/spanien/barcelona/forum/3739.aspx/spanien/barcelona/forum/3739.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona B-Guden
2014-10-30 20:51
@Barcelonistas:

Nej, dock något dom borde ändra och börja dela ut priset till världens bästa efter en säsong och inte efter 1 år, blir så konstigt, eftersom det är bara slutet av året som folk kommer ihåg när dom ska rösta.
Barcelona Barcelonistas
2014-10-30 20:47
Messo - man räknar ju säsongen 13/14?
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Capitan \(^.^)/
2014-10-30 20:42
Ronaldo spelade inte ens cupfinalen mot oss förra året.
Barcelona Messo
2014-10-30 20:39
Jag kan inte förstå er som hävdar att Ronaldo förtjänar guldbollen för 2014, varför i så fall, vad har killen gjord det bra förutom att ha gjort en del mål nu under hösten? Han har ju bara gjort 6 mål fler än Messi under 2014, medan Messi har nästan dubbelt så fler assist, och Ronaldo skjutit fler straffar...

Messi 64 mål + assist
Ronaldo 61 mål + assist (självmål mot Danmark inräknat)

Folk räknar Ronaldos mål från 2013 igen, men sanningen är att 11 av 17 han gjort i CL kom ju i gruppspelet 2013.
Ronaldo var inte ens bra mot Bayern i semifinal i båga matcherna. I första avgjorde Benzema och i den andra Ramos med sina två nick. I finalen var det Di Maria och Bale som var bäst och Ronaldo helt osynlig tills det betydelselösa straff i 120 min som betydde 4-1..
I spanska cupen mot Barcelona var det Bale som avgjorde och återigen gjorde Ronaldo en blek match.. I ligan lede Ronaldo stort i skytteligan mot Messi men Messi kom tillbaka under våren och hann nästan i kapp 31 mot 28.. Ronaldo utmärkte sig knappt i ligan och därför kom Real på tredje plats. För mig är det obegripligt att han vann priset som bäste spelare och anfallare i La ligan när Diego Costa var bättre..
I VM vet vi alla hur det gick. Ronaldo har under hela 2014 gjort bara 4 mål för Portugal (självmål mot Portugal inräknat)
Under hösten avgjorde han finalen mot Sevilla, och det är det enda han gjort nämnvärt. Han sedan försvann i båda matcher mot Atletico i finalen av supercupen.. I ligan mot Atletico var han också osynlig... Mot Barcelona var han en av sämre spelare ... Om målen som egentligen var påffyllningmål mot Levante, Elche och La Coruna anses övermänskliga och avgörande för guldbollen då vet jag inte, för även utan alla dessa mål hade Real vunnit alla sina poäng.. men rätta mig för allt ovan om jag har fel...
Barcelona Pep G
2014-10-30 20:33
[QUOTE=Leo y Cesc]@MARCAinENGLISH: Tebas: "If the voting were open, Ronaldo wouldn't win" Allt blir bekräftat med officiella källor nu att det var som alla trodde. [/QUOTE] Det är tungt att liga presidenten säger det här. Konstigt att det inte får samma genomslag i median utanför Spanien. Om det hade varit Messi och Barca hade vi hamnat i en domstol.
Barcelona Leo y Cesc
2014-10-30 20:15
@MARCAinENGLISH: Tebas: "If the voting were open, Ronaldo wouldn't win" Allt blir bekräftat med officiella källor nu att det var som alla trodde.
Barcelona Barcelonistas
2014-10-30 18:25
Suarez - Ronaldo fick ju sin guldboll helt felaktigt. Messi tog sitt landslag till VM final, och Ronaldo lyckades bytta Frissa lika ofta som jag skiter.
Barcelona Barcelonistas
2014-10-30 18:25
Suarez - Ronaldo fick ju sin guldboll helt felaktigt. Messi tog sitt landslag till VM final, och Ronaldo lyckades bytta Frissa lika ofta som jag skiter.
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2014-10-30 18:18
Alltså människor!

Hur finner de tid, skaffar sig ett falskt nick, gå in i ett annat forum bara för att trolla..
Jag skulle verkligen vilja någon studera det här fonemet.

Tänk dig sitta där bakom skärmen och skriva bara massa goja för saken skull.
Vad får de för kick?? Vad det än är verkar det vara lika beroendeframkallande som heroin. Har du/ni inget bättre i livet än sitta bakom en skärm och tänka, skit, skriva skit, prata skit helt enkelt bara vara skit dagarna lång.???
Barcelona Heisenberg
2014-10-30 18:09
@Neymessi:

Har lagt märke till samma sak. Använder exakt samma lingvistik och tycks vara helt oförmögen att ta in information som inte överensstämmer med den egna förvrängda världsbilden. Låt oss hoppas att det är samma person, för nog har man gett upp hoppet om mänskligheten men en förökning av denna sorts person kommer definitivt vara nådastöten.
Barcelona Neymessi
2014-10-30 18:04
Suarez

Snälla.
Vill du trolla, gör det lite snyggare. Din avsky mot Messi och hans "oförtjänta" guldbollar lyser igenom och du försöker inte ens dölja det.

Och ja, ditt sätt att skriva gör mig övertygad om att vi har herr El Pasillo på besök i vårt forum.
Barcelona Deli.Z
2014-10-30 18:00
Varför stänger de inte ner hans konto, de enda han gör är att skriva skit om vår klubb.
Barcelona Funeral Canticle (Lucho bienvenidos)
2014-10-30 17:58
Suarez Profilen skapad:
2014-10-23 15:23:42

Enough said!
Barcelona Leo y Cesc
2014-10-30 17:54
J.Gamper Jo verkligen, att man orkar fixa falska konton. Man måste vara riktigt pantad.
Barcelona J.Gamper
2014-10-30 17:52
Hahaha skribenten " Suarez " luktar maräng troll på långa vägar.

Tycker inte ni det? :'D

Barcelona Leo y Cesc
2014-10-30 17:51
Suarez Kasta sten i glashus? Var det Messi och Barcelona som gjorde kampanj i 6 månader för att fuska hem VM guldbollen?
Barcelona Suarez
2014-10-30 17:31
Trollspärren åker fram.//Mod.
Barcelona Lion24
2014-10-30 17:23
En grej till angående Laporta. Finns några få som stör sig på att Laporta har köpt prostituerade och alla dessa skandaler. Vet ni vad? Jag struntar fullständigt i vilken prostituerad Laporta köper och ligger med, hur många drinkar han beställer eller hur många gånger han åker på yacht resor. Jag skiter i det så länge klubben är i harmoni, så länge jag ser prestationer på plan, titlar och att kunniga personer får ta hand om de viktigaste delarna i klubben: spelet på plan, nyförvärv o.s.v (Cruyff m.fl). Jag bryr mig inte ett dugg vad Laporta gör annars, så länge han låter de kunniga styra klubben.

Jag vill se harmoni i klubben. Inte en president som avgår för att han anklagas för att ha köpt en spelare för ca en miljard istället för de 57M han pratade om. Jag vill inte se en klubb där klubbens egna medlemmar tar klubben/styrelsen mot domstol (med all rätt). Jag vill inte se spelare bli behandlade så som hjälten Abidal blev behandlat. Jag vill inte se skitiga affärer där Spaniens bästa målskytt genom tiderna säljs för 2M. Jag vill inte se en klubb som köper medelmåttor där man kan köpa mycket bra etablerade spelare. JAG VILL INTE SE MIN KLUBB I OSÄKERHET och det gör jag nu! Men det gjorde jag inte med Laporta!!!

Angående Laportas presskonferens idag så tror jag att Laporta vill hålla en låg profil för att nuvarande styrelsen inte ska få en extra motivation och ''arbeta'' mer för att ställa upp och vinna valet. Det är bra att Laporta håller en låg profil trots att medlemmar ur hans egen klubb försöker dra ner honom i skiten. Det skapar inte lika turbulens inom klubben och det uppskattar jag. Det tror jag också är en taktik från Laportas sida. 2016!
Barcelona Suarez
2014-10-30 17:22
Leo Kasta inte sten i glashus. Messi fick MVP i VM genom fusk, vi hade en korrupt president och Messi kommer åka dit för skattefusk så småningom. Vi ska inte leka fina i kanten, vi får för fan inte ens värva spelare på ett år och vi hade en spelare som inte ens fick spela fotboll på ett par månader. UEFA är korrupt, FIFA är korrupt, både vi och Real har gjort smutsiga grejer precis som Chelsea, City, PSG ja alla storklubbar egentligen. Inget nytt men ganska dumt att peka finger då vi alla är samma skrot och korn. Påminner mig om Real fansen som lipade mycket när vi var som bäst och skyllde på allt och alla, nu när det är ombytta roller så beter vissa sig här likadant. Barca ska prata på planen. -- Rafinha - Mascherano - Rakitic Suarez - Messi - Neymar Så ska vi starta mot Celta Vigo och jag lovar att det blir kross. Busquets och Xavi förtjänar bänken, Pedro förtjänar läktaren. Våran trio måste spela in sig och Rafinha ska få chansen att visa sig.
Barcelona Lion24
2014-10-30 17:11
Jag tror verkligen inte att en av världens bästa tränare (Mourinho) vill köpa Piqué. Jag personligen tror att det är för att Mourinho är intresserad av andra spelare (Varane?) och vill sätta fokus på andra spelare så att Varanes (?) klubb inte sätter en så stor press på honom redan nu och börjar lova massa saker och kontrakt. Det är en vilseledning från Mourinhos sida. Annars finns det inge som helst logik i att en tränare som Mourinho ska vilja köpa Piqué.

En grej till, det finns många som ''firar'' om Piqué lämnar och jag skulle vara en av dom som skulle fira mest men man måste tänka lite mer och ställa sig frågan: Är det rätt tillfälle just nu? Vi kan knappt köpa spelare förrän 2016 så vem ska vi ersätta Piqué med? Fortsätta ha en backlinje med Mathieu, Masch, Bartra och Vermaelen (suck)? Det finns heller ingen back i B-laget som har imponerat så stort att den ska ta en plats i A-laget. Jag trodde mycket på Bagnack men hans nonchalanta spelstil är inte långt ifrån Piqués. Så det finns inga andra lösningar utan vi måste ha kvar Piqué till 2016, tyvärr!
Barcelona Leo y Cesc
2014-10-30 16:48
@barcastuff: Paco Aguilar is no longer Spanish journalist to vote for Ballon d'Or after last year's Madrid-inspired manipulation to let Ronaldo win. [md]

Fusk behövs för att bebisen ska bli glad.
Barcelona påfågeln
2014-10-30 16:40
Baserat på gårdagens startspelare och den speltid de fick bör helgens elva bli
Bravo
Alves-Mascherano-Matheiu-Alba
Xavi-Busquets-Rakitic
Suarez-Messi-Neymar

Alla spelare som fick 90 minuter mot Real vilades, utom Pique, som således petas. Suarez fick en halvlek för att komma in i laget. Är Busquets tveksam till spel lär Mascherano (med Samper som joker) spela där och Pique som mittback. Pedro lär byta med Suarez, men man vill nog spela ihop trion där framme. Xavi och Rakitic spelade bara en halvtimme och lär starta.
Barcelona J.Gamper
2014-10-30 15:41
Tydligen har Neymar gått upp 4 kg i muskler.

För att bli "effektivare".
Barcelona LeoMessi
2014-10-30 15:36
Sen tycker jag att edgae Ié ska få spela lite enklare cupmatcher. Han tycker jag är väldigt bra, betydligt bättre än bagnack. Han är snabb och resolut. Men han är helt klart lite valpig men jag tror han skulle bli en bra mittback faktiskt.
Barcelona LeoMessi
2014-10-30 15:34
Men om vi säljer Pique, hur fan är det tänkt att vi ska spela? Om eneiques plan är att spela med masken och Mathieu så kan han dra åt helvete! Ja jag är bitter, för det enda enrique har gjort är att köpa en äldre Mathieu för att sedan skicka iväg Pique. Visserligen är Mathieu bättre. Äcklas av att se en spelare som mascherano misshandlas genom att spela på fel position. Snart är enda anledningen man håller på Barca är för att man älskar vissa spelare i laget. Tränare och ledning gör det omöjligt att älska hela klubben så som man en gång gjorde. Innan jag spårar ur ännu mer så måste jag inse att det bara är ett rykte.
Barcelona Neymar11
2014-10-30 15:21
Cesc som ligger på för en värvningen av Pique ifall det stämmer så ska Fabregas ha legendstatus här inne!
Barcelona Krabban94
2014-10-30 15:20
@LeoMessi:

Han lär vilja ha Pique som ersättare till Terry, tror att han inte vågar satsa på Zouma fullständigt ännu. Han är ung och orutinerad. Pique har ändå rutin från CL och har spelat några matcher i PL så...
Barcelona Pep G
2014-10-30 15:18
[QUOTE=Tiki-Taka]Chelsea have offered Barcelona €30 million for defender Gerard Pique. The Blues are hoping to beat Manchester United to the Spain international who is expected to leave Camp Nou in the January transfer window. Source: Metro HOPPAS HAN OCH PEDRO LÄMNAR I JANUARI, DÅ SKA DET FIRAS! [/QUOTE] Vem ska ersätta de. Skojar du? Inga försäljningar tills 2016. Roberto kan jätte gärna dra.
Barcelona LeoMessi
2014-10-30 15:14
Mourinho måste vara jävligt missnöjd med Kurt zouma om han är villig att köpa Pique. Tror inte att han kommer att säljas, med tanke på att Lucho inte tycks ha något förtroende för övriga backar.
Barcelona Tiki-Taka
2014-10-30 15:12

Chelsea have offered Barcelona €30 million for defender Gerard Pique. The Blues are hoping to beat Manchester United to the Spain international who is expected to leave Camp Nou in the January transfer window.

Source: Metro

HOPPAS HAN OCH PEDRO LÄMNAR I JANUARI, DÅ SKA DET FIRAS!
Annons: