare. Speciellt på mitten. Xavi är slut, frågan är om Iniesta och Busquets också börjar närma sig senit
Annons: